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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Neun vnd viertzigste
der rechten Mutter durchs hertz gangen/ wie Simeon von Maria der Mut-
ter Christi sagt. Dann da Salomo das Vrtheil lässet ergehen/ vnd sagt/
Man soll das lebendige Kind in zwey theil mit dem Schwerdt
theilen/ iedem Weib die helffte geben:
Da findet sich das mütterliche
Hertz/ das will sich ehe deß Kindes verzeihen/ daß ihm nur kein Leyd wider
fahre/ vnd beym Leben bliebe/ als daß sie es will lassen töden/ darumb schrey-
et vnd saget sie/ Ach mein Herr gebet ihr das Kind lebendig/ vnd
tödet es nicht!
Vrsach war/ Jhr mütterlich Hertz entbrandt über
ihrem Sohn.

Man lieset zwar auch in Historien/ von klugen Regenten/ daß
wann sie nicht gerade zu/ secundum acta & probata, den gebührlichen
Rechts-weg gehen können/ sie gekünstelt/ auff allerhand inventiones be-
dacht gewest/ die Warheit herauß zu pressen; Vom Keyser Claudio/ Als
ein Weib ihren Sohn nicht wollen für bekand annehmen (zweiffels ohn/
weil sie ihn in vielen Jahren nicht gesehen) habe der Keyser mit grosser
Weißheit vnd Verstand sie dahin gebracht/ daß sie ihn für ihren leiblichen
Sohn erkandt: Dann da sie anfänglich nicht wolte/ thät er den Fürschlag/
sie solte ihn zum Ehemann nehmen/ aber sie widersprachs/ weil es nicht bil-
lich/ vnd der Natur zuwider wär. Dann sie hernach bekennet/ daß ihr Hertz
einen abschew darob gehabt/ darauß Er geschlossen/ es müsse ihr Sohn seyn:
Jst viel gewesen an disem Keyser: aber nichts zu rechnen/ was Salomo allhie
Lipsiii Mo
nit. p.
135.
gethan hat bey diesem vrtheil. Vom Keyser Rudolpho wird folgende ge-
schicht berichtet/ als er zu Nürnberg in Reichs-sachen vnd wegen deß gemei-
nen Wesens handelte. Kommt ein Kauffmann/ bringet ihm ein privat-sache
für/ bittet vmbs recht vnd vmb rache an einen daselbst wolbekanten Wirth/
von welchem er vorgab/ er hätte ihn vmb eine grosse Summa Geldes betro-
gen/ nemlich zwey hundert Marck Silber/ welches er auff gute Trew vnd
Glauben ihm hätte auffzuheben geben/ er aber hätte es ihm ohne schew ver-
neinet/ vnd mit vnrecht behalten. Der Keyser fragt ihn/ ob ers auch be-
weisen könne/ der Kauffmann sagt ja/ doch mit nichts anders/ als mit sei-
nem redlichen vnd guten Gewissen. Der Keyser bewoge die Sache bey
sich/ vnd dachte auff List/ wie er hinder die Warheit kommen möchte/ fra-
get den Kauffmann vmbständlich/ wie der Sack/ darinnen das Geld gewe-
sen/ außgesehen/ dieser beschreibet ihn: da heisset ihn der Keyser in die näch-
ste Kammer abweichen/ vnd daselbst verziehen/ wolte auch den Wirth lassen
für sich fordern/ aber es trägt sich eben zu/ daß er vngefähr sich eingestellet/
dann die vornehmsten Burger der Stadt kamen (wie zu geschehen pfleget)

den

Die Neun vnd viertzigſte
der rechten Mutter durchs hertz gangen/ wie Simeon von Maria der Mut-
ter Chriſti ſagt. Dann da Salomo das Vrtheil laͤſſet ergehen/ vnd ſagt/
Man ſoll das lebendige Kind in zwey theil mit dem Schwerdt
theilen/ iedem Weib die helffte geben:
Da findet ſich das muͤtterliche
Hertz/ das will ſich ehe deß Kindes verzeihen/ daß ihm nur kein Leyd wider
fahre/ vnd beym Leben bliebe/ als daß ſie es will laſſen toͤden/ darumb ſchrey-
et vnd ſaget ſie/ Ach mein Herr gebet ihr das Kind lebendig/ vnd
toͤdet es nicht!
Vrſach war/ Jhr muͤtterlich Hertz entbrandt uͤber
ihrem Sohn.

Man lieſet zwar auch in Hiſtorien/ von klugen Regenten/ daß
wann ſie nicht gerade zu/ ſecundum acta & probata, den gebuͤhrlichen
Rechts-weg gehen koͤnnen/ ſie gekuͤnſtelt/ auff allerhand inventiones be-
dacht geweſt/ die Warheit herauß zu preſſen; Vom Keyſer Claudio/ Als
ein Weib ihren Sohn nicht wollen fuͤr bekand annehmen (zweiffels ohn/
weil ſie ihn in vielen Jahren nicht geſehen) habe der Keyſer mit groſſer
Weißheit vnd Verſtand ſie dahin gebracht/ daß ſie ihn fuͤr ihren leiblichen
Sohn erkandt: Dann da ſie anfaͤnglich nicht wolte/ thaͤt er den Fuͤrſchlag/
ſie ſolte ihn zum Ehemann nehmen/ aber ſie widerſprachs/ weil es nicht bil-
lich/ vnd der Natur zuwider waͤr. Dann ſie hernach bekennet/ daß ihr Hertz
einen abſchew darob gehabt/ darauß Er geſchloſſen/ es muͤſſe ihr Sohn ſeyn:
Jſt viel geweſen an diſem Keyſer: aber nichts zu rechnẽ/ was Salomo allhie
Lipſiii Mo
nit. p.
135.
gethan hat bey dieſem vrtheil. Vom Keyſer Rudolpho wird folgende ge-
ſchicht berichtet/ als er zu Nuͤrnberg in Reichs-ſachẽ vnd wegen deß gemei-
nen Weſens handelte. Kom̃t ein Kauffmann/ bringet ihm ein privat-ſache
fuͤr/ bittet vmbs recht vnd vmb rache an einen daſelbſt wolbekanten Wirth/
von welchem er vorgab/ er haͤtte ihn vmb eine groſſe Summa Geldes betro-
gen/ nemlich zwey hundert Marck Silber/ welches er auff gute Trew vnd
Glauben ihm haͤtte auffzuheben geben/ er aber haͤtte es ihm ohne ſchew ver-
neinet/ vnd mit vnrecht behalten. Der Keyſer fragt ihn/ ob ers auch be-
weiſen koͤnne/ der Kauffmann ſagt ja/ doch mit nichts anders/ als mit ſei-
nem redlichen vnd guten Gewiſſen. Der Keyſer bewoge die Sache bey
ſich/ vnd dachte auff Liſt/ wie er hinder die Warheit kommen moͤchte/ fra-
get den Kauffmann vmbſtaͤndlich/ wie der Sack/ darinnen das Geld gewe-
ſen/ außgeſehen/ dieſer beſchreibet ihn: da heiſſet ihn der Keyſer in die naͤch-
ſte Kam̃er abweichen/ vnd daſelbſt verziehen/ wolte auch den Wirth laſſen
fuͤr ſich fordern/ aber es traͤgt ſich eben zu/ daß er vngefaͤhr ſich eingeſtellet/
dann die vornehmſten Burger der Stadt kamen (wie zu geſchehen pfleget)

den
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[1242/0726] Die Neun vnd viertzigſte der rechten Mutter durchs hertz gangen/ wie Simeon von Maria der Mut- ter Chriſti ſagt. Dann da Salomo das Vrtheil laͤſſet ergehen/ vnd ſagt/ Man ſoll das lebendige Kind in zwey theil mit dem Schwerdt theilen/ iedem Weib die helffte geben: Da findet ſich das muͤtterliche Hertz/ das will ſich ehe deß Kindes verzeihen/ daß ihm nur kein Leyd wider fahre/ vnd beym Leben bliebe/ als daß ſie es will laſſen toͤden/ darumb ſchrey- et vnd ſaget ſie/ Ach mein Herr gebet ihr das Kind lebendig/ vnd toͤdet es nicht! Vrſach war/ Jhr muͤtterlich Hertz entbrandt uͤber ihrem Sohn. Man lieſet zwar auch in Hiſtorien/ von klugen Regenten/ daß wann ſie nicht gerade zu/ ſecundum acta & probata, den gebuͤhrlichen Rechts-weg gehen koͤnnen/ ſie gekuͤnſtelt/ auff allerhand inventiones be- dacht geweſt/ die Warheit herauß zu preſſen; Vom Keyſer Claudio/ Als ein Weib ihren Sohn nicht wollen fuͤr bekand annehmen (zweiffels ohn/ weil ſie ihn in vielen Jahren nicht geſehen) habe der Keyſer mit groſſer Weißheit vnd Verſtand ſie dahin gebracht/ daß ſie ihn fuͤr ihren leiblichen Sohn erkandt: Dann da ſie anfaͤnglich nicht wolte/ thaͤt er den Fuͤrſchlag/ ſie ſolte ihn zum Ehemann nehmen/ aber ſie widerſprachs/ weil es nicht bil- lich/ vnd der Natur zuwider waͤr. Dann ſie hernach bekennet/ daß ihr Hertz einen abſchew darob gehabt/ darauß Er geſchloſſen/ es muͤſſe ihr Sohn ſeyn: Jſt viel geweſen an diſem Keyſer: aber nichts zu rechnẽ/ was Salomo allhie gethan hat bey dieſem vrtheil. Vom Keyſer Rudolpho wird folgende ge- ſchicht berichtet/ als er zu Nuͤrnberg in Reichs-ſachẽ vnd wegen deß gemei- nen Weſens handelte. Kom̃t ein Kauffmann/ bringet ihm ein privat-ſache fuͤr/ bittet vmbs recht vnd vmb rache an einen daſelbſt wolbekanten Wirth/ von welchem er vorgab/ er haͤtte ihn vmb eine groſſe Summa Geldes betro- gen/ nemlich zwey hundert Marck Silber/ welches er auff gute Trew vnd Glauben ihm haͤtte auffzuheben geben/ er aber haͤtte es ihm ohne ſchew ver- neinet/ vnd mit vnrecht behalten. Der Keyſer fragt ihn/ ob ers auch be- weiſen koͤnne/ der Kauffmann ſagt ja/ doch mit nichts anders/ als mit ſei- nem redlichen vnd guten Gewiſſen. Der Keyſer bewoge die Sache bey ſich/ vnd dachte auff Liſt/ wie er hinder die Warheit kommen moͤchte/ fra- get den Kauffmann vmbſtaͤndlich/ wie der Sack/ darinnen das Geld gewe- ſen/ außgeſehen/ dieſer beſchreibet ihn: da heiſſet ihn der Keyſer in die naͤch- ſte Kam̃er abweichen/ vnd daſelbſt verziehen/ wolte auch den Wirth laſſen fuͤr ſich fordern/ aber es traͤgt ſich eben zu/ daß er vngefaͤhr ſich eingeſtellet/ dann die vornehmſten Burger der Stadt kamen (wie zu geſchehen pfleget) den Lipſiii Mo nit. p. 135.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1242. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/726>, abgerufen am 22.11.2024.