Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Sieben vnd funfftzigste Welt her nie erhöret sey/ dann so lange Zeit hat Gott auch keine Heyden ie-mals geplagt/ sondern sie kürtzlich hingerichtet/ wie solt er dann sein eygen Volck so lange martern/ vnd also martern/ daß sie deß noch kein Ende wis- sen/ noch wissen können. Nun ists ja nichts geredt/ daß sie sagen/ es ge- schehe vmb ihrer Sünde willen/ vnd doch dieselbigen Sünden nicht können nennen; Eben so mehr möchten sie sagen/ sie hätten keine Sünde gethan/ weil sie sich keiner Sünde (die sie nennen können) schuldig wußten/ vnd al- so mit vnrecht von Gott gestrafft wurden/ darumb solt ihr hart darauff trei- ben/ daß sie solche Sünd nennen/ werden sie das nicht thun/ so habt ihr so vil gewonnen/ daß sie mit Lugen vmbgehen/ vnd ihnen nichts mehr zu glauben sey. Nennen sie die Sünde/ wol an/ mercket sie wol/ dann diß argument thut ihnen wehe/ vnd wann ich gleich auch ein Jude wäre/ vnd Abraham auß seinem Leibe geboren/ vnd darzu von Mose auffs fleissigste gelehret/ wußte ich warlich nichts darauff zu antworten/ vnd mußte das Mosaisch Judenthumb verlassen/ vnd werden/ was ich würde. Etliche ihrer Rabbinen antworten (damit sie ihr arm Volck trösten 36. Weil nun solches klar vnd offenbahr ist/ daß die Juden keine Sünde
Die Sieben vnd funfftzigſte Welt her nie erhoͤret ſey/ dann ſo lange Zeit hat Gott auch keine Heyden ie-mals geplagt/ ſondern ſie kuͤrtzlich hingerichtet/ wie ſolt er dann ſein eygen Volck ſo lange martern/ vnd alſo martern/ daß ſie deß noch kein Ende wiſ- ſen/ noch wiſſen koͤnnen. Nun iſts ja nichts geredt/ daß ſie ſagen/ es ge- ſchehe vmb ihrer Suͤnde willen/ vnd doch dieſelbigen Suͤnden nicht koͤnnen nennen; Eben ſo mehr moͤchten ſie ſagen/ ſie haͤtten keine Suͤnde gethan/ weil ſie ſich keiner Suͤnde (die ſie nennen koͤnnen) ſchuldig wußten/ vnd al- ſo mit vnrecht von Gott geſtrafft wurden/ darumb ſolt ihr hart darauff trei- ben/ daß ſie ſolche Suͤnd nennen/ werden ſie das nicht thun/ ſo habt ihr ſo vil gewonnen/ daß ſie mit Lugen vmbgehen/ vnd ihnen nichts mehr zu glauben ſey. Nennen ſie die Suͤnde/ wol an/ mercket ſie wol/ dann diß argument thut ihnen wehe/ vnd wann ich gleich auch ein Jude waͤre/ vnd Abraham auß ſeinem Leibe geboren/ vnd darzu von Moſe auffs fleiſſigſte gelehret/ wußte ich warlich nichts darauff zu antworten/ vnd mußte das Moſaiſch Judenthumb verlaſſen/ vnd werden/ was ich wuͤrde. Etliche ihrer Rabbinen antworten (damit ſie ihr arm Volck troͤſten 36. Weil nun ſolches klar vnd offenbahr iſt/ daß die Juden keine Suͤnde
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Die Sieben vnd funfftzigſte
Welt her nie erhoͤret ſey/ dann ſo lange Zeit hat Gott auch keine Heyden ie-
mals geplagt/ ſondern ſie kuͤrtzlich hingerichtet/ wie ſolt er dann ſein eygen
Volck ſo lange martern/ vnd alſo martern/ daß ſie deß noch kein Ende wiſ-
ſen/ noch wiſſen koͤnnen. Nun iſts ja nichts geredt/ daß ſie ſagen/ es ge-
ſchehe vmb ihrer Suͤnde willen/ vnd doch dieſelbigen Suͤnden nicht koͤnnen
nennen; Eben ſo mehr moͤchten ſie ſagen/ ſie haͤtten keine Suͤnde gethan/
weil ſie ſich keiner Suͤnde (die ſie nennen koͤnnen) ſchuldig wußten/ vnd al-
ſo mit vnrecht von Gott geſtrafft wurden/ darumb ſolt ihr hart darauff trei-
ben/ daß ſie ſolche Suͤnd nennen/ werden ſie das nicht thun/ ſo habt ihr ſo vil
gewonnen/ daß ſie mit Lugen vmbgehen/ vnd ihnen nichts mehr zu glauben
ſey. Nennen ſie die Suͤnde/ wol an/ mercket ſie wol/ dann diß argument
thut ihnen wehe/ vnd wann ich gleich auch ein Jude waͤre/ vnd Abraham
auß ſeinem Leibe geboren/ vnd darzu von Moſe auffs fleiſſigſte gelehret/
wußte ich warlich nichts darauff zu antworten/ vnd mußte das Moſaiſch
Judenthumb verlaſſen/ vnd werden/ was ich wuͤrde.
Etliche ihrer Rabbinen antworten (damit ſie ihr arm Volck troͤſten
vnd blenden) alſo/ dieſe Suͤnde ſeye/ daß ihre Vaͤtter in der Wuͤſten das
Kalb angebetet haben/ ſolche Suͤnde ſollen ſie ietzt buͤſſen/ biß ꝛc. Jſt das
nicht ſchreckliche Blindheit? Vnd wie laut doch ſolches fuͤr denen/ ſo die
Schrifft leſen? Dann wo dieſelbige Suͤnde ſolte groß ſeyn/ Warumb hat
dann Gott dem Volck Jſrael ſo viel guts gethan/ fuͤr vnd fuͤr ſolche Wun-
der durch Propheten/ Koͤnige/ auch Bauren vnd Weiber gethan/ wie die
Buͤcher Moſe/ Joſua/ Richter/ Koͤnige ꝛc. bezeugen? Welches er ja nicht
haͤtte gethan/ wo er nicht gnaͤdig alle Suͤnde/ ſchweige dann dieſe (die dazu-
mal geſtrafft iſt) vergeben haͤtte. Warumb hat er nicht zu der Zeit vmb ſol-
cher Suͤnde willen/ eben ſo wol als ietzt/ ſein Volck verlaſſen/ ſondern/ vn-
angeſehen ſolche Suͤnde/ ins verheiſſene Land gebracht/ vnd alles gutes ge-
than/ uͤber alle Heyden erhoͤhet vnd geehret? Haͤlt er nun ſeinen Meſſiam
ietzt vmb dieſer Suͤnde willen (dazumal gebuͤſſet) dahinden/ haͤtte er auch zu
der Zeit moͤgen ſagen/ Jch will ich euch nicht ins Land bringen/ noch ſo hoch
Ehren/ wie ich verheiſſen habe/ dann ihr habt ſolche Suͤnde gethan/ der ich
nimmermehr vergeſſen noch vergeben will.
Weil nun ſolches klar vnd offenbahr iſt/ daß die Juden keine
Suͤnde nicht wiſſen zu nennen/ darumb Gott ſeine Verheiſſung ſolt ſo
lang verziehen/ vnd alſo hierinn ein Lugner ſeyn/ vnd ob ſie der eine oder
mehr nennen koͤnten/ dannoch durch Gottes Wort zu Luͤgnern werden/ da
ſie Gott uͤberzeuget/ Er wolle ſeine Verheiſſung vom Meſſia zuſenden/ vnd
den Stuhl David immer fuͤr vnd fuͤr zu erhalten/ nicht laſſen vmb ihrer
Suͤnde
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