Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Ein vnd funfftzigste Hertzogen über der Tafel zuzusprechen: Warumb er sie so schmählichvnd verächtlich tractirte? Denen gab der Hertzog in Freundligkeit diese Antwort: Er hätte das Panquet als ein Christlicher Herr angerichtet/ nicht nach dem äusserlichen/ sondern nach dem innerlichen ansehen. äusser- lich wuste er wol/ daß sie ihrer Ankunfft/ Stammes vnd Ampts halber/ die gemeine Leuthe übertreffen vnd ihnen vorzuziehen wären: Aber weil sie mit ihren Hertzen vnd Seelen noch an den Götzen hiengen/ vnd mit Abgötte- rey sich verunreinigten/ wären sie vor Gott schwartz/ heßlich/ vnd von sei- nem Reich der ewigen Glori vnd Seligkeit weit abgesondert/ vnd wo sie sich nicht bekerten/ würden sie von der Tafel Gottes ewig geschieden bleiben: Diese gemeine Leuthe aber/ ob sie wol Adels äusserlichen herkommens vnd ansehens nach geringer vnd verächtlicher wären als sie/ so wären sie doch wegen der innerlichen gestalt ihnen weit vorzuziehen/ dann durch das an- genommene Wort Gottes/ durch die Tauff vnd glauben an Christum hät- ten sie gereinigte Hertzen/ schneeweisse Seelen/ wären nun Kinder Gottes/ vnd hätten die gewisse Hoffnung ewig bey Gott dem Herrn frölich vnd selig zu seyn vnd zu leben. Es gehet im Reich Christi nicht anders her/ die ersten müssen die letzten vnd die letzten die ersten seyn. Da sie nun diese antwort gehöret/ haben sie derselben nachgedacht/ vnd durch eingebung vnd würckung deß H. Geistes/ auch lust zum Christlichen Glauben bekommen/ vnd seynd hernach von beyden Bischoffen zu Saltzburg Vigilio vnd Arno- ne gelehret/ bekeret vnd getaufft worden/ vnd gesagt/ Ey! so wollen wir den Bauren nichts nachgeben/ vnd dem Himmelreich gewalt anlegen/ vnd zu vns reissen. Gott gebe/ daß vnsere primi, die besten vnd edelsten in der Welt diese weh-
Die Ein vnd funfftzigſte Hertzogen uͤber der Tafel zuzuſprechen: Warumb er ſie ſo ſchmaͤhlichvnd veraͤchtlich tractirte? Denen gab der Hertzog in Freundligkeit dieſe Antwort: Er haͤtte das Panquet als ein Chriſtlicher Herr angerichtet/ nicht nach dem aͤuſſerlichen/ ſondern nach dem innerlichen anſehen. aͤuſſer- lich wuſte er wol/ daß ſie ihrer Ankunfft/ Stammes vnd Ampts halber/ die gemeine Leuthe uͤbertreffen vnd ihnen vorzuziehen waͤren: Aber weil ſie mit ihren Hertzen vnd Seelen noch an den Goͤtzen hiengen/ vnd mit Abgoͤtte- rey ſich verunreinigten/ waͤren ſie vor Gott ſchwartz/ heßlich/ vnd von ſei- nem Reich der ewigen Glori vnd Seligkeit weit abgeſondert/ vnd wo ſie ſich nicht bekerten/ wuͤrden ſie von der Tafel Gottes ewig geſchieden bleiben: Dieſe gemeine Leuthe aber/ ob ſie wol Adels aͤuſſerlichen herkommens vnd anſehens nach geringer vnd veraͤchtlicher waͤren als ſie/ ſo waͤren ſie doch wegen der innerlichen geſtalt ihnen weit vorzuziehen/ dann durch das an- genommene Wort Gottes/ durch die Tauff vnd glauben an Chriſtum haͤt- ten ſie gereinigte Hertzen/ ſchneeweiſſe Seelen/ waͤren nun Kinder Gottes/ vnd haͤtten die gewiſſe Hoffnung ewig bey Gott dem Herrn froͤlich vnd ſelig zu ſeyn vnd zu leben. Es gehet im Reich Chriſti nicht anders her/ die erſten muͤſſen die letzten vnd die letzten die erſten ſeyn. Da ſie nun dieſe antwort gehoͤret/ haben ſie derſelben nachgedacht/ vnd durch eingebung vnd wuͤrckung deß H. Geiſtes/ auch luſt zum Chriſtlichen Glauben bekommen/ vnd ſeynd hernach von beyden Biſchoffen zu Saltzburg Vigilio vnd Arno- ne gelehret/ bekeret vnd getaufft worden/ vnd geſagt/ Ey! ſo wollen wir den Bauren nichts nachgeben/ vnd dem Himmelreich gewalt anlegen/ vnd zu vns reiſſen. Gott gebe/ daß vnſere primi, die beſten vnd edelſten in der Welt dieſe weh-
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0770" n="1286"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Die Ein vnd funfftzigſte</hi></fw><lb/> Hertzogen uͤber der Tafel zuzuſprechen: Warumb er ſie ſo ſchmaͤhlich<lb/> vnd veraͤchtlich <hi rendition="#aq">tractir</hi>te? Denen gab der Hertzog in Freundligkeit dieſe<lb/> Antwort: Er haͤtte das Panquet als ein Chriſtlicher Herr angerichtet/<lb/> nicht nach dem aͤuſſerlichen/ ſondern nach dem innerlichen anſehen. aͤuſſer-<lb/> lich wuſte er wol/ daß ſie ihrer Ankunfft/ Stammes vnd Ampts halber/ die<lb/> gemeine Leuthe uͤbertreffen vnd ihnen vorzuziehen waͤren: Aber weil ſie mit<lb/> ihren Hertzen vnd Seelen noch an den Goͤtzen hiengen/ vnd mit Abgoͤtte-<lb/> rey ſich verunreinigten/ waͤren ſie vor Gott ſchwartz/ heßlich/ vnd von ſei-<lb/> nem Reich der ewigen Glori vnd Seligkeit weit abgeſondert/ vnd wo ſie<lb/> ſich nicht bekerten/ wuͤrden ſie von der Tafel Gottes ewig geſchieden bleiben:<lb/> Dieſe gemeine Leuthe aber/ ob ſie wol Adels aͤuſſerlichen herkommens vnd<lb/> anſehens nach geringer vnd veraͤchtlicher waͤren als ſie/ ſo waͤren ſie doch<lb/> wegen der innerlichen geſtalt ihnen weit vorzuziehen/ dann durch das an-<lb/> genommene Wort Gottes/ durch die Tauff vnd glauben an Chriſtum haͤt-<lb/> ten ſie gereinigte Hertzen/ ſchneeweiſſe Seelen/ waͤren nun Kinder Gottes/<lb/> vnd haͤtten die gewiſſe Hoffnung ewig bey Gott dem <hi rendition="#k">Herrn</hi> froͤlich vnd<lb/> ſelig zu ſeyn vnd zu leben. Es gehet im Reich Chriſti nicht anders her/ die<lb/> erſten muͤſſen die letzten vnd die letzten die erſten ſeyn. Da ſie nun dieſe<lb/> antwort gehoͤret/ haben ſie derſelben nachgedacht/ vnd durch eingebung vnd<lb/> wuͤrckung deß H. Geiſtes/ auch luſt zum Chriſtlichen Glauben bekommen/<lb/> vnd ſeynd hernach von beyden Biſchoffen zu Saltzburg <hi rendition="#aq">Vigilio</hi> vnd <hi rendition="#aq">Arno-<lb/> ne</hi> gelehret/ bekeret vnd getaufft worden/ vnd geſagt/ Ey! ſo wollen wir den<lb/> Bauren nichts nachgeben/ vnd dem Himmelreich gewalt anlegen/ vnd zu<lb/> vns reiſſen.</p><lb/> <p>Gott gebe/ daß vnſere <hi rendition="#aq">primi,</hi> die beſten vnd edelſten in der Welt dieſe<lb/> Hiſtori auff ſich ziehen/ vnd ſich befleiſſen/ daß ſie hie vnd dort die erſten ſeyn<lb/><note place="left">1. <hi rendition="#aq">Cor.</hi> 1, 25.<lb/> 26. 27. 28.<lb/> 29.</note>vnd bleiben moͤgen! vnd weil ſie leyder nicht wollen/ vnd es bey den Wor-<lb/> ten Pauli wol ſein verbleiben haben wird/ vnd daſſelbe nicht durch einen<lb/> vnvmbgaͤnglichen <hi rendition="#aq">fatali</hi>ſchen/ vom bloſſen <hi rendition="#aq">Decret</hi> herruͤhrenden Noth-<lb/> zwang/ ſondern auß eygener Schuld. <hi rendition="#fr">Sehet an/ lieben Bruͤder<lb/> Bruͤder/ euren Beruff/ nicht viel Weiſen nach dem Fleiſch/<lb/> nicht viel Gewaltigen/ nicht viel Edle ſind beruffen; ſondern<lb/> was thöricht iſt fuͤr der Welt/ das hat Gott erwehlet/ daß er die<lb/> Weiſen zu ſchanden machet/ vnd was ſchwach iſt fuͤr der Welt/<lb/> das hat Gott erwehlet/ daß er zu ſchanden machet was ſtarck iſt.<lb/> Vnd das Vnedle fuͤr der Welt/ vnd das Verachte hat Gott er-</hi><lb/> <fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#fr">weh-</hi></fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [1286/0770]
Die Ein vnd funfftzigſte
Hertzogen uͤber der Tafel zuzuſprechen: Warumb er ſie ſo ſchmaͤhlich
vnd veraͤchtlich tractirte? Denen gab der Hertzog in Freundligkeit dieſe
Antwort: Er haͤtte das Panquet als ein Chriſtlicher Herr angerichtet/
nicht nach dem aͤuſſerlichen/ ſondern nach dem innerlichen anſehen. aͤuſſer-
lich wuſte er wol/ daß ſie ihrer Ankunfft/ Stammes vnd Ampts halber/ die
gemeine Leuthe uͤbertreffen vnd ihnen vorzuziehen waͤren: Aber weil ſie mit
ihren Hertzen vnd Seelen noch an den Goͤtzen hiengen/ vnd mit Abgoͤtte-
rey ſich verunreinigten/ waͤren ſie vor Gott ſchwartz/ heßlich/ vnd von ſei-
nem Reich der ewigen Glori vnd Seligkeit weit abgeſondert/ vnd wo ſie
ſich nicht bekerten/ wuͤrden ſie von der Tafel Gottes ewig geſchieden bleiben:
Dieſe gemeine Leuthe aber/ ob ſie wol Adels aͤuſſerlichen herkommens vnd
anſehens nach geringer vnd veraͤchtlicher waͤren als ſie/ ſo waͤren ſie doch
wegen der innerlichen geſtalt ihnen weit vorzuziehen/ dann durch das an-
genommene Wort Gottes/ durch die Tauff vnd glauben an Chriſtum haͤt-
ten ſie gereinigte Hertzen/ ſchneeweiſſe Seelen/ waͤren nun Kinder Gottes/
vnd haͤtten die gewiſſe Hoffnung ewig bey Gott dem Herrn froͤlich vnd
ſelig zu ſeyn vnd zu leben. Es gehet im Reich Chriſti nicht anders her/ die
erſten muͤſſen die letzten vnd die letzten die erſten ſeyn. Da ſie nun dieſe
antwort gehoͤret/ haben ſie derſelben nachgedacht/ vnd durch eingebung vnd
wuͤrckung deß H. Geiſtes/ auch luſt zum Chriſtlichen Glauben bekommen/
vnd ſeynd hernach von beyden Biſchoffen zu Saltzburg Vigilio vnd Arno-
ne gelehret/ bekeret vnd getaufft worden/ vnd geſagt/ Ey! ſo wollen wir den
Bauren nichts nachgeben/ vnd dem Himmelreich gewalt anlegen/ vnd zu
vns reiſſen.
Gott gebe/ daß vnſere primi, die beſten vnd edelſten in der Welt dieſe
Hiſtori auff ſich ziehen/ vnd ſich befleiſſen/ daß ſie hie vnd dort die erſten ſeyn
vnd bleiben moͤgen! vnd weil ſie leyder nicht wollen/ vnd es bey den Wor-
ten Pauli wol ſein verbleiben haben wird/ vnd daſſelbe nicht durch einen
vnvmbgaͤnglichen fataliſchen/ vom bloſſen Decret herruͤhrenden Noth-
zwang/ ſondern auß eygener Schuld. Sehet an/ lieben Bruͤder
Bruͤder/ euren Beruff/ nicht viel Weiſen nach dem Fleiſch/
nicht viel Gewaltigen/ nicht viel Edle ſind beruffen; ſondern
was thöricht iſt fuͤr der Welt/ das hat Gott erwehlet/ daß er die
Weiſen zu ſchanden machet/ vnd was ſchwach iſt fuͤr der Welt/
das hat Gott erwehlet/ daß er zu ſchanden machet was ſtarck iſt.
Vnd das Vnedle fuͤr der Welt/ vnd das Verachte hat Gott er-
weh-
1. Cor. 1, 25.
26. 27. 28.
29.
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |