Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus-Milch. Bd. 6. Straßburg, 1657.Die Sechszigste (Siebende) gestorben und verdamt worden. O Absalom/ so winselt er/ meinSohn/ etc. Gesetzt/ David habe recht gethan/ daß er gewündschet für Absalom zu sterben/ da doch viel mehr seine menschlichen affecten umb etwas von der Göttlichen regul gewichen; so frag ich doch/ wann es durch die Vnmögligkeit hätte geschehen können/ daß David für seinem Sohn wäre gestorben/ und Absalom wider von den Toden aufferstanden; Es hätte aber Absalom/ nach dem er wider lebendig worden/ solchen Tod ver- achtet und verworffen/ den Vater gleichsam mit Füssen getretten/ und sein Geblüt verunreiniget/ wäre er auch einer väterlichen Erbarmung noch ein- mal würdig gewest? Was David damal gethan/ das hat er gethan als ein Mensch/ der affecten hat und grosse Liebe gegen sein Kind trägt/ es war ein blosses wündschen; Aber in der That hat solches verrichtet der eingeborne/ ewige Sohn Gottes/ der ist als unser Vater und König für uns verdamte Rom. 5, 10. Luc. 19, 41.Menschen/ da wir noch Feinde waren/ gestorben/ welcher auch die Jüdi- schen Absalones beweinet/ daß wir ihm dienen sollen in ewiger Gerechtigkeit und Seeligkeit/ wie wir im andern Articul selbst bekennen; Er ruffet uns wider zum Leben/ dräuet hingegen den Tod den Vnglaubigen; Aber der Hebr. 10, 29.Mensch verachtet und verwirfft solche Gnade/ creutziget den Sohn Gottes von neuem/ thut keine wahre Busse/ er schauet die Blitze und Donner- Strahlen des Gesetzes und zeitliche Zucht- und Straff-Ruthen mit tru- ckenen und lachenden Augen an/ wie dort die Juden gethan/ da sie ihre Statt und Tempel im Feuer stehen und brennen gesehen/ tanquam sic nihil relicturi hostibus, apud Josephum. Voluisset utique impius si valuisset sine fine vivere, ut posset sine fine peccare, schreibet Grego- rius M. Es wündschet zwar der Mensch/ wann es seyn könte ohne Ende zu leben/ damit er ohne Ende und Auffhören könte sündigen; Wer wolte dann ietzo noch sagen/ daß so gethane Strengigkeit lauffe wider Gottes Güte? Daß solche Vnversöhnligkeit streite wider seine unendliche Lie- be; Dieser antimukterismos, Gegenspott und Außlachen wider seine Heilig- keit? diese ewige Straffe stosse umb seine Barmhertzigkeit? Lips. in monit. po- lit. c. 12. p. 151. Von () Philippi der Macedonier Königs patientz und Sanfft- mehr
Die Sechszigſte (Siebende) geſtorben und verdamt worden. O Abſalom/ ſo winſelt er/ meinSohn/ ꝛc. Geſetzt/ David habe recht gethan/ daß er gewuͤndſchet fuͤr Abſalom zu ſterben/ da doch viel mehr ſeine menſchlichen affecten umb etwas von der Goͤttlichen regul gewichen; ſo frag ich doch/ wann es durch die Vnmoͤgligkeit haͤtte geſchehen koͤnnen/ daß David fuͤr ſeinem Sohn waͤre geſtorben/ und Abſalom wider von den Toden aufferſtanden; Es haͤtte aber Abſalom/ nach dem er wider lebendig worden/ ſolchen Tod ver- achtet und verworffen/ den Vater gleichſam mit Fuͤſſen getretten/ und ſein Gebluͤt verunreiniget/ waͤre er auch einer vaͤterlichen Erbarmung noch ein- mal wuͤrdig geweſt? Was David damal gethan/ das hat er gethan als ein Menſch/ der affecten hat und groſſe Liebe gegen ſein Kind traͤgt/ es war ein bloſſes wuͤndſchen; Aber in der That hat ſolches verrichtet der eingeborne/ ewige Sohn Gottes/ der iſt als unſer Vater und Koͤnig fuͤr uns verdamte Rom. 5, 10. Luc. 19, 41.Menſchen/ da wir noch Feinde waren/ geſtorben/ welcher auch die Juͤdi- ſchen Abſalones beweinet/ daß wir ihm dienen ſollen in ewiger Gerechtigkeit und Seeligkeit/ wie wir im andern Articul ſelbſt bekennen; Er ruffet uns wider zum Leben/ draͤuet hingegen den Tod den Vnglaubigen; Aber der Hebr. 10, 29.Menſch verachtet und verwirfft ſolche Gnade/ creutziget den Sohn Gottes von neuem/ thut keine wahre Buſſe/ er ſchauet die Blitze und Donner- Strahlen des Geſetzes und zeitliche Zucht- und Straff-Ruthen mit tru- ckenen und lachenden Augen an/ wie dort die Juden gethan/ da ſie ihre Statt und Tempel im Feuer ſtehen und brennen geſehen/ tanquam ſic nihil relicturi hoſtibus, apud Joſephum. Voluiſſet utique impius ſi valuiſſet ſine fine vivere, ut poſſet ſine fine peccare, ſchreibet Grego- rius M. Es wuͤndſchet zwar der Menſch/ wann es ſeyn koͤnte ohne Ende zu leben/ damit er ohne Ende und Auffhoͤren koͤnte ſuͤndigen; Wer wolte dann ietzo noch ſagen/ daß ſo gethane Strengigkeit lauffe wider Gottes Guͤte? Daß ſolche Vnverſoͤhnligkeit ſtreite wider ſeine unendliche Lie- be; Dieſer ἀντιμυκτηρισμὸς, Gegenſpott und Außlachen wider ſeine Heilig- keit? dieſe ewige Straffe ſtoſſe umb ſeine Barmhertzigkeit? Lipſ. in monit. po- lit. c. 12. p. 151. Von () Philippi der Macedonier Koͤnigs patientz und Sanfft- mehr
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Die Sechszigſte (Siebende)
geſtorben und verdamt worden. O Abſalom/ ſo winſelt er/ mein
Sohn/ ꝛc. Geſetzt/ David habe recht gethan/ daß er gewuͤndſchet fuͤr
Abſalom zu ſterben/ da doch viel mehr ſeine menſchlichen affecten umb
etwas von der Goͤttlichen regul gewichen; ſo frag ich doch/ wann es durch
die Vnmoͤgligkeit haͤtte geſchehen koͤnnen/ daß David fuͤr ſeinem Sohn
waͤre geſtorben/ und Abſalom wider von den Toden aufferſtanden; Es
haͤtte aber Abſalom/ nach dem er wider lebendig worden/ ſolchen Tod ver-
achtet und verworffen/ den Vater gleichſam mit Fuͤſſen getretten/ und ſein
Gebluͤt verunreiniget/ waͤre er auch einer vaͤterlichen Erbarmung noch ein-
mal wuͤrdig geweſt? Was David damal gethan/ das hat er gethan als ein
Menſch/ der affecten hat und groſſe Liebe gegen ſein Kind traͤgt/ es war ein
bloſſes wuͤndſchen; Aber in der That hat ſolches verrichtet der eingeborne/
ewige Sohn Gottes/ der iſt als unſer Vater und Koͤnig fuͤr uns verdamte
Menſchen/ da wir noch Feinde waren/ geſtorben/ welcher auch die Juͤdi-
ſchen Abſalones beweinet/ daß wir ihm dienen ſollen in ewiger Gerechtigkeit
und Seeligkeit/ wie wir im andern Articul ſelbſt bekennen; Er ruffet uns
wider zum Leben/ draͤuet hingegen den Tod den Vnglaubigen; Aber der
Menſch verachtet und verwirfft ſolche Gnade/ creutziget den Sohn Gottes
von neuem/ thut keine wahre Buſſe/ er ſchauet die Blitze und Donner-
Strahlen des Geſetzes und zeitliche Zucht- und Straff-Ruthen mit tru-
ckenen und lachenden Augen an/ wie dort die Juden gethan/ da ſie ihre
Statt und Tempel im Feuer ſtehen und brennen geſehen/ tanquam ſic
nihil relicturi hoſtibus, apud Joſephum. Voluiſſet utique impius ſi
valuiſſet ſine fine vivere, ut poſſet ſine fine peccare, ſchreibet Grego-
rius M. Es wuͤndſchet zwar der Menſch/ wann es ſeyn koͤnte ohne Ende
zu leben/ damit er ohne Ende und Auffhoͤren koͤnte ſuͤndigen; Wer wolte
dann ietzo noch ſagen/ daß ſo gethane Strengigkeit lauffe wider Gottes
Guͤte? Daß ſolche Vnverſoͤhnligkeit ſtreite wider ſeine unendliche Lie-
be; Dieſer ἀντιμυκτηρισμὸς, Gegenſpott und Außlachen wider ſeine Heilig-
keit? dieſe ewige Straffe ſtoſſe umb ſeine Barmhertzigkeit?
Rom. 5, 10.
Luc. 19, 41.
Hebr. 10,
29.
Von () Philippi der Macedonier Koͤnigs patientz und Sanfft-
muth werden viel Dinge gelobet/ ſonderlich daß als einsmahls der Athe-
nienſer legaten fuͤr ihm erſchienen/ und er ihnen nicht allein gnaͤdige und
willfaͤhrige audientz ertheilt/ ſondern noch darzu gefragt/ ob er nicht ihnen
noch zu Gefallen thun koͤnte/ ein mehrers als ſie gebetten/ er ſey bereit-willig
ihren Wundſch zu erfuͤllen/ worauff einer unter dem Hauffen ein grober
Vnflath auffgetretten: Ja noch ein mehrers/ wann du dich ſelbſt lieſſeſt
hencken. Dieſen galgenmaͤſſigen Spott hat der Koͤnig verbiſſen/ und
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus-Milch. Bd. 6. Straßburg, 1657, S. 732. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus06_1657/764>, abgerufen am 15.08.2024. |