Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Vier vnd funfftzigste garstiger Vnflat gewest/ der (wie Suetonius ihm das Wappen visirt) dreyer Son-
Die Vier vnd funfftzigſte garſtiger Vnflat geweſt/ der (wie Suetonius ihm das Wappen viſirt) dreyer Son-
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Die Vier vnd funfftzigſte
garſtiger Vnflat geweſt/ der (wie Suetonius ihm das Wappen viſirt) dreyer
Koͤniginnen oder dreyer Koͤniglicher Weiber Buhl geweſen/ vnter welchen
die fuͤrnehmſte vn namhaffteſte geweſen/ die erbare vnd ſaubere Dame die
Druſilla/ eine Juͤdin von Volck eine Tochter deß Koͤniges Herodis Agrip-
pæ, ein Weib von wunderſchoͤnem Spiegel/ darumb drey Potentaten vmb
ſie geworben/ der erſte Epiphanes, deß Koͤnigs Antiochi Sohn/ weil er ſich
nicht vmb ihret willen wollen nach Juͤdiſcher weiß beſchneiden laſſen/ fiel
durch den Korb/ der andere Azizus genannt/ der Edeſſener Koͤnig/ der ſich
beſchneiden laſſen vnd ein Jude worden vmb dieſer Damen willen/ bekom-
met ſie zwar/ aber er behalt ſie nicht/ ſondern Felix/ der Landpfleger/ der ſtih-
let ſie ihm/ die halten mit einander hauß/ wie Huren vnd Buben pflegen/
noch gleichwol hat dieſer Grind eine leckende Hundszunge gefunden/ nem-
lich die Zunge deß Juͤdiſchen Redners vnd Fuchsſchwaͤntzers Tertulli, der
ſchneidet auff mit dem groſſen Meſſer/ vnd fanget ſeinen Sermon mit die-
ſen Worten an/ Daß wir im groſſen Friede leben vnter dir/ vnd
viel redlicher Thaten dieſem Volck widerfahren durch deine
Fuͤrſichtigkeit/ allertheuerſter Felix/ das nehmen wir an alle we-
ge mit aller Danckbarkeit. Auff daß ich aber dich nicht zu lang
auffhalte/ bitte ich dich/ du wolleſt vns kuͤrtzlich hoͤren/ nach dei-
ner Gelindigkeit. Die Druſilla das fuͤrwitzige Weib begeret nun (wie die
vmbſtaͤnde der Hiſtori dahin verlauten) den beruͤhmten abendtheurer Pau-
lum/ von dem damal groſſe ſag gangen/ zu ſehen vnd zu hoͤren. St. Paulus
geuſſet Lauge auff nach der proportion deß Grindes/ ubi ulcus, ibi manus,
er greifft den Grind an/ citiret dieſe beyde Laſterdaͤrm ad forum conſcientiæ
ins Gericht ihres Gewiſſens/ vnd wo ſie da nicht erſcheinen wolten/ fuͤr
das Juͤngſte Gericht: Darumb prediget er ihnen von der Keuſchheit vnd
Gerechtigkeit vnd dem Juͤngſten Gericht/ da Felix ſeinen Namen aͤn-
dern vnd infelix heiſſen werde/ wo er ſich nicht bekehre. Dem weltlichen
Gericht iſt zwar Felix ent- vnd alſo vngeſtrafft außgangen/ er iſt zwar von
den Juden bey dem Keyſer Nerone verklagt vnd gefangẽ nach Rom gefuͤh-
ret/ aber von ſeinem Bruder/ der viel beym Keyſer gegoltẽ widerumb außge-
betten worden: Aber dem Juͤngſten Gericht iſt er nicht entloffen/ das parti-
cular-gericht hat er lang außgeſtandẽ/ vnd ſeinen Sententz empfangen/ das
Letzte/ Juͤngſte/ Allemans-gericht erwartet er noch mit ſchrecken vnd grau-
ſen/ er ruffet ſeinen Bruͤdern auß der Hoͤllen-glut zu/ Diſcite juſtitiam mo-
niti, nec temnite divos, Foͤrchtet Gott/ liebet die Gerechtigkeit/ darauff ſte-
het euer zeitliche Seligkeit.
in Claudio
c. 28. Felix
trium Re-
ginarum
maritus.
Act. 24,
2. 3. 4.
Son-
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