Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Neun vnd viertzigste der rechten Mutter durchs hertz gangen/ wie Simeon von Maria der Mut-ter Christi sagt. Dann da Salomo das Vrtheil lässet ergehen/ vnd sagt/ Man soll das lebendige Kind in zwey theil mit dem Schwerdt theilen/ iedem Weib die helffte geben: Da findet sich das mütterliche Hertz/ das will sich ehe deß Kindes verzeihen/ daß ihm nur kein Leyd wider fahre/ vnd beym Leben bliebe/ als daß sie es will lassen töden/ darumb schrey- et vnd saget sie/ Ach mein Herr gebet ihr das Kind lebendig/ vnd tödet es nicht! Vrsach war/ Jhr mütterlich Hertz entbrandt über ihrem Sohn. Man lieset zwar auch in Historien/ von klugen Regenten/ daß den
Die Neun vnd viertzigſte der rechten Mutter durchs hertz gangen/ wie Simeon von Maria der Mut-ter Chriſti ſagt. Dann da Salomo das Vrtheil laͤſſet ergehen/ vnd ſagt/ Man ſoll das lebendige Kind in zwey theil mit dem Schwerdt theilen/ iedem Weib die helffte geben: Da findet ſich das muͤtterliche Hertz/ das will ſich ehe deß Kindes verzeihen/ daß ihm nur kein Leyd wider fahre/ vnd beym Leben bliebe/ als daß ſie es will laſſen toͤden/ darumb ſchrey- et vnd ſaget ſie/ Ach mein Herr gebet ihr das Kind lebendig/ vnd toͤdet es nicht! Vrſach war/ Jhr muͤtterlich Hertz entbrandt uͤber ihrem Sohn. Man lieſet zwar auch in Hiſtorien/ von klugen Regenten/ daß den
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Die Neun vnd viertzigſte
der rechten Mutter durchs hertz gangen/ wie Simeon von Maria der Mut-
ter Chriſti ſagt. Dann da Salomo das Vrtheil laͤſſet ergehen/ vnd ſagt/
Man ſoll das lebendige Kind in zwey theil mit dem Schwerdt
theilen/ iedem Weib die helffte geben: Da findet ſich das muͤtterliche
Hertz/ das will ſich ehe deß Kindes verzeihen/ daß ihm nur kein Leyd wider
fahre/ vnd beym Leben bliebe/ als daß ſie es will laſſen toͤden/ darumb ſchrey-
et vnd ſaget ſie/ Ach mein Herr gebet ihr das Kind lebendig/ vnd
toͤdet es nicht! Vrſach war/ Jhr muͤtterlich Hertz entbrandt uͤber
ihrem Sohn.
Man lieſet zwar auch in Hiſtorien/ von klugen Regenten/ daß
wann ſie nicht gerade zu/ ſecundum acta & probata, den gebuͤhrlichen
Rechts-weg gehen koͤnnen/ ſie gekuͤnſtelt/ auff allerhand inventiones be-
dacht geweſt/ die Warheit herauß zu preſſen; Vom Keyſer Claudio/ Als
ein Weib ihren Sohn nicht wollen fuͤr bekand annehmen (zweiffels ohn/
weil ſie ihn in vielen Jahren nicht geſehen) habe der Keyſer mit groſſer
Weißheit vnd Verſtand ſie dahin gebracht/ daß ſie ihn fuͤr ihren leiblichen
Sohn erkandt: Dann da ſie anfaͤnglich nicht wolte/ thaͤt er den Fuͤrſchlag/
ſie ſolte ihn zum Ehemann nehmen/ aber ſie widerſprachs/ weil es nicht bil-
lich/ vnd der Natur zuwider waͤr. Dann ſie hernach bekennet/ daß ihr Hertz
einen abſchew darob gehabt/ darauß Er geſchloſſen/ es muͤſſe ihr Sohn ſeyn:
Jſt viel geweſen an diſem Keyſer: aber nichts zu rechnẽ/ was Salomo allhie
gethan hat bey dieſem vrtheil. Vom Keyſer Rudolpho wird folgende ge-
ſchicht berichtet/ als er zu Nuͤrnberg in Reichs-ſachẽ vnd wegen deß gemei-
nen Weſens handelte. Kom̃t ein Kauffmann/ bringet ihm ein privat-ſache
fuͤr/ bittet vmbs recht vnd vmb rache an einen daſelbſt wolbekanten Wirth/
von welchem er vorgab/ er haͤtte ihn vmb eine groſſe Summa Geldes betro-
gen/ nemlich zwey hundert Marck Silber/ welches er auff gute Trew vnd
Glauben ihm haͤtte auffzuheben geben/ er aber haͤtte es ihm ohne ſchew ver-
neinet/ vnd mit vnrecht behalten. Der Keyſer fragt ihn/ ob ers auch be-
weiſen koͤnne/ der Kauffmann ſagt ja/ doch mit nichts anders/ als mit ſei-
nem redlichen vnd guten Gewiſſen. Der Keyſer bewoge die Sache bey
ſich/ vnd dachte auff Liſt/ wie er hinder die Warheit kommen moͤchte/ fra-
get den Kauffmann vmbſtaͤndlich/ wie der Sack/ darinnen das Geld gewe-
ſen/ außgeſehen/ dieſer beſchreibet ihn: da heiſſet ihn der Keyſer in die naͤch-
ſte Kam̃er abweichen/ vnd daſelbſt verziehen/ wolte auch den Wirth laſſen
fuͤr ſich fordern/ aber es traͤgt ſich eben zu/ daß er vngefaͤhr ſich eingeſtellet/
dann die vornehmſten Burger der Stadt kamen (wie zu geſchehen pfleget)
den
Lipſiii Mo
nit. p. 135.
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