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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Fünff vnd funfftzigste
wir hie oves vnd Schäflin seyn/ gezeichnet mit dem Bunds-zeichen der
heiligen Tauff/ Schafe in der Erkäntnuß/ in dem Gehör/ in der nach-
folge der Leutseligkeit/ Saufftmuht/ Gedult/ Demuht/ Mässigkeit/ sonder-
lich aber der Freygebigkeit; Schafe ernehren vnd speisen vns mit dem
Fleisch/ träncken vns mit der Milch/ kleiden vns mit der Wolle. Die se-
paratio
vnd absonderung muß hie geschehen von den Böcken nicht nach
dem Leibe vnd der äusserlichen/ sondern dem Gemüht/ affecten vnd innerli-
Act. 2, 40.
2. Tim. 2,
19.
Matth.
18, 9
cher Gesellschafft; sothete, lasset euch helffen! aposeto sagt der Apostel:
Es trette ab von der Vngerechtigkeit/ der den Namen Christi
nennet
auch amputatione oculi, reiß das Aug auß/ das dich ärgert/
wirffs von dir/
das ist/ reiß dich von böser ärgerlichen Gesellschafft/ ja
wann es gleich dein Aug wäre/ so soltu sein nicht schonen; Wem aber belie-
bet hie mit Böcken in der Gesellschafft zu seyn/ der wird dort stincken.

Der ander actus vnd Handlung deß Jüngsten Gerichts
zeiget vns prakhthenta, was in dem Gerichte selbs vorgehen wer-
de/
nemlich 1. Separatorum judicatio; die abgetheilte Partheyen
werden gerichtet werden;
welches geschehen wird 1. durch Erfor-
schung der Sache/ 2. Derselben Betrachtung. 3. Der Bücher
Eröffnung; Jch sahe/
sag[e]t der himlische Gesicht-schauer Johannes in
Apoc. 20,
12.
seiner Offenbahrung/ Die Toden beyde groß vnd klein/ stehen für
Gott/ vnd die Bücher wurden auffgethan. Vnd ein ander Buch
ward auffgethan/ welches ist deß Lebens/ vnd die Toden wur-
den gerichtet nach der Schrifft in den Büchern nach ihren
Wercken.
Nicht müssen wir vns einbilden leibliche/ papirne/ mit Din-
ten geschriebene Bücher; Wann man ein solch Buch sich einbilden wol-
l. 20. C. D.
c.
14.
te/ sagt Augustinus/ Wer wolte seine grösse vnd länge können schätzen
vnd außmessen? oder wie lange Zeit wurde man drüber lesen müssen/ ehe
man ein solch Buch durchlese/ in welches eines ieglichen Menschen gan-
tzes Leben/ thun vnd wandel geschrieben vnd auffgezeichnet wäre? Jst also
durch dieses Buch nichts anders zuverstehen/ als eine Göttliche Krafft etc.
die Göttliche Vor- vnd Allwissenheit selbs/ welche als ein heller Blitz in der
Menschen Gewissen leuchten/ dieselbe durchleuchten vnd gantz entdecken
1. Cor. 4, 5.wird. Darumb/ sagt St. Paulus: Richtet nicht vor der Zeit/ biß
der HErr komme/ welcher auch wird ans Liecht bringen/ was
im finstern verborgen ist/ vnd den Rath der Hertzen offenbahren.

Liber

Die Fuͤnff vnd funfftzigſte
wir hie oves vnd Schaͤflin ſeyn/ gezeichnet mit dem Bunds-zeichen der
heiligen Tauff/ Schafe in der Erkaͤntnuß/ in dem Gehoͤr/ in der nach-
folge der Leutſeligkeit/ Saufftmuht/ Gedult/ Demuht/ Maͤſſigkeit/ ſonder-
lich aber der Freygebigkeit; Schafe ernehren vnd ſpeiſen vns mit dem
Fleiſch/ traͤncken vns mit der Milch/ kleiden vns mit der Wolle. Die ſe-
paratio
vnd abſonderung muß hie geſchehen von den Boͤcken nicht nach
dem Leibe vnd der aͤuſſerlichen/ ſondern dem Gemuͤht/ affecten vnd innerli-
Act. 2, 40.
2. Tim. 2,
19.
Matth.
18, 9
cher Geſellſchafft; σώϑητε, laſſet euch helffen! ἀποςήτω ſagt der Apoſtel:
Es trette ab von der Vngerechtigkeit/ der den Namen Chriſti
nennet
auch amputatione oculi, reiß das Aug auß/ das dich aͤrgert/
wirffs von dir/
das iſt/ reiß dich von boͤſer aͤrgerlichen Geſellſchafft/ ja
wann es gleich dein Aug waͤre/ ſo ſoltu ſein nicht ſchonen; Wem aber belie-
bet hie mit Boͤcken in der Geſellſchafft zu ſeyn/ der wird dort ſtincken.

Der ander actus vnd Handlung deß Juͤngſten Gerichts
zeiget vns πραχϑέντα, was in dem Gerichte ſelbs vorgehen wer-
de/
nemlich 1. Separatorum judicatio; die abgetheilte Partheyen
werden gerichtet werden;
welches geſchehen wird 1. durch Erfor-
ſchung der Sache/ 2. Derſelben Betrachtung. 3. Der Buͤcher
Eroͤffnung; Jch ſahe/
ſag[e]t der himliſche Geſicht-ſchauer Johannes in
Apoc. 20,
12.
ſeiner Offenbahrung/ Die Toden beyde groß vnd klein/ ſtehen fuͤr
Gott/ vnd die Buͤcher wurden auffgethan. Vnd ein ander Buch
ward auffgethan/ welches iſt deß Lebens/ vnd die Toden wur-
den gerichtet nach der Schrifft in den Büchern nach ihren
Wercken.
Nicht muͤſſen wir vns einbilden leibliche/ papirne/ mit Din-
ten geſchriebene Buͤcher; Wann man ein ſolch Buch ſich einbilden wol-
l. 20. C. D.
c.
14.
te/ ſagt Auguſtinus/ Wer wolte ſeine groͤſſe vnd laͤnge koͤnnen ſchaͤtzen
vnd außmeſſen? oder wie lange Zeit wurde man druͤber leſen muͤſſen/ ehe
man ein ſolch Buch durchleſe/ in welches eines ieglichen Menſchen gan-
tzes Leben/ thun vnd wandel geſchrieben vnd auffgezeichnet waͤre? Jſt alſo
durch dieſes Buch nichts anders zuverſtehen/ als eine Goͤttliche Krafft ꝛc.
die Goͤttliche Vor- vnd Allwiſſenheit ſelbs/ welche als ein heller Blitz in der
Menſchen Gewiſſen leuchten/ dieſelbe durchleuchten vnd gantz entdecken
1. Cor. 4, 5.wird. Darumb/ ſagt St. Paulus: Richtet nicht vor der Zeit/ biß
der HErr komme/ welcher auch wird ans Liecht bringen/ was
im finſtern verborgen iſt/ vnd den Rath der Hertzen offenbahren.

Liber
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[1346/0830] Die Fuͤnff vnd funfftzigſte wir hie oves vnd Schaͤflin ſeyn/ gezeichnet mit dem Bunds-zeichen der heiligen Tauff/ Schafe in der Erkaͤntnuß/ in dem Gehoͤr/ in der nach- folge der Leutſeligkeit/ Saufftmuht/ Gedult/ Demuht/ Maͤſſigkeit/ ſonder- lich aber der Freygebigkeit; Schafe ernehren vnd ſpeiſen vns mit dem Fleiſch/ traͤncken vns mit der Milch/ kleiden vns mit der Wolle. Die ſe- paratio vnd abſonderung muß hie geſchehen von den Boͤcken nicht nach dem Leibe vnd der aͤuſſerlichen/ ſondern dem Gemuͤht/ affecten vnd innerli- cher Geſellſchafft; σώϑητε, laſſet euch helffen! ἀποςήτω ſagt der Apoſtel: Es trette ab von der Vngerechtigkeit/ der den Namen Chriſti nennet auch amputatione oculi, reiß das Aug auß/ das dich aͤrgert/ wirffs von dir/ das iſt/ reiß dich von boͤſer aͤrgerlichen Geſellſchafft/ ja wann es gleich dein Aug waͤre/ ſo ſoltu ſein nicht ſchonen; Wem aber belie- bet hie mit Boͤcken in der Geſellſchafft zu ſeyn/ der wird dort ſtincken. Act. 2, 40. 2. Tim. 2, 19. Matth. 18, 9 Der ander actus vnd Handlung deß Juͤngſten Gerichts zeiget vns πραχϑέντα, was in dem Gerichte ſelbs vorgehen wer- de/ nemlich 1. Separatorum judicatio; die abgetheilte Partheyen werden gerichtet werden; welches geſchehen wird 1. durch Erfor- ſchung der Sache/ 2. Derſelben Betrachtung. 3. Der Buͤcher Eroͤffnung; Jch ſahe/ ſaget der himliſche Geſicht-ſchauer Johannes in ſeiner Offenbahrung/ Die Toden beyde groß vnd klein/ ſtehen fuͤr Gott/ vnd die Buͤcher wurden auffgethan. Vnd ein ander Buch ward auffgethan/ welches iſt deß Lebens/ vnd die Toden wur- den gerichtet nach der Schrifft in den Büchern nach ihren Wercken. Nicht muͤſſen wir vns einbilden leibliche/ papirne/ mit Din- ten geſchriebene Buͤcher; Wann man ein ſolch Buch ſich einbilden wol- te/ ſagt Auguſtinus/ Wer wolte ſeine groͤſſe vnd laͤnge koͤnnen ſchaͤtzen vnd außmeſſen? oder wie lange Zeit wurde man druͤber leſen muͤſſen/ ehe man ein ſolch Buch durchleſe/ in welches eines ieglichen Menſchen gan- tzes Leben/ thun vnd wandel geſchrieben vnd auffgezeichnet waͤre? Jſt alſo durch dieſes Buch nichts anders zuverſtehen/ als eine Goͤttliche Krafft ꝛc. die Goͤttliche Vor- vnd Allwiſſenheit ſelbs/ welche als ein heller Blitz in der Menſchen Gewiſſen leuchten/ dieſelbe durchleuchten vnd gantz entdecken wird. Darumb/ ſagt St. Paulus: Richtet nicht vor der Zeit/ biß der HErr komme/ welcher auch wird ans Liecht bringen/ was im finſtern verborgen iſt/ vnd den Rath der Hertzen offenbahren. Liber Apoc. 20, 12. l. 20. C. D. c. 14. 1. Cor. 4, 5.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1346. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/830>, abgerufen am 22.11.2024.