Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. Römische Stuhl straffte nicht solche vngeschwungene Lugen. Nun aberGott gelobet/ haben wir die Evangelia/ Psalmen vnd andere heilige schrifft/ darinnen wir wallen mögen/ mit Nutz vnd Seligkeit/ vnd das rechte gelob- te Land/ das rechte Jerusalem/ ja das rechte Paradiß vnd Himmelreich be- schauen vnd besuchen/ vnd nicht durch Gräber vnd leibliche Stätte der Heiligen/ sondern durch ihre Hertzen/ Gedancken vnd Geist spatzteren. Hie stehet sie da tanquam pudefactrix, zu beschämen vnsere Nun vnsere Königin beschämet vnsere Mägde vnd Dienstboten/ die dencke p p p ij
Predigt. Roͤmiſche Stuhl ſtraffte nicht ſolche vngeſchwungene Lugen. Nun aberGott gelobet/ haben wir die Evangelia/ Pſalmen vnd andere heilige ſchrifft/ darinnen wir wallen moͤgen/ mit Nutz vnd Seligkeit/ vnd das rechte gelob- te Land/ das rechte Jeruſalem/ ja das rechte Paradiß vnd Himmelreich be- ſchauen vnd beſuchen/ vnd nicht durch Graͤber vnd leibliche Staͤtte der Heiligen/ ſondern durch ihre Hertzen/ Gedancken vnd Geiſt ſpatzteren. Hie ſtehet ſie da tanquam pudefactrix, zu beſchaͤmen vnſere Nun vnſere Koͤnigin beſchaͤmet vnſere Maͤgde vnd Dienſtboten/ die dencke p p p ij
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Predigt.
Roͤmiſche Stuhl ſtraffte nicht ſolche vngeſchwungene Lugen. Nun aber
Gott gelobet/ haben wir die Evangelia/ Pſalmen vnd andere heilige ſchrifft/
darinnen wir wallen moͤgen/ mit Nutz vnd Seligkeit/ vnd das rechte gelob-
te Land/ das rechte Jeruſalem/ ja das rechte Paradiß vnd Himmelreich be-
ſchauen vnd beſuchen/ vnd nicht durch Graͤber vnd leibliche Staͤtte der
Heiligen/ ſondern durch ihre Hertzen/ Gedancken vnd Geiſt ſpatzteren.
Hie ſtehet ſie da tanquam pudefactrix, zu beſchaͤmen vnſere
zarte praͤchtige vnd wolluͤſtige Weiber vnd Jungfrauen/ die ſich
lieber in den Reyen der Berenice vnd Cleopatræ ſtellẽ/ als dieſer weiſen/ an-
daͤchtigen/ frommen/ tugendſamen Koͤnigin auß Reich Arabia/ ihr datum
geht vff weltgluͤck/ luſt/ ruh vnd pracht/ vnd nit vilmehr daß den menſchẽ-
kindern Gottes Gewalt kund werde/ vnd die herrliche Pracht
ſeines Königreichs/ ſein Reich iſt ein ewigs Reich/ vnd ſein Herꝛ-
ſchafft waͤhret fuͤr vnd fuͤr. Cleopatra die Egyptiſche Koͤnigin thaͤt auch
ihren Zug vnd Reiß/ aber nit vmb Salomons Weißheit zugewinnen/ ſon-
dern Antonii Lieb zuerzwingen. vnter andern wie Plutarchus im Antonio
ſchreibt/ hielt ſie ein mal eine ſpatzierfahrt zu ſchiff/ deſſen Granſe oder hinder
theil/ von gantz klarem Gold beſtandẽ; die Segel von lauter koͤſtlichem Pur-
pur bereitet/ die Ruder waren gantz ſilbern/ vnd durch Vhrwerck alſo har-
monicè vnd kuͤnſtlich zuſammen gefuͤget/ daß ſie nach den Muſicaliſchen
Seitenſpielen/ nach der Pfeiffen vnd Harpffen-Muſic ſich gereimet vnd
zugeſtimmet/ ſie ſaß mitten im Schiff/ vnter einem gewoͤlbten gantz gulde-
nen Himmel/ angezogen vnd geſchmucket als eine Goͤttin/ gleich der Ve-
nus/ auff beyden ſeiten ſtunden die amores, die machten ihr lufft/ ihre Maͤg-
de vnd Frauenzimmer ſaſſen da auffs zierlichſte angethan als Meer-nym-
phen/ der gantze Geſtad roch von lieblichem Gewuͤrtz/ ſo auß dem Schiff
außgangen. Diß waͤre ein koͤniglich Muſter fuͤr dieſes luͤſtige Volck/ wer
wolte nicht auch in dieſem Schiff daher fahren? Jſt aber das Narren ſchiff/
das ſegelt der Hoͤllen zu.
Pſ. 145, 12.
13.
Nun vnſere Koͤnigin beſchaͤmet vnſere Maͤgde vnd Dienſtboten/ die
durch Goͤttliche Geſchick hieher zwar kommen/ Salomons Weißheit
zu hoͤren/ ſie aber verſtopffen ihre Ohren wie die Ottern/ wollen von kei-
ner andern Religion weder wiſſen noch hoͤren/ als die ſie daheim gelernet.
Sie beſchaͤmet vielmehr das gantze mannliche Geſchlecht/ die heilloſen Gal-
liones, im Regenten-ſtand/ die ſich in ihr Blut-hertz ſchaͤmen ſolten/ zu
ſprechen/ Weil es eine frage iſt von der Lehre/ vnd von den Wor-
ten vnd von dem Geſetz vnter euch/ ſo ſehet ihr ſelber zu/ ich ge-
dencke
Act. 18, 15.
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