Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Erste zu glauben/ so hätte ers wol dürre gesagt/ vnd mit Namen außgetruckt.Dann was künte man klärer vnd gewisser sagen oder schreiben/ dann das auch die Kinder in ihrem Glauben bekennen/ vnd die gantze Christenheit singet/ saget vnd prediget: Jch glaube an Jesum Christum/ seinen einigen Sohn vnsern Herrn? Daher seynd durch der blinden Vernunfft eingeben verführet worden Nach
Die Erſte zu glauben/ ſo haͤtte ers wol duͤrre geſagt/ vnd mit Namen außgetruckt.Dann was kuͤnte man klaͤrer vnd gewiſſer ſagen oder ſchreiben/ dann das auch die Kinder in ihrem Glauben bekennen/ vnd die gantze Chriſtenheit ſinget/ ſaget vnd prediget: Jch glaube an Jeſum Chriſtum/ ſeinen einigen Sohn vnſern Herrn? Daher ſeynd durch der blinden Vernunfft eingeben verfuͤhret worden Nach
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Die Erſte
zu glauben/ ſo haͤtte ers wol duͤrre geſagt/ vnd mit Namen außgetruckt.
Dann was kuͤnte man klaͤrer vnd gewiſſer ſagen oder ſchreiben/ dann das
auch die Kinder in ihrem Glauben bekennen/ vnd die gantze Chriſtenheit
ſinget/ ſaget vnd prediget: Jch glaube an Jeſum Chriſtum/ ſeinen einigen
Sohn vnſern Herrn?
Daher ſeynd durch der blinden Vernunfft eingeben verfuͤhret worden
die Juden vnd Heiden/ die kunten ihnen nicht einbilden/ daß ein gekreu-
tzigter Menſch koͤnne Gott ſeyn/ das war ihnen laͤcherlich; Sie gedachten
wie der Koͤnig in der newen Welt/ mit Namen Attabaliba, dann nach dem
einsmals ein Muͤnch namentlich Vincentius de Valle vitidi Dominicaner
Ordens zu ihm kam/ in der einen Hand ein Kreutz/ in der andern aber ei-
nen Außzug der Chriſtlichen Lehre habende/ vermeinet er/ daß villeicht At-
tabaliba alsbald ein groſſer Theologus werden moͤchte: Zeiget ihm durch ei-
nen Dolmetſcher an/ daß er auff Jhr Koͤn. Maj. in Hiſpaniẽ befehl zu ihm
ſich begeben/ vermoͤge Antoritaͤt deß Roͤmiſchen Papſts/ als deß him̃liſchen
Heylands allhie auff Erden Statthalters/ welcher dem Koͤnig die vor zwar
vnbekanten/ nunmehr aber erſt erfundenen Laͤnder geſchencket/ zu dem
Zweck/ daß er gelehrte vnd gottſelige Leuthe dahin ſenden ſolle/ die ſeinen Al-
lerheiligſten Namen oͤffentlich bey denſelben frembden Voͤlckern predigten
vnd außbreiteten/ vnd ſie von den grewlichen ja teuffeliſchẽ Jrrthumben be-
freyetẽ. Mittelſt diſer wort/ reichet dem Jndianiſche Koͤnige der Moͤnch das
Geſetz-buch Gottes dar/ ruͤhmende/ daß von ihm alles auß nichts erſchaffen
fey/ fieng an von Adam vnd Eva/ fuhr fort in der Ordnung/ ſagende:
Wie Chriſtus vom Himmel herab geſtiegen/ wie/ nach dem er in dem Leib
der Jungfrawen Mariæ Menſchliche Nautr an ſich genommen/ Er am
Kreutz geſtorben: vnd dannenhero von toden aufferſtanden/ zu erfuͤllung
menſchlichen Geſchlechts erloͤſung gen Himmel gefahren. Alsbald kom-
met er auff die aufferſtehung der Toden/ vnd das ewige Leben/ welches er
beydes bekennet/ vnd bezeuget/ daß Chriſtus Petrum ſein erſten Stadt-
halter die Chriſtliche Kirch hie auff Erden zu regieren eingeſetzt/ mit wel-
chen er zugleich ſeiner Nachfolger der Roͤmiſchen Paͤpſte Hoheit behaupte-
te/ letzlichen auch deß Keyſers vnd Koͤnigs in Spanien deß Welt-Monar-
chen vnaußſprechlichen Reichthumb vnd gewalt preiſete; wuͤrde derhalben
er erſt ein rechter Koͤnig werden/ wann er jeues Freundſchafft annehmen/
vnd ſich vor ſeinen Zoͤllner vnd Vnterthanen erkennen wurde. Endlich
auch ſolte er die vermeinten vnd falſchen Goͤtter abſchaffen/ vnd den Chriſt-
lichen Glauben annehmen: wo er diſes nicht freywillig thaͤte/ ſolte er vor ge-
wiß haben/ daß man ihn durch Gewalt vnd Waffen dahin zwingen wuͤrde.
Nach
Hieron.
Bẽzo hiſt.
nov. orb.
l. 3. p. 280.
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