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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Ein vnd funfftzigste
dir habe weggenommen. Der sicherste weg ist im Mittel lassen epekhein.
Jst dem also/ ist Salomon verdammt/ so prediget er allen glück-vögeln in die-
ser Welt: spiegelt euch/ sagt er/ an meinem Exempel/ ich bin ein Fürbild deß
Ehren-königs Christi Jesu gewest/ vnd doch nicht ins ewige leben kommen/
daß euch dergleichen nicht auch begegne. Jst er aber selig worden/ so dürfft
ihr zwar/ die ihr bußfertige Sünder seyd/ nit verzagen/ aber ihr müsset auch
nicht auff Gottes Gnad Sünde wagen vnd mit derselben bochen/ die Gna-
Act. 11, 18.de/ die Salomon widerfahren/ widerfähret nicht allen/ die Buß geben ist
deß HErrn allein/ derselbe hat den Heiden busse gegeben zum le-

Psal. 95, 8.
Hebr. 3, 7. 8
15. c.
4. 7.
ben/ darumb heute/ so ihr deß HErrn Stimme höret/ so verstopf-
fet eure Ohren nicht.

Derowegen trachtet am ersten nach dem Reich Gottes/ das ist
die edleste Reich-sorg vnd Kron-sucht; Zuvorderst vnd zum ersten
nach dem Reich Gottes/ suchet dasselbe/
verlieret alles/ damit ihr
dieses gewinnen möget. Gleichwie Alexander/ als er der Persianer
Herrligkeit hörete beschreiben/ alle seine Güter dahelm verlassen/ vnd
vnter die Weiber außgetheilet/ in hoffnung/ er werde bessere bekommen.
Vom Cyro dem Persianer König schreibet Xenophon/ daß er durch eine
sonderbahre List seine Perser zum Krieg auffgemundert habe; nemlich/ Er
hieß sie in den Wald gehen/ vnd daselbst mit schwerer vnd saurer Arbeit den
gantzen Tag holtz fällen: den andern Tag lässet er ihnen allen eine köstliche
vnd herrliche Mahlzeit zurichten. Hernach fraget er sie/ welcher Tag ih-
nen besser gefiel/ der vergangene oder der heutige/ welchen sie vnter diesen
beyden erwöhleten? Da haben sie alsobald einhelliglich geantwortet/ der
heutige/ als ein Freud- vnd Lust-tag/ da hingegen der vergangene wäre ein
Arbeit- vnd Trauer-tag gewesen. Darauff gab ihnen Cyrus zur Antwort;
wann ihr wollet einen solchen Freuden-tag haben/ müsset ihr eine zeit arbei-
ten/ vnd mit euren Feinden streiten: dann also werdet ihr sie überweltigen/
ihrer Güter vnd überauß herrlichen Ergötzligkeit stets geniessen.

Luc. 22, 30.

Also saget auch Christus zu seinen Jüngern/ die wie die Fechter auff
das blut kämpffen müssen/ sucht das Himmel-reich durch geistlichen streit/
leget demselben gewalt an. Jst ein Gleichnuß genommen von Josua vnd sei-
nen dapffern Kriegsleuthen; solten vnd wolten sie das Land Canaan vnd die
schöne Stätte darinnen einnehmen/ so musten sie kämpffen/ stürmen/ durch-
schlagen: Es kostete Blut vnd Leben/ sie musten zwar durch das Thal Achor
der Betrübnuß/ dasselbe war das caput bonae spei, die Thür ins Land Ca-
naan von guter Hoffnung/ davon der Herr beym Propheten Osea

am

Die Ein vnd funfftzigſte
dir habe weggenommen. Der ſicherſte weg iſt im Mittel laſſen ἐπέχειν.
Jſt dem alſo/ iſt Salomon verdam̃t/ ſo prediget er allen gluͤck-voͤgeln in die-
ſer Welt: ſpiegelt euch/ ſagt er/ an meinem Exempel/ ich bin ein Fuͤrbild deß
Ehren-koͤnigs Chriſti Jeſu geweſt/ vnd doch nicht ins ewige leben kommen/
daß euch dergleichen nicht auch begegne. Jſt er aber ſelig worden/ ſo duͤrfft
ihr zwar/ die ihr bußfertige Suͤnder ſeyd/ nit verzagen/ aber ihr muͤſſet auch
nicht auff Gottes Gnad Suͤnde wagen vnd mit derſelben bochen/ die Gna-
Act. 11, 18.de/ die Salomon widerfahren/ widerfaͤhret nicht allen/ die Buß geben iſt
deß HErrn allein/ derſelbe hat den Heiden buſſe gegeben zum le-

Pſal. 95, 8.
Hebr. 3, 7. 8
15. c.
4. 7.
ben/ darumb heute/ ſo ihr deß HErrn Stimme höret/ ſo verſtopf-
fet eure Ohren nicht.

Derowegen trachtet am erſten nach dem Reich Gottes/ das iſt
die edleſte Reich-ſorg vnd Kron-ſucht; Zuvorderſt vnd zum erſten
nach dem Reich Gottes/ ſuchet daſſelbe/
verlieret alles/ damit ihr
dieſes gewinnen moͤget. Gleichwie Alexander/ als er der Perſianer
Herrligkeit hoͤrete beſchreiben/ alle ſeine Guͤter dahelm verlaſſen/ vnd
vnter die Weiber außgetheilet/ in hoffnung/ er werde beſſere bekommen.
Vom Cyro dem Perſianer Koͤnig ſchreibet Xenophon/ daß er durch eine
ſonderbahre Liſt ſeine Perſer zum Krieg auffgemundert habe; nemlich/ Er
hieß ſie in den Wald gehen/ vnd daſelbſt mit ſchwerer vnd ſaurer Arbeit den
gantzen Tag holtz faͤllen: den andern Tag laͤſſet er ihnen allen eine koͤſtliche
vnd herrliche Mahlzeit zurichten. Hernach fraget er ſie/ welcher Tag ih-
nen beſſer gefiel/ der vergangene oder der heutige/ welchen ſie vnter dieſen
beyden erwoͤhleten? Da haben ſie alſobald einhelliglich geantwortet/ der
heutige/ als ein Freud- vnd Luſt-tag/ da hingegen der vergangene waͤre ein
Arbeit- vnd Trauer-tag geweſen. Darauff gab ihnen Cyrus zur Antwort;
wann ihr wollet einen ſolchen Freuden-tag haben/ muͤſſet ihr eine zeit arbei-
ten/ vnd mit euren Feinden ſtreiten: dann alſo werdet ihr ſie uͤberweltigen/
ihrer Guͤter vnd uͤberauß herrlichen Ergoͤtzligkeit ſtets genieſſen.

Luc. 22, 30.

Alſo ſaget auch Chriſtus zu ſeinen Juͤngern/ die wie die Fechter auff
das blut kaͤmpffen muͤſſen/ ſucht das Himmel-reich durch geiſtlichen ſtreit/
leget demſelben gewalt an. Jſt ein Gleichnuß genommen von Joſua vnd ſei-
nen dapffern Kriegsleuthẽ; ſolten vnd wolten ſie das Land Canaan vnd die
ſchoͤne Staͤtte darinnen einnehmen/ ſo muſten ſie kaͤmpffen/ ſtuͤrmen/ durch-
ſchlagen: Es koſtete Blut vnd Leben/ ſie muſten zwar durch das Thal Achor
der Betruͤbnuß/ daſſelbe war das caput bonæ ſpei, die Thuͤr ins Land Ca-
naan von guter Hoffnung/ davon der Herr beym Propheten Oſea

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[1284/0768] Die Ein vnd funfftzigſte dir habe weggenommen. Der ſicherſte weg iſt im Mittel laſſen ἐπέχειν. Jſt dem alſo/ iſt Salomon verdam̃t/ ſo prediget er allen gluͤck-voͤgeln in die- ſer Welt: ſpiegelt euch/ ſagt er/ an meinem Exempel/ ich bin ein Fuͤrbild deß Ehren-koͤnigs Chriſti Jeſu geweſt/ vnd doch nicht ins ewige leben kommen/ daß euch dergleichen nicht auch begegne. Jſt er aber ſelig worden/ ſo duͤrfft ihr zwar/ die ihr bußfertige Suͤnder ſeyd/ nit verzagen/ aber ihr muͤſſet auch nicht auff Gottes Gnad Suͤnde wagen vnd mit derſelben bochen/ die Gna- de/ die Salomon widerfahren/ widerfaͤhret nicht allen/ die Buß geben iſt deß HErrn allein/ derſelbe hat den Heiden buſſe gegeben zum le- ben/ darumb heute/ ſo ihr deß HErrn Stimme höret/ ſo verſtopf- fet eure Ohren nicht. Act. 11, 18. Pſal. 95, 8. Hebr. 3, 7. 8 15. c. 4. 7. Derowegen trachtet am erſten nach dem Reich Gottes/ das iſt die edleſte Reich-ſorg vnd Kron-ſucht; Zuvorderſt vnd zum erſten nach dem Reich Gottes/ ſuchet daſſelbe/ verlieret alles/ damit ihr dieſes gewinnen moͤget. Gleichwie Alexander/ als er der Perſianer Herrligkeit hoͤrete beſchreiben/ alle ſeine Guͤter dahelm verlaſſen/ vnd vnter die Weiber außgetheilet/ in hoffnung/ er werde beſſere bekommen. Vom Cyro dem Perſianer Koͤnig ſchreibet Xenophon/ daß er durch eine ſonderbahre Liſt ſeine Perſer zum Krieg auffgemundert habe; nemlich/ Er hieß ſie in den Wald gehen/ vnd daſelbſt mit ſchwerer vnd ſaurer Arbeit den gantzen Tag holtz faͤllen: den andern Tag laͤſſet er ihnen allen eine koͤſtliche vnd herrliche Mahlzeit zurichten. Hernach fraget er ſie/ welcher Tag ih- nen beſſer gefiel/ der vergangene oder der heutige/ welchen ſie vnter dieſen beyden erwoͤhleten? Da haben ſie alſobald einhelliglich geantwortet/ der heutige/ als ein Freud- vnd Luſt-tag/ da hingegen der vergangene waͤre ein Arbeit- vnd Trauer-tag geweſen. Darauff gab ihnen Cyrus zur Antwort; wann ihr wollet einen ſolchen Freuden-tag haben/ muͤſſet ihr eine zeit arbei- ten/ vnd mit euren Feinden ſtreiten: dann alſo werdet ihr ſie uͤberweltigen/ ihrer Guͤter vnd uͤberauß herrlichen Ergoͤtzligkeit ſtets genieſſen. Alſo ſaget auch Chriſtus zu ſeinen Juͤngern/ die wie die Fechter auff das blut kaͤmpffen muͤſſen/ ſucht das Himmel-reich durch geiſtlichen ſtreit/ leget demſelben gewalt an. Jſt ein Gleichnuß genommen von Joſua vnd ſei- nen dapffern Kriegsleuthẽ; ſolten vnd wolten ſie das Land Canaan vnd die ſchoͤne Staͤtte darinnen einnehmen/ ſo muſten ſie kaͤmpffen/ ſtuͤrmen/ durch- ſchlagen: Es koſtete Blut vnd Leben/ ſie muſten zwar durch das Thal Achor der Betruͤbnuß/ daſſelbe war das caput bonæ ſpei, die Thuͤr ins Land Ca- naan von guter Hoffnung/ davon der Herr beym Propheten Oſea am

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1284. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/768>, abgerufen am 22.11.2024.