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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
mißhandelt worden/ oder seynd sie gar vnsinnig gewest/ daß sie offentliche
Lugen geschrieben/ vnd darüber martytia vnd so schmählichen Todt auß-
gestanden? Darzu kommen die Zeugnuß der Kirchen/ gantze 16. secula,
die alle/ daß dergleichen geschehen sey/ bejachtzen/ zustimmen/ darvon ge-
sungen vnd gesagt: Es ist freylich nicht müglich/ daß eine Lugen 1600.
Jahr lang ohne Widerrede bestehensolte. Darzu kommet das Zeugnuß
der Feinde selbs/ nicht nur der Heyden/ als Tiberii, der Christum bey nahe
für einen Gott zu Rom auffgeworffen hatte/ wann der Rath seiner Mei-
nung beyfallen wollen/ nach dem er von Christi Thaten/ auß Pilati schrifft-l. 18. 4.
lichem Bericht verständiget worden: Sondern auch 2. der Juden/ Josephi,
welcher also von Christo schreibet: Eben zu der Zeit war Jesus ein sehr wei-
ser Mann/ so man ihn anders einen Mann nennen darff. Dann er war ein
grosser Wunderthäter/ vnd ein Lehrer der jenigen/ welche gerne die War-
heit annehmen/ vnd hat viel Nachfolger gehabt/ so wol von Juden vnd
Heyden. Dieser war der Christ/ welcher/ weil er von den fürnehmsten der
Juden verklagt/ ob ihn auch Pilatus zum Creutz verurtheilet/ haben doch
nicht nachgelassen ihn zu lieben/ die ihn vorhin liebeten. Dann er erschien
ihnen am dritten Tag wider lebendig/ daß also dieses vnd anders mehr auß
Göttlichem Trieb von ihm zuvor geweissaget/ vnd werden noch auff den
heutigen Tag die Christen von ihm genennet. Nicht nur Josephus, der alte
Jüdische Geschicht-schreiber ist Zeuge/ sondern auch alle Juden auff den
heutigen Tag/ denen das Blut deß Jesu von Nazareth auff den kopff kom-
men/ wie sie selbs begehret/ der Jesus-mord sihet ihnen zun Augen/ vnd
stincket ihnen zum Maul herauß/ sie gehen herumb zum Hohn/ Wunder
vnd Scheusal allen Völckern/ vnd sind lebendige Zeugen/ an denen wir
genug haben/ bedörffen keines vnsterblichen Juden/ davon man vor diesem
fabuliret/ daß er hin vnd her durch die Städte wanderen/ vnd also biß an
Jüngsten Tag herumb vagiren solle vnd müsse/ weil er Christum/ da er hat
sollen gecreutziget werden/ verhönet vnd geschmähet habe. Aber es sihet
diese Histori einer starcken Lugen sehr ehnlich. Wiewol derselbe von den Ge-
lehrten examiniret/ vnd durch ein Wunderwerck ihme glauben zuwegen
bringen wollen. Darvon schreibt auch Matthaeus Parisius, daß vor vier-
hundert Jahren fast in der gantzen Welt eben diese Sage gemein gewesen.
Dann es sagt der Geschichtschreiber/ daß ein Pförtner Pilati gewesen/ an-
fänglich Chartophilus genennet/ welcher hernach von Anania getaufft/
vnd Josephus genennet worden; Dieser/ als der Herr Jesus auß dem
Richthauß geführet worden/ soll ihn ins Gesicht geschlagen/ verhönet vnd
gesagt haben: Packe dich fort Jesu! gehe bald fort/ was verziehestu so lang?
der Herr aber habe ihn sauer angesehen/ vnd geantwortet: Sihe/ ich ge-

he/ vnd
m m m m ij

Predigt.
mißhandelt worden/ oder ſeynd ſie gar vnſinnig geweſt/ daß ſie offentliche
Lugen geſchrieben/ vnd daruͤber martytia vnd ſo ſchmaͤhlichen Todt auß-
geſtanden? Darzu kommen die Zeugnuß der Kirchen/ gantze 16. ſecula,
die alle/ daß dergleichen geſchehen ſey/ bejachtzen/ zuſtimmen/ darvon ge-
ſungen vnd geſagt: Es iſt freylich nicht muͤglich/ daß eine Lugen 1600.
Jahr lang ohne Widerrede beſtehenſolte. Darzu kommet das Zeugnuß
der Feinde ſelbs/ nicht nur der Heyden/ als Tiberii, der Chriſtum bey nahe
fuͤr einen Gott zu Rom auffgeworffen hatte/ wann der Rath ſeiner Mei-
nung beyfallen wollen/ nach dem er von Chriſti Thaten/ auß Pilati ſchrifft-l. 18. 4.
lichem Bericht verſtaͤndiget worden: Sondern auch 2. der Juden/ Joſephi,
welcher alſo von Chriſto ſchreibet: Eben zu der Zeit war Jeſus ein ſehr wei-
ſer Mann/ ſo man ihn anders einen Mann nennen darff. Dann er war ein
groſſer Wunderthaͤter/ vnd ein Lehrer der jenigen/ welche gerne die War-
heit annehmen/ vnd hat viel Nachfolger gehabt/ ſo wol von Juden vnd
Heyden. Dieſer war der Chriſt/ welcher/ weil er von den fuͤrnehmſten der
Juden verklagt/ ob ihn auch Pilatus zum Creutz verurtheilet/ haben doch
nicht nachgelaſſen ihn zu lieben/ die ihn vorhin liebeten. Dann er erſchien
ihnen am dritten Tag wider lebendig/ daß alſo dieſes vnd anders mehr auß
Goͤttlichem Trieb von ihm zuvor geweiſſaget/ vnd werden noch auff den
heutigen Tag die Chriſten von ihm genennet. Nicht nur Joſephus, der alte
Juͤdiſche Geſchicht-ſchreiber iſt Zeuge/ ſondern auch alle Juden auff den
heutigen Tag/ denen das Blut deß Jeſu von Nazareth auff den kopff kom-
men/ wie ſie ſelbs begehret/ der Jeſus-mord ſihet ihnen zun Augen/ vnd
ſtincket ihnen zum Maul herauß/ ſie gehen herumb zum Hohn/ Wunder
vnd Scheuſal allen Voͤlckern/ vnd ſind lebendige Zeugen/ an denen wir
genug haben/ bedoͤrffen keines vnſterblichen Juden/ davon man vor dieſem
fabuliret/ daß er hin vnd her durch die Staͤdte wanderen/ vnd alſo biß an
Juͤngſten Tag herumb vagiren ſolle vnd muͤſſe/ weil er Chriſtum/ da er hat
ſollen gecreutziget werden/ verhoͤnet vnd geſchmaͤhet habe. Aber es ſihet
dieſe Hiſtori einer ſtarcken Lugen ſehr ehnlich. Wiewol derſelbe von den Ge-
lehrten examiniret/ vnd durch ein Wunderwerck ihme glauben zuwegen
bringen wollen. Darvon ſchreibt auch Matthæus Pariſius, daß vor vier-
hundert Jahren faſt in der gantzen Welt eben dieſe Sage gemein geweſen.
Dann es ſagt der Geſchichtſchreiber/ daß ein Pfoͤrtner Pilati geweſen/ an-
faͤnglich Chartophilus genennet/ welcher hernach von Anania getaufft/
vnd Joſephus genennet worden; Dieſer/ als der Herr Jeſus auß dem
Richthauß gefuͤhret worden/ ſoll ihn ins Geſicht geſchlagen/ verhoͤnet vnd
geſagt haben: Packe dich fort Jeſu! gehe bald fort/ was verzieheſtu ſo lang?
der Herr aber habe ihn ſauer angeſehen/ vnd geantwortet: Sihe/ ich ge-

he/ vnd
m m m m ij
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[1379/0863] Predigt. mißhandelt worden/ oder ſeynd ſie gar vnſinnig geweſt/ daß ſie offentliche Lugen geſchrieben/ vnd daruͤber martytia vnd ſo ſchmaͤhlichen Todt auß- geſtanden? Darzu kommen die Zeugnuß der Kirchen/ gantze 16. ſecula, die alle/ daß dergleichen geſchehen ſey/ bejachtzen/ zuſtimmen/ darvon ge- ſungen vnd geſagt: Es iſt freylich nicht muͤglich/ daß eine Lugen 1600. Jahr lang ohne Widerrede beſtehenſolte. Darzu kommet das Zeugnuß der Feinde ſelbs/ nicht nur der Heyden/ als Tiberii, der Chriſtum bey nahe fuͤr einen Gott zu Rom auffgeworffen hatte/ wann der Rath ſeiner Mei- nung beyfallen wollen/ nach dem er von Chriſti Thaten/ auß Pilati ſchrifft- lichem Bericht verſtaͤndiget worden: Sondern auch 2. der Juden/ Joſephi, welcher alſo von Chriſto ſchreibet: Eben zu der Zeit war Jeſus ein ſehr wei- ſer Mann/ ſo man ihn anders einen Mann nennen darff. Dann er war ein groſſer Wunderthaͤter/ vnd ein Lehrer der jenigen/ welche gerne die War- heit annehmen/ vnd hat viel Nachfolger gehabt/ ſo wol von Juden vnd Heyden. Dieſer war der Chriſt/ welcher/ weil er von den fuͤrnehmſten der Juden verklagt/ ob ihn auch Pilatus zum Creutz verurtheilet/ haben doch nicht nachgelaſſen ihn zu lieben/ die ihn vorhin liebeten. Dann er erſchien ihnen am dritten Tag wider lebendig/ daß alſo dieſes vnd anders mehr auß Goͤttlichem Trieb von ihm zuvor geweiſſaget/ vnd werden noch auff den heutigen Tag die Chriſten von ihm genennet. Nicht nur Joſephus, der alte Juͤdiſche Geſchicht-ſchreiber iſt Zeuge/ ſondern auch alle Juden auff den heutigen Tag/ denen das Blut deß Jeſu von Nazareth auff den kopff kom- men/ wie ſie ſelbs begehret/ der Jeſus-mord ſihet ihnen zun Augen/ vnd ſtincket ihnen zum Maul herauß/ ſie gehen herumb zum Hohn/ Wunder vnd Scheuſal allen Voͤlckern/ vnd ſind lebendige Zeugen/ an denen wir genug haben/ bedoͤrffen keines vnſterblichen Juden/ davon man vor dieſem fabuliret/ daß er hin vnd her durch die Staͤdte wanderen/ vnd alſo biß an Juͤngſten Tag herumb vagiren ſolle vnd muͤſſe/ weil er Chriſtum/ da er hat ſollen gecreutziget werden/ verhoͤnet vnd geſchmaͤhet habe. Aber es ſihet dieſe Hiſtori einer ſtarcken Lugen ſehr ehnlich. Wiewol derſelbe von den Ge- lehrten examiniret/ vnd durch ein Wunderwerck ihme glauben zuwegen bringen wollen. Darvon ſchreibt auch Matthæus Pariſius, daß vor vier- hundert Jahren faſt in der gantzen Welt eben dieſe Sage gemein geweſen. Dann es ſagt der Geſchichtſchreiber/ daß ein Pfoͤrtner Pilati geweſen/ an- faͤnglich Chartophilus genennet/ welcher hernach von Anania getaufft/ vnd Joſephus genennet worden; Dieſer/ als der Herr Jeſus auß dem Richthauß gefuͤhret worden/ ſoll ihn ins Geſicht geſchlagen/ verhoͤnet vnd geſagt haben: Packe dich fort Jeſu! gehe bald fort/ was verzieheſtu ſo lang? der Herr aber habe ihn ſauer angeſehen/ vnd geantwortet: Sihe/ ich ge- he/ vnd l. 18. 4. m m m m ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1379. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/863>, abgerufen am 24.11.2024.