Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. mit ihm. Er hat sie gekältert in seinem Zorn/ vnd zutretten inEsa. 63, 3.seinem Grimm. Daher ist ihr vermögen auff seine Kleider ge- sprützt/ vnd hat alle sein Gewand besudelt. Jnmassen solchen Kel- tertritt die alten Tyrannen gefühlet. Er erscheinet 3. als ein großmäch- tiger König/ auff dem Haupt mit dreyen Kronen gekrönet/ sei-v. 12. nes dreyfachen Macht-Gnad- vnd Ehren-reichs/ oder seines dreyfachen Himmel-Erd- vnd Höllen-reichs/ davon St. Paulus rühmet. Er erscheinet 4. als ein gestrenger/ zorneyferiger vnd scharpffsehender Rich-Phil. 2, 10. ter/ auß dessen Mund ein scharpffes Schwerdt geschimmert/ dessen Augen als feuerflammen geleuchtet/ man hat die Exempel an weltlichen Potentaten/ sonderlich an Alexander dem grossen/ vnd an-v. 12, 15. dern/ wann sie im Grimm den Feind angegriffen/ daß ihre Augen von Feuer gefunckelt. Fragstu vom Namen/ wie er heisset? der Geist Gottes durch den Evan- wie c c c c ij
Predigt. mit ihm. Er hat ſie gekältert in ſeinem Zorn/ vnd zutretten inEſa. 63, 3.ſeinem Grim̃. Daher iſt ihr vermoͤgen auff ſeine Kleider ge- ſpruͤtzt/ vnd hat alle ſein Gewand beſudelt. Jnmaſſen ſolchen Kel- tertritt die alten Tyrannen gefuͤhlet. Er erſcheinet 3. als ein großmäch- tiger Koͤnig/ auff dem Haupt mit dreyen Kronen gekrönet/ ſei-v. 12. nes dreyfachen Macht-Gnad- vnd Ehren-reichs/ oder ſeines dreyfachen Himmel-Erd- vnd Hoͤllen-reichs/ davon St. Paulus ruͤhmet. Er erſcheinet 4. als ein geſtrenger/ zorneyferiger vnd ſcharpffſehender Rich-Phil. 2, 10. ter/ auß deſſen Mund ein ſcharpffes Schwerdt geſchimmert/ deſſen Augen als feuerflammen geleuchtet/ man hat die Exempel an weltlichen Potentaten/ ſonderlich an Alexander dem groſſen/ vnd an-v. 12, 15. dern/ wann ſie im Grim̃ den Feind angegriffen/ daß ihre Augen von Feuer gefunckelt. Fragſtu vom Namen/ wie er heiſſet? der Geiſt Gottes durch den Evan- wie c c c c ij
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Predigt.
mit ihm. Er hat ſie gekältert in ſeinem Zorn/ vnd zutretten in
ſeinem Grim̃. Daher iſt ihr vermoͤgen auff ſeine Kleider ge-
ſpruͤtzt/ vnd hat alle ſein Gewand beſudelt. Jnmaſſen ſolchen Kel-
tertritt die alten Tyrannen gefuͤhlet. Er erſcheinet 3. als ein großmäch-
tiger Koͤnig/ auff dem Haupt mit dreyen Kronen gekrönet/ ſei-
nes dreyfachen Macht-Gnad- vnd Ehren-reichs/ oder ſeines dreyfachen
Himmel-Erd- vnd Hoͤllen-reichs/ davon St. Paulus ruͤhmet. Er erſcheinet
4. als ein geſtrenger/ zorneyferiger vnd ſcharpffſehender Rich-
ter/ auß deſſen Mund ein ſcharpffes Schwerdt geſchimmert/
deſſen Augen als feuerflammen geleuchtet/ man hat die Exempel
an weltlichen Potentaten/ ſonderlich an Alexander dem groſſen/ vnd an-
dern/ wann ſie im Grim̃ den Feind angegriffen/ daß ihre Augen von Feuer
gefunckelt.
Eſa. 63, 3.
v. 12.
Phil. 2, 10.
v. 12, 15.
Fragſtu vom Namen/ wie er heiſſet? der Geiſt Gottes durch den Evan-
geliſten St. Johannem antwortet hierauff muͤndlich vnd ſchrifftlich;
můndlich/ ich ſahe den Him̃el auffgethan/ vñ ſihe/ ein weiß pferd/
vnd der darauff ſaß/ hieß trew vnd warhafftig/ vnd richtet vnd
ſtreitet mit Gerechtigkeit/ vnd war angethan mit einem Kleide/
das mit blut beſprenget war/ vnd ſein Nam heiſſet Gottes wort.
Schrifftlich. Seine Augen ſind wie eine Feuerflam̃e/ vnd auff
ſeinem Haupte viel Kronen/ vnd hatte einen Namen/ den nie-
mand wußte dann er ſelbſt/ Er hatte einen Namen geſchribẽ auff
ſeinem Kleide/ vnd auff ſeiner Huͤfften/ alſo: ein Koͤnig aller Ko-
nige/ vnd ein HErr aller Herren. Jſt eine doppelte Schrifft/ eine ver-
borgene/ vnleſenliche/ vnverſtaͤndliche/ die niemand verſtehen kan/ als er
ſelbs/ das iſt/ ſein Goͤttliche/ vns nicht geoffenbahrte/ vnerforſchliche Maje-
ſtaͤt/ vnd dann auch eine klare/ geoffenbahrte/ verſtaͤndliche Schrifft auſ-
ſen auff ſeinem Kleide vnd Huͤfften geſchrieben/ alſo/ ein Koͤnig
aller Koͤnige vnd ein HErr aller Herrn. Dann gleich wie das Ko-
deſch laiovah, die Heiligkeit deß Herrn/ dem Hohenprieſter im alten
Teſtament/ deßwegen an ſein Stirnblat/ oder an der Stirn mit groſſen
Buchſtaben geſchrieben/ daß ſie iederman in die Augen falle; ja wie etliche
wollen auch die Phariſeer das Geſetz an den Saum ihrer Roͤcke angeſchrie-
ben/ damit offentlich geprangt/ vnd ihre Heiligkeit ſchau getragen/ alſo
wie
v. 11.
v. 13.
v. 12.
v. 16.
Splendidè
olim veſti-
ti Reges ju
dicia obi-
bant.
c c c c ij
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