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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Vnd was der Richter vnd Kantzler will/ das spricht der König; AlsbaldMich. 7, 3.
Esther.
3, 8.
9. 10. 11.

Haman dem König Ahasvero den Raht die Juden außzutugen/ vorträgt/
williget der König drein/ vnd spricht zu dem Juden-feind: Das Silber
sey dir gegeben/ darzu auch das Volck/ daß du damit thust/ was
dir gefället.
Die affecten lauffen mit vnter/ das Buch der Rechten mußZach. 5, 3.
manchmal der Brieff seyn/ nach welchem alle Diese vnd alle meineydigen
werden fromm gesprochen/ hat einer Gelt/ so ist er ein Held/ wer mit güldenen
öpffeln schiessen kan/ der behalt das Feld/ oder es wird doch die Sache auff
die lange banck geschoben/ daß die Partheyen ermüdet/ Kinder vnd Kinds-
kinder erleben offt den Außspruch nicht. Es ist ein Ort in der Welt/ von dem
man sagt/ daß die Rechtshändel daselbs spiriren/ aber nit allezeit expiriren
wollen; das ist der Reichen trutz/ der Juristen nutz/ der Fürsten spott/ der Ar-
men todt/ wie hierüber Parthenius litigiosus vor langst wehemütige Klagen
geführet; aber hie ist der gerechte Richter/ welcher einen Tag gesetzetAct. 17, 31.
hat/ auff welchen er richten will den Kreiß deß Erdbodens mit Ge-
rechtigkeit/ durch einen Mann/ in welchem ers beschlossen hat/
welcher an jenem Tag/ die Kron der Gerechtigkeit mir vnd allen/
2. Tim. 4, 8
die seine Erscheinung lieb haben/ bey dem ist kein ansehen der Person/
Gunst/ Adel/ Gelt/ affecten. Ibi judicabit Judex generalis, nil proderit
dignitas papalis, sive sit Episcopus, sive Cardinalis, reus condemnabitur
non dicetur qualis? ibi nihil proderit allegare, nec excipere, nec replicare,
neque ad Apostolicam sedem appellare, reus damnabitur, nec dice-
tur quare?
Daselbst wird richten ein allgemeiner Richter/ es wird keine
Päpstliche Würde helffen/ Es sey einer ein Bischoff oder Cardinal/ so wird
der schuldige verdammet werden/ ohne anseben der Person; Daselbst wird
kein Fürbitten/ kein entschuldigen/ kein einwenden etwas helffen/ ja man
wird auch nicht an den Apostolischen Stuhl appelliren können/ fondern
der schuldige wird verdammt werden ohne Verantwortung deß Vrtheils.

4. Judex summus & improvocabilis, Der höchste/ letzte vnd vn-
entfliehenliche Richter/
von dem man weiter nicht kommen kan; Hie
gibt es noch immer appellationes vnd Anruffungen eines höhern Rich-
ters/ wann irgend einer Parthey für dem vndern Richter zu kurtz gesche-
hen/ St. Paulus appellirt an den Keyser/ aber der Keyser hat nochApoc. 19,
6. 1

einen höhern über sich/ auff dessen Kleid stehet geschrieben/ König al-
ler Könige;
an den mag man endlich getrost vnd zuversichtiglich appelli-
ren/ vnd daselbs wider Gewalt protestiren/ doch ohne Rachsucht/ Scha-

den-freud

Predigt.
Vnd was der Richter vnd Kantzler will/ das ſpricht der Koͤnig; AlsbaldMich. 7, 3.
Eſther.
3, 8.
9. 10. 11.

Haman dem Koͤnig Ahasvero den Raht die Juden außzutugen/ vortraͤgt/
williget der Koͤnig drein/ vnd ſpricht zu dem Juden-feind: Das Silber
ſey dir gegeben/ darzu auch das Volck/ daß du damit thuſt/ was
dir gefaͤllet.
Die affecten lauffen mit vnter/ das Buch der Rechten mußZach. 5, 3.
manchmal der Brieff ſeyn/ nach welchem alle Dieſe vnd alle meineydigen
werden from̃ geſprochen/ hat einer Gelt/ ſo iſt er ein Held/ wer mit guͤldenen
oͤpffeln ſchieſſen kan/ der behalt das Feld/ oder es wird doch die Sache auff
die lange banck geſchoben/ daß die Partheyen ermuͤdet/ Kinder vnd Kinds-
kinder erleben offt den Außſpruch nicht. Es iſt ein Ort in der Welt/ von dem
man ſagt/ daß die Rechtshaͤndel daſelbs ſpiriren/ aber nit allezeit expiriren
wollen; das iſt der Reichen trutz/ der Juriſten nutz/ der Fuͤrſten ſpott/ der Ar-
men todt/ wie hierüber Parthenius litigioſus vor langſt wehemuͤtige Klagen
gefuͤhret; aber hie iſt der gerechte Richter/ welcher einen Tag geſetzetAct. 17, 31.
hat/ auff welchen er richten will den Kreiß deß Erdbodens mit Ge-
rechtigkeit/ durch einen Mann/ in welchem ers beſchloſſen hat/
welcher an jenem Tag/ die Kron der Gerechtigkeit mir vnd allen/
2. Tim. 4, 8
die ſeine Erſcheinung lieb haben/ bey dem iſt kein anſehen der Perſon/
Gunſt/ Adel/ Gelt/ affecten. Ibi judicabit Judex generalis, nil proderit
dignitas papalis, ſive ſit Epiſcopus, ſive Cardinalis, reus condemnabitur
non dicetur qualis? ibi nihil proderit allegare, nec excipere, nec replicare,
neque ad Apoſtolicam ſedem appellare, reus damnabitur, nec dice-
tur quare?
Daſelbſt wird richten ein allgemeiner Richter/ es wird keine
Paͤpſtliche Wuͤrde helffen/ Es ſey einer ein Biſchoff oder Cardinal/ ſo wird
der ſchuldige verdammet werden/ ohne anſeben der Perſon; Daſelbſt wird
kein Fuͤrbitten/ kein entſchuldigen/ kein einwenden etwas helffen/ ja man
wird auch nicht an den Apoſtoliſchen Stuhl appelliren koͤnnen/ fondern
der ſchuldige wird verdam̃t werden ohne Verantwortung deß Vrtheils.

4. Judex ſummus & improvocabilis, Der hoͤchſte/ letzte vnd vn-
entfliehenliche Richter/
von dem man weiter nicht kommen kan; Hie
gibt es noch immer appellationes vnd Anruffungen eines hoͤhern Rich-
ters/ wann irgend einer Parthey fuͤr dem vndern Richter zu kurtz geſche-
hen/ St. Paulus appellirt an den Keyſer/ aber der Keyſer hat nochApoc. 19,
6. 1

einen hoͤhern uͤber ſich/ auff deſſen Kleid ſtehet geſchrieben/ Koͤnig al-
ler Koͤnige;
an den mag man endlich getroſt vnd zuverſichtiglich appelli-
ren/ vnd daſelbs wider Gewalt proteſtiren/ doch ohne Rachſucht/ Scha-

den-freud
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[1311/0795] Predigt. Vnd was der Richter vnd Kantzler will/ das ſpricht der Koͤnig; Alsbald Haman dem Koͤnig Ahasvero den Raht die Juden außzutugen/ vortraͤgt/ williget der Koͤnig drein/ vnd ſpricht zu dem Juden-feind: Das Silber ſey dir gegeben/ darzu auch das Volck/ daß du damit thuſt/ was dir gefaͤllet. Die affecten lauffen mit vnter/ das Buch der Rechten muß manchmal der Brieff ſeyn/ nach welchem alle Dieſe vnd alle meineydigen werden from̃ geſprochen/ hat einer Gelt/ ſo iſt er ein Held/ wer mit guͤldenen oͤpffeln ſchieſſen kan/ der behalt das Feld/ oder es wird doch die Sache auff die lange banck geſchoben/ daß die Partheyen ermuͤdet/ Kinder vnd Kinds- kinder erleben offt den Außſpruch nicht. Es iſt ein Ort in der Welt/ von dem man ſagt/ daß die Rechtshaͤndel daſelbs ſpiriren/ aber nit allezeit expiriren wollen; das iſt der Reichen trutz/ der Juriſten nutz/ der Fuͤrſten ſpott/ der Ar- men todt/ wie hierüber Parthenius litigioſus vor langſt wehemuͤtige Klagen gefuͤhret; aber hie iſt der gerechte Richter/ welcher einen Tag geſetzet hat/ auff welchen er richten will den Kreiß deß Erdbodens mit Ge- rechtigkeit/ durch einen Mann/ in welchem ers beſchloſſen hat/ welcher an jenem Tag/ die Kron der Gerechtigkeit mir vnd allen/ die ſeine Erſcheinung lieb haben/ bey dem iſt kein anſehen der Perſon/ Gunſt/ Adel/ Gelt/ affecten. Ibi judicabit Judex generalis, nil proderit dignitas papalis, ſive ſit Epiſcopus, ſive Cardinalis, reus condemnabitur non dicetur qualis? ibi nihil proderit allegare, nec excipere, nec replicare, neque ad Apoſtolicam ſedem appellare, reus damnabitur, nec dice- tur quare? Daſelbſt wird richten ein allgemeiner Richter/ es wird keine Paͤpſtliche Wuͤrde helffen/ Es ſey einer ein Biſchoff oder Cardinal/ ſo wird der ſchuldige verdammet werden/ ohne anſeben der Perſon; Daſelbſt wird kein Fuͤrbitten/ kein entſchuldigen/ kein einwenden etwas helffen/ ja man wird auch nicht an den Apoſtoliſchen Stuhl appelliren koͤnnen/ fondern der ſchuldige wird verdam̃t werden ohne Verantwortung deß Vrtheils. Mich. 7, 3. Eſther. 3, 8. 9. 10. 11. Zach. 5, 3. Act. 17, 31. 2. Tim. 4, 8 4. Judex ſummus & improvocabilis, Der hoͤchſte/ letzte vnd vn- entfliehenliche Richter/ von dem man weiter nicht kommen kan; Hie gibt es noch immer appellationes vnd Anruffungen eines hoͤhern Rich- ters/ wann irgend einer Parthey fuͤr dem vndern Richter zu kurtz geſche- hen/ St. Paulus appellirt an den Keyſer/ aber der Keyſer hat noch einen hoͤhern uͤber ſich/ auff deſſen Kleid ſtehet geſchrieben/ Koͤnig al- ler Koͤnige; an den mag man endlich getroſt vnd zuverſichtiglich appelli- ren/ vnd daſelbs wider Gewalt proteſtiren/ doch ohne Rachſucht/ Scha- den-freud Apoc. 19, 6. 1

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1311. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/795>, abgerufen am 22.11.2024.