Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. vnd ich werde jhn am Jüngsten tag aufferwecken/ denn MEJNfleisch ist die rechte Speiß vnd MEJN blut ist der rechte tranck. Vnd St. Paulus spricht zu den Eltesten der Gemein zu Epheso/ so habtAct. 20, 28. nun acht auff euch selbs vnd die gantze Herd/ vnter welche euch der H. Geist gesetzet hat zu Bischoffen zu weiden die gemeine Gottes/ welche Er (derselbe GOtt/ nemlich der Sohn Gottes) durch sein EJGEN blut erworben hat. Diß ist nun die Geheimnißreiche persönliche Hochzeit/ davon der Die apophoreta, die früchte vnd Nutzbarkeit so wir in solchen trachten Auff den Frieden folget gute ruh/ lust/ frewd vnd gnaden ga- sie H h h h iij
Predigt. vnd ich werde jhn am Juͤngſten tag aufferwecken/ deñ MEJNfleiſch iſt die rechte Speiß vnd MEJN blut iſt der rechte tranck. Vnd St. Paulus ſpricht zu den Elteſten der Gemein zu Epheſo/ ſo habtAct. 20, 28. nun acht auff euch ſelbs vnd die gantze Herd/ vnter welche euch der H. Geiſt geſetzet hat zu Biſchoffen zu weiden die gemeine Gottes/ welche Er (derſelbe GOtt/ nemlich der Sohn Gottes) durch ſein EJGEN blut erworben hat. Diß iſt nun die Geheimnißreiche perſoͤnliche Hochzeit/ davon der Die apophoreta, die fruͤchte vnd Nutzbarkeit ſo wir in ſolchen trachten Auff den Frieden folget gute ruh/ luſt/ frewd vnd gnaden ga- ſie H h h h iij
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Predigt.
vnd ich werde jhn am Juͤngſten tag aufferwecken/ deñ MEJN
fleiſch iſt die rechte Speiß vnd MEJN blut iſt der rechte tranck.
Vnd St. Paulus ſpricht zu den Elteſten der Gemein zu Epheſo/ ſo habt
nun acht auff euch ſelbs vnd die gantze Herd/ vnter welche euch
der H. Geiſt geſetzet hat zu Biſchoffen zu weiden die gemeine
Gottes/ welche Er (derſelbe GOtt/ nemlich der Sohn Gottes) durch
ſein EJGEN blut erworben hat.
Act. 20, 28.
Diß iſt nun die Geheimnißreiche perſoͤnliche Hochzeit/ davon der
Herr geprediget in der beruͤhmten Parabel von einem Koͤnig der ſeinem
Sohn Hochzeit gemacht vnd Gaͤſte dazu eingeladen. Die trachten ſind das
koſtbar fleiſch vnd rantzion Blut deß him̃liſchen Braͤutigams ſelbs/ welches
er in der Menſchwerdung angenommen/ vns ſo Geiſtlich im Glauben/ ſo
mund-ſacramentlich zugenieſſen dargegeben; der alte ſchatten deß Oſter-
lambs vnd manna iſt verſchwunden/ daſſelbe war das Schaweſſen ſo auff
ein anders opffer fleiſch im Newen Teſtament gedeutet/ davon der Herr
ruͤhmet vnd ſagt Mein Fleiſch iſt die rechte Speiß/ mein Blut iſt
der rechte Tranck/ kein ſchatten fleiſch/ kein gebildeter tranck/ ſondern
das Corpus vnd das Weſen ſelbs.
Ioh. 6, 55.
Die apophoreta, die fruͤchte vnd Nutzbarkeit ſo wir in ſolchen trachten
koſten/ ſchmecken vnd genieſſen vnd mit heim nemmen/ iſt der Fride deß
Gewiſſens mit Gott durch das Blut deß Newen Teſtaments verſigelt vnd
bekraͤfftiget. Dann gleich wie in der Welt manchmahl durch hoher Po-
tentaten/ die einander in Haaren gelegen vnd Krieg wider einander ge-
fuͤhrt/ getroffene Heyrath/ der Frieden gemacht worden: Jnmaſſen wir ein
Exempel leſen bey dem Propheten Daniel von ſolchem ehlichen befreunden
zwiſchen dem Sohn deß gegen Mitternacht Antiochi Koͤnigs in Syrien/
vnd der Tochter deß Koͤnigs von Mittag/ der Berenice, Ptolomæi Phila-
delphi deß Koͤnigs in Aegypten Tochter/ einigkeit zu machen/ angeſehen/
wiewol es hernach vbel abgeloffen/ vnd die Welt in dieſem ſtuck/ jhre tuͤcke
nicht laſſet; Alſo hat ohne falſch vnd betrug/ auß lauter vnbegreifflicher
bruͤnſtiger Lieb der him̃liſche Vatter ſeinen Sohn der armen menſchlichen
Natur vermaͤhlet/ fried/ freundſchafft vnd einigkeit zu ſtifften/ vnd alle
fehd damit auff zuheben vnd beyzulegen.
Dan. 11. 6.
Auff den Frieden folget gute ruh/ luſt/ frewd vnd gnaden ga-
ben. Nach dem der großmaͤchtige Koͤnig Ahaſuerus die arme Juͤdiſche
Jungfraw Eſther lieb gewonnen/ jhr die Koͤnigliche Cron auffgeſetzet/ vnd
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