Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. vnd in den Wegen deß Herrn vnd Fußstapffen seines Vatters Davidsnoch gewandelt/ so war er ein milder Herr vnd gnädiger König. Sie gibt acht 1. Auff seine bedenckliche/ schöne/ ominose Namen; Er heisset Salomon, das ist/ Friedsam/ Jedidia Lieblich/ Coheleth ein anmuthiger Prediger/ der nicht geschämet noch gescheuet seinem Volck selbs zu predigen/ vnd seine Vnterthanen als Kinder anzusprechen; Er1. Reg. 4. 32 redet drey tausend Spruche/ vnd seine Lieder waren drey tau- send vnd fünff/ das waren seine Tischreden/ wie etliche dafür halten/ das waren Meschalim Schalischim weise/ tieffsinnige/ herrliche Sprichwörter/ Rätzeln vnd Reden: Die Rede zieret den Mann/ der Klang machet die Müntz angenehm/ der gesang den Vogel; Also wer Salomons freundliche Lehren in den Sprichwörtern/ treuhertzige Warnungen in seinen Predig- ten/ seine holdselige/ geistliche Buhlschafft im Hohenlied lieset/ der lieset lau- ter gratias vnd delicias, lauter Gnade/ lauter honig- vnd zucker-süsse Lieblig- keit vnd Liebe. 2. Auff seine königliche vnd hoch-weise Perdon/ Schuld- vnd q q q
Predigt. vnd in den Wegen deß Herrn vnd Fußſtapffen ſeines Vatters Davidsnoch gewandelt/ ſo war er ein milder Herr vnd gnaͤdiger Koͤnig. Sie gibt acht 1. Auff ſeine bedenckliche/ ſchöne/ ominoſe Namen; Er heiſſet Salomon, das iſt/ Friedſam/ Jedidia Lieblich/ Coheleth ein anmuthiger Prediger/ der nicht geſchaͤmet noch geſcheuet ſeinem Volck ſelbs zu predigen/ vnd ſeine Vnterthanen als Kinder anzuſprechen; Er1. Reg. 4. 32 redet drey tauſend Sprůche/ vnd ſeine Lieder waren drey tau- ſend vnd fuͤnff/ das waren ſeine Tiſchreden/ wie etliche dafuͤr halten/ das waren Meſchalim Schaliſchim weiſe/ tieffſinnige/ herrliche Sprichwoͤrter/ Raͤtzeln vnd Reden: Die Rede zieret den Mann/ der Klang machet die Muͤntz angenehm/ der geſang den Vogel; Alſo wer Salomons freundliche Lehren in den Sprichwoͤrtern/ treuhertzige Warnungen in ſeinen Predig- ten/ ſeine holdſelige/ geiſtliche Buhlſchafft im Hohenlied lieſet/ der lieſet lau- ter gratias vnd delicias, lauter Gnade/ lauter honig- vnd zucker-ſuͤſſe Lieblig- keit vnd Liebe. 2. Auff ſeine koͤnigliche vnd hoch-weiſe Perdon/ Schuld- vnd q q q
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Predigt.
vnd in den Wegen deß Herrn vnd Fußſtapffen ſeines Vatters Davids
noch gewandelt/ ſo war er ein milder Herr vnd gnaͤdiger Koͤnig. Sie gibt
acht 1. Auff ſeine bedenckliche/ ſchöne/ ominoſe Namen; Er
heiſſet Salomon, das iſt/ Friedſam/ Jedidia Lieblich/ Coheleth
ein anmuthiger Prediger/ der nicht geſchaͤmet noch geſcheuet ſeinem Volck
ſelbs zu predigen/ vnd ſeine Vnterthanen als Kinder anzuſprechen; Er
redet drey tauſend Sprůche/ vnd ſeine Lieder waren drey tau-
ſend vnd fuͤnff/ das waren ſeine Tiſchreden/ wie etliche dafuͤr halten/ das
waren Meſchalim Schaliſchim weiſe/ tieffſinnige/ herrliche Sprichwoͤrter/
Raͤtzeln vnd Reden: Die Rede zieret den Mann/ der Klang machet die
Muͤntz angenehm/ der geſang den Vogel; Alſo wer Salomons freundliche
Lehren in den Sprichwoͤrtern/ treuhertzige Warnungen in ſeinen Predig-
ten/ ſeine holdſelige/ geiſtliche Buhlſchafft im Hohenlied lieſet/ der lieſet lau-
ter gratias vnd delicias, lauter Gnade/ lauter honig- vnd zucker-ſuͤſſe Lieblig-
keit vnd Liebe.
1. Reg. 4. 32
2. Auff ſeine koͤnigliche vnd hoch-weiſe Perdon/ Schuld-
vergebung vnd Evangelion/ damit er laſterhaffte/ aber miſerabiles
vnd erbaͤrmliche Perſonen/ dabey irgend Buß-zeichen erſchienen/ erfreuet;
Adonias ſein regierſuͤchtiger Bruder/ ſo bald er ſich fuͤr dem neuen Koͤnig
Salomon gefoͤrchtet/ in den Tempel/ als eine Freyheit/ geloffen/ die Hoͤr-
ner deß Altars gefaſſet vnd vmb Vergebung gebeten/ ſo bald iſt ihm alles ge-
ſchencket/ doch daß er in ſein Hauß gehe/ keine weitere Meuterey errege;
Vnd es ward Salomo angeſagt: Sihe/ Adonia förchtet den
Koͤnig Salomo/ vnd ſihe/ er faſſet die Hörner deß Altars/ vnd
ſpricht/ Der Koͤnig Salomo ſchwoͤre mir heute/ daß er ſeinen
Knecht nicht toͤde mit dem Schwerdt. Salomo ſprach/ wird
er redlich ſeyn/ ſo ſoll kein Haar von ihm auff die Erden fallen/
wird aber boͤſes an ihm erfunden/ ſo ſoll er ſterben. Vnd der
Kõnig Salomo ſandte hin/ vnd ließ ihn herab vom Altar ho-
len/ vnd da er kam/ bettet er den Koͤnig Salomo an/ Salomo
aber ſprach zu ihm/ gehe in dein Hauß. Deßgleichen/ hat Simei/
der Majeſtaͤt-laͤſterer/ von David Perdon erlangt/ dann ſo ſchwur ihm
der Koͤnig/ er ſolte nicht ſterben: ſolch vaͤtterlich Geluͤbde halt Salo-
mon genehm/ beſtaͤtiget daſſelbe/ doch mit dem Anhang eines ewigen/ doch
gnaͤdigen/ nicht Hauß-ſondern Stadt-arreſtes: Der Koͤnig ſandte hin/
vnd
1. Reg. 1, 51.
52. 53.
2. Sam. 19,
18. 19. 20. 23
1. Reg. 2, 36
37.
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