Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Funfftzigste den Römern/ vnd sonst in ihren innern Auffruhren vmbkommen. Letzlichden 10. Tag Augusti/ ist der allerschöneste vnd herrlichste/ gewesene heiligste/ aber nunmehr entheiligte Tempel Gottes allda von den Römern erstürmet/ geplündert/ angezündet vnd zu grund verbrandt worden. Jn diesem sind 8600. Juden mit erschlagen/ vnd derer 6000. verbrunnen. Den 7. vnd 8. Se- ptembr. hat Titus vollend die gantze Stadt erstürmet/ geplündert/ angezün- det/ verbrennet vnd so gantz zerstört/ daß freylich kein stein auff den andern ge- lassen/ nach der weissagung deß HErrn Christi/ den sie nicht hören/ noch sei- nen worten glauben geben wolten. Jn diser eroberung aber sind noch vnzäh- lich viel Juden ermordet/ auch derer 2000. in heimlichen Cloacken versteckt/ vmbgebracht/ vnd 2000. Juden auffgeschnitten worden/ die da Gold ver- schlucket hatten/ auß denen das Gold gesucht ward/ daß also allein in dieser. Stadt in die 1100000. Juden/ vnd in andern erstürmeten Städten/ derer nicht minder/ so jämmerlich vnd erbärmlich vmbkommen/ derer 79000. ge- fangen/ etliche 1000. den wilden Thieren fürgeworffen/ zerrissen/ vnd der andern 30. vmb einen Pfennig verkaufft worden/ also daß solcher ihr Jam- mer nicht außzusagen/ noch mit blutigen Thränen gnug zu beweinen/ vnd zu klagen gewesen wäre/ wann ie Gott der Herr nicht das vielfältige/ vn- schuldige vergossene Blut/ so vieler Propheten vnd Apostel/ ja deß Her- ren Christi selbsten/ an ihnen so grausamlich hätte straffen wollen/ weil sie zuvorauß solches nicht für vnrecht seyn erkenneten/ sondern solches noch für recht vnd wol gethan/ rühmen wolten. v. p. 320. Solches hat bißher die Erfahrung gewaltiglich erweiset/ von der Apo- lincken
Die Funfftzigſte den Roͤmern/ vnd ſonſt in ihren innern Auffruhren vmbkommen. Letzlichden 10. Tag Auguſti/ iſt der allerſchoͤneſte vnd herrlichſte/ geweſene heiligſte/ aber nunmehr entheiligte Tempel Gottes allda von den Roͤmern erſtuͤrmet/ gepluͤndert/ angezuͤndet vnd zu grund verbrandt worden. Jn dieſem ſind 8600. Juden mit erſchlagen/ vnd derer 6000. verbrunnen. Den 7. vnd 8. Se- ptembr. hat Titus vollend die gantze Stadt erſtuͤrmet/ gepluͤndert/ angezuͤn- det/ verbreñet vnd ſo gantz zerſtoͤrt/ daß freylich kein ſtein auff den andern ge- laſſen/ nach der weiſſagung deß HErrn Chriſti/ den ſie nicht hoͤren/ noch ſei- nen worten glauben geben wolten. Jn diſer eroberung aber ſind noch vnzaͤh- lich viel Juden ermordet/ auch derer 2000. in heimlichen Cloacken verſteckt/ vmbgebracht/ vnd 2000. Juden auffgeſchnitten worden/ die da Gold ver- ſchlucket hatten/ auß denen das Gold geſucht ward/ daß alſo allein in dieſer. Stadt in die 1100000. Juden/ vnd in andern erſtuͤrmeten Staͤdten/ derer nicht minder/ ſo jaͤmmerlich vnd erbaͤrmlich vmbkommen/ derer 79000. ge- fangen/ etliche 1000. den wilden Thieren fuͤrgeworffen/ zerriſſen/ vnd der andern 30. vmb einen Pfennig verkaufft worden/ alſo daß ſolcher ihr Jam- mer nicht außzuſagen/ noch mit blutigen Thraͤnen gnug zu beweinen/ vnd zu klagen geweſen waͤre/ wann ie Gott der Herr nicht das vielfaͤltige/ vn- ſchuldige vergoſſene Blut/ ſo vieler Propheten vnd Apoſtel/ ja deß Her- ren Chriſti ſelbſten/ an ihnen ſo grauſamlich haͤtte ſtraffen wollen/ weil ſie zuvorauß ſolches nicht fuͤr vnrecht ſeyn erkenneten/ ſondern ſolches noch fuͤr recht vnd wol gethan/ ruͤhmen wolten. v. p. 320. Solches hat bißher die Erfahrung gewaltiglich erweiſet/ von der Apo- lincken
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Die Funfftzigſte
den Roͤmern/ vnd ſonſt in ihren innern Auffruhren vmbkommen. Letzlich
den 10. Tag Auguſti/ iſt der allerſchoͤneſte vnd herrlichſte/ geweſene heiligſte/
aber nunmehr entheiligte Tempel Gottes allda von den Roͤmern erſtuͤrmet/
gepluͤndert/ angezuͤndet vnd zu grund verbrandt worden. Jn dieſem ſind
8600. Juden mit erſchlagen/ vnd derer 6000. verbrunnen. Den 7. vnd 8. Se-
ptembr. hat Titus vollend die gantze Stadt erſtuͤrmet/ gepluͤndert/ angezuͤn-
det/ verbreñet vnd ſo gantz zerſtoͤrt/ daß freylich kein ſtein auff den andern ge-
laſſen/ nach der weiſſagung deß HErrn Chriſti/ den ſie nicht hoͤren/ noch ſei-
nen worten glauben geben wolten. Jn diſer eroberung aber ſind noch vnzaͤh-
lich viel Juden ermordet/ auch derer 2000. in heimlichen Cloacken verſteckt/
vmbgebracht/ vnd 2000. Juden auffgeſchnitten worden/ die da Gold ver-
ſchlucket hatten/ auß denen das Gold geſucht ward/ daß alſo allein in dieſer.
Stadt in die 1100000. Juden/ vnd in andern erſtuͤrmeten Staͤdten/ derer
nicht minder/ ſo jaͤmmerlich vnd erbaͤrmlich vmbkommen/ derer 79000. ge-
fangen/ etliche 1000. den wilden Thieren fuͤrgeworffen/ zerriſſen/ vnd der
andern 30. vmb einen Pfennig verkaufft worden/ alſo daß ſolcher ihr Jam-
mer nicht außzuſagen/ noch mit blutigen Thraͤnen gnug zu beweinen/ vnd
zu klagen geweſen waͤre/ wann ie Gott der Herr nicht das vielfaͤltige/ vn-
ſchuldige vergoſſene Blut/ ſo vieler Propheten vnd Apoſtel/ ja deß Her-
ren Chriſti ſelbſten/ an ihnen ſo grauſamlich haͤtte ſtraffen wollen/ weil
ſie zuvorauß ſolches nicht fuͤr vnrecht ſeyn erkenneten/ ſondern ſolches noch
fuͤr recht vnd wol gethan/ ruͤhmen wolten.
Solches hat bißher die Erfahrung gewaltiglich erweiſet/ von der Apo-
ſtel vnd erſten Kirchen zeit her. Dann es hat ſich die Welt allezeit wol ver-
ſucht vnd redlich beweiſet/ wider dieſen Koͤnig/ ſonderlich aber das Roͤmi-
ſche Keyferthumb/ da es in ſeinem beſten Weſen vnd hoͤchſten Vermoͤgen
ſtunde/ welches ſich hat mit allem ernſt wider die Chriſten heit geleget/ vnd
alſo angegriffen/ daß es angegriffen heiſſet/ vnd ſo mans zehlen ſolte/ was
Chriſten-bluts von demſelbigen vergoſſen iſt/ achte ich/ es ſolte allein die
Stadt Rom mehr dann zwey mal hundert tauſend Maͤrtyrer geben/ dann
es ligen daſelbs allein auff einem Kirchboff zehentauſend Maͤrtyrer/ vnd
ſechs vnd viertzig Biſchoffe. Vnd man ſchreibet/ daß auff einem Tag/ im
Roͤmiſchen Reich/ hingerichtet ſeynd ſechs mal hundert tauſend Chriſten.
Das war ja mit ernſt die ſachen angegriffen/ vnd woltens warlich enden/
vnd David zum Lugner machen/ vnd das Widerſpiel ſetzen/ Du ſolt
nicht herrſchen/ vnd ließ ſich anſehen/ als waͤre es alſo. Aber es war darumb
ſo bald nicht gethan/ dann ſie haben dannoch dieſen Chriſtum mit ſeinem
Reich bleiben laſſen. Vnd ſo lang diſer trotz vnd troſt noch bleibet/ vnter dem
lincken
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