Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. am 2. 15. von den Zeiten deß Neuen Testaments redend sagt/ er wolle imThal Achor die Hoffnung auffthun. Herr Luth. Das Thal Achor ist die guldene Aue/ da das Creutz der Trübsal ist/ vnd doch tröstliche Wort Christi; dann Achor heisset Trübsal oder Creutz/ da man prediget eitel vn- sichtbar Ding deß man hoffen muß. Jm Thal Achor/ welches gleichsam der Eingang ins Land Canaan gewesen/ wurden die Jsraeliten sehr be- kümmert/ weil Achan sich an dem verbannten vergriffen/ vnd deßwegen sie von den Männern zu Ai geschlagen worden. Jos. 7. 1. 5. Als aber Achan zu gebührlicher Straff gezogen/ siegeten sie wider ihre Feinde. Jos. 8. 24. Vnd bekamen dadurch eine neue Hoffnung/ daß sie das Land Canaan einneh- men würden: Also werden die Glaubigen durch den Sieg im Creutz vnd Trübsal der Hoffnung deß ewigen Lebens versichert. Quaerite primum! Trachtet/ suchet am ersten/ wann der Welt Her- z z z iij
Predigt. am 2. 15. von den Zeiten deß Neuen Teſtaments redend ſagt/ er wolle imThal Achor die Hoffnung auffthun. Herr Luth. Das Thal Achor iſt die guldene Aue/ da das Creutz der Truͤbſal iſt/ vnd doch troͤſtliche Wort Chriſti; dann Achor heiſſet Truͤbſal oder Creutz/ da man prediget eitel vn- ſichtbar Ding deß man hoffen muß. Jm Thal Achor/ welches gleichſam der Eingang ins Land Canaan geweſen/ wurden die Jſraeliten ſehr be- kuͤmmert/ weil Achan ſich an dem verbannten vergriffen/ vnd deßwegen ſie von den Maͤnnern zu Ai geſchlagen worden. Joſ. 7. 1. 5. Als aber Achan zu gebuͤhrlicher Straff gezogen/ ſiegeten ſie wider ihre Feinde. Joſ. 8. 24. Vnd bekamen dadurch eine neue Hoffnung/ daß ſie das Land Canaan einneh- men wuͤrden: Alſo werden die Glaubigen durch den Sieg im Creutz vnd Truͤbſal der Hoffnung deß ewigen Lebens verſichert. Quærite primùm! Trachtet/ ſuchet am erſten/ wann der Welt Her- z z z iij
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Predigt.
am 2. 15. von den Zeiten deß Neuen Teſtaments redend ſagt/ er wolle im
Thal Achor die Hoffnung auffthun. Herr Luth. Das Thal Achor
iſt die guldene Aue/ da das Creutz der Truͤbſal iſt/ vnd doch troͤſtliche Wort
Chriſti; dann Achor heiſſet Truͤbſal oder Creutz/ da man prediget eitel vn-
ſichtbar Ding deß man hoffen muß. Jm Thal Achor/ welches gleichſam
der Eingang ins Land Canaan geweſen/ wurden die Jſraeliten ſehr be-
kuͤmmert/ weil Achan ſich an dem verbannten vergriffen/ vnd deßwegen ſie
von den Maͤnnern zu Ai geſchlagen worden. Joſ. 7. 1. 5. Als aber Achan zu
gebuͤhrlicher Straff gezogen/ ſiegeten ſie wider ihre Feinde. Joſ. 8. 24. Vnd
bekamen dadurch eine neue Hoffnung/ daß ſie das Land Canaan einneh-
men wuͤrden: Alſo werden die Glaubigen durch den Sieg im Creutz vnd
Truͤbſal der Hoffnung deß ewigen Lebens verſichert.
Quærite primùm! Trachtet/ ſuchet am erſten/ wann der Welt
Sigriſt zurufft: Quærenda pecunia primùm: virtus poſt nummos; vor
allem ſuchet Gelt vnd Gut/ hernach mit Tugend zieret den Muth! ſo ſtopf-
fet Ohren vnd Hertzen zu/ hoͤret die him̃liſche Weißheit/ die ſaget: Trach-
tet zu erſt nach dem Reich Gottes/ daß ihr auch die erſten moͤget ſeyn
in dem Reich Gottes. Æneas Sylvius gedencket einer Hiſtoria, ſo ſich zu
Keyſers Caroli Magni Zeiten zugetragen/ vnd begeben/ die ſich kuͤrtzlich alſo
verhaͤlt: Jn Kaͤrnten herrſchete ein Hertzog mit Namen Igno, der hatte
durch Anleitung Kaͤyſer Carls den Chriſtlichen Glauben angenommen/
vnd das Landvolck auch beredet/ ſich darzu zubekennen/ vnd tauffen zu-
laſſen; Aber die Land-herren/ der Adel vnd Ritterſchafft hiengen noch gar
hart der alten heidniſchen Abgoͤtterey an/ vnd wolten keine Chriſten wer-
den/ biß vnd ſo lange ſie ihr Herr Hertzog Igno mit einer fuͤrſichtigen/ ſehr
weiſen/ vnd zugleich wunderbaren That zum Chriſtenthum braͤchte. Anno
790. ließ er außſchreiben/ er wolte ein groß Panquet halten/ vnd lude darzu
alle ſeine Vnterthanen/ Landherren/ Edle/ Ritter/ Burger vnd Bauren.
Wie nun auff beſtimpten Tag iederman ſich einſtellete/ der angebottenen/
freyen/ froͤlichen Mahlzeit zugenieſſen/ ordnete es Hertzog Igno alſo/ daß zu
naͤchſt an ſeiner Tafel/ die zum Chriſtlichen Glauben bekehrte Burger vnd
Bauren rings herumb ſitzen muͤſſen/ denen ließ er koͤſtliche Speiß vnd
Tranck in ſilbern Schuͤſſeln vnd guͤldenen Credentzen fuͤrtragen/ ſo wol als
ihme ſelber. Die Landherren/ Edelleuth vnd Ritterſchafft muͤſten hinder
vnd vnter dem Landvolck ſitzen/ vnd ward ihnen die Speiß vnd Tranck in
irrdenen Schuͤſſeln vnd Kruͤgen auffgeſetzet. Das nahmen die Landſtaͤn-
de vnd Ritterſchafft fuͤr eine groſſe Schmach auff/ fertigten etliche ab/ dem
Her-
Matth. 6, 33
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