Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Sieben vnd viertzigste geben ein gehorsam Hertz/ daß er dein Volck richten möge/ vndverstehen/ was gut vnd böse ist/ dann wer vermag diß dein mäch- tig Volck zu richten? So gefallt solche Bitt dem Herrr wol/ daß Er ihn nicht nur derselben allein gewähret/ sondern herrliche/ ansehen- 1. Reg. 3, 11. 12. 13. 14.liche Zugaben ihme zuwirfft vnd saget: Weil du solches bittest/ vnd bittest nicht vmb langes Leben/ noch vmb Reichthumb/ noch vmb deiner Feinde Seele/ sondern vmb Verstand Gericht zuhö- ren/ sihe/ so habe ich gethan nach deinen Worten. Sihe/ ich habe dir ein weises vnd verständiges Hertz gegeben/ daß deines gleichen vor dir nicht gewesen ist/ vnd nach dir nicht auffkom- men wird; Dazu/ das du nicht gebetten hast/ habe ich dir auch gegeben/ nemlich Reichthumb vnd Ehre/ daß deines gleichen keiner vnter den Königen ist zu deinen Zeiten. Vnd so du wirst in meinen Wegen wandeln/ daß du haltest meine Sitten vnd Gebott/ wie dein Vatter David gewandelt hat/ so will ich dir geben ein langes Leben. Vnd da Salomo erwachte/ sihe/ da war es ein Traum. Ob nun wol/ sag ich/ dieses gantze Gefest/ diese Göttliche Erscheinung vnd
Die Sieben vnd viertzigſte geben ein gehorſam Hertz/ daß er dein Volck richten möge/ vndverſtehen/ was gut vnd boͤſe iſt/ dann wer vermag diß dein maͤch- tig Volck zu richten? So gefallt ſolche Bitt dem Herrr wol/ daß Er ihn nicht nur derſelben allein gewaͤhret/ ſondern herrliche/ anſehen- 1. Reg. 3, 11. 12. 13. 14.liche Zugaben ihme zuwirfft vnd ſaget: Weil du ſolches bitteſt/ vnd bitteſt nicht vmb langes Leben/ noch vmb Reichthumb/ noch vmb deiner Feinde Seele/ ſondern vmb Verſtand Gericht zuhoͤ- ren/ ſihe/ ſo habe ich gethan nach deinen Worten. Sihe/ ich habe dir ein weiſes vnd verſtändiges Hertz gegeben/ daß deines gleichen vor dir nicht geweſen iſt/ vnd nach dir nicht auffkom- men wird; Dazu/ das du nicht gebetten haſt/ habe ich dir auch gegeben/ nemlich Reichthumb vnd Ehre/ daß deines gleichen keiner vnter den Koͤnigen iſt zu deinen Zeiten. Vnd ſo du wirſt in meinen Wegen wandeln/ daß du halteſt meine Sitten vnd Gebott/ wie dein Vatter David gewandelt hat/ ſo will ich dir geben ein langes Leben. Vnd da Salomo erwachte/ ſihe/ da war es ein Traum. Ob nun wol/ ſag ich/ dieſes gantze Gefeſt/ dieſe Goͤttliche Erſcheinung vnd
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Die Sieben vnd viertzigſte
geben ein gehorſam Hertz/ daß er dein Volck richten möge/ vnd
verſtehen/ was gut vnd boͤſe iſt/ dann wer vermag diß dein maͤch-
tig Volck zu richten? So gefallt ſolche Bitt dem Herrr wol/ daß
Er ihn nicht nur derſelben allein gewaͤhret/ ſondern herrliche/ anſehen-
liche Zugaben ihme zuwirfft vnd ſaget: Weil du ſolches bitteſt/ vnd
bitteſt nicht vmb langes Leben/ noch vmb Reichthumb/ noch
vmb deiner Feinde Seele/ ſondern vmb Verſtand Gericht zuhoͤ-
ren/ ſihe/ ſo habe ich gethan nach deinen Worten. Sihe/ ich
habe dir ein weiſes vnd verſtändiges Hertz gegeben/ daß deines
gleichen vor dir nicht geweſen iſt/ vnd nach dir nicht auffkom-
men wird; Dazu/ das du nicht gebetten haſt/ habe ich dir auch
gegeben/ nemlich Reichthumb vnd Ehre/ daß deines gleichen
keiner vnter den Koͤnigen iſt zu deinen Zeiten. Vnd ſo du wirſt
in meinen Wegen wandeln/ daß du halteſt meine Sitten vnd
Gebott/ wie dein Vatter David gewandelt hat/ ſo will ich dir
geben ein langes Leben. Vnd da Salomo erwachte/ ſihe/ da
war es ein Traum.
1. Reg. 3, 11.
12. 13. 14.
Ob nun wol/ ſag ich/ dieſes gantze Gefeſt/ dieſe Goͤttliche Erſcheinung
vnd Goͤttlich-menſchlich Geſpraͤch zu Nacht im Traum geſchehen/ alſo ein
Traum geweſt/ ſo iſt es doch kein bloſer natuͤrlicher Traum geweſt nach der
definition, idea, form vnd art/ wie die Traͤume von Syrach beſchriben wer-
den: Traͤume ſind nichts anders als Nachtſchatten vnd Bild ohne Weſen.
Nicht ohne Weſen war Salomons Traum/ kein bloſes Bild vnd Nacht-
ſchatten/ ſondern ein wunder- vnd ſonderbarer/ Goͤttlicher/ kraͤfftiger/ thaͤ-
tiger Real-traum/ der feinen effect erreichet/ vnd die in demſelben geſchehe-
ne Verheiſſung vnd Zuſag wuͤrcklich gemacht. Manchem traͤumet von
einem groſſen gluͤck/ von Erſindung eines Schatzes/ von koͤſtlichen Kleino-
dien vnd Reichthumb/ wann er erwacht/ ſo befindet er ſich betrogen/ iſt vnd
bleibet ein Bettler wie zuvor/ der muß im Kopff kratzen/ vnd dem lieben
Hauß-lehrer Syrach wahr laſſen vnd ſagen/ Ja freylich/ vnweiſe Leuthe
betriegen ſich ſelbs mit thoͤrichten Hoffnungen/ vnd Narren
verlaſſen ſich auff Träume/ wer auff Traͤume haͤlt/ der greiffet
nach dem ſchatten/ vnd will den wind haſchen/ traͤum ſind nichts
anders dann Bild ohne weſen. Hie aber iſt dem lieben Salomon alles
vnd
Syr. 34, 1.
ſeqq.
b. 34, 1. 2. 3.
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