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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Die viertzigste
himmlische/ unzerstörliche/ ewige Leben: auch die eosin die Gebung oder die
Dispensatores, die Becker und Auffträger/ die Haußhalter solcher Ge-
heimnüß besehen. Folgen dißmal Hospites die Gäste/ die Broddürffti-
ge/ brodfähige/ brodhungerige/ brodsammlende/ und also brodwürckende
Gäste. Hievon nutzlich zu reden/ wolle uns der Vatter deß Liechts mit
dem Liecht seines Geistes mildiglich erscheinen/ Amen.

SO sind nun die eingeladene Gäste 1. Hospites in-
digi,
Broddürfftige/ Brodarme/ Brodlose/ arm-
seelige Lazari und Bettler/
die deß Brods dürfftig/
wiewol nicht würdig. Dann gleicherweiß wie die Jsraeliten/ nachdem
sie auß Egypten außgezogen/ und nunmehr 15. Tag auf der Wallfahrt zu-
gebracht/ den Vorrath/ den sie mitgenommen/ consumirt, das Brod und
Teig auffgegessen/ den Meelsack gelährt/ in der Wüsten Sin/ da sie sich
gelagert/ weder zubeissen noch zubrechen gefunden/ nichts (*) angetrof-

ge Leuthe
(*) Vid. Luth. T. 1. Isleb. p. 370. f. 2. Dieweil sie nur 15. Tagreisen auß Egypten
zur Wüsten Sin gezogen sind/ so wird ohn Zweiffel jederman für sein Hauß
ein Scheffel oder zween Meel zu Brod mit sich auf den Weg genommen/ und etli-
cher Maaß auf Vorrath gedacht haben. Aber wann das Meel auß dem Sacke ist/
und kein Teig mehr fürhanden/ denn regt sich der Abgott Juncker Bauch/ und läßt
sich mercken/ er könne unsers Herrn-Gotts Verzug nicht außwarten. Dann diß
Volck murret wider GOtt/ daß sie nicht Brod zu essen haben/ gleichwie sie dro-
ben murreten/ da Wasser zu trincken mangelt. Es sind in der Warheit die Kin-
der von Jsrael gar ein böß Volck gewesen/ die GOttes Mirackel und Gutthat
balde vergessen/ und ihres Beruffs überdrüssig worden/ verzweifflen an GOttes
Gnad und Barmhertzigkeit/ Mosen und Aaron lästern sie/ als die da wolten das
Volck hungers sterben lassen/ ja GOtt selbst schänden/ als hab er sie durch Mosen
nicht lassen auß Egypten führen/ darumb urtheile/ was für ein Kräutlein dieses
Volck sey/ wie sie zweifflen an Gottes Befehl/ daß Moses sie auß Egypten ins
Land Canaan führen solte. Jtem/ verzagen an Gottes Hülffe. Nach der Ver-
nunfft haben sie Vrsach genug wider Mosen/ dieweil sie nichts zu essen oder zu
trincken haben/ dencke du selbst/ wann du 15. Tag und Nacht in der Wüsten wä-
rest/ und köntest nicht herauß/ da gedächtest du selbst auch/ daß du müssest hungers
sterben/ diese Vrsach haben sie gehabt/ dann das gantze Volck murret wider Mo-
sen/ und spricht: Warumb hast du uns lassen auß Egypten ziehen? daß du uns/
unser Kinder und Viehe hungers sterben liessest? Welche spöttische/ hönische/
und lästerliche Wort sind das? Es ist ein tieffer Vnglaub/ daß sie also zurücke
fallen/ GOttes Wort und Verheissung fahren lassen/ an die vorige Wunder-
werck und Hülffe GOttes nicht mehr gedencken/ und wollen die Buben dem-
nach fromme Leuthe seyn/ dazu von GOtt ungestrafft seyn/ und wollen doch
gleichwol/ daß alle Teuffel Aaron und Mosen wegführeten/ denn sie sagen all-
hie/ der HErr weiß nichts darumb/ sie sprechen/ dort in Egypten wären wir seli-

Die viertzigſte
himmliſche/ unzerſtoͤrliche/ ewige Leben: auch die εόσιν die Gebung oder die
Diſpenſatores, die Becker und Aufftraͤger/ die Haußhalter ſolcher Ge-
heimnuͤß beſehen. Folgen dißmal Hoſpites die Gaͤſte/ die Broddürffti-
ge/ brodfaͤhige/ brodhungerige/ brodſammlende/ und alſo brodwuͤrckende
Gaͤſte. Hievon nutzlich zu reden/ wolle uns der Vatter deß Liechts mit
dem Liecht ſeines Geiſtes mildiglich erſcheinen/ Amen.

SO ſind nun die eingeladene Gaͤſte 1. Hoſpites in-
digi,
Brodduͤrfftige/ Brodarme/ Brodloſe/ arm-
ſeelige Lazari und Bettler/
die deß Brods duͤrfftig/
wiewol nicht wuͤrdig. Dann gleicherweiß wie die Jſraeliten/ nachdem
ſie auß Egypten außgezogen/ und nunmehr 15. Tag auf der Wallfahrt zu-
gebracht/ den Vorrath/ den ſie mitgenommen/ conſumirt, das Brod und
Teig auffgegeſſen/ den Meelſack gelaͤhrt/ in der Wuͤſten Sin/ da ſie ſich
gelagert/ weder zubeiſſen noch zubrechen gefunden/ nichts (*) angetrof-

ge Leuthe
(*) Vid. Luth. T. 1. Isleb. p. 370. f. 2. Dieweil ſie nur 15. Tagreiſen auß Egypten
zur Wuͤſten Sin gezogen ſind/ ſo wird ohn Zweiffel jederman fuͤr ſein Hauß
ein Scheffel oder zween Meel zu Brod mit ſich auf den Weg genommen/ und etli-
cher Maaß auf Vorrath gedacht haben. Aber wann das Meel auß dem Sacke iſt/
und kein Teig mehr fuͤrhanden/ denn regt ſich der Abgott Juncker Bauch/ und laͤßt
ſich mercken/ er koͤnne unſers Herrn-Gotts Verzug nicht außwarten. Dann diß
Volck murret wider GOtt/ daß ſie nicht Brod zu eſſen haben/ gleichwie ſie dro-
ben murreten/ da Waſſer zu trincken mangelt. Es ſind in der Warheit die Kin-
der von Jſrael gar ein boͤß Volck geweſen/ die GOttes Mirackel und Gutthat
balde vergeſſen/ und ihres Beruffs uͤberdruͤſſig worden/ verzweifflen an GOttes
Gnad und Barmhertzigkeit/ Moſen und Aaron laͤſtern ſie/ als die da wolten das
Volck hungers ſterben laſſen/ ja GOtt ſelbſt ſchaͤnden/ als hab er ſie durch Moſen
nicht laſſen auß Egypten fuͤhren/ darumb urtheile/ was fuͤr ein Kraͤutlein dieſes
Volck ſey/ wie ſie zweifflen an Gottes Befehl/ daß Moſes ſie auß Egypten ins
Land Canaan fuͤhren ſolte. Jtem/ verzagen an Gottes Huͤlffe. Nach der Ver-
nunfft haben ſie Vrſach genug wider Moſen/ dieweil ſie nichts zu eſſen oder zu
trincken haben/ dencke du ſelbſt/ wann du 15. Tag und Nacht in der Wuͤſten waͤ-
reſt/ und koͤnteſt nicht herauß/ da gedaͤchteſt du ſelbſt auch/ daß du muͤſſeſt hungers
ſterben/ dieſe Vrſach haben ſie gehabt/ dann das gantze Volck murret wider Mo-
ſen/ und ſpricht: Warumb haſt du uns laſſen auß Egypten ziehen? daß du uns/
unſer Kinder und Viehe hungers ſterben lieſſeſt? Welche ſpoͤttiſche/ hoͤniſche/
und laͤſterliche Wort ſind das? Es iſt ein tieffer Vnglaub/ daß ſie alſo zuruͤcke
fallen/ GOttes Wort und Verheiſſung fahren laſſen/ an die vorige Wunder-
werck und Huͤlffe GOttes nicht mehr gedencken/ und wollen die Buben dem-
nach fromme Leuthe ſeyn/ dazu von GOtt ungeſtrafft ſeyn/ und wollen doch
gleichwol/ daß alle Teuffel Aaron und Moſen wegfuͤhreten/ denn ſie ſagen all-
hie/ der HErr weiß nichts darumb/ ſie ſprechen/ dort in Egypten waͤren wir ſeli-
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[1038/1062] Die viertzigſte himmliſche/ unzerſtoͤrliche/ ewige Leben: auch die εόσιν die Gebung oder die Diſpenſatores, die Becker und Aufftraͤger/ die Haußhalter ſolcher Ge- heimnuͤß beſehen. Folgen dißmal Hoſpites die Gaͤſte/ die Broddürffti- ge/ brodfaͤhige/ brodhungerige/ brodſammlende/ und alſo brodwuͤrckende Gaͤſte. Hievon nutzlich zu reden/ wolle uns der Vatter deß Liechts mit dem Liecht ſeines Geiſtes mildiglich erſcheinen/ Amen. SO ſind nun die eingeladene Gaͤſte 1. Hoſpites in- digi, Brodduͤrfftige/ Brodarme/ Brodloſe/ arm- ſeelige Lazari und Bettler/ die deß Brods duͤrfftig/ wiewol nicht wuͤrdig. Dann gleicherweiß wie die Jſraeliten/ nachdem ſie auß Egypten außgezogen/ und nunmehr 15. Tag auf der Wallfahrt zu- gebracht/ den Vorrath/ den ſie mitgenommen/ conſumirt, das Brod und Teig auffgegeſſen/ den Meelſack gelaͤhrt/ in der Wuͤſten Sin/ da ſie ſich gelagert/ weder zubeiſſen noch zubrechen gefunden/ nichts (*) angetrof- ge Leuthe (*) Vid. Luth. T. 1. Isleb. p. 370. f. 2. Dieweil ſie nur 15. Tagreiſen auß Egypten zur Wuͤſten Sin gezogen ſind/ ſo wird ohn Zweiffel jederman fuͤr ſein Hauß ein Scheffel oder zween Meel zu Brod mit ſich auf den Weg genommen/ und etli- cher Maaß auf Vorrath gedacht haben. Aber wann das Meel auß dem Sacke iſt/ und kein Teig mehr fuͤrhanden/ denn regt ſich der Abgott Juncker Bauch/ und laͤßt ſich mercken/ er koͤnne unſers Herrn-Gotts Verzug nicht außwarten. Dann diß Volck murret wider GOtt/ daß ſie nicht Brod zu eſſen haben/ gleichwie ſie dro- ben murreten/ da Waſſer zu trincken mangelt. Es ſind in der Warheit die Kin- der von Jſrael gar ein boͤß Volck geweſen/ die GOttes Mirackel und Gutthat balde vergeſſen/ und ihres Beruffs uͤberdruͤſſig worden/ verzweifflen an GOttes Gnad und Barmhertzigkeit/ Moſen und Aaron laͤſtern ſie/ als die da wolten das Volck hungers ſterben laſſen/ ja GOtt ſelbſt ſchaͤnden/ als hab er ſie durch Moſen nicht laſſen auß Egypten fuͤhren/ darumb urtheile/ was fuͤr ein Kraͤutlein dieſes Volck ſey/ wie ſie zweifflen an Gottes Befehl/ daß Moſes ſie auß Egypten ins Land Canaan fuͤhren ſolte. Jtem/ verzagen an Gottes Huͤlffe. Nach der Ver- nunfft haben ſie Vrſach genug wider Moſen/ dieweil ſie nichts zu eſſen oder zu trincken haben/ dencke du ſelbſt/ wann du 15. Tag und Nacht in der Wuͤſten waͤ- reſt/ und koͤnteſt nicht herauß/ da gedaͤchteſt du ſelbſt auch/ daß du muͤſſeſt hungers ſterben/ dieſe Vrſach haben ſie gehabt/ dann das gantze Volck murret wider Mo- ſen/ und ſpricht: Warumb haſt du uns laſſen auß Egypten ziehen? daß du uns/ unſer Kinder und Viehe hungers ſterben lieſſeſt? Welche ſpoͤttiſche/ hoͤniſche/ und laͤſterliche Wort ſind das? Es iſt ein tieffer Vnglaub/ daß ſie alſo zuruͤcke fallen/ GOttes Wort und Verheiſſung fahren laſſen/ an die vorige Wunder- werck und Huͤlffe GOttes nicht mehr gedencken/ und wollen die Buben dem- nach fromme Leuthe ſeyn/ dazu von GOtt ungeſtrafft ſeyn/ und wollen doch gleichwol/ daß alle Teuffel Aaron und Moſen wegfuͤhreten/ denn ſie ſagen all- hie/ der HErr weiß nichts darumb/ ſie ſprechen/ dort in Egypten waͤren wir ſeli-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 1038. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/1062>, abgerufen am 23.11.2024.