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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
absondern/ vnd als ein Vnkraut auß dem Reich Gottes ewiglich außreiten
will/ doch widerumb euch ruffen vnd bekehren lasset: Euch Mördern/ wannLuc. 23, 43.
ihr wahre busse thut; Euch gewaltsamen Räubern/ von welchen das Him-
melreich gewalt leidet/ die ihr es durch gewalt zu euch reisset/ wie man eineMatth. 11.
12.
c.
5, 3.

Stadt mit gewalt einnimmet/ mit solchem Eifer/ Ernst/ Kampff vnd
Streit; euch geistlich Armen/ euch die ihr verfolgung leidet.

Ob Salomon/ der ein Vorbild deß Ehren-reichs Christi gewest/ se-
lig worden/ ist vnter den Lehrern der Kirchen ein grosser Streit/ & adhuc
sub judice lis est,
der Streit ist noch nicht außgemacht/ sein Frefel vnd Fall
ist bekandt; Da er nemlich alt war/ neigeten seine Weiber sein1. Reg 11, 4.
& seqq.

Hertz frembden Göttern nach/ daß sein Hertz nicht gantz war
mit dem HErrn seinem Gott/ wie das Hertz seines Vatters Da-
vids. Also wandelt Salomo Astharoth/ dem Gott der von Zi-
don nach/ vnd Milcom dem Greuel der Ammoniter. Vnd
Salomo thäte daß dem HErrn übel gefiel/ vnd folget nicht
gäntzlich dem HErrn/ wie sein Vatter David; Da bauet Sa-
lomo eine höhe Chamos/ dem greuel der Moabiter/ auff dem
Berge/ der für Jerusalem liget/ vnd Molech dem greuel der Am-
moniter. Also thät Salomo allen seinen außländischen Wei-
bern/ die ihren Göttern räucherten vnd opfferten/
vnd also ist sein
frefel vnd greuel nicht gnugsam zuverspeyen vnd zuvermaledeyen.

Viel von den alten Lehrern sprechen ihm den Himmel ab/ Cypria-
nus, Augustinus.
Wiewol andere (Hieronymus, Ambrosius) milder ge-
gen ihme gesinnet/ vnd ihn für selig/ auch dafür halten/ er seye durch
die Creutz-ruthen vom Schlaff der Sicherheit erwacht/ er habe deßwegen
im hohen Alter seinen Prediger/ als einer von den heiligen Männern Got-
tes geschrieben/ da er seine vorige vanitäten beurlaubet/ vnd mit dem gros-
sen soph sein Leben beschlossen. Förchte Gott/ vnd halte seine Gebott/Eccles. 12,
13.

dann das gehöret allen Menschen zu. Gott der Herr hab ihn sei-
ner Verheissung geniessen lassen: Jch will sein Vatter seyn vnd er2. Sam. 7,
14. 15.

soll mein Sohn seyn; wann er eine Missethat thut/ will ich ihn
mit Menschen-ruthen/ vnd mit der Menschen-kinder Schläge
straffen! Aber meine Barmhertzigkeit soll nicht von ihm ent-
wandt werden/ wie ich sie entwandt habe von Saul/ den ich fur

dir
z z z ij

Predigt.
abſondern/ vnd als ein Vnkraut auß dem Reich Gottes ewiglich außreiten
will/ doch widerumb euch ruffen vnd bekehren laſſet: Euch Moͤrdern/ wannLuc. 23, 43.
ihr wahre buſſe thut; Euch gewaltſamen Raͤubern/ von welchen das Him-
melreich gewalt leidet/ die ihr es durch gewalt zu euch reiſſet/ wie man eineMatth. 11.
12.
c.
5, 3.

Stadt mit gewalt einnimmet/ mit ſolchem Eifer/ Ernſt/ Kampff vnd
Streit; euch geiſtlich Armen/ euch die ihr verfolgung leidet.

Ob Salomon/ der ein Vorbild deß Ehren-reichs Chriſti geweſt/ ſe-
lig worden/ iſt vnter den Lehrern der Kirchen ein groſſer Streit/ & adhuc
ſub judice lis eſt,
der Streit iſt noch nicht außgemacht/ ſein Frefel vnd Fall
iſt bekandt; Da er nemlich alt war/ neigeten ſeine Weiber ſein1. Reg 11, 4.
& ſeqq.

Hertz frembden Goͤttern nach/ daß ſein Hertz nicht gantz war
mit dem HErrn ſeinem Gott/ wie das Hertz ſeines Vatters Da-
vids. Alſo wandelt Salomo Aſtharoth/ dem Gott der von Zi-
don nach/ vnd Milcom dem Greuel der Ammoniter. Vnd
Salomo thaͤte daß dem HErrn uͤbel gefiel/ vnd folget nicht
gaͤntzlich dem HErrn/ wie ſein Vatter David; Da bauet Sa-
lomo eine hoͤhe Chamos/ dem greuel der Moabiter/ auff dem
Berge/ der fuͤr Jeruſalem liget/ vnd Molech dem greuel der Am-
moniter. Alſo thaͤt Salomo allen ſeinen außlaͤndiſchen Wei-
bern/ die ihren Goͤttern raͤucherten vnd opfferten/
vnd alſo iſt ſein
frefel vnd greuel nicht gnugſam zuverſpeyen vnd zuvermaledeyen.

Viel von den alten Lehrern ſprechen ihm den Himmel ab/ Cypria-
nus, Auguſtinus.
Wiewol andere (Hieronymus, Ambroſius) milder ge-
gen ihme geſinnet/ vnd ihn fuͤr ſelig/ auch dafuͤr halten/ er ſeye durch
die Creutz-ruthen vom Schlaff der Sicherheit erwacht/ er habe deßwegen
im hohen Alter ſeinen Prediger/ als einer von den heiligen Maͤnnern Got-
tes geſchrieben/ da er ſeine vorige vanitaͤten beurlaubet/ vnd mit dem groſ-
ſen ſoph ſein Leben beſchloſſen. Foͤrchte Gott/ vnd halte ſeine Gebott/Eccleſ. 12,
13.

dann das gehoͤret allen Menſchen zu. Gott der Herr hab ihn ſei-
ner Verheiſſung genieſſen laſſen: Jch will ſein Vatter ſeyn vnd er2. Sam. 7,
14. 15.

ſoll mein Sohn ſeyn; wann er eine Miſſethat thut/ will ich ihn
mit Menſchen-ruthen/ vnd mit der Menſchen-kinder Schlaͤge
ſtraffen! Aber meine Barmhertzigkeit ſoll nicht von ihm ent-
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dir
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[1283/0767] Predigt. abſondern/ vnd als ein Vnkraut auß dem Reich Gottes ewiglich außreiten will/ doch widerumb euch ruffen vnd bekehren laſſet: Euch Moͤrdern/ wann ihr wahre buſſe thut; Euch gewaltſamen Raͤubern/ von welchen das Him- melreich gewalt leidet/ die ihr es durch gewalt zu euch reiſſet/ wie man eine Stadt mit gewalt einnimmet/ mit ſolchem Eifer/ Ernſt/ Kampff vnd Streit; euch geiſtlich Armen/ euch die ihr verfolgung leidet. Luc. 23, 43. Matth. 11. 12. c. 5, 3. Ob Salomon/ der ein Vorbild deß Ehren-reichs Chriſti geweſt/ ſe- lig worden/ iſt vnter den Lehrern der Kirchen ein groſſer Streit/ & adhuc ſub judice lis eſt, der Streit iſt noch nicht außgemacht/ ſein Frefel vnd Fall iſt bekandt; Da er nemlich alt war/ neigeten ſeine Weiber ſein Hertz frembden Goͤttern nach/ daß ſein Hertz nicht gantz war mit dem HErrn ſeinem Gott/ wie das Hertz ſeines Vatters Da- vids. Alſo wandelt Salomo Aſtharoth/ dem Gott der von Zi- don nach/ vnd Milcom dem Greuel der Ammoniter. Vnd Salomo thaͤte daß dem HErrn uͤbel gefiel/ vnd folget nicht gaͤntzlich dem HErrn/ wie ſein Vatter David; Da bauet Sa- lomo eine hoͤhe Chamos/ dem greuel der Moabiter/ auff dem Berge/ der fuͤr Jeruſalem liget/ vnd Molech dem greuel der Am- moniter. Alſo thaͤt Salomo allen ſeinen außlaͤndiſchen Wei- bern/ die ihren Goͤttern raͤucherten vnd opfferten/ vnd alſo iſt ſein frefel vnd greuel nicht gnugſam zuverſpeyen vnd zuvermaledeyen. 1. Reg 11, 4. & ſeqq. Viel von den alten Lehrern ſprechen ihm den Himmel ab/ Cypria- nus, Auguſtinus. Wiewol andere (Hieronymus, Ambroſius) milder ge- gen ihme geſinnet/ vnd ihn fuͤr ſelig/ auch dafuͤr halten/ er ſeye durch die Creutz-ruthen vom Schlaff der Sicherheit erwacht/ er habe deßwegen im hohen Alter ſeinen Prediger/ als einer von den heiligen Maͤnnern Got- tes geſchrieben/ da er ſeine vorige vanitaͤten beurlaubet/ vnd mit dem groſ- ſen ſoph ſein Leben beſchloſſen. Foͤrchte Gott/ vnd halte ſeine Gebott/ dann das gehoͤret allen Menſchen zu. Gott der Herr hab ihn ſei- ner Verheiſſung genieſſen laſſen: Jch will ſein Vatter ſeyn vnd er ſoll mein Sohn ſeyn; wann er eine Miſſethat thut/ will ich ihn mit Menſchen-ruthen/ vnd mit der Menſchen-kinder Schlaͤge ſtraffen! Aber meine Barmhertzigkeit ſoll nicht von ihm ent- wandt werden/ wie ich ſie entwandt habe von Saul/ den ich fůr dir Eccleſ. 12, 13. 2. Sam. 7, 14. 15. z z z ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1283. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/767>, abgerufen am 22.11.2024.