Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Erste vnd Mensch von Christo gesetzt/ sondern auch die desinitio gestellet/ das isteigentlich vnd klar außgetruckt/ wie solche wort sollen gedeutet vnd verstan- den werden/ damit nicht ein ieglicher ein eigen Gloß darauff führete/ vnd darauß machete/ was er wolte/ vnd beschreibt ihn/ beyde mit dem Namen/ vnd mit dem Werck oder That/ daß ob der Name nicht gnug were/ doch auß den Wercken (so von ihm geschriben sind) erweiset würde/ daß man müste sagen/ das ist Gott/ ob er gleich nirgend ein Gott genennet würde. Noch sind sie solche muthwillige Frefeler/ daß sie dagegen scharren vnd lästern/ ob man ihnen wol solche offentliche Zeugnuß der Schrifft für die nasen stellet/ daß sie nicht fürüber können/ oder trehen sich davon/ vnd geiffern/ es ste- hen nicht daselbst dise Wort/ daß Christus Gott sey/ wollen also zu beyden Seiten eine Zwickmühle vnd freye Außflucht haben/ einmal wollen sie das Wörtlin Gott gezeiget haben/ So man ihnen aber das auch weiset/ so lauf- fen sie da hinauß/ es müsse einen andern verstand haben. Aber es ist der teuffel der also geuckelt vnd Würffel spielet mit der Schrifft/ vnd sie trehet wie er wil/ daß wo man ihn angreiffet/ soll man den Ahl bey dem schwantz gefasset haben. Photinus 3. Bischoff zu Sirmien ist noch gröber herein geritten/ der Wider alle solche Schwermer vnd Gottslästerer müssen wir das III. Beyneben erscheinet hier ein herrlich Exempel/ Figur vnd Firbild der ist ein
Die Erſte vnd Menſch von Chriſto geſetzt/ ſondern auch die deſinitio geſtellet/ das iſteigentlich vnd klar außgetruckt/ wie ſolche wort ſollen gedeutet vnd verſtan- den werden/ damit nicht ein ieglicher ein eigen Gloß darauff fuͤhrete/ vnd darauß machete/ was er wolte/ vnd beſchreibt ihn/ beyde mit dem Namen/ vnd mit dem Werck oder That/ daß ob der Name nicht gnug were/ doch auß den Wercken (ſo von ihm geſchriben ſind) erweiſet wuͤrde/ daß man muͤſte ſagen/ das iſt Gott/ ob er gleich nirgend ein Gott genennet wuͤrde. Noch ſind ſie ſolche muthwillige Frefeler/ daß ſie dagegen ſcharren vnd laͤſtern/ ob man ihnen wol ſolche offentliche Zeugnuß der Schrifft fuͤr die naſen ſtellet/ daß ſie nicht fuͤruͤber koͤnnen/ oder trehen ſich davon/ vnd geiffern/ es ſte- hen nicht daſelbſt diſe Wort/ daß Chriſtus Gott ſey/ wollen alſo zu beyden Seiten eine Zwickmuͤhle vnd freye Außflucht haben/ einmal wollen ſie das Woͤrtlin Gott gezeiget haben/ So man ihnen aber das auch weiſet/ ſo lauf- fen ſie da hinauß/ es muͤſſe einen andern verſtand haben. Aber es iſt der teuffel der alſo geuckelt vnd Wuͤrffel ſpielet mit der Schrifft/ vnd ſie trehet wie er wil/ daß wo man ihn angreiffet/ ſoll man den Ahl bey dem ſchwantz gefaſſet haben. Photinus 3. Biſchoff zu Sirmien iſt noch groͤber herein geritten/ der Wider alle ſolche Schwermer vnd Gottslaͤſterer muͤſſen wir das III. Beyneben erſcheinet hier ein herrlich Exempel/ Figur vnd Firbild der iſt ein
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Die Erſte
vnd Menſch von Chriſto geſetzt/ ſondern auch die deſinitio geſtellet/ das iſt
eigentlich vnd klar außgetruckt/ wie ſolche wort ſollen gedeutet vnd verſtan-
den werden/ damit nicht ein ieglicher ein eigen Gloß darauff fuͤhrete/ vnd
darauß machete/ was er wolte/ vnd beſchreibt ihn/ beyde mit dem Namen/
vnd mit dem Werck oder That/ daß ob der Name nicht gnug were/ doch auß
den Wercken (ſo von ihm geſchriben ſind) erweiſet wuͤrde/ daß man muͤſte
ſagen/ das iſt Gott/ ob er gleich nirgend ein Gott genennet wuͤrde. Noch
ſind ſie ſolche muthwillige Frefeler/ daß ſie dagegen ſcharren vnd laͤſtern/ ob
man ihnen wol ſolche offentliche Zeugnuß der Schrifft fuͤr die naſen ſtellet/
daß ſie nicht fuͤruͤber koͤnnen/ oder trehen ſich davon/ vnd geiffern/ es ſte-
hen nicht daſelbſt diſe Wort/ daß Chriſtus Gott ſey/ wollen alſo zu beyden
Seiten eine Zwickmuͤhle vnd freye Außflucht haben/ einmal wollen ſie das
Woͤrtlin Gott gezeiget haben/ So man ihnen aber das auch weiſet/ ſo lauf-
fen ſie da hinauß/ es muͤſſe einen andern verſtand haben. Aber es iſt der
teuffel der alſo geuckelt vnd Wuͤrffel ſpielet mit der Schrifft/ vnd ſie trehet
wie er wil/ daß wo man ihn angreiffet/ ſoll man den Ahl bey dem ſchwantz
gefaſſet haben.
Photinus 3. Biſchoff zu Sirmien iſt noch groͤber herein geritten/ der
machte auß Chriſto einen Zeit-Gott/ der vor der Welt nicht geweſen/ ſon-
dern allererſt den Anfang ſeines Weſens von der Jungfraw Maria/ wie
ein anderer bloſer Menſch empfangen. Photini Zucht vnd Brut ſind die
heutigen Photinianer.
Wider alle ſolche Schwermer vnd Gottslaͤſterer muͤſſen wir das
Schwerdt deß Geiſtes brauchen; Wir ſind zwar ἔξω βελῶν auſſer der Ge-
fahr/ aber wir haben ein Arianer im buſen/ die Vernunfft: So kommen
junge Leuth durch reiſen manchmal vnter das geſchmeiß; Nehmen ſie einen
Degen mit ſich auff die Reiß ſich wider die Moͤrder vnd Straſſenrauber
zubeſchuͤtzen: wieviel mehr ſollen ſie es thun wider die Ketzer ſich auffzuhaltẽ/
vnd wer weiß/ womit der teuffel noch ſchwanger gehet in diſer Atheiſtiſchen
Welt Grundſupp? Hie iſt ein ſcharpff Adlers-auge von noͤthen/ ſo durch
alle Ergernuß hindurch ſchawet. Selig iſt der ſich nicht an mir aͤrgert ſagt
der Herr; Wir muͤſſen ſcharpffe Luchs-augen haben/ mit den Weiſen
durch Krippen einen ligenden Gott ſehen/ mit dem bußfertigen Schaͤcher
den Herrn aller dinge am Creutz hangend anſchawen.
III. Beyneben erſcheinet hier ein herrlich Exempel/ Figur vnd Firbild der
Demuth. Hat ſich der jenige ſo ein Allmaͤchtiger Gott iſt/ ſo tieff gedemuͤti-
get; Was gedencken nun vnſere Magnaten vnd Edelleuthe/ daß ſie ih-
ren hohen Stand/ Ehr vnd Reputation gar zu ſehr in acht nehmen? Hie
iſt ein
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