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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Wort/ dann dein Hertz ist nicht rechtschaffen für GOTT.
Ja du hast keine Geistliche gemeinschafft mit Christo/ du bist nicht ein recht
würdiger Gast bey diesem Hochzeit Mahl/ draussen sind die Hund vnd
Schwein. Wollen wir nun auch dieses frewden-Mahl würcklich vnd
heilsamlich geniessen/ so gehört dazu daß rechte Hochzeitliche Ehrenkleyd/
daß ist der himmlische Bräutigam bereit willig/ männiglich vnd jedem in-
sonderheit zuschencken vnd zu verehren/ Jnmassen auch der Juden Bräu-
tigam pflegte seine Brautgesellen mit Hochzeitlichen feyerkleydern zu vereh-
ren/ als auß der Historia Simsons abzunemmen.

Wir können diß Kleyd nicht Spinnen/ nicht Weben/ nicht anmes-
sen/ der geistliche Seydenwurm Christus hat die rothe Seyden dazu ge-
spunnen in seiner blutigen Passion vnd das leben drüber eingebüsset/ das
ist sein weisses Vnderkleyd/ deß würckenden gehorsambs vnd sein Blut-
rother Purpurfarbe Vberrock seines leidenden gehorsams/ der H. Geist
macht vns dasselbe zu recht/ er applicirt es vns/ ligt nur an vns/ daß wirs
nicht außschlagen vnd wir vns dasselbe anmessen lassen/ dasselbe geschicht
durch den glauben/ das ist die Hafft/ der Anziher/ vnd das Mittel dadurch
wir dieser so köstlichen Kleyder fähig vnd theilhafftig werden.

Laßt dem München seine Kapp/ der Welt jhr Narrenschell/ vnd ziehet
an Christum JEsum. Laßt vns zuvorderst erkennen diese thewre hohe gut-
that das kundlich grosse Geheimniß deß geoffenbarten Gottes im fleisch/ deß
selbständigen Wort Gottes so fleisch worden/ vnd sich in die menschliche Na-
tur als in ein Kleyd verhüllet/ vnd in demselben alle vnsere sündliche mack-
len vnd flecken zugleich angezogen/ die Lade Gottes so da ligt vnter der Tep-2. Sam. 7.
2.

pich. Laßt vns wundern vber deß Allerhöchsten Gottes vnerhörte leutseelig-
keit/ daß er sich so tieff herab gesencket/ Er der grosse Herr vns zwar ohn
jhm angemessen/ vnd gleichsam wie dort Elisa gethan/ auff vns als Kinder2. Reg. 4,
34.

deß Todts sich geleget/ Aug auff aug/ Mund auff mund/ Händ auff händ/
auff daß er vns lebendig machete/ vnd zum ewigen seligen leben befürderte.
Ja was wollen wir sagen? oder viel mehr verstummen? daß Er der aller-
heiligste sich mit einer solchen Braut vermählet/ deren nechste anverwandte
gewesen Ruben vnd Judas die Blutschänder/ Simeon der Mörder/ David
der Ehbrecher/ Rahab die grosse Ertzhur. Lasset vns verwundern vber die
tieffe der göttlichen Weißheit der ein solche wunderbare weiß den gefallenen
Menschen widerumb auff zurichten erdacht/ dadurch der Schöpffer ein ge-
schöpff/ das ewige Wort ein stummes Kind/ vnd doch vnser Fürsprech
worden/ der vnermeßliche in einem Cörperlin einer spannen lang begriffen/
daß der den aller Weltkreiß nicht beschloß/ nunmehr ligt in Maria schoß.

O Herr

Predigt.
Wort/ dann dein Hertz iſt nicht rechtſchaffen fuͤr GOTT.
Ja du haſt keine Geiſtliche gemeinſchafft mit Chriſto/ du biſt nicht ein recht
wuͤrdiger Gaſt bey dieſem Hochzeit Mahl/ drauſſen ſind die Hund vnd
Schwein. Wollen wir nun auch dieſes frewden-Mahl wuͤrcklich vnd
heilſamlich genieſſen/ ſo gehoͤrt dazu daß rechte Hochzeitliche Ehrenkleyd/
daß iſt der himmliſche Braͤutigam bereit willig/ maͤnniglich vnd jedem in-
ſonderheit zuſchencken vnd zu verehren/ Jnmaſſen auch der Juden Braͤu-
tigam pflegte ſeine Brautgeſellen mit Hochzeitlichen feyerkleydern zu vereh-
ren/ als auß der Hiſtoria Simſons abzunemmen.

Wir koͤnnen diß Kleyd nicht Spinnen/ nicht Weben/ nicht anmeſ-
ſen/ der geiſtliche Seydenwurm Chriſtus hat die rothe Seyden dazu ge-
ſpunnen in ſeiner blutigen Paſſion vnd das leben druͤber eingebuͤſſet/ das
iſt ſein weiſſes Vnderkleyd/ deß wuͤrckenden gehorſambs vnd ſein Blut-
rother Purpurfarbe Vberrock ſeines leidenden gehorſams/ der H. Geiſt
macht vns daſſelbe zu recht/ er applicirt es vns/ ligt nur an vns/ daß wirs
nicht außſchlagen vnd wir vns daſſelbe anmeſſen laſſen/ daſſelbe geſchicht
durch den glauben/ das iſt die Hafft/ der Anziher/ vnd das Mittel dadurch
wir dieſer ſo koͤſtlichen Kleyder faͤhig vnd theilhafftig werden.

Laßt dem Muͤnchen ſeine Kapp/ der Welt jhr Narꝛenſchell/ vnd ziehet
an Chriſtum JEſum. Laßt vns zuvorderſt erkennen dieſe thewre hohe gut-
that das kundlich groſſe Geheimniß deß geoffenbartẽ Gottes im fleiſch/ deß
ſelbſtaͤndigen Wort Gottes ſo fleiſch wordẽ/ vnd ſich in die menſchliche Na-
tur als in ein Kleyd verhuͤllet/ vnd in demſelben alle vnſere ſuͤndliche mack-
len vnd flecken zugleich angezogen/ die Lade Gottes ſo da ligt vnter der Tep-2. Sam. 7.
2.

pich. Laßt vns wundern vber deß Allerhoͤchſten Gottes vnerhoͤrte leutſeelig-
keit/ daß er ſich ſo tieff herab geſencket/ Er der groſſe Herr vns zwar ohn
jhm angemeſſen/ vnd gleichſam wie dort Eliſa gethan/ auff vns als Kinder2. Reg. 4,
34.

deß Todts ſich geleget/ Aug auff aug/ Mund auff mund/ Haͤnd auff haͤnd/
auff daß er vns lebendig machete/ vnd zum ewigen ſeligen leben befuͤrderte.
Ja was wollen wir ſagen? oder viel mehr verſtummen? daß Er der aller-
heiligſte ſich mit einer ſolchen Braut vermaͤhlet/ deren nechſte anverwandte
geweſen Ruben vñ Judas die Blutſchaͤnder/ Simeon der Moͤrder/ David
der Ehbrecher/ Rahab die groſſe Ertzhur. Laſſet vns verwundern vber die
tieffe der goͤttlichen Weißheit der ein ſolche wunderbare weiß den gefallenen
Menſchen widerumb auff zurichten erdacht/ dadurch der Schoͤpffer ein ge-
ſchoͤpff/ das ewige Wort ein ſtummes Kind/ vnd doch vnſer Fuͤrſprech
worden/ der vnermeßliche in einem Coͤrperlin einer ſpannen lang begriffen/
daß der den aller Weltkreiß nicht beſchloß/ nunmehr ligt in Maria ſchoß.

O Herꝛ
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[615/0099] Predigt. Wort/ dann dein Hertz iſt nicht rechtſchaffen fuͤr GOTT. Ja du haſt keine Geiſtliche gemeinſchafft mit Chriſto/ du biſt nicht ein recht wuͤrdiger Gaſt bey dieſem Hochzeit Mahl/ drauſſen ſind die Hund vnd Schwein. Wollen wir nun auch dieſes frewden-Mahl wuͤrcklich vnd heilſamlich genieſſen/ ſo gehoͤrt dazu daß rechte Hochzeitliche Ehrenkleyd/ daß iſt der himmliſche Braͤutigam bereit willig/ maͤnniglich vnd jedem in- ſonderheit zuſchencken vnd zu verehren/ Jnmaſſen auch der Juden Braͤu- tigam pflegte ſeine Brautgeſellen mit Hochzeitlichen feyerkleydern zu vereh- ren/ als auß der Hiſtoria Simſons abzunemmen. Wir koͤnnen diß Kleyd nicht Spinnen/ nicht Weben/ nicht anmeſ- ſen/ der geiſtliche Seydenwurm Chriſtus hat die rothe Seyden dazu ge- ſpunnen in ſeiner blutigen Paſſion vnd das leben druͤber eingebuͤſſet/ das iſt ſein weiſſes Vnderkleyd/ deß wuͤrckenden gehorſambs vnd ſein Blut- rother Purpurfarbe Vberrock ſeines leidenden gehorſams/ der H. Geiſt macht vns daſſelbe zu recht/ er applicirt es vns/ ligt nur an vns/ daß wirs nicht außſchlagen vnd wir vns daſſelbe anmeſſen laſſen/ daſſelbe geſchicht durch den glauben/ das iſt die Hafft/ der Anziher/ vnd das Mittel dadurch wir dieſer ſo koͤſtlichen Kleyder faͤhig vnd theilhafftig werden. Laßt dem Muͤnchen ſeine Kapp/ der Welt jhr Narꝛenſchell/ vnd ziehet an Chriſtum JEſum. Laßt vns zuvorderſt erkennen dieſe thewre hohe gut- that das kundlich groſſe Geheimniß deß geoffenbartẽ Gottes im fleiſch/ deß ſelbſtaͤndigen Wort Gottes ſo fleiſch wordẽ/ vnd ſich in die menſchliche Na- tur als in ein Kleyd verhuͤllet/ vnd in demſelben alle vnſere ſuͤndliche mack- len vnd flecken zugleich angezogen/ die Lade Gottes ſo da ligt vnter der Tep- pich. Laßt vns wundern vber deß Allerhoͤchſten Gottes vnerhoͤrte leutſeelig- keit/ daß er ſich ſo tieff herab geſencket/ Er der groſſe Herr vns zwar ohn jhm angemeſſen/ vnd gleichſam wie dort Eliſa gethan/ auff vns als Kinder deß Todts ſich geleget/ Aug auff aug/ Mund auff mund/ Haͤnd auff haͤnd/ auff daß er vns lebendig machete/ vnd zum ewigen ſeligen leben befuͤrderte. Ja was wollen wir ſagen? oder viel mehr verſtummen? daß Er der aller- heiligſte ſich mit einer ſolchen Braut vermaͤhlet/ deren nechſte anverwandte geweſen Ruben vñ Judas die Blutſchaͤnder/ Simeon der Moͤrder/ David der Ehbrecher/ Rahab die groſſe Ertzhur. Laſſet vns verwundern vber die tieffe der goͤttlichen Weißheit der ein ſolche wunderbare weiß den gefallenen Menſchen widerumb auff zurichten erdacht/ dadurch der Schoͤpffer ein ge- ſchoͤpff/ das ewige Wort ein ſtummes Kind/ vnd doch vnſer Fuͤrſprech worden/ der vnermeßliche in einem Coͤrperlin einer ſpannen lang begriffen/ daß der den aller Weltkreiß nicht beſchloß/ nunmehr ligt in Maria ſchoß. O Herꝛ 2. Sam. 7. 2. 2. Reg. 4, 34.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 615. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/99>, abgerufen am 12.12.2024.