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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Acht vnd viertzigste
glichen werden; sonderlich ist solches auch wahr gewest von Salomon dem
edelsten Sonn vnd Kron der Hebreischen Königen: der hat seines Vatters
Davids indolem, Art vnd affect an sich gehabt/ sonderlich die Mildigkeit
war ihme angeboren/ wann er auff seinem Thron gesessen vnd Audientz er-
theilet/ hat er geleuchtet von Weißheit/ Majestät vnd Herrligkeit/ von Trew
vnd Redligkeit/ von hold- vnd leutseliger Clementz/ daß seine Wort lauter
Englische Ave, lauter süsser Honig vnd Trost gewest. von niemand aber
ist mehr dieses praedicatum wahr gewest/ als von dem andern himmlischen
David/ der mehr gewest als Salomon/ Christo Jesu/ dem Allerfreundlich-
sten/ Hold- vnd Gnaden-König/ darumb er auch den Namen Davids
nicht vergebens führet bey den Propheten in vnterschiedlichen Orten/ der ist
wol ein rechter eingefleischter Engel gewest/ der im Alten Testament nicht
vergebens so offt in Englischer Gestalt erschienen/ seine schöne Früchte der
Weißheit/ Herrligkeit/ Trew vnd Leutseligkeit zuerweisen: Ja der auch in
diesem Stuck mehr ist als Salomon/ vnd demnach ein amuthiges Bild
Christi/ als deß grossen Gnaden-Königes/ oder seines Allerhei-
ligsten/ Allerlieblichsten/ Allerseligsten Gnaden-Reichs;
darvon
anietzo E. L. mit mehrerm zuberichten/ wolle Er der Allerholdseligste Gna-
den-König die Gnade seines H. Geistes von oben herab verleihen/ daß wir
solcher seiner Gnade vnd Liebe in alle Ewigkeit geniessen mögen/ Amen.

NAch dem nun die Königin auß Reich Arabia allenthal-
ben allen Augenschein von der Majestät/ Reich/ Stat vnd We-
sen Salomons eingenommen/ alle Winckel gleichsam/ wo et-
was besonders zu sehen vnd zu mercken gewest/ durchspäet/ so sihet sie den-
selben an/ nicht nur als einen groß-gewaltigsten Macht-König/ als
einen glorwürdigsten Glori-König/ sondern auch als den aller-
seligsten Gnaden-König/
dessen Thron/ Scepter/ Reich/ Regierung/
voll lauter Gnade gewest; Er war kein stoltzer/ vnsinniger Rehabeam/ der
gebochet vnd getobet/ vnd seine Vnterthanen mit Scorpionen züchtigen
1. Reg. 12,
14.
wollen; Mein Vatter/ sagt er/ hat euer Joch schwer gemacht/ ich
aber wills noch mehr über euch machen; Mein Vatter hat euch
mit Peitschen gezuchtiget/ ich aber will euch mit Scorpionen
züchtigen.
Wiewol hernach als die Königin abgezogen/ vnd sich Sa-
lomon von dem Pracht-teuffel reutten lassen/ er an der Rehabeischen Ty-
ranney einen Anfang gemacht; Aber/ wie gesagt/ damal als er den Scepter

ergriffen/

Die Acht vnd viertzigſte
glichen werden; ſonderlich iſt ſolches auch wahr geweſt von Salomon dem
edelſten Sonn vnd Kron der Hebreiſchen Koͤnigen: der hat ſeines Vatters
Davids indolem, Art vnd affect an ſich gehabt/ ſonderlich die Mildigkeit
war ihme angeboren/ wann er auff ſeinem Thron geſeſſen vnd Audientz er-
theilet/ hat er geleuchtet von Weißheit/ Majeſtaͤt vnd Herrligkeit/ von Trew
vnd Redligkeit/ von hold- vnd leutſeliger Clementz/ daß ſeine Wort lauter
Engliſche Ave, lauter ſuͤſſer Honig vnd Troſt geweſt. von niemand aber
iſt mehr dieſes prædicatum wahr geweſt/ als von dem andern him̃liſchen
David/ der mehr geweſt als Salomon/ Chriſto Jeſu/ dem Allerfreundlich-
ſten/ Hold- vnd Gnaden-Koͤnig/ darumb er auch den Namen Davids
nicht vergebens fuͤhret bey den Propheten in vnterſchiedlichen Orten/ der iſt
wol ein rechter eingefleiſchter Engel geweſt/ der im Alten Teſtament nicht
vergebens ſo offt in Engliſcher Geſtalt erſchienen/ ſeine ſchoͤne Fruͤchte der
Weißheit/ Herrligkeit/ Trew vnd Leutſeligkeit zuerweiſen: Ja der auch in
dieſem Stuck mehr iſt als Salomon/ vnd demnach ein amuthiges Bild
Chriſti/ als deß groſſen Gnaden-Koͤniges/ oder ſeines Allerhei-
ligſten/ Allerlieblichſten/ Allerſeligſten Gnaden-Reichs;
darvon
anietzo E. L. mit mehrerm zuberichten/ wolle Er der Allerholdſeligſte Gna-
den-Koͤnig die Gnade ſeines H. Geiſtes von oben herab verleihen/ daß wir
ſolcher ſeiner Gnade vnd Liebe in alle Ewigkeit genieſſen moͤgen/ Amen.

NAch dem nun die Koͤnigin auß Reich Arabia allenthal-
ben allen Augenſchein von der Majeſtaͤt/ Reich/ Stat vnd We-
ſen Salomons eingenommen/ alle Winckel gleichſam/ wo et-
was beſonders zu ſehen vnd zu mercken geweſt/ durchſpaͤet/ ſo ſihet ſie den-
ſelben an/ nicht nur als einen groß-gewaltigſten Macht-Koͤnig/ als
einen glorwuͤrdigſten Glori-Koͤnig/ ſondern auch als den aller-
ſeligſten Gnaden-Koͤnig/
deſſen Thron/ Scepter/ Reich/ Regierung/
voll lauter Gnade geweſt; Er war kein ſtoltzer/ vnſinniger Rehabeam/ der
gebochet vnd getobet/ vnd ſeine Vnterthanen mit Scorpionen zuͤchtigen
1. Reg. 12,
14.
wollen; Mein Vatter/ ſagt er/ hat euer Joch ſchwer gemacht/ ich
aber wills noch mehr über euch machen; Mein Vatter hat euch
mit Peitſchen gezůchtiget/ ich aber will euch mit Scorpionen
zuͤchtigen.
Wiewol hernach als die Koͤnigin abgezogen/ vnd ſich Sa-
lomon von dem Pracht-teuffel reutten laſſen/ er an der Rehabeiſchen Ty-
ranney einen Anfang gemacht; Aber/ wie geſagt/ damal als er den Scepter

ergriffen/
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[1224/0708] Die Acht vnd viertzigſte glichen werden; ſonderlich iſt ſolches auch wahr geweſt von Salomon dem edelſten Sonn vnd Kron der Hebreiſchen Koͤnigen: der hat ſeines Vatters Davids indolem, Art vnd affect an ſich gehabt/ ſonderlich die Mildigkeit war ihme angeboren/ wann er auff ſeinem Thron geſeſſen vnd Audientz er- theilet/ hat er geleuchtet von Weißheit/ Majeſtaͤt vnd Herrligkeit/ von Trew vnd Redligkeit/ von hold- vnd leutſeliger Clementz/ daß ſeine Wort lauter Engliſche Ave, lauter ſuͤſſer Honig vnd Troſt geweſt. von niemand aber iſt mehr dieſes prædicatum wahr geweſt/ als von dem andern him̃liſchen David/ der mehr geweſt als Salomon/ Chriſto Jeſu/ dem Allerfreundlich- ſten/ Hold- vnd Gnaden-Koͤnig/ darumb er auch den Namen Davids nicht vergebens fuͤhret bey den Propheten in vnterſchiedlichen Orten/ der iſt wol ein rechter eingefleiſchter Engel geweſt/ der im Alten Teſtament nicht vergebens ſo offt in Engliſcher Geſtalt erſchienen/ ſeine ſchoͤne Fruͤchte der Weißheit/ Herrligkeit/ Trew vnd Leutſeligkeit zuerweiſen: Ja der auch in dieſem Stuck mehr iſt als Salomon/ vnd demnach ein amuthiges Bild Chriſti/ als deß groſſen Gnaden-Koͤniges/ oder ſeines Allerhei- ligſten/ Allerlieblichſten/ Allerſeligſten Gnaden-Reichs; darvon anietzo E. L. mit mehrerm zuberichten/ wolle Er der Allerholdſeligſte Gna- den-Koͤnig die Gnade ſeines H. Geiſtes von oben herab verleihen/ daß wir ſolcher ſeiner Gnade vnd Liebe in alle Ewigkeit genieſſen moͤgen/ Amen. NAch dem nun die Koͤnigin auß Reich Arabia allenthal- ben allen Augenſchein von der Majeſtaͤt/ Reich/ Stat vnd We- ſen Salomons eingenommen/ alle Winckel gleichſam/ wo et- was beſonders zu ſehen vnd zu mercken geweſt/ durchſpaͤet/ ſo ſihet ſie den- ſelben an/ nicht nur als einen groß-gewaltigſten Macht-Koͤnig/ als einen glorwuͤrdigſten Glori-Koͤnig/ ſondern auch als den aller- ſeligſten Gnaden-Koͤnig/ deſſen Thron/ Scepter/ Reich/ Regierung/ voll lauter Gnade geweſt; Er war kein ſtoltzer/ vnſinniger Rehabeam/ der gebochet vnd getobet/ vnd ſeine Vnterthanen mit Scorpionen zuͤchtigen wollen; Mein Vatter/ ſagt er/ hat euer Joch ſchwer gemacht/ ich aber wills noch mehr über euch machen; Mein Vatter hat euch mit Peitſchen gezůchtiget/ ich aber will euch mit Scorpionen zuͤchtigen. Wiewol hernach als die Koͤnigin abgezogen/ vnd ſich Sa- lomon von dem Pracht-teuffel reutten laſſen/ er an der Rehabeiſchen Ty- ranney einen Anfang gemacht; Aber/ wie geſagt/ damal als er den Scepter ergriffen/ 1. Reg. 12, 14.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1224. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/708>, abgerufen am 22.11.2024.