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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Drey vnd funfftzigste
sie widerumb gespottet/ vnd gesagt/ Er ist vorhingangen/ wir wollen zu sei-
ner zeit auch nachkommen. Aber nach wenig verflossener Zeit sind sie alle
beyde eines grausamen Todes gestorben; dann einer/ als er an einem heim-
lichen Ort war seiner Nothdurfft wegen/ hat er sein Eingeweid außgeschüt-
tet/ vnd elendiglich seinen Geist auffgegeben; Der andere hat seine Finger
von Glied zu Glied abgenaget vnd außgespien/ also sich gleichsam selbst ge-
fressen vnd ermordet.

Jener Hertzog auß Oesterreich Rudolph/ ließ einsmals einen frommen
von Adel auß vnschuld in einen Sack einnähen/ vnd ins Wasser werffen zu
ersäuffen/ derselbe aber appellirte an das Thal Josaphat/ davon man vor al-
ters geglaubet/ als wurde daselbst das Jüngst Gericht gehalten werden; ich/
spricht er zu dem Hertzog (der auß seinem fenster der execution deß Gerichts
zugesehen) fordere dich für Gottes Gericht/ da soltu mir über ein Jahr ant-
wort geben. Er der Hertzog lachet dessen/ vnd sagt/ praei, sequar, gehe du
voran/ ich will hernach kommen. Was geschicht? über ein Jahr/ zu En-
de deß Jahrs/ da sich obgemelter Hertzog erlustiret/ wird er plötzlich von ei-
nem Fieber angefallen/ Wehe mir armseligen/ spricht er/ vadari me sentio,
Jch spür/ daß ich der geschehenen citation parition leisten vnd erscheinen
muß/ wie dann auch also bald geschehen.

Ja auch Vnchristen vnd Türcken haben sich diser appellation gebraucht/
wie sonderlich vom Amurath zu lesen: Es ist mehrmal allegirt worden der ver-
lauff der blutigen Schlacht/ so sich im Jahr 1444. den 11. November/ auff
St. Martins abend bey der Stadt Varna/ nicht weit vom schwartzen Meer
(Ponto Euxino) gelegen/ begeben/ da König Uladislaus den verbriefften/
versigelten vnd bedingten anstand mit dem Türckischen Keyser auß antrieb
deß Römischen Cardinals Juliani Caesarini, (der fürgeben/ man wäre den
Feinden deß Christlichen Namens keinen Eyd zuhalten schuldig) frevent-
lich gebrochen/ vnd darauff durch Göttliche Rach seine gantze Armee einge-
büsset: Dessen Haupt auff eine Lantze gesteckt/ vnd zum Zeichen deß Mein-
eyds in der gantzen Türckey herumb getragen worden. Der Cardinal/ der
zum Meineyd gerathen/ auff der Wahlstatt den wilden Thieren zum Aaß
ligen blieben. An welchem Exempel billich die Römischen Camarim sich
spieglen solten/ welche nachfolgende Buchstaben H. N. E. S. F. im Schild
führen. Bonfinius erzehlet die Wort/ damit der Türckische Sultan Chri-
stum Jesum soll angesprochen haben. Haec sunt Jesu Christe foedera, quae
Christiani tui mecum percussere: per nomen tuum sancte jurarunt, da-
tamque sub nomine tuo fidem violarunt, perfide DEUM suum abnega-
runt; nunc Christe, si DEUS es, ut aiunt, & nos hallucinamur, tuas

meas-

Die Drey vnd funfftzigſte
ſie widerumb geſpottet/ vnd geſagt/ Er iſt vorhingangen/ wir wollen zu ſei-
ner zeit auch nachkommen. Aber nach wenig verfloſſener Zeit ſind ſie alle
beyde eines grauſamen Todes geſtorben; dann einer/ als er an einem heim-
lichen Ort war ſeiner Nothdurfft wegen/ hat er ſein Eingeweid außgeſchuͤt-
tet/ vnd elendiglich ſeinen Geiſt auffgegeben; Der andere hat ſeine Finger
von Glied zu Glied abgenaget vnd außgeſpien/ alſo ſich gleichſam ſelbſt ge-
freſſen vnd ermordet.

Jener Hertzog auß Oeſterreich Rudolph/ ließ einsmals einen from̃en
von Adel auß vnſchuld in einen Sack einnaͤhen/ vnd ins Waſſer werffen zu
erſaͤuffen/ derſelbe aber appellirte an das Thal Joſaphat/ davon man vor al-
ters geglaubet/ als wurde daſelbſt das Juͤngſt Gericht gehalten werden; ich/
ſpricht er zu dem Hertzog (der auß ſeinem fenſter der execution deß Gerichts
zugeſehen) fordere dich fuͤr Gottes Gericht/ da ſoltu mir uͤber ein Jahr ant-
wort geben. Er der Hertzog lachet deſſen/ vnd ſagt/ præi, ſequar, gehe du
voran/ ich will hernach kommen. Was geſchicht? uͤber ein Jahr/ zu En-
de deß Jahrs/ da ſich obgemelter Hertzog erluſtiret/ wird er ploͤtzlich von ei-
nem Fieber angefallen/ Wehe mir armſeligen/ ſpricht er/ vadari me ſentio,
Jch ſpuͤr/ daß ich der geſchehenen citation parition leiſten vnd erſcheinen
muß/ wie dann auch alſo bald geſchehen.

Ja auch Vnchriſten vnd Tuͤrcken habẽ ſich diſer appellation gebraucht/
wie ſonderlich vom Amurath zu leſen: Es iſt mehrmal allegirt wordẽ der ver-
lauff der blutigen Schlacht/ ſo ſich im Jahr 1444. den 11. November/ auff
St. Martins abend bey der Stadt Varna/ nicht weit vom ſchwartzen Meer
(Ponto Euxino) gelegen/ begeben/ da Koͤnig Uladislaus den verbriefften/
verſigelten vnd bedingten anſtand mit dem Tuͤrckiſchen Keyſer auß antrieb
deß Roͤmiſchen Cardinals Juliani Cæſarini, (der fuͤrgeben/ man waͤre den
Feinden deß Chriſtlichen Namens keinen Eyd zuhalten ſchuldig) frevent-
lich gebrochen/ vnd darauff durch Goͤttliche Rach ſeine gantze Armee einge-
buͤſſet: Deſſen Haupt auff eine Lantze geſteckt/ vnd zum Zeichen deß Mein-
eyds in der gantzen Tuͤrckey herumb getragen worden. Der Cardinal/ der
zum Meineyd gerathen/ auff der Wahlſtatt den wilden Thieren zum Aaß
ligen blieben. An welchem Exempel billich die Roͤmiſchen Camarim ſich
ſpieglen ſolten/ welche nachfolgende Buchſtaben H. N. E. S. F. im Schild
fuͤhren. Bonfinius erzehlet die Wort/ damit der Tuͤrckiſche Sultan Chri-
ſtum Jeſum ſoll angeſprochen haben. Hæc ſunt Jeſu Chriſte fœdera, quæ
Chriſtiani tui mecum percuſſere: per nomen tuum ſanctè jurarunt, da-
tamque ſub nomine tuo fidem violarunt, perfidè DEUM ſuum abnega-
runt; nunc Chriſte, ſi DEUS es, ut aiunt, & nos hallucinamur, tuas

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[1314/0798] Die Drey vnd funfftzigſte ſie widerumb geſpottet/ vnd geſagt/ Er iſt vorhingangen/ wir wollen zu ſei- ner zeit auch nachkommen. Aber nach wenig verfloſſener Zeit ſind ſie alle beyde eines grauſamen Todes geſtorben; dann einer/ als er an einem heim- lichen Ort war ſeiner Nothdurfft wegen/ hat er ſein Eingeweid außgeſchuͤt- tet/ vnd elendiglich ſeinen Geiſt auffgegeben; Der andere hat ſeine Finger von Glied zu Glied abgenaget vnd außgeſpien/ alſo ſich gleichſam ſelbſt ge- freſſen vnd ermordet. Jener Hertzog auß Oeſterreich Rudolph/ ließ einsmals einen from̃en von Adel auß vnſchuld in einen Sack einnaͤhen/ vnd ins Waſſer werffen zu erſaͤuffen/ derſelbe aber appellirte an das Thal Joſaphat/ davon man vor al- ters geglaubet/ als wurde daſelbſt das Juͤngſt Gericht gehalten werden; ich/ ſpricht er zu dem Hertzog (der auß ſeinem fenſter der execution deß Gerichts zugeſehen) fordere dich fuͤr Gottes Gericht/ da ſoltu mir uͤber ein Jahr ant- wort geben. Er der Hertzog lachet deſſen/ vnd ſagt/ præi, ſequar, gehe du voran/ ich will hernach kommen. Was geſchicht? uͤber ein Jahr/ zu En- de deß Jahrs/ da ſich obgemelter Hertzog erluſtiret/ wird er ploͤtzlich von ei- nem Fieber angefallen/ Wehe mir armſeligen/ ſpricht er/ vadari me ſentio, Jch ſpuͤr/ daß ich der geſchehenen citation parition leiſten vnd erſcheinen muß/ wie dann auch alſo bald geſchehen. Ja auch Vnchriſten vnd Tuͤrcken habẽ ſich diſer appellation gebraucht/ wie ſonderlich vom Amurath zu leſen: Es iſt mehrmal allegirt wordẽ der ver- lauff der blutigen Schlacht/ ſo ſich im Jahr 1444. den 11. November/ auff St. Martins abend bey der Stadt Varna/ nicht weit vom ſchwartzen Meer (Ponto Euxino) gelegen/ begeben/ da Koͤnig Uladislaus den verbriefften/ verſigelten vnd bedingten anſtand mit dem Tuͤrckiſchen Keyſer auß antrieb deß Roͤmiſchen Cardinals Juliani Cæſarini, (der fuͤrgeben/ man waͤre den Feinden deß Chriſtlichen Namens keinen Eyd zuhalten ſchuldig) frevent- lich gebrochen/ vnd darauff durch Goͤttliche Rach ſeine gantze Armee einge- buͤſſet: Deſſen Haupt auff eine Lantze geſteckt/ vnd zum Zeichen deß Mein- eyds in der gantzen Tuͤrckey herumb getragen worden. Der Cardinal/ der zum Meineyd gerathen/ auff der Wahlſtatt den wilden Thieren zum Aaß ligen blieben. An welchem Exempel billich die Roͤmiſchen Camarim ſich ſpieglen ſolten/ welche nachfolgende Buchſtaben H. N. E. S. F. im Schild fuͤhren. Bonfinius erzehlet die Wort/ damit der Tuͤrckiſche Sultan Chri- ſtum Jeſum ſoll angeſprochen haben. Hæc ſunt Jeſu Chriſte fœdera, quæ Chriſtiani tui mecum percuſſere: per nomen tuum ſanctè jurarunt, da- tamque ſub nomine tuo fidem violarunt, perfidè DEUM ſuum abnega- runt; nunc Chriſte, ſi DEUS es, ut aiunt, & nos hallucinamur, tuas meas-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1314. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/798>, abgerufen am 22.11.2024.