Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus-Milch. Bd. 6. Straßburg, 1657.Predigt. mehr nicht gesagt: Ziehet heim und sagt zu Athen aus/ die jenige/ die solcheschnöde Wort bey einem Könige außsprechen dürffen/ seyn von viel schwä- chern affecten/ als der König/ der es mit sonderbaren comität anhöre. Wie wann aber sich der König hätte umb solcher schändlichen Rede willen zu büssen sich hencken lassen/ und wäre wider lebendig worden/ sie hätten aber solche grosse Wolthat nicht nur nicht erkennet/ sondern noch außhol- hippet/ solte auch der König den Namen eines gerechten Königs haben manuteniren können/ wann er sie nicht ohne erbarmen exemplariter ab- gestrafft? Nun die applicatio auff Christum den grossen König und ge- rechten Welt-Richter ist leicht zu machen. IV. Judex Propheta, Ein Prophetischer Richter; umb- Z z z z 3
Predigt. mehr nicht geſagt: Ziehet heim und ſagt zu Athen aus/ die jenige/ die ſolcheſchnoͤde Wort bey einem Koͤnige außſprechen duͤrffen/ ſeyn von viel ſchwaͤ- chern affecten/ als der Koͤnig/ der es mit ſonderbaren comitaͤt anhoͤre. Wie wann aber ſich der Koͤnig haͤtte umb ſolcher ſchaͤndlichen Rede willen zu buͤſſen ſich hencken laſſen/ und waͤre wider lebendig worden/ ſie haͤtten aber ſolche groſſe Wolthat nicht nur nicht erkennet/ ſondern noch außhol- hippet/ ſolte auch der Koͤnig den Namen eines gerechten Koͤnigs haben manuteniren koͤnnen/ wann er ſie nicht ohne erbarmen exemplariter ab- geſtrafft? Nun die applicatio auff Chriſtum den groſſen Koͤnig und ge- rechten Welt-Richter iſt leicht zu machen. IV. Judex Propheta, Ein Prophetiſcher Richter; umb- Z z z z 3
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Predigt.
mehr nicht geſagt: Ziehet heim und ſagt zu Athen aus/ die jenige/ die ſolche
ſchnoͤde Wort bey einem Koͤnige außſprechen duͤrffen/ ſeyn von viel ſchwaͤ-
chern affecten/ als der Koͤnig/ der es mit ſonderbaren comitaͤt anhoͤre.
Wie wann aber ſich der Koͤnig haͤtte umb ſolcher ſchaͤndlichen Rede willen
zu buͤſſen ſich hencken laſſen/ und waͤre wider lebendig worden/ ſie haͤtten
aber ſolche groſſe Wolthat nicht nur nicht erkennet/ ſondern noch außhol-
hippet/ ſolte auch der Koͤnig den Namen eines gerechten Koͤnigs haben
manuteniren koͤnnen/ wann er ſie nicht ohne erbarmen exemplariter ab-
geſtrafft? Nun die applicatio auff Chriſtum den groſſen Koͤnig und ge-
rechten Welt-Richter iſt leicht zu machen.
IV. Judex Propheta, Ein Prophetiſcher Richter;
Damit ja der Menſch nichts zu klagen habe/ ſo warnet Er ihn treulich/ Er
hat dieſe gantze Tragœdi uns vorgeſtellet und abgebildet zu unſerer War-
nung/ Er uͤberfaͤllet keinen Menſchen ungewarnter Sach/ Er hat es alſo-
bald zuvor verkuͤndiget im Paradiß/ da Er den Menſchen kaum erſchaf-
fen/ da Er ihm das Geſetz vorgeſchrieben: Welches Tages du eſſen
wirſt von dem Baum der Erkaͤntnůß gutes und böſes/ ſolſtu
des Todes ſterben/ uͤber welches Geſetz der Heilige Geiſt einen groſſen
Commentarium und Außleger geſchrieben durch die Propheten/ Evan-
geliſten und Apoſtel/ nemlich die gantze Heilige Schrifft: Wer nicht glau-
bet/ uͤber den bleibet der Zorn/ als eine unabtreibliche Laſt/ Er widerholet/
inculciret und bleuet ſeine Straffdraͤuung zum dritten mahl/ Marc. 9.
So dich deine Hand aͤrgert/ ꝛc. Wir beduͤrffen da keiner viſion oder Ent-
zuckung/ keiner revelationen und hoͤlliſchen Offenbarung. Dergleichen
eine () Baronius erzehlt von zween Philoſophis in Italiâ, Michaele Mer-
cato und Marſilio Ficino, nach dem ſie eine Zeit uͤber Platonis Buͤchern
von dem Zuſtand der Seelen nach dem Tode den Kopff gebrochen/ und
nichts gewiſſes davon haben koͤnnen/ haben ſie mit einander einen Packt
gemacht/ und verſprochen/ daß der erſte der ſterben wird/ dem andern ſoll
relation thun von ſeiner Seelen Zuſtand nach dem Tod/ was die manes
und Geiſter der Abgeſtorbenen thun/ und ob es alles ſo boͤß ſey was man
von der Hoͤllen außgibt? Nicht lange hernach habe ſichs zugetragen/ daß
als Mercatus fruͤh auffgeſtanden und geſtudirt/ ein Reuter auff einem
weiſſen Pferde flugs Spornſtreich der Thuͤr ſeinem Hauſe zugeſprungen/
und mehr nicht als dieſe Wort geſagt: O Michael/ Michael/ es iſt wahr
und nur allzuwahr was man von der Hoͤllen prediget! Mercatus ſihet
zum Fenſter hinaus dem Reuter rucklich nach/ rufft Marſili, Marſili, aber
umb-
Gen. 2, 17.
Ioh. 3, 36.
Marc. 9,
44.
() ann. 411.
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