Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. bens-auge/ oves rationales, nicht thumme/ sonder vernünfftige Schäflin/die einen Vnterscheid wissen vnter einem Hirten vnd Wolff: die den fremb-v. 5. den Miedling fliehen/ als die wol wissen/ daß offt die Hirten Wolffs-art an sich nehmen/ vnd nicht zu wol trauen. Was dem Ephesinischen Schaff-Act. 20, 29. 30. stall begegnet/ das ist auch dem Römischen widerfahren: Schäflin mus- sens seyn/ die da hören den Hirten vnd nicht den Bärwolff; gehorsame vnd willige Schäflin/ die gerne folgen; sanfftmüthige Schäflin/ die mit denv. 4. Zähnen nicht beissen/ mit den Füssen nicht vmb sich schmeissen/ vnd mit den Klauen nicht zerreissen; leuthselige Schäflin/ mässige Schäflin/ die mit geringer Weide sich begnügen lassen; freygebige Schäflin/ so vns nehren/ speisen/ träncken/ kleiden. Diß seynd die Schaf/ so zur Rechten gestel- let werden. Hingegen die Geißböck/ die Sünden-böck/ die vnbarmher- tzigen/ geilen vnd stinckende Böck/ die als cornupetae vnd Stoßböck/ wer- den zur lincken gestellet werden. O meine Liebsten/ wie hoch haben wir vns zu befleissen vnd zu reissen vmb einen guten vnd seligen Stand! Hie sind Böcke vnd Schafe vermischet/ es gibet Böcke die Schafskleider anlegen/ sie sind nicht alle Schafe/ nach dem sie Wolle tragen vnd äusserlichen gu-Hebr. 11, 37. ten Schein führen. Es gibt auch wol monstra, Böck-hirtze/ Schaf-böck/ Syncretisten/ halb hund halb leitsch: Rarae oves! die schaf sind sehr seltzam/ sie sind Wildpret. Seyt das Fegfeuer verloschen/ ist auch die Lieb erkaltet: wann Christus selbs käme/ käme aber nicht in aureo imbre mit einem Gold-regen/ man dörffte ihn berathen: Luther war ein guldener Apostel/ weil er Stifft vnd Klöster mit gebracht/ aber nun Kirchen vnd Schulen et- was kosten/ einen Heller in Seckel/ ein halb Batzen in die Büchs/ einen Thaler in die Schüssel/ das sind vnsere allmosen/ vnd kan man den Leuthen nicht gnug dancken. Hingegen Bocks geschlecht/ ist ein gar groß Ge- schlecht/ vnd was ist die ietzige Welt anders/ als stabulum caprorum foe- tens? ein Stall voller stinckender Böck? Geiß-böcke vnd dergleichen/ welche nicht allein die nackenden nicht kleiden/ sondern vollend gar außziehen. Aber im außkeren wird sich alles finden/ wann die sequestratio vnd Tren- nung oder Absonderung wird angehen. Dieses wird der Vortrab seyn deß Jüngsten Gerichts/ da werden die Verdamten schon wissen/ was die Glocke geschlagen. Laßt vns derowegen wol zusehen/ daß wir nicht die cita- tiones vnd Ladungen in der Zeit verhören/ vnd nicht auff die letzte citation warten! O selige Leuthe/ die hier in dieser Zeit die Stimme hören/ wer Oh- ren hat zu hören der höre! Wen da durstet/ der komme vnd trincke!Ioh. 7, 37. O selige Leuthe zur Rechten! Wer sind sie aber? Oves, Schafe. Wollen wir nun deß Standes zur Rechten theilhafftig werden/ so müssen wir hie h h h h
Predigt. bens-auge/ oves rationales, nicht thumme/ ſonder vernuͤnfftige Schaͤflin/die einen Vnterſcheid wiſſen vnter einem Hirten vnd Wolff: die den fremb-v. 5. den Miedling fliehen/ als die wol wiſſen/ daß offt die Hirten Wolffs-art an ſich nehmen/ vnd nicht zu wol trauen. Was dem Epheſiniſchen Schaff-Act. 20, 29. 30. ſtall begegnet/ das iſt auch dem Roͤmiſchen widerfahren: Schaͤflin muſ- ſens ſeyn/ die da hoͤren den Hirten vnd nicht den Baͤrwolff; gehorſame vnd willige Schaͤflin/ die gerne folgen; ſanfftmuͤthige Schaͤflin/ die mit denv. 4. Zaͤhnen nicht beiſſen/ mit den Fuͤſſen nicht vmb ſich ſchmeiſſen/ vnd mit den Klauen nicht zerreiſſen; leuthſelige Schaͤflin/ maͤſſige Schaͤflin/ die mit geringer Weide ſich begnuͤgen laſſen; freygebige Schaͤflin/ ſo vns nehren/ ſpeiſen/ traͤncken/ kleiden. Diß ſeynd die Schaf/ ſo zur Rechten geſtel- let werden. Hingegen die Geißboͤck/ die Suͤnden-boͤck/ die vnbarmher- tzigen/ geilen vnd ſtinckende Boͤck/ die als cornupetæ vnd Stoßboͤck/ wer- den zur lincken geſtellet werden. O meine Liebſten/ wie hoch haben wir vns zu befleiſſen vnd zu reiſſen vmb einen guten vnd ſeligen Stand! Hie ſind Boͤcke vnd Schafe vermiſchet/ es gibet Boͤcke die Schafskleider anlegen/ ſie ſind nicht alle Schafe/ nach dem ſie Wolle tragen vnd aͤuſſerlichen gu-Hebr. 11, 37. ten Schein fuͤhren. Es gibt auch wol monſtra, Boͤck-hirtze/ Schaf-boͤck/ Syncretiſten/ halb hund halb leitſch: Raræ oves! die ſchaf ſind ſehr ſeltzam/ ſie ſind Wildpret. Seyt das Fegfeuer verloſchen/ iſt auch die Lieb erkaltet: wann Chriſtus ſelbs kaͤme/ kaͤme aber nicht in aureo imbre mit einem Gold-regen/ man doͤrffte ihn berathen: Luther war ein guldener Apoſtel/ weil er Stifft vnd Kloͤſter mit gebracht/ aber nun Kirchen vnd Schulen et- was koſten/ einen Heller in Seckel/ ein halb Batzen in die Buͤchs/ einen Thaler in die Schuͤſſel/ das ſind vnſere allmoſen/ vnd kan man den Leuthen nicht gnug dancken. Hingegen Bocks geſchlecht/ iſt ein gar groß Ge- ſchlecht/ vnd was iſt die ietzige Welt anders/ als ſtabulum caprorum fœ- tens? ein Stall voller ſtinckender Boͤck? Geiß-boͤcke vnd dergleichen/ welche nicht allein die nackenden nicht kleiden/ ſondern vollend gar außziehen. Aber im außkeren wird ſich alles finden/ wann die ſequeſtratio vnd Tren- nung oder Abſonderung wird angehen. Dieſes wird der Vortrab ſeyn deß Juͤngſten Gerichts/ da werden die Verdamten ſchon wiſſen/ was die Glocke geſchlagen. Laßt vns derowegen wol zuſehen/ daß wir nicht die cita- tiones vnd Ladungen in der Zeit verhoͤren/ vnd nicht auff die letzte citation warten! O ſelige Leuthe/ die hier in dieſer Zeit die Stimme hoͤren/ wer Oh- ren hat zu hoͤren der hoͤre! Wen da důrſtet/ der komme vnd trincke!Ioh. 7, 37. O ſelige Leuthe zur Rechten! Wer ſind ſie aber? Oves, Schafe. Wollen wir nun deß Standes zur Rechten theilhafftig werden/ ſo muͤſſen wir hie h h h h
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Predigt.
bens-auge/ oves rationales, nicht thumme/ ſonder vernuͤnfftige Schaͤflin/
die einen Vnterſcheid wiſſen vnter einem Hirten vnd Wolff: die den fremb-
den Miedling fliehen/ als die wol wiſſen/ daß offt die Hirten Wolffs-art an
ſich nehmen/ vnd nicht zu wol trauen. Was dem Epheſiniſchen Schaff-
ſtall begegnet/ das iſt auch dem Roͤmiſchen widerfahren: Schaͤflin muſ-
ſens ſeyn/ die da hoͤren den Hirten vnd nicht den Baͤrwolff; gehorſame vnd
willige Schaͤflin/ die gerne folgen; ſanfftmuͤthige Schaͤflin/ die mit den
Zaͤhnen nicht beiſſen/ mit den Fuͤſſen nicht vmb ſich ſchmeiſſen/ vnd mit den
Klauen nicht zerreiſſen; leuthſelige Schaͤflin/ maͤſſige Schaͤflin/ die mit
geringer Weide ſich begnuͤgen laſſen; freygebige Schaͤflin/ ſo vns nehren/
ſpeiſen/ traͤncken/ kleiden. Diß ſeynd die Schaf/ ſo zur Rechten geſtel-
let werden. Hingegen die Geißboͤck/ die Suͤnden-boͤck/ die vnbarmher-
tzigen/ geilen vnd ſtinckende Boͤck/ die als cornupetæ vnd Stoßboͤck/ wer-
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zu befleiſſen vnd zu reiſſen vmb einen guten vnd ſeligen Stand! Hie ſind
Boͤcke vnd Schafe vermiſchet/ es gibet Boͤcke die Schafskleider anlegen/
ſie ſind nicht alle Schafe/ nach dem ſie Wolle tragen vnd aͤuſſerlichen gu-
ten Schein fuͤhren. Es gibt auch wol monſtra, Boͤck-hirtze/ Schaf-boͤck/
Syncretiſten/ halb hund halb leitſch: Raræ oves! die ſchaf ſind ſehr ſeltzam/
ſie ſind Wildpret. Seyt das Fegfeuer verloſchen/ iſt auch die Lieb erkaltet:
wann Chriſtus ſelbs kaͤme/ kaͤme aber nicht in aureo imbre mit einem
Gold-regen/ man doͤrffte ihn berathen: Luther war ein guldener Apoſtel/
weil er Stifft vnd Kloͤſter mit gebracht/ aber nun Kirchen vnd Schulen et-
was koſten/ einen Heller in Seckel/ ein halb Batzen in die Buͤchs/ einen
Thaler in die Schuͤſſel/ das ſind vnſere allmoſen/ vnd kan man den Leuthen
nicht gnug dancken. Hingegen Bocks geſchlecht/ iſt ein gar groß Ge-
ſchlecht/ vnd was iſt die ietzige Welt anders/ als ſtabulum caprorum fœ-
tens? ein Stall voller ſtinckender Boͤck? Geiß-boͤcke vnd dergleichen/ welche
nicht allein die nackenden nicht kleiden/ ſondern vollend gar außziehen.
Aber im außkeren wird ſich alles finden/ wann die ſequeſtratio vnd Tren-
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deß Juͤngſten Gerichts/ da werden die Verdamten ſchon wiſſen/ was die
Glocke geſchlagen. Laßt vns derowegen wol zuſehen/ daß wir nicht die cita-
tiones vnd Ladungen in der Zeit verhoͤren/ vnd nicht auff die letzte citation
warten! O ſelige Leuthe/ die hier in dieſer Zeit die Stimme hoͤren/ wer Oh-
ren hat zu hoͤren der hoͤre! Wen da důrſtet/ der komme vnd trincke!
O ſelige Leuthe zur Rechten! Wer ſind ſie aber? Oves, Schafe. Wollen
wir nun deß Standes zur Rechten theilhafftig werden/ ſo muͤſſen wir
hie
v. 5.
Act. 20, 29.
30.
v. 4.
Hebr. 11, 37.
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