Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Drey vnd funfftzigste den-freud vnd andern vnordenlichen affecten/ vnd an statt deß Keysers/ anden höchsten Richter Christum Jesum appelliren; Also machte es Zacha- 2. Chron. 24, 22.rias Joiada Sohn/ der HErr/ sagt er/ wirds sehen vnd suchen. Wann Gott der Herr durch den Mund deß Propheten Joels der phats
Die Drey vnd funfftzigſte den-freud vnd andern vnordenlichen affecten/ vnd an ſtatt deß Keyſers/ anden hoͤchſten Richter Chriſtum Jeſum appelliren; Alſo machte es Zacha- 2. Chron. 24, 22.rias Joiada Sohn/ der HErr/ ſagt er/ wirds ſehen vnd ſuchen. Wann Gott der Herr durch den Mund deß Propheten Joels der phats
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Die Drey vnd funfftzigſte
den-freud vnd andern vnordenlichen affecten/ vnd an ſtatt deß Keyſers/ an
den hoͤchſten Richter Chriſtum Jeſum appelliren; Alſo machte es Zacha-
rias Joiada Sohn/ der HErr/ ſagt er/ wirds ſehen vnd ſuchen.
2. Chron.
24, 22.
Wann Gott der Herr durch den Mund deß Propheten Joels der
gantzen Welt/ ſonderlich aber den Heyden/ das iſt/ den Feinden vnd Ver-
folgern ſaͤmptlich draͤwen vnd ſagen laſſen von einem Joſaphats-Thal/
Jn den letzten Welt-tagen will ich alle Heyden zuſammen brin-
gen/ vnd will ſie in das Thal Joſaphat hinab fuͤhren/ vnd will
mit ihnen daſelbs rechten; So redet er freylich nicht ſecundum lite-
ram, nach dem Buchſtaben von einem namhafften Thal im Juͤdiſchen
Lande/ wie es zwar die alten Rabbinen letz verſtanden/ vnd heutigs tags den
Judentzenden Paͤpſtiſchen Außlegern/ namentlich Cornel. à Lap. der ſeiner
Sache ſo gewiß/ daß er auch als ein Quartiermeiſter die Plaͤtz außthei-
let/ wo eine iede Parthey erſcheinen werde; verſtehet/ durch das Thal
Joſaphat/ das Thal zwiſchen Jeruſalem vnd dem oͤhlberg/ durch welches
der Bach Kidron gefloſſen/ da die Gehenna geweſt/ oder der Ort/ an wel-
chem die Kinder dem Moloch geopffert worden/ da hernach von den eife-
rigen Koͤnigen Hißkia vnd Joſia die Goͤtzen verbrennet vnd eingeaͤſchert
worden: Chriſtus/ ſchreibet er/ werde am Juͤngſten Tage nicht ſelbs in das
Thal Joſaphat herab fahren/ ſondern er werde ſitzen in einer liechten vnd
herrlichen Wolcke/ ſein Mutter die Jungfrau Maria werde bey ihm ſitzen/
wie auch die Apoſtel vnd Apoſtoliſche Maͤnner: Jn dem Thal aber vnd ſet-
nen vmbligenden oͤrtern werden die jenigen/ welche gerichtet werden ſollen/
ſtehen/ die Engel werden vmb ſie herſchweben/ Aber die Außerwehlten wer-
den Chriſto in den Wolcken entgegen gezucket werden in der Lufft. Jſt
aber eine ſolche Gloß/ die auff vngewiſſen vnd lucken Fundamenten beru-
het; Jſt nicht erweißlich/ daß gemeltes Thal/ das Thal Joſaphat ſey genen-
net worden/ ſondern viel mehr ein anders/ das Lobethal genennet/ ſo weit
von der Stadt Jeruſalem abgelegen/ da Joſaphat die herrliche vnd vnver-
gleiche Wunder groſſe victori, wider die Ammoniter vnd Moabiter erhalt-
ten/ darvon zu leſen 2. Chron. 20. uͤber das/ ſo iſt der Raum vnd Platz deß
Thals Joſaphat viel zu ſchmal vnd eng/ als daß er ſo viel Million Men-
ſchen faſſen vnd packen moͤchte. Sondern es wird hie verſtanden vallis
Joſaphatica figurata, das figurliche Joſaphats Thal/ der gantze Erd-
boden/ oder der jenige Ort/ da der Richter der Lebendigen vnd Toden er-
ſcheinen/ alle Adams-kinder verſamlen/ vnd ſeinen Richterſtuhl ſetzen wird.
Vallis Joſaphat appellativè, wie es Hieronymus erklaͤret/ heiſſet Joſa-
phats
Ioël. 3, 2.
apud Gala-
tin l. 8. c. 15.
ad Ioël. 3.
p. 239.
Cornel. à
lap. p. 240.
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