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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Ander
ihm geboren/ weßwegen er auch nicht nur der Erstgeborne/ sondern auch
der Eingeborne Sohnheißt/ weil in der Gottheit kein andere Person als Er
geboren ist. Der heilige Geist geht zwar auch vom Vatter auß/ ist aber kein
Sohn deß Vaters? Ein ewig-geborner Sohn/ der heut/ das ist/ in der
Ewigkeit gezeuget.

Zwar der Ketzer Ostorod. schmirt gar ein andere Gloß an vnd schreibt-
Heut bedeut ein gewissen Tag/ welches der Ewigkeit gantz vnd gar zuwider
ist. & mox: wiewol etliche/ sonderlich Augustinus so kühn gewesen/ (daß wir
nichts ärgers sagen) daß sie das Wort heut außgelegt haben/ von Ewigkeit/
vnd das ohn allen grund der heiligen Schrifft/ nur auß einer ratiuncula,
die nicht würdig ist/ daß man sie erzehle oder widerlege. Aber hie ist zuwis-
sen/ daß durch das Wort heut verstanden werde kein Zeit/ Stund vnd
Tag/ alldieweil in dem ewigen/ Göttlichen/ vnwandelbaren Wesen/ alles
gegenwärtig/ beständig vnd nun ist/ nichts vergangenes/ nichts künff-
tiges/ nichts gestern/ nichts morgen/ nichts früh nichts späth. So kan auch
kein Tag benamset werden/ von welchem mit bestand der Warheit möchte
außgesprochen/ daß heut auff denselben Tag der Sohn Gottes wäre vom
Vatter gezeuget worden. Wiltu dadurch verstehen den Tag seiner Mensch-
werdung/ St. Paulus wird dich alsbald beschlagen vnd sagen: Christus ist
apator, Er hat vnd weiß nach der Menschwerdung von keinem Vatter.
Wilt du es deuten von dem Tag der Tauff Christi/ da GOTT der Vatter
vom Himmel herab geruffen/ vnd gesagt: das ist mein lieber Sohn/ so wis-
se/ daß dasselbe Werck kein Göttliche Geburt/ sondern ein Göttliche erschei-
nung vnd offenbahrung gewest. Soll es dann der Ostertag/ oder der Tag
der Aufferstehung Christi seyn? auch nicht. dann die aufferweckung von den
Toden zeuget keinen Sohn/ sonst müsten auch die Verdampten Gotteskin-
der heissen/ als welche so wol als die Außerwehlten werden auffer wecket wer-
den. Lastu dich beduncken/ es sey der Tag der Erhöhung vnd Himelfahrt
Christi? Jst gefehlt. dann an demselben Tag hat er von seinem Vatter ge-
heischen die Juden zum Erb/ vnd der Welt Ende zum Eigenthumb/ welche
handlung von der Geburt deß Sohns Gottes weit vnterschieden.

Sondern HEVT bedeutet ein Göttliches heut/ dessen art nach an-
derer zeit/ weiß/ maß nicht abzumessen/ ein immerwerendes/ vnauffhörliches
Gen. 22, 14Nun ohn anfang vnd end/ wie sonst auch in der H. Sprach [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] ovil heist/
als für vnd für/ immer fort vnd fort: Vnd Abraham hieß die stätt/ der
c. 31, 48. 49.
Deut.
4, 39
HErr sihet/ daher man noch heutigs tages sagt: Auff dem Berge
da der HErr sihet. Da sprach Laban/ der Hauffe sey heute Zeuge
zwischen mir vnd dir/ vnd sey ein Warte/ dann er sprach: der

HErr

Die Ander
ihm geboren/ weßwegen er auch nicht nur der Erſtgeborne/ ſondern auch
der Eingeborne Sohnheißt/ weil in der Gottheit kein andere Perſon als Er
geboren iſt. Der heilige Geiſt geht zwar auch vom Vatter auß/ iſt aber kein
Sohn deß Vaters? Ein ewig-geborner Sohn/ der heut/ das iſt/ in der
Ewigkeit gezeuget.

Zwar der Ketzer Oſtorod. ſchmirt gar ein andere Gloß an vnd ſchreibt-
Heut bedeut ein gewiſſen Tag/ welches der Ewigkeit gantz vnd gar zuwider
iſt. & mox: wiewol etliche/ ſonderlich Auguſtinus ſo kuͤhn geweſen/ (daß wir
nichts aͤrgers ſagen) daß ſie das Wort heut außgelegt haben/ von Ewigkeit/
vnd das ohn allen grund der heiligen Schrifft/ nur auß einer ratiuncula,
die nicht wuͤrdig iſt/ daß man ſie erzehle oder widerlege. Aber hie iſt zuwiſ-
ſen/ daß durch das Wort heut verſtanden werde kein Zeit/ Stund vnd
Tag/ alldieweil in dem ewigen/ Goͤttlichen/ vnwandelbaren Weſen/ alles
gegenwaͤrtig/ beſtaͤndig vnd nun iſt/ nichts vergangenes/ nichts kuͤnff-
tiges/ nichts geſtern/ nichts morgen/ nichts fruͤh nichts ſpaͤth. So kan auch
kein Tag benamſet werden/ von welchem mit beſtand der Warheit moͤchte
außgeſprochen/ daß heut auff denſelben Tag der Sohn Gottes waͤre vom
Vatter gezeuget worden. Wiltu dadurch verſtehen den Tag ſeiner Menſch-
werdung/ St. Paulus wird dich alsbald beſchlagen vnd ſagen: Chriſtus iſt
ἄπατωϱ, Er hat vnd weiß nach der Menſchwerdung von keinem Vatter.
Wilt du es deuten von dem Tag der Tauff Chriſti/ da GOTT der Vatter
vom Himmel herab geruffen/ vnd geſagt: das iſt mein lieber Sohn/ ſo wiſ-
ſe/ daß daſſelbe Werck kein Goͤttliche Geburt/ ſondern ein Goͤttliche erſchei-
nung vnd offenbahrung geweſt. Soll es dann der Oſtertag/ oder der Tag
der Aufferſtehung Chriſti ſeyn? auch nicht. dann die aufferweckung von den
Toden zeuget keinen Sohn/ ſonſt muͤſten auch die Verdampten Gotteskin-
der heiſſen/ als welche ſo wol als die Außerwehlten werden auffer wecket wer-
den. Laſtu dich beduncken/ es ſey der Tag der Erhoͤhung vnd Himelfahrt
Chriſti? Jſt gefehlt. dann an demſelben Tag hat er von ſeinem Vatter ge-
heiſchen die Juden zum Erb/ vnd der Welt Ende zum Eigenthumb/ welche
handlung von der Geburt deß Sohns Gottes weit vnterſchieden.

Sondern HEVT bedeutet ein Goͤttliches heut/ deſſen art nach an-
derer zeit/ weiß/ maß nicht abzumeſſen/ ein immerwerendes/ vnauffhoͤrliches
Gen. 22, 14Nun ohn anfang vnd end/ wie ſonſt auch in der H. Sprach [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] ovil heiſt/
als fuͤr vnd fuͤr/ immer fort vnd fort: Vnd Abraham hieß die ſtaͤtt/ der
c. 31, 48. 49.
Deut.
4, 39
HErr ſihet/ daher man noch heutigs tages ſagt: Auff dem Berge
da der HErr ſihet. Da ſprach Laban/ der Hauffe ſey heute Zeuge
zwiſchen mir vnd dir/ vnd ſey ein Warte/ dann er ſprach: der

HErꝛ
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[596/0080] Die Ander ihm geboren/ weßwegen er auch nicht nur der Erſtgeborne/ ſondern auch der Eingeborne Sohnheißt/ weil in der Gottheit kein andere Perſon als Er geboren iſt. Der heilige Geiſt geht zwar auch vom Vatter auß/ iſt aber kein Sohn deß Vaters? Ein ewig-geborner Sohn/ der heut/ das iſt/ in der Ewigkeit gezeuget. Zwar der Ketzer Oſtorod. ſchmirt gar ein andere Gloß an vnd ſchreibt- Heut bedeut ein gewiſſen Tag/ welches der Ewigkeit gantz vnd gar zuwider iſt. & mox: wiewol etliche/ ſonderlich Auguſtinus ſo kuͤhn geweſen/ (daß wir nichts aͤrgers ſagen) daß ſie das Wort heut außgelegt haben/ von Ewigkeit/ vnd das ohn allen grund der heiligen Schrifft/ nur auß einer ratiuncula, die nicht wuͤrdig iſt/ daß man ſie erzehle oder widerlege. Aber hie iſt zuwiſ- ſen/ daß durch das Wort heut verſtanden werde kein Zeit/ Stund vnd Tag/ alldieweil in dem ewigen/ Goͤttlichen/ vnwandelbaren Weſen/ alles gegenwaͤrtig/ beſtaͤndig vnd nun iſt/ nichts vergangenes/ nichts kuͤnff- tiges/ nichts geſtern/ nichts morgen/ nichts fruͤh nichts ſpaͤth. So kan auch kein Tag benamſet werden/ von welchem mit beſtand der Warheit moͤchte außgeſprochen/ daß heut auff denſelben Tag der Sohn Gottes waͤre vom Vatter gezeuget worden. Wiltu dadurch verſtehen den Tag ſeiner Menſch- werdung/ St. Paulus wird dich alsbald beſchlagen vnd ſagen: Chriſtus iſt ἄπατωϱ, Er hat vnd weiß nach der Menſchwerdung von keinem Vatter. Wilt du es deuten von dem Tag der Tauff Chriſti/ da GOTT der Vatter vom Himmel herab geruffen/ vnd geſagt: das iſt mein lieber Sohn/ ſo wiſ- ſe/ daß daſſelbe Werck kein Goͤttliche Geburt/ ſondern ein Goͤttliche erſchei- nung vnd offenbahrung geweſt. Soll es dann der Oſtertag/ oder der Tag der Aufferſtehung Chriſti ſeyn? auch nicht. dann die aufferweckung von den Toden zeuget keinen Sohn/ ſonſt muͤſten auch die Verdampten Gotteskin- der heiſſen/ als welche ſo wol als die Außerwehlten werden auffer wecket wer- den. Laſtu dich beduncken/ es ſey der Tag der Erhoͤhung vnd Himelfahrt Chriſti? Jſt gefehlt. dann an demſelben Tag hat er von ſeinem Vatter ge- heiſchen die Juden zum Erb/ vnd der Welt Ende zum Eigenthumb/ welche handlung von der Geburt deß Sohns Gottes weit vnterſchieden. Sondern HEVT bedeutet ein Goͤttliches heut/ deſſen art nach an- derer zeit/ weiß/ maß nicht abzumeſſen/ ein immerwerendes/ vnauffhoͤrliches Nun ohn anfang vnd end/ wie ſonſt auch in der H. Sprach _ ovil heiſt/ als fuͤr vnd fuͤr/ immer fort vnd fort: Vnd Abraham hieß die ſtaͤtt/ der HErr ſihet/ daher man noch heutigs tages ſagt: Auff dem Berge da der HErr ſihet. Da ſprach Laban/ der Hauffe ſey heute Zeuge zwiſchen mir vnd dir/ vnd ſey ein Warte/ dann er ſprach: der HErꝛ Gen. 22, 14 c. 31, 48. 49. Deut. 4, 39

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 596. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/80>, abgerufen am 04.12.2024.