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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Ein vnd funfftzigste
Hertzogen über der Tafel zuzusprechen: Warumb er sie so schmählich
vnd verächtlich tractirte? Denen gab der Hertzog in Freundligkeit diese
Antwort: Er hätte das Panquet als ein Christlicher Herr angerichtet/
nicht nach dem äusserlichen/ sondern nach dem innerlichen ansehen. äusser-
lich wuste er wol/ daß sie ihrer Ankunfft/ Stammes vnd Ampts halber/ die
gemeine Leuthe übertreffen vnd ihnen vorzuziehen wären: Aber weil sie mit
ihren Hertzen vnd Seelen noch an den Götzen hiengen/ vnd mit Abgötte-
rey sich verunreinigten/ wären sie vor Gott schwartz/ heßlich/ vnd von sei-
nem Reich der ewigen Glori vnd Seligkeit weit abgesondert/ vnd wo sie
sich nicht bekerten/ würden sie von der Tafel Gottes ewig geschieden bleiben:
Diese gemeine Leuthe aber/ ob sie wol Adels äusserlichen herkommens vnd
ansehens nach geringer vnd verächtlicher wären als sie/ so wären sie doch
wegen der innerlichen gestalt ihnen weit vorzuziehen/ dann durch das an-
genommene Wort Gottes/ durch die Tauff vnd glauben an Christum hät-
ten sie gereinigte Hertzen/ schneeweisse Seelen/ wären nun Kinder Gottes/
vnd hätten die gewisse Hoffnung ewig bey Gott dem Herrn frölich vnd
selig zu seyn vnd zu leben. Es gehet im Reich Christi nicht anders her/ die
ersten müssen die letzten vnd die letzten die ersten seyn. Da sie nun diese
antwort gehöret/ haben sie derselben nachgedacht/ vnd durch eingebung vnd
würckung deß H. Geistes/ auch lust zum Christlichen Glauben bekommen/
vnd seynd hernach von beyden Bischoffen zu Saltzburg Vigilio vnd Arno-
ne
gelehret/ bekeret vnd getaufft worden/ vnd gesagt/ Ey! so wollen wir den
Bauren nichts nachgeben/ vnd dem Himmelreich gewalt anlegen/ vnd zu
vns reissen.

Gott gebe/ daß vnsere primi, die besten vnd edelsten in der Welt diese
Histori auff sich ziehen/ vnd sich befleissen/ daß sie hie vnd dort die ersten seyn
1. Cor. 1, 25.
26. 27. 28.
29.
vnd bleiben mögen! vnd weil sie leyder nicht wollen/ vnd es bey den Wor-
ten Pauli wol sein verbleiben haben wird/ vnd dasselbe nicht durch einen
vnvmbgänglichen fatalischen/ vom blossen Decret herrührenden Noth-
zwang/ sondern auß eygener Schuld. Sehet an/ lieben Brüder
Brüder/ euren Beruff/ nicht viel Weisen nach dem Fleisch/
nicht viel Gewaltigen/ nicht viel Edle sind beruffen; sondern
was thöricht ist für der Welt/ das hat Gott erwehlet/ daß er die
Weisen zu schanden machet/ vnd was schwach ist für der Welt/
das hat Gott erwehlet/ daß er zu schanden machet was starck ist.
Vnd das Vnedle für der Welt/ vnd das Verachte hat Gott er-

weh-

Die Ein vnd funfftzigſte
Hertzogen uͤber der Tafel zuzuſprechen: Warumb er ſie ſo ſchmaͤhlich
vnd veraͤchtlich tractirte? Denen gab der Hertzog in Freundligkeit dieſe
Antwort: Er haͤtte das Panquet als ein Chriſtlicher Herr angerichtet/
nicht nach dem aͤuſſerlichen/ ſondern nach dem innerlichen anſehen. aͤuſſer-
lich wuſte er wol/ daß ſie ihrer Ankunfft/ Stammes vnd Ampts halber/ die
gemeine Leuthe uͤbertreffen vnd ihnen vorzuziehen waͤren: Aber weil ſie mit
ihren Hertzen vnd Seelen noch an den Goͤtzen hiengen/ vnd mit Abgoͤtte-
rey ſich verunreinigten/ waͤren ſie vor Gott ſchwartz/ heßlich/ vnd von ſei-
nem Reich der ewigen Glori vnd Seligkeit weit abgeſondert/ vnd wo ſie
ſich nicht bekerten/ wuͤrden ſie von der Tafel Gottes ewig geſchieden bleiben:
Dieſe gemeine Leuthe aber/ ob ſie wol Adels aͤuſſerlichen herkommens vnd
anſehens nach geringer vnd veraͤchtlicher waͤren als ſie/ ſo waͤren ſie doch
wegen der innerlichen geſtalt ihnen weit vorzuziehen/ dann durch das an-
genommene Wort Gottes/ durch die Tauff vnd glauben an Chriſtum haͤt-
ten ſie gereinigte Hertzen/ ſchneeweiſſe Seelen/ waͤren nun Kinder Gottes/
vnd haͤtten die gewiſſe Hoffnung ewig bey Gott dem Herrn froͤlich vnd
ſelig zu ſeyn vnd zu leben. Es gehet im Reich Chriſti nicht anders her/ die
erſten muͤſſen die letzten vnd die letzten die erſten ſeyn. Da ſie nun dieſe
antwort gehoͤret/ haben ſie derſelben nachgedacht/ vnd durch eingebung vnd
wuͤrckung deß H. Geiſtes/ auch luſt zum Chriſtlichen Glauben bekommen/
vnd ſeynd hernach von beyden Biſchoffen zu Saltzburg Vigilio vnd Arno-
ne
gelehret/ bekeret vnd getaufft worden/ vnd geſagt/ Ey! ſo wollen wir den
Bauren nichts nachgeben/ vnd dem Himmelreich gewalt anlegen/ vnd zu
vns reiſſen.

Gott gebe/ daß vnſere primi, die beſten vnd edelſten in der Welt dieſe
Hiſtori auff ſich ziehen/ vnd ſich befleiſſen/ daß ſie hie vnd dort die erſten ſeyn
1. Cor. 1, 25.
26. 27. 28.
29.
vnd bleiben moͤgen! vnd weil ſie leyder nicht wollen/ vnd es bey den Wor-
ten Pauli wol ſein verbleiben haben wird/ vnd daſſelbe nicht durch einen
vnvmbgaͤnglichen fataliſchen/ vom bloſſen Decret herruͤhrenden Noth-
zwang/ ſondern auß eygener Schuld. Sehet an/ lieben Bruͤder
Bruͤder/ euren Beruff/ nicht viel Weiſen nach dem Fleiſch/
nicht viel Gewaltigen/ nicht viel Edle ſind beruffen; ſondern
was thöricht iſt fuͤr der Welt/ das hat Gott erwehlet/ daß er die
Weiſen zu ſchanden machet/ vnd was ſchwach iſt fuͤr der Welt/
das hat Gott erwehlet/ daß er zu ſchanden machet was ſtarck iſt.
Vnd das Vnedle fuͤr der Welt/ vnd das Verachte hat Gott er-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1286. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/770>, abgerufen am 22.11.2024.