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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
nicht säumen/ man soll ihm dienen/ vnd nicht sein Wort vnserm Kopffe zu
dienen zwingen/ man soll ihn küssen vnd hulden/ vnd nicht Christum/ oder
sein Wort vnserm dünckel vnterwerffen/ er wills nicht leiden/ das ist kurtz
vnd gut. Bißher D. Luther.

Alle Tyrannen vnd böse Menschen/ die müssen seine Majestät erfah-
ren/ vnd sich förchten für dem/ der Athem in seiner Nasen hat: Er herrschetEsa. 2, 22.
mitten vnter seinen Feinden per panicos terrores, durch blötzliche schrecken/
damit er ihnen einen Angster einjaget vnd ergeistert/ per kardiarkhian, in
ihrem Hertzen vnd Gewissen. Der Exempel zugeschweigen: so hat sich
solcher Gewalt fürtrefflich herfür gethan auff dem Reichstag zu Augspurg/
da Keyser Carl vnd König Ferdinands Hertz geändert/ viel Potentaten
der Augspurgischen Confession geneigter hinweg gezogen/ als sie kommen
seyn/ vnd ein Churfürst zu Cölln zur selbigen sich bekennet. Jm Concilio
zu Trident/ da die Praelaten zusammen gesessen/ vnd sich berathschlagetPs. 2, 2.
wider den HErrn/ vnd seinen Gesalbten/ hat mancher Caiphas
weissagen müssen/ vnd Luthers Lehr behaupten: Geschicht noch auff den
heutigen Tag/ daß manchem grossen Potentaten das Hertz wunderbarli-
cher weiß gerühret/ vnd der Compaß der Feinde der Warheit dergestalt
verrucket wird/ daß Christi Reich/ Ehr vnd Lehr bleiben/ vnd die Welt kei-
nen Danck dazu haben muß; Von dem nächsten Oßnabrügischen Fried/
heissets wol: Digitus DEI hic! hie Christi Finger/ Scepter vnd Regierung!
Vnd wer auff solche Hertzens-wende nichts geben wollen/ den hat der
Herr mit seinem eisern Scepter berühret/ daß ers empfunden.

Es haben viel kühne Helden an ihme wollen zum Ritter werden/ aber
sie haben den Kopff zerstoffen/ vnd ins graß beissen müssen; Valerianus trat
die arme Christen mit Füssen/ er muste wider mit Füssen getretten werden/
zum Schemel seiner Füsse. Constantius der Arianer Freund muste eines
elenden todts sterben/ mit vnerhörtem schmertzen seinem Feinde das Reich
hinderlassen. Julianus der abtrinnige hat Christum/ welchen er zuvor in
Franckreich verleugnet/ hernach in Meden empfunden/ derselb hat ihm nit
nur eine Todenbaar gezimmert/ sondern auch einen Pfeil getrehet/ damit er
geschossen/ vnd Jesu von Nazareth den Sieg lassen müssen/ vnd sagen: Vi-
cisti Galilaee!
Galileer du hast mich endlich überwunden! vnd wie er zuvor
der Christen-blut seinen Göttern dediciret vnd gelobet/ also hat er sein Blut
Christo entgegen gespritzet vnd gesagt: Saturare Nazaree, trinck dich satt an
meinem Blut O Nazareer.

Man liset von einem gewaltigen Persischen König Cosroe, welcher
zur zeit deß Keysers Heraclii, ohn gefehr Anno Christi 620. gelebt hat/ die-

ser

Predigt.
nicht ſaͤumen/ man ſoll ihm dienen/ vnd nicht ſein Wort vnſerm Kopffe zu
dienen zwingen/ man ſoll ihn kuͤſſen vnd hulden/ vnd nicht Chriſtum/ oder
ſein Wort vnſerm duͤnckel vnterwerffen/ er wills nicht leiden/ das iſt kurtz
vnd gut. Bißher D. Luther.

Alle Tyrannen vnd boͤſe Menſchen/ die muͤſſen ſeine Majeſtaͤt erfah-
ren/ vnd ſich foͤrchten fuͤr dem/ der Athem in ſeiner Naſen hat: Er herrſchetEſa. 2, 22.
mitten vnter ſeinen Feinden per panicos terrores, durch bloͤtzliche ſchrecken/
damit er ihnen einen Angſter einjaget vnd ergeiſtert/ per καϱδιαϱχίαν, in
ihrem Hertzen vnd Gewiſſen. Der Exempel zugeſchweigen: ſo hat ſich
ſolcher Gewalt fuͤrtrefflich herfuͤr gethan auff dem Reichstag zu Augſpurg/
da Keyſer Carl vnd Koͤnig Ferdinands Hertz geaͤndert/ viel Potentaten
der Augſpurgiſchen Confeſſion geneigter hinweg gezogen/ als ſie kommen
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zu Trident/ da die Prælaten zuſammen geſeſſen/ vnd ſich berathſchlagetPſ. 2, 2.
wider den HErrn/ vnd ſeinen Geſalbten/ hat mancher Caiphas
weiſſagen muͤſſen/ vnd Luthers Lehr behaupten: Geſchicht noch auff den
heutigen Tag/ daß manchem groſſen Potentaten das Hertz wunderbarli-
cher weiß geruͤhret/ vnd der Compaß der Feinde der Warheit dergeſtalt
verrucket wird/ daß Chriſti Reich/ Ehr vnd Lehr bleiben/ vnd die Welt kei-
nen Danck dazu haben muß; Von dem naͤchſten Oßnabruͤgiſchen Fried/
heiſſets wol: Digitus DEI hic! hie Chriſti Finger/ Scepter vnd Regierung!
Vnd wer auff ſolche Hertzens-wende nichts geben wollen/ den hat der
Herr mit ſeinem eiſern Scepter beruͤhret/ daß ers empfunden.

Es haben viel kuͤhne Helden an ihme wollen zum Ritter werden/ aber
ſie haben den Kopff zerſtoffen/ vnd ins graß beiſſen muͤſſen; Valerianus trat
die arme Chriſten mit Fuͤſſen/ er muſte wider mit Fuͤſſen getretten werden/
zum Schemel ſeiner Fuͤſſe. Conſtantius der Arianer Freund muſte eines
elenden todts ſterben/ mit vnerhoͤrtem ſchmertzen ſeinem Feinde das Reich
hinderlaſſen. Julianus der abtrinnige hat Chriſtum/ welchen er zuvor in
Franckreich verleugnet/ hernach in Meden empfunden/ derſelb hat ihm nit
nur eine Todenbaar gezimmert/ ſondern auch einen Pfeil getrehet/ damit er
geſchoſſen/ vnd Jeſu von Nazareth den Sieg laſſen muͤſſen/ vnd ſagen: Vi-
ciſti Galilæe!
Galileer du haſt mich endlich uͤberwunden! vnd wie er zuvor
der Chriſten-blut ſeinen Goͤttern dediciret vnd gelobet/ alſo hat er ſein Blut
Chriſto entgegen geſpritzet vnd geſagt: Saturâre Nazarée, trinck dich ſatt an
meinem Blut O Nazareer.

Man liſet von einem gewaltigen Perſiſchen Koͤnig Cosroe, welcher
zur zeit deß Keyſers Heraclii, ohn gefehr Anno Chriſti 620. gelebt hat/ die-

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[1263/0747] Predigt. nicht ſaͤumen/ man ſoll ihm dienen/ vnd nicht ſein Wort vnſerm Kopffe zu dienen zwingen/ man ſoll ihn kuͤſſen vnd hulden/ vnd nicht Chriſtum/ oder ſein Wort vnſerm duͤnckel vnterwerffen/ er wills nicht leiden/ das iſt kurtz vnd gut. Bißher D. Luther. Alle Tyrannen vnd boͤſe Menſchen/ die muͤſſen ſeine Majeſtaͤt erfah- ren/ vnd ſich foͤrchten fuͤr dem/ der Athem in ſeiner Naſen hat: Er herrſchet mitten vnter ſeinen Feinden per panicos terrores, durch bloͤtzliche ſchrecken/ damit er ihnen einen Angſter einjaget vnd ergeiſtert/ per καϱδιαϱχίαν, in ihrem Hertzen vnd Gewiſſen. Der Exempel zugeſchweigen: ſo hat ſich ſolcher Gewalt fuͤrtrefflich herfuͤr gethan auff dem Reichstag zu Augſpurg/ da Keyſer Carl vnd Koͤnig Ferdinands Hertz geaͤndert/ viel Potentaten der Augſpurgiſchen Confeſſion geneigter hinweg gezogen/ als ſie kommen ſeyn/ vnd ein Churfuͤrſt zu Coͤlln zur ſelbigen ſich bekennet. Jm Concilio zu Trident/ da die Prælaten zuſammen geſeſſen/ vnd ſich berathſchlaget wider den HErrn/ vnd ſeinen Geſalbten/ hat mancher Caiphas weiſſagen muͤſſen/ vnd Luthers Lehr behaupten: Geſchicht noch auff den heutigen Tag/ daß manchem groſſen Potentaten das Hertz wunderbarli- cher weiß geruͤhret/ vnd der Compaß der Feinde der Warheit dergeſtalt verrucket wird/ daß Chriſti Reich/ Ehr vnd Lehr bleiben/ vnd die Welt kei- nen Danck dazu haben muß; Von dem naͤchſten Oßnabruͤgiſchen Fried/ heiſſets wol: Digitus DEI hic! hie Chriſti Finger/ Scepter vnd Regierung! Vnd wer auff ſolche Hertzens-wende nichts geben wollen/ den hat der Herr mit ſeinem eiſern Scepter beruͤhret/ daß ers empfunden. Eſa. 2, 22. Pſ. 2, 2. Es haben viel kuͤhne Helden an ihme wollen zum Ritter werden/ aber ſie haben den Kopff zerſtoffen/ vnd ins graß beiſſen muͤſſen; Valerianus trat die arme Chriſten mit Fuͤſſen/ er muſte wider mit Fuͤſſen getretten werden/ zum Schemel ſeiner Fuͤſſe. Conſtantius der Arianer Freund muſte eines elenden todts ſterben/ mit vnerhoͤrtem ſchmertzen ſeinem Feinde das Reich hinderlaſſen. Julianus der abtrinnige hat Chriſtum/ welchen er zuvor in Franckreich verleugnet/ hernach in Meden empfunden/ derſelb hat ihm nit nur eine Todenbaar gezimmert/ ſondern auch einen Pfeil getrehet/ damit er geſchoſſen/ vnd Jeſu von Nazareth den Sieg laſſen muͤſſen/ vnd ſagen: Vi- ciſti Galilæe! Galileer du haſt mich endlich uͤberwunden! vnd wie er zuvor der Chriſten-blut ſeinen Goͤttern dediciret vnd gelobet/ alſo hat er ſein Blut Chriſto entgegen geſpritzet vnd geſagt: Saturâre Nazarée, trinck dich ſatt an meinem Blut O Nazareer. Man liſet von einem gewaltigen Perſiſchen Koͤnig Cosroe, welcher zur zeit deß Keyſers Heraclii, ohn gefehr Anno Chriſti 620. gelebt hat/ die- ſer

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1263. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/747>, abgerufen am 22.11.2024.