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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
als seine Hoffschrantzen die geringe/ arme Leute nicht für ihn lassen wolten/
sondern abtrieben/ soll er gesagt haben: Lasset vmb Gottes willen/ laßt doch
jederman zu mir kommen/ dann ich bin nicht zu dem ende zum Keyserthumb
beruffen/ daß ich mich in einem Kasten eingeschlossen halte/ sondern allen/
die meiner Hülff bedörffen/ solche vnverweigert widerfahren zulassen.

In Augusto Suetonius: Promiscuis salutationibus ad mittebat & plebem,
magna comitate adeuntium desideria excipiens. Et in Vespasiano: in Princi-
patu maturus semper, ac de nocte vigilabat. Deinde perlectis epistolis, offi-
ciorumque omnium breviariis, amicos admittebat, ac dum salutabatur, ac cal-
ceabat ipse sese, & amiciebat, postque decisa quaecunque obvenissent negotia, gu-
stationi & inde quieti vacabat. nimirum non nisi decisis omnibus. In collo-
quiis etiam humillimorum ciuilissimus fuit, detestans eos, qui hanc voluptatem hu-
manitatis quasi seruantes fastigium Principis, inuiderent. Et illud: Cum populo
non aliter egit, quam est actum sub ciuitate libera. Moderationis tantae fuit, ut
nemo unquam ab eius latere submoueretur, nisi omnibus se blandum affabil em-
que praeberet, ut amicos non solum primi & secundi loci, sed etiam inferiores, ae-
grotantes inuiseret; cum amicis tam familiariter vixit, ut communis esset ei saepe
consessiis, & iret ad conuiuia eorum; aliquos autem haberet quotidianos etiam non
vocatos; salutaretur vero, quasi unus de Senatoribus patente velo, admissionalibus
remotis. Non ciuium amplexus ad pedes tuos deprimis, non osculum manu
reddis; reddebat ore. Nulla in audiendo difficultas; nulla in respondendo mora;
audiuntur statim, dimittuntur statim. De eodem Eutropius Amicis illum cul-
pantibus, quod nimis circa omnes comis esset, respondit, talem se Imperatorem
esse priuatis; quales esse sibi imperatores privatus optasset. Adeo ciuilem sese &
commodum omnibus praestabat, ut adeuntium cuiuis dextram placide daret, nemi-
nemque a suis custodibus prohiberi aditu pateretur. De Constantino Nazarius:
Quid? faciles aditus, quod? aures patientissimas, quid? benigna responsa. Quid?
vultum ipsum Augusti decoris grauitate, hilaritate permista, venerandum quiddam
& amabile renidentem, quis digne exequi posset? De Theodosio Pacatus: Creber e-
gressu; expectantibus populis te fateris, nec videri modo patiens, sed facilis adiri, e
proximo accipis vota omnia tuorum.

Solten solche blose menschliche Potentaten den Namen/ das Lob vnd
die Ehr haben einer solcher Leuthfeligkeit/ vnd aber der Leuthseligste Men-
schen-Freund Christus Jesus dessen beranbet seyn/ das sey ferne! Seine
holdselige Wort sind gnugsam bekandt. Kommet her! Wer zu mirMatth. 11,
28.
Ioh 6, 37.
c. 14, 6.
c.
7, 37.

kommt/ den will ich nicht von mir stossen. Niemand kan zum
Vatter kommen/ als durch mich. Wen da dürstet/ der komme zu
mir vnd trincke
: Wer sich zu diesem Heilbronnen füget/ der solle nicht
nur Geistes voll werden/ sondern auch überfliessen/ vnd andere auch sollen
sich von ihm truncken machen.

IV. Li-
q q q iij

Predigt.
als ſeine Hoffſchrantzen die geringe/ arme Leute nicht fuͤr ihn laſſen wolten/
ſondern abtrieben/ ſoll er geſagt haben: Laſſet vmb Gottes willen/ laßt doch
jederman zu mir kommen/ dann ich bin nicht zu dem ende zum Keyſerthumb
beruffen/ daß ich mich in einem Kaſten eingeſchloſſen halte/ ſondern allen/
die meiner Huͤlff bedoͤrffen/ ſolche vnverweigert widerfahren zulaſſen.

In Auguſto Suetonius: Promiſcuis ſalutationibus ad mittebat & plebem,
magnâ comitate adeuntium deſideria excipiens. Et in Veſpaſiano: in Princi-
patu maturus ſemper, ac de nocte vigilabat. Deinde perlectis epiſtolis, offi-
ciorumque omnium breviariis, amicos admittebat, ac dum ſalutabatur, ac cal-
ceabat ipſe ſeſe, & amiciebat, poſtque deciſa quæcunque obveniſſent negotia, gu-
ſtationi & inde quieti vacabat. nimirum non niſi deciſis omnibus. In collo-
quiis etiam humillimorum ciuiliſſimus fuit, deteſtans eos, qui hanc voluptatem hu-
manitatis quaſi ſeruantes faſtigium Principis, inuiderent. Et illud: Cum populo
non aliter egit, quàm eſt actum ſub ciuitate liberâ. Moderationis tantæ fuit, ut
nemo unquam ab eius latere ſubmoueretur, niſi omnibus ſe blandum affabil em-
que præberet, ut amicos non ſolùm primi & ſecundi loci, ſed etiam inferiores, æ-
grotantes inuiſeret; cum amicis tàm familiariter vixit, ut communis eſſet ei ſæpè
conſeſſiis, & iret ad conuiuia eorum; aliquos autem haberet quotidianos etiam non
vocatos; ſalutaretur verò, quaſi unus de Senatoribus patente velo, admiſſionalibus
remotis. Non ciuium amplexus ad pedes tuos deprimis, non oſculum manu
reddis; reddebat ore. Nulla in audiendo difficultas; nulla in reſpondendo mora;
audiuntur ſtatim, dimittuntur ſtatim. De eodem Eutropius Amicis illum cul-
pantibus, quod nimis circa omnes comis eſſet, reſpondit, talem ſe Imperatorem
eſſe priuatis; quales eſſe ſibi imperatores privatus optâſſet. Adeò ciuilem ſeſe &
commodum omnibus præſtabat, ut adeuntium cuiuis dextram placidè daret, nemi-
nemque à ſuis cuſtodibus prohiberi aditu pateretur. De Conſtantino Nazarius:
Quid? faciles aditus, quod? aures patientiſſimas, quid? benigna reſponſa. Quid?
vultum ipſum Auguſti decoris grauitate, hilaritate permiſtâ, venerandum quiddam
& amabile renidentem, quis dignè exequi poſſet? De Theodoſio Pacatus: Creber e-
greſſu; expectantibus populis te fateris, nec videri modò patiens, ſed facilis adiri, è
proximo accipis vota omnia tuorum.

Solten ſolche bloſe menſchliche Potentaten den Namen/ das Lob vnd
die Ehr haben einer ſolcher Leuthfeligkeit/ vnd aber der Leuthſeligſte Men-
ſchen-Freund Chriſtus Jeſus deſſen beranbet ſeyn/ das ſey ferne! Seine
holdſelige Wort ſind gnugſam bekandt. Kommet her! Wer zu mirMatth. 11,
28.
Ioh 6, 37.
c. 14, 6.
c.
7, 37.

kom̃t/ den will ich nicht von mir ſtoſſen. Niemand kan zum
Vatter kommen/ als durch mich. Wen da duͤrſtet/ der komme zu
mir vnd trincke
: Wer ſich zu dieſem Heilbronnen fuͤget/ der ſolle nicht
nur Geiſtes voll werden/ ſondern auch uͤberflieſſen/ vnd andere auch ſollen
ſich von ihm truncken machen.

IV. Li-
q q q iij
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[1229/0713] Predigt. als ſeine Hoffſchrantzen die geringe/ arme Leute nicht fuͤr ihn laſſen wolten/ ſondern abtrieben/ ſoll er geſagt haben: Laſſet vmb Gottes willen/ laßt doch jederman zu mir kommen/ dann ich bin nicht zu dem ende zum Keyſerthumb beruffen/ daß ich mich in einem Kaſten eingeſchloſſen halte/ ſondern allen/ die meiner Huͤlff bedoͤrffen/ ſolche vnverweigert widerfahren zulaſſen. In Auguſto Suetonius: Promiſcuis ſalutationibus ad mittebat & plebem, magnâ comitate adeuntium deſideria excipiens. Et in Veſpaſiano: in Princi- patu maturus ſemper, ac de nocte vigilabat. Deinde perlectis epiſtolis, offi- ciorumque omnium breviariis, amicos admittebat, ac dum ſalutabatur, ac cal- ceabat ipſe ſeſe, & amiciebat, poſtque deciſa quæcunque obveniſſent negotia, gu- ſtationi & inde quieti vacabat. nimirum non niſi deciſis omnibus. In collo- quiis etiam humillimorum ciuiliſſimus fuit, deteſtans eos, qui hanc voluptatem hu- manitatis quaſi ſeruantes faſtigium Principis, inuiderent. Et illud: Cum populo non aliter egit, quàm eſt actum ſub ciuitate liberâ. Moderationis tantæ fuit, ut nemo unquam ab eius latere ſubmoueretur, niſi omnibus ſe blandum affabil em- que præberet, ut amicos non ſolùm primi & ſecundi loci, ſed etiam inferiores, æ- grotantes inuiſeret; cum amicis tàm familiariter vixit, ut communis eſſet ei ſæpè conſeſſiis, & iret ad conuiuia eorum; aliquos autem haberet quotidianos etiam non vocatos; ſalutaretur verò, quaſi unus de Senatoribus patente velo, admiſſionalibus remotis. Non ciuium amplexus ad pedes tuos deprimis, non oſculum manu reddis; reddebat ore. Nulla in audiendo difficultas; nulla in reſpondendo mora; audiuntur ſtatim, dimittuntur ſtatim. De eodem Eutropius Amicis illum cul- pantibus, quod nimis circa omnes comis eſſet, reſpondit, talem ſe Imperatorem eſſe priuatis; quales eſſe ſibi imperatores privatus optâſſet. Adeò ciuilem ſeſe & commodum omnibus præſtabat, ut adeuntium cuiuis dextram placidè daret, nemi- nemque à ſuis cuſtodibus prohiberi aditu pateretur. De Conſtantino Nazarius: Quid? faciles aditus, quod? aures patientiſſimas, quid? benigna reſponſa. Quid? vultum ipſum Auguſti decoris grauitate, hilaritate permiſtâ, venerandum quiddam & amabile renidentem, quis dignè exequi poſſet? De Theodoſio Pacatus: Creber e- greſſu; expectantibus populis te fateris, nec videri modò patiens, ſed facilis adiri, è proximo accipis vota omnia tuorum. Solten ſolche bloſe menſchliche Potentaten den Namen/ das Lob vnd die Ehr haben einer ſolcher Leuthfeligkeit/ vnd aber der Leuthſeligſte Men- ſchen-Freund Chriſtus Jeſus deſſen beranbet ſeyn/ das ſey ferne! Seine holdſelige Wort ſind gnugſam bekandt. Kommet her! Wer zu mir kom̃t/ den will ich nicht von mir ſtoſſen. Niemand kan zum Vatter kommen/ als durch mich. Wen da duͤrſtet/ der komme zu mir vnd trincke: Wer ſich zu dieſem Heilbronnen fuͤget/ der ſolle nicht nur Geiſtes voll werden/ ſondern auch uͤberflieſſen/ vnd andere auch ſollen ſich von ihm truncken machen. Matth. 11, 28. Ioh 6, 37. c. 14, 6. c. 7, 37. IV. Li- q q q iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1229. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/713>, abgerufen am 22.11.2024.