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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
rhesiasten vnd Warheit-sager verfolget: Ja ihr stinckende Huren-böck vnd
vnzüchtige Drusillae/ in deren Frauenzimmer sich die mehrsten nicht sehen
lassen/ vnd nicht ans Liecht kommen/ die wenigsten werden von ihrem eyge-
nen Bauch verrathen: Ja ihr Glück-vögel allzumal/ die man entweders
für dem weltlichen Gericht nicht angreiffen darff/ als die denselben zu mäch-
tig/ wie Joab; oder nicht angreiffen will/ auß vnzeitiger/ allzuzarter Affen-
lieb/ wie Amnon vnd Absolon; oder nicht angreiffen kan/ dieweil man auch
per viam juris, durch ordentliche Rechts-wege nicht allezeit auff die Spur
vnd Grund kommen kan/ oder die man auch nicht angreiffet/ nach dem alten
Sprichwort: Dat veniam corvis, vexat censura columbas; Kleine Diebe
hänget man an Galgen/ die grossen an guldene Ketten; die Muck bleibet in
der Spinn-webe hängen/ die Hummel bricht durch.

Jhr alle/ die ihr dem Glück im Schoß sitzet/ trauet nicht zu wol dem
Glück/ es lasset endlich nicht seine tück; Wo beym Glück sich nicht füget
Gottesforcht/ Gewissens-klopffen/ vnd Christliche Klugheit/ da ist Glück
ein scharpff messer in der hand eines Kindes: wo glück nicht gewürtzet wird
mit dem lieben Creutz/ da ists lauter gifft; Jhr werdet hiemit citirt ad forum
conscientiae,
zu dem innern Gewissensgericht/ werdet ihr da nicht erscheinen/
nun so wisset/ daß ihr werdet mit schrecken erscheinen müssen für dem Richter-
stul Jesu Christi; vnd da einen sententz hören/ daß euch die ohren drüber gel-
len werden/ da wird sich das blat wenden/ die felices werden infelices heissen/
die Glückseligen werden vnglückselige/ die Glückseligere vnglückseligere/ die
Glückseligste die vnglückseligste werden; im gegentheil werden Vnglückseli-
ge recht Glückselige seyn; sind sie keine Glückvögel/ so sind sie auch keine Ge-
fahr-vögel/ sondern Außerwehlte Paradiß-vögel/ ihr glück ist das Erbtheil
der Heiligen im Liecht; im widrigen ia grösser Haman/ ie höher Galgen.

Hieher ihr vnvorsichtigen Seelen-wächter/ Jhr hätten zwar vmb
ihrer wegen können selig werden/ aber ihr müßt vmb frembder Sünde wil-
len verdammet werden: Jhr Spiel-prediger/ die nicht die Schäflin/ sondern
sich geweidet/ richtiger den catalogum über die Geschencke/ als Seelen ge-
halten. Hieher ihr Zuhörer/ die ihr zwar hörer/ aber nicht Thäter seyd!Matth, 11,
21. 22.

Wehe dir Chorazin/ sagt der Herr Christus/ Wehe dir Bethsai-
da! wären solche Thaten zu Tyro vnd Sidon geschehen/ als bey
euch geschehen sind/ sie hätten vor zeiten im Sack vnd in der
Asche busse gethan/ doch sage ich euch: Es wird Tyro vnd Si-
c. 12, 42.
don träglicher ergehen am Jüngsten Gerichte. Ja die Königin
vom Mittage wird aufftretten am Jüngsten Gerichte mit die-

sem
g g g g ij

Predigt.
rheſiaſten vnd Warheit-ſager verfolget: Ja ihr ſtinckende Huren-boͤck vnd
vnzuͤchtige Druſillæ/ in deren Frauenzimmer ſich die mehrſten nicht ſehen
laſſen/ vnd nicht ans Liecht kommen/ die wenigſten werden von ihrem eyge-
nen Bauch verrathen: Ja ihr Gluͤck-voͤgel allzumal/ die man entweders
fuͤr dem weltlichen Gericht nicht angreiffen darff/ als die denſelben zu maͤch-
tig/ wie Joab; oder nicht angreiffen will/ auß vnzeitiger/ allzuzarter Affen-
lieb/ wie Amnon vnd Abſolon; oder nicht angreiffen kan/ dieweil man auch
per viam juris, durch ordentliche Rechts-wege nicht allezeit auff die Spur
vnd Grund kom̃en kan/ oder die man auch nicht angreiffet/ nach dem alten
Sprichwort: Dat veniam corvis, vexat cenſura columbas; Kleine Diebe
haͤnget man an Galgen/ die groſſen an guldene Ketten; die Muck bleibet in
der Spinn-webe haͤngen/ die Hummel bricht durch.

Jhr alle/ die ihr dem Gluͤck im Schoß ſitzet/ trauet nicht zu wol dem
Gluͤck/ es laſſet endlich nicht ſeine tuͤck; Wo beym Gluͤck ſich nicht fuͤget
Gottesforcht/ Gewiſſens-klopffen/ vnd Chriſtliche Klugheit/ da iſt Gluͤck
ein ſcharpff meſſer in der hand eines Kindes: wo gluͤck nicht gewuͤrtzet wird
mit dem lieben Creutz/ da iſts lauter gifft; Jhr werdet hiemit citirt ad forum
conſcientiæ,
zu dem innern Gewiſſensgericht/ werdet ihr da nicht erſcheinẽ/
nun ſo wiſſet/ daß ihr werdet mit ſchrecken erſcheinẽ muͤſſen fuͤr dem Richter-
ſtul Jeſu Chriſti; vnd da einen ſententz hoͤren/ daß euch die ohren druͤber gel-
len werden/ da wird ſich das blat wendẽ/ die felices werden infelices heiſſen/
die Gluͤckſeligen werden vngluͤckſelige/ die Gluͤckſeligere vngluͤckſeligere/ die
Gluͤckſeligſte die vngluͤckſeligſte werden; im gegentheil werden Vngluͤckſeli-
ge recht Gluͤckſelige ſeyn; ſind ſie keine Gluͤckvoͤgel/ ſo ſind ſie auch keine Ge-
fahr-voͤgel/ ſondern Außerwehlte Paradiß-voͤgel/ ihr gluͤck iſt das Erbtheil
der Heiligen im Liecht; im widrigen ia groͤſſer Haman/ ie hoͤher Galgen.

Hieher ihr vnvorſichtigen Seelen-waͤchter/ Jhr haͤtten zwar vmb
ihrer wegen koͤnnen ſelig werden/ aber ihr muͤßt vmb frembder Suͤnde wil-
len verdam̃et werden: Jhr Spiel-prediger/ die nicht die Schaͤflin/ ſondern
ſich geweidet/ richtiger den catalogum uͤber die Geſchencke/ als Seelen ge-
halten. Hieher ihr Zuhoͤrer/ die ihr zwar hoͤrer/ aber nicht Thaͤter ſeyd!Matth, 11,
21. 22.

Wehe dir Chorazin/ ſagt der Herr Chriſtus/ Wehe dir Bethſai-
da! wären ſolche Thaten zu Tyro vnd Sidon geſchehen/ als bey
euch geſchehen ſind/ ſie haͤtten vor zeiten im Sack vnd in der
Aſche buſſe gethan/ doch ſage ich euch: Es wird Tyro vnd Si-
c. 12, 42.
don traͤglicher ergehen am Juͤngſten Gerichte. Ja die Königin
vom Mittage wird aufftretten am Juͤngſten Gerichte mit die-

ſem
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[1339/0823] Predigt. rheſiaſten vnd Warheit-ſager verfolget: Ja ihr ſtinckende Huren-boͤck vnd vnzuͤchtige Druſillæ/ in deren Frauenzimmer ſich die mehrſten nicht ſehen laſſen/ vnd nicht ans Liecht kommen/ die wenigſten werden von ihrem eyge- nen Bauch verrathen: Ja ihr Gluͤck-voͤgel allzumal/ die man entweders fuͤr dem weltlichen Gericht nicht angreiffen darff/ als die denſelben zu maͤch- tig/ wie Joab; oder nicht angreiffen will/ auß vnzeitiger/ allzuzarter Affen- lieb/ wie Amnon vnd Abſolon; oder nicht angreiffen kan/ dieweil man auch per viam juris, durch ordentliche Rechts-wege nicht allezeit auff die Spur vnd Grund kom̃en kan/ oder die man auch nicht angreiffet/ nach dem alten Sprichwort: Dat veniam corvis, vexat cenſura columbas; Kleine Diebe haͤnget man an Galgen/ die groſſen an guldene Ketten; die Muck bleibet in der Spinn-webe haͤngen/ die Hummel bricht durch. Jhr alle/ die ihr dem Gluͤck im Schoß ſitzet/ trauet nicht zu wol dem Gluͤck/ es laſſet endlich nicht ſeine tuͤck; Wo beym Gluͤck ſich nicht fuͤget Gottesforcht/ Gewiſſens-klopffen/ vnd Chriſtliche Klugheit/ da iſt Gluͤck ein ſcharpff meſſer in der hand eines Kindes: wo gluͤck nicht gewuͤrtzet wird mit dem lieben Creutz/ da iſts lauter gifft; Jhr werdet hiemit citirt ad forum conſcientiæ, zu dem innern Gewiſſensgericht/ werdet ihr da nicht erſcheinẽ/ nun ſo wiſſet/ daß ihr werdet mit ſchrecken erſcheinẽ muͤſſen fuͤr dem Richter- ſtul Jeſu Chriſti; vnd da einen ſententz hoͤren/ daß euch die ohren druͤber gel- len werden/ da wird ſich das blat wendẽ/ die felices werden infelices heiſſen/ die Gluͤckſeligen werden vngluͤckſelige/ die Gluͤckſeligere vngluͤckſeligere/ die Gluͤckſeligſte die vngluͤckſeligſte werden; im gegentheil werden Vngluͤckſeli- ge recht Gluͤckſelige ſeyn; ſind ſie keine Gluͤckvoͤgel/ ſo ſind ſie auch keine Ge- fahr-voͤgel/ ſondern Außerwehlte Paradiß-voͤgel/ ihr gluͤck iſt das Erbtheil der Heiligen im Liecht; im widrigen ia groͤſſer Haman/ ie hoͤher Galgen. Hieher ihr vnvorſichtigen Seelen-waͤchter/ Jhr haͤtten zwar vmb ihrer wegen koͤnnen ſelig werden/ aber ihr muͤßt vmb frembder Suͤnde wil- len verdam̃et werden: Jhr Spiel-prediger/ die nicht die Schaͤflin/ ſondern ſich geweidet/ richtiger den catalogum uͤber die Geſchencke/ als Seelen ge- halten. Hieher ihr Zuhoͤrer/ die ihr zwar hoͤrer/ aber nicht Thaͤter ſeyd! Wehe dir Chorazin/ ſagt der Herr Chriſtus/ Wehe dir Bethſai- da! wären ſolche Thaten zu Tyro vnd Sidon geſchehen/ als bey euch geſchehen ſind/ ſie haͤtten vor zeiten im Sack vnd in der Aſche buſſe gethan/ doch ſage ich euch: Es wird Tyro vnd Si- don traͤglicher ergehen am Juͤngſten Gerichte. Ja die Königin vom Mittage wird aufftretten am Juͤngſten Gerichte mit die- ſem Matth, 11, 21. 22. c. 12, 42. g g g g ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1339. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/823>, abgerufen am 22.11.2024.