Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. gerächet/ das andere bey mir bestehen lassen. Als ihm aber die Juden ei-nen Spott darauff gebotten/ vnd abschlägliche Antwort gegeben/ sie könten die treue vnd glauben/ so er ihnen versprochen/ mit nichten annehmen: sin- temal/ sie hätten sich zusammen verschworen/ daß sie solches niemals einge- hen wolten: baten aber hingegen vmb Erlaubnuß durch die Festungen/ da er die Mauer vmbgeben vnd vmbschantzet/ mit Weib vnd Kindern außzu- gehen/ dann sie wolten in die Wüste vnd Einöde gehen/ vnd ihnen die Stadt hinderlassen. Da ward Titus entrüstet/ daß sie als Gefangene noch thäten als weren sie nicht überwunden. Kehret hierauff das rauche herauß/ vnd lässet ihnen durch einen Herold zu ruffen vnd ankünden/ es solte keiner mehr zu ihm kommen sich ihm zu ergeben/ solten auch keine Gna- de mehr hoffen/ dann es solte keines verschonet worden. Dergleichen zwo Gerichts-predigten thut der ewige Sohn Gottes Wer i i i j
Predigt. geraͤchet/ das andere bey mir beſtehen laſſen. Als ihm aber die Juden ei-nen Spott darauff gebotten/ vnd abſchlaͤgliche Antwort gegeben/ ſie koͤnten die treue vnd glauben/ ſo er ihnen verſprochen/ mit nichten annehmen: ſin- temal/ ſie haͤtten ſich zuſammen verſchworen/ daß ſie ſolches niemals einge- hen wolten: baten aber hingegen vmb Erlaubnuß durch die Feſtungen/ da er die Mauer vmbgeben vnd vmbſchantzet/ mit Weib vnd Kindern außzu- gehen/ dann ſie wolten in die Wuͤſte vnd Einoͤde gehen/ vnd ihnen die Stadt hinderlaſſen. Da ward Titus entruͤſtet/ daß ſie als Gefangene noch thaͤten als weren ſie nicht uͤberwunden. Kehret hierauff das rauche herauß/ vnd laͤſſet ihnen durch einen Herold zu ruffen vnd ankuͤnden/ es ſolte keiner mehr zu ihm kommen ſich ihm zu ergeben/ ſolten auch keine Gna- de mehr hoffen/ dann es ſolte keines verſchonet worden. Dergleichen zwo Gerichts-predigten thut der ewige Sohn Gottes Wer i i i j
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Predigt.
geraͤchet/ das andere bey mir beſtehen laſſen. Als ihm aber die Juden ei-
nen Spott darauff gebotten/ vnd abſchlaͤgliche Antwort gegeben/ ſie koͤnten
die treue vnd glauben/ ſo er ihnen verſprochen/ mit nichten annehmen: ſin-
temal/ ſie haͤtten ſich zuſammen verſchworen/ daß ſie ſolches niemals einge-
hen wolten: baten aber hingegen vmb Erlaubnuß durch die Feſtungen/ da
er die Mauer vmbgeben vnd vmbſchantzet/ mit Weib vnd Kindern außzu-
gehen/ dann ſie wolten in die Wuͤſte vnd Einoͤde gehen/ vnd ihnen die
Stadt hinderlaſſen. Da ward Titus entruͤſtet/ daß ſie als Gefangene
noch thaͤten als weren ſie nicht uͤberwunden. Kehret hierauff das rauche
herauß/ vnd laͤſſet ihnen durch einen Herold zu ruffen vnd ankuͤnden/ es
ſolte keiner mehr zu ihm kommen ſich ihm zu ergeben/ ſolten auch keine Gna-
de mehr hoffen/ dann es ſolte keines verſchonet worden.
Dergleichen zwo Gerichts-predigten thut der ewige Sohn Gottes
auch; Eine geſchicht taͤglich/ da er warnet durch ſeine Mund-botten fuͤr dem
kuͤnfftigen vnertraͤglichen zorn: Er citirt in dem innern Gewiſſens-gericht/
vnd will/ daß wir vns ſelbs vnpartheyiſch richten/ bietet ſeine Evangelia
vnd Frieden an. Wer ſolches anbieten verachtet/ der wird nach der letzten
peremptoriâ citatione vnd Ladung fuͤr ſeinem Richterſtuhl erſcheinen muͤſ-
ſen/ vnd da eine Predigt hoͤren/ die ihme nicht gefallen wird/ alſo lautend:
Gehet hin ihr Verfluchten/ gehet mir auß den Augen/ weichet vnd pa-
cket euch von dannen/ ich will vnd mag euer nicht/ ich kenne euch nicht.
Wo ſollen ſie aber hingehen? villeicht in ein elend auff dieſer Erden/ wie
Adam vnd Eva auß dem Paradeiß in dieſes Jammerthal verſtoſſen wor-
den? Nein/ ſondern in das Feuer/ vnd mitten in das Feuer/ daß die Flam-
men an allen Orten uͤber ſie zuſam̃en ſchlagen. Wie lang ſollen ſie aber im
Feuer ſeyn? eine Stunde/ oder einen Tag/ oder ein Jahr/ oder tauſend
Jahr/ vnd darnach ledig werden? Nein/ ſondern ſie ſollen gehen in das ewi-
ge Feuer/ iu das vnerloͤſchliche Feuer/ da man ohne Ende vnd auffhoͤrung
brennen vnd braten muß. Jch ſetze/ es ſey irgend ein Senffberg/ der rei-
che biß an den Himmel/ vnd nehme in der Breite die gantze Welt ein/ vnd
Gott ſpreche/ daß alle zehen mal hundert tauſend Jahr ein Voͤglin kom-
men/ vnd im Schnabel nur ein Koͤrnlin hinweg tragen werde/ vnd endlich
wann dieſer Berg hinweg getragen vnd verzehret ſey/ ſollen die Verdamten
alsdann von dem hoͤlliſchen Feuer frey ſeyn. Was macht das fuͤr eine
lange zeit? Wer kan es außrechnen? Dannoch waͤre noch eine Hoffnung
einer Erloͤſung. Aber da iſt gar keine Hoffnung bey den Verdamten/
dann da gleich ein ſolcher Berg auffgezehret wurde/ hette das hoͤlliſche Feur
noch kaum angefangen zu brennen.
Wer
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