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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sieben vnd funfftzigste
Welt her nie erhöret sey/ dann so lange Zeit hat Gott auch keine Heyden ie-
mals geplagt/ sondern sie kürtzlich hingerichtet/ wie solt er dann sein eygen
Volck so lange martern/ vnd also martern/ daß sie deß noch kein Ende wis-
sen/ noch wissen können. Nun ists ja nichts geredt/ daß sie sagen/ es ge-
schehe vmb ihrer Sünde willen/ vnd doch dieselbigen Sünden nicht können
nennen; Eben so mehr möchten sie sagen/ sie hätten keine Sünde gethan/
weil sie sich keiner Sünde (die sie nennen können) schuldig wußten/ vnd al-
so mit vnrecht von Gott gestrafft wurden/ darumb solt ihr hart darauff trei-
ben/ daß sie solche Sünd nennen/ werden sie das nicht thun/ so habt ihr so vil
gewonnen/ daß sie mit Lugen vmbgehen/ vnd ihnen nichts mehr zu glauben
sey. Nennen sie die Sünde/ wol an/ mercket sie wol/ dann diß argument
thut ihnen wehe/ vnd wann ich gleich auch ein Jude wäre/ vnd Abraham
auß seinem Leibe geboren/ vnd darzu von Mose auffs fleissigste gelehret/
wußte ich warlich nichts darauff zu antworten/ vnd mußte das Mosaisch
Judenthumb verlassen/ vnd werden/ was ich würde.

Etliche ihrer Rabbinen antworten (damit sie ihr arm Volck trösten
vnd blenden) also/ diese Sünde seye/ daß ihre Vätter in der Wüsten das
Kalb angebetet haben/ solche Sünde sollen sie ietzt büssen/ biß etc. Jst das
nicht schreckliche Blindheit? Vnd wie laut doch solches für denen/ so die
Schrifft lesen? Dann wo dieselbige Sünde solte groß seyn/ Warumb hat
dann Gott dem Volck Jsrael so viel guts gethan/ für vnd für solche Wun-
der durch Propheten/ Könige/ auch Bauren vnd Weiber gethan/ wie die
Bücher Mose/ Josua/ Richter/ Könige etc. bezeugen? Welches er ja nicht
hätte gethan/ wo er nicht gnädig alle Sünde/ schweige dann diese (die dazu-
mal gestrafft ist) vergeben hätte. Warumb hat er nicht zu der Zeit vmb sol-
cher Sünde willen/ eben so wol als ietzt/ sein Volck verlassen/ sondern/ vn-
angesehen solche Sünde/ ins verheissene Land gebracht/ vnd alles gutes ge-
than/ über alle Heyden erhöhet vnd geehret? Hält er nun seinen Messiam
ietzt vmb dieser Sünde willen (dazumal gebüsset) dahinden/ hätte er auch zu
der Zeit mögen sagen/ Jch will ich euch nicht ins Land bringen/ noch so hoch
Ehren/ wie ich verheissen habe/ dann ihr habt solche Sünde gethan/ der ich
nimmermehr vergessen noch vergeben will.

tom. 7. p.
36.

Weil nun solches klar vnd offenbahr ist/ daß die Juden keine
Sünde nicht wissen zu nennen/ darumb Gott seine Verheissung solt so
lang verziehen/ vnd also hierinn ein Lugner seyn/ vnd ob sie der eine oder
mehr nennen könten/ dannoch durch Gottes Wort zu Lügnern werden/ da
sie Gott überzeuget/ Er wolle seine Verheissung vom Messia zusenden/ vnd
den Stuhl David immer für vnd für zu erhalten/ nicht lassen vmb ihrer

Sünde

Die Sieben vnd funfftzigſte
Welt her nie erhoͤret ſey/ dann ſo lange Zeit hat Gott auch keine Heyden ie-
mals geplagt/ ſondern ſie kuͤrtzlich hingerichtet/ wie ſolt er dann ſein eygen
Volck ſo lange martern/ vnd alſo martern/ daß ſie deß noch kein Ende wiſ-
ſen/ noch wiſſen koͤnnen. Nun iſts ja nichts geredt/ daß ſie ſagen/ es ge-
ſchehe vmb ihrer Suͤnde willen/ vnd doch dieſelbigen Suͤnden nicht koͤnnen
nennen; Eben ſo mehr moͤchten ſie ſagen/ ſie haͤtten keine Suͤnde gethan/
weil ſie ſich keiner Suͤnde (die ſie nennen koͤnnen) ſchuldig wußten/ vnd al-
ſo mit vnrecht von Gott geſtrafft wurden/ darumb ſolt ihr hart darauff trei-
ben/ daß ſie ſolche Suͤnd nennen/ werden ſie das nicht thun/ ſo habt ihr ſo vil
gewonnen/ daß ſie mit Lugen vmbgehen/ vnd ihnen nichts mehr zu glauben
ſey. Nennen ſie die Suͤnde/ wol an/ mercket ſie wol/ dann diß argument
thut ihnen wehe/ vnd wann ich gleich auch ein Jude waͤre/ vnd Abraham
auß ſeinem Leibe geboren/ vnd darzu von Moſe auffs fleiſſigſte gelehret/
wußte ich warlich nichts darauff zu antworten/ vnd mußte das Moſaiſch
Judenthumb verlaſſen/ vnd werden/ was ich wuͤrde.

Etliche ihrer Rabbinen antworten (damit ſie ihr arm Volck troͤſten
vnd blenden) alſo/ dieſe Suͤnde ſeye/ daß ihre Vaͤtter in der Wuͤſten das
Kalb angebetet haben/ ſolche Suͤnde ſollen ſie ietzt buͤſſen/ biß ꝛc. Jſt das
nicht ſchreckliche Blindheit? Vnd wie laut doch ſolches fuͤr denen/ ſo die
Schrifft leſen? Dann wo dieſelbige Suͤnde ſolte groß ſeyn/ Warumb hat
dann Gott dem Volck Jſrael ſo viel guts gethan/ fuͤr vnd fuͤr ſolche Wun-
der durch Propheten/ Koͤnige/ auch Bauren vnd Weiber gethan/ wie die
Buͤcher Moſe/ Joſua/ Richter/ Koͤnige ꝛc. bezeugen? Welches er ja nicht
haͤtte gethan/ wo er nicht gnaͤdig alle Suͤnde/ ſchweige dann dieſe (die dazu-
mal geſtrafft iſt) vergeben haͤtte. Warumb hat er nicht zu der Zeit vmb ſol-
cher Suͤnde willen/ eben ſo wol als ietzt/ ſein Volck verlaſſen/ ſondern/ vn-
angeſehen ſolche Suͤnde/ ins verheiſſene Land gebracht/ vnd alles gutes ge-
than/ uͤber alle Heyden erhoͤhet vnd geehret? Haͤlt er nun ſeinen Meſſiam
ietzt vmb dieſer Suͤnde willen (dazumal gebuͤſſet) dahinden/ haͤtte er auch zu
der Zeit moͤgen ſagen/ Jch will ich euch nicht ins Land bringen/ noch ſo hoch
Ehren/ wie ich verheiſſen habe/ dann ihr habt ſolche Suͤnde gethan/ der ich
nimmermehr vergeſſen noch vergeben will.

tom. 7. p.
36.

Weil nun ſolches klar vnd offenbahr iſt/ daß die Juden keine
Suͤnde nicht wiſſen zu nennen/ darumb Gott ſeine Verheiſſung ſolt ſo
lang verziehen/ vnd alſo hierinn ein Lugner ſeyn/ vnd ob ſie der eine oder
mehr nennen koͤnten/ dannoch durch Gottes Wort zu Luͤgnern werden/ da
ſie Gott uͤberzeuget/ Er wolle ſeine Verheiſſung vom Meſſia zuſenden/ vnd
den Stuhl David immer fuͤr vnd fuͤr zu erhalten/ nicht laſſen vmb ihrer

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[1382/0866] Die Sieben vnd funfftzigſte Welt her nie erhoͤret ſey/ dann ſo lange Zeit hat Gott auch keine Heyden ie- mals geplagt/ ſondern ſie kuͤrtzlich hingerichtet/ wie ſolt er dann ſein eygen Volck ſo lange martern/ vnd alſo martern/ daß ſie deß noch kein Ende wiſ- ſen/ noch wiſſen koͤnnen. Nun iſts ja nichts geredt/ daß ſie ſagen/ es ge- ſchehe vmb ihrer Suͤnde willen/ vnd doch dieſelbigen Suͤnden nicht koͤnnen nennen; Eben ſo mehr moͤchten ſie ſagen/ ſie haͤtten keine Suͤnde gethan/ weil ſie ſich keiner Suͤnde (die ſie nennen koͤnnen) ſchuldig wußten/ vnd al- ſo mit vnrecht von Gott geſtrafft wurden/ darumb ſolt ihr hart darauff trei- ben/ daß ſie ſolche Suͤnd nennen/ werden ſie das nicht thun/ ſo habt ihr ſo vil gewonnen/ daß ſie mit Lugen vmbgehen/ vnd ihnen nichts mehr zu glauben ſey. Nennen ſie die Suͤnde/ wol an/ mercket ſie wol/ dann diß argument thut ihnen wehe/ vnd wann ich gleich auch ein Jude waͤre/ vnd Abraham auß ſeinem Leibe geboren/ vnd darzu von Moſe auffs fleiſſigſte gelehret/ wußte ich warlich nichts darauff zu antworten/ vnd mußte das Moſaiſch Judenthumb verlaſſen/ vnd werden/ was ich wuͤrde. Etliche ihrer Rabbinen antworten (damit ſie ihr arm Volck troͤſten vnd blenden) alſo/ dieſe Suͤnde ſeye/ daß ihre Vaͤtter in der Wuͤſten das Kalb angebetet haben/ ſolche Suͤnde ſollen ſie ietzt buͤſſen/ biß ꝛc. Jſt das nicht ſchreckliche Blindheit? Vnd wie laut doch ſolches fuͤr denen/ ſo die Schrifft leſen? Dann wo dieſelbige Suͤnde ſolte groß ſeyn/ Warumb hat dann Gott dem Volck Jſrael ſo viel guts gethan/ fuͤr vnd fuͤr ſolche Wun- der durch Propheten/ Koͤnige/ auch Bauren vnd Weiber gethan/ wie die Buͤcher Moſe/ Joſua/ Richter/ Koͤnige ꝛc. bezeugen? Welches er ja nicht haͤtte gethan/ wo er nicht gnaͤdig alle Suͤnde/ ſchweige dann dieſe (die dazu- mal geſtrafft iſt) vergeben haͤtte. Warumb hat er nicht zu der Zeit vmb ſol- cher Suͤnde willen/ eben ſo wol als ietzt/ ſein Volck verlaſſen/ ſondern/ vn- angeſehen ſolche Suͤnde/ ins verheiſſene Land gebracht/ vnd alles gutes ge- than/ uͤber alle Heyden erhoͤhet vnd geehret? Haͤlt er nun ſeinen Meſſiam ietzt vmb dieſer Suͤnde willen (dazumal gebuͤſſet) dahinden/ haͤtte er auch zu der Zeit moͤgen ſagen/ Jch will ich euch nicht ins Land bringen/ noch ſo hoch Ehren/ wie ich verheiſſen habe/ dann ihr habt ſolche Suͤnde gethan/ der ich nimmermehr vergeſſen noch vergeben will. Weil nun ſolches klar vnd offenbahr iſt/ daß die Juden keine Suͤnde nicht wiſſen zu nennen/ darumb Gott ſeine Verheiſſung ſolt ſo lang verziehen/ vnd alſo hierinn ein Lugner ſeyn/ vnd ob ſie der eine oder mehr nennen koͤnten/ dannoch durch Gottes Wort zu Luͤgnern werden/ da ſie Gott uͤberzeuget/ Er wolle ſeine Verheiſſung vom Meſſia zuſenden/ vnd den Stuhl David immer fuͤr vnd fuͤr zu erhalten/ nicht laſſen vmb ihrer Suͤnde

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1382. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/866>, abgerufen am 24.11.2024.