Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. schen: Nicht allein/ wegen der inffuentz deß lebendig-machenden Geistes/deß heiligen Lebens/ affecten/ Sinnen/ Gedancken vnd Gaben/ so zur er- bauung deß gantzen Leibes von nöthen/ sondern fürnemlich auch/ wegen der hertzlichen sympathia vnd mitleyden/ so das Haupt trägt mit seinen vn- dern Gliedern. wer einem in seinen Augapffel greifft/ das empfindet der Mann/ vnd laßt es sich nicht verbergen/ wann man einem auff den Fuß tritt/ so schreyet das Haupt: O weh! was trittest du mich! niemand hat iemal sein eygen Fleisch gehasset/ sondern es schmertzetihn/ wann demselben auch am zarthesten Finger/ ja nur am Zähen leid geschicht. Haut fürIob. 2, 4. 5. Haut/ vnd alles was ein Mann hat/ laßt er für sein Leben/ aber recke deine Hand auß/ sprach der Sathan zu Gott/ vnd taste Jobs ge- bein vnd Fleisch an/ was gilts/ er wird dich ins Angesicht segnen. Lutherus glossiret wol/ für seine Haut lässet er fahren Kinder/ Viehe vnd Gesind/ vnd alles an der Haut/ er gibt frembde Haut für seine Haut zur Rantzion/ wann er nur die seine zur außbeut davon bringen mag/ darfür wir pflegen zu sagen! das Leben ist edel: Ein ieder ist ihm selbst die beste Trew schuldig/ das Hämbde ligt näher an als der Rock etc. Ein Patient vnd Krancker/ dem vor dem Todt angst vnd bang ist/ schicket nach den besten Aertzten vnd köstlichsten Artzneyen/ greifft sich selbst an/ lasset sich nichts tau- ren/ es koste was es woll. So ists ja manchmal bey beharrlichen Beläge- rungen vnd äusserster Hungersnoth dahin kommen/ daß wie in den Klag- liedern Jeremiae geschrieben steher/ die barmhertzigste Weiber ihre Kinder selbst gekocht/ den Hunger zu büssen/ vnd das Leben zu erretten/ Haut für Haut hats da geheissen/ vnd alles was der Mensch hat/ gibt vnd läßt er für sein Leben. Das fundamentum fundamentorum, die Haupt-vrsach solcher auch
Predigt. ſchen: Nicht allein/ wegen der inffuentz deß lebendig-machenden Geiſtes/deß heiligen Lebens/ affecten/ Sinnen/ Gedancken vnd Gaben/ ſo zur er- bauung deß gantzen Leibes von noͤthen/ ſondern fuͤrnemlich auch/ wegen der hertzlichen ſympathia vnd mitleyden/ ſo das Haupt traͤgt mit ſeinen vn- dern Gliedern. wer einem in ſeinen Augapffel greifft/ das empfindet der Mann/ vnd laßt es ſich nicht verbergen/ wann man einem auff den Fuß tritt/ ſo ſchreyet das Haupt: O weh! was tritteſt du mich! niemand hat iemal ſein eygen Fleiſch gehaſſet/ ſondern es ſchmertzetihn/ wann demſelben auch am zartheſten Finger/ ja nur am Zaͤhen leid geſchicht. Haut fuͤrIob. 2, 4. 5. Haut/ vnd alles was ein Mann hat/ laßt er fuͤr ſein Leben/ aber recke deine Hand auß/ ſprach der Sathan zu Gott/ vnd taſte Jobs ge- bein vnd Fleiſch an/ was gilts/ er wird dich ins Angeſicht ſegnẽ. Lutherus gloſſiret wol/ fuͤr ſeine Haut laͤſſet er fahren Kinder/ Viehe vnd Geſind/ vnd alles an der Haut/ er gibt frembde Haut fuͤr ſeine Haut zur Rantzion/ wann er nur die ſeine zur außbeut davon bringen mag/ darfuͤr wir pflegen zu ſagen! das Leben iſt edel: Ein ieder iſt ihm ſelbſt die beſte Trew ſchuldig/ das Haͤmbde ligt naͤher an als der Rock ꝛc. Ein Patient vnd Krancker/ dem vor dem Todt angſt vnd bang iſt/ ſchicket nach den beſten Aertzten vnd koͤſtlichſten Artzneyen/ greifft ſich ſelbſt an/ laſſet ſich nichts tau- ren/ es koſte was es woll. So iſts ja manchmal bey beharrlichen Belaͤge- rungen vnd aͤuſſerſter Hungersnoth dahin kommen/ daß wie in den Klag- liedern Jeremiæ geſchrieben ſteher/ die barmhertzigſte Weiber ihre Kinder ſelbſt gekocht/ den Hunger zu buͤſſen/ vnd das Leben zu erretten/ Haut fuͤr Haut hats da geheiſſen/ vnd alles was der Menſch hat/ gibt vnd laͤßt er fuͤr ſein Leben. Das fundamentum fundamentorum, die Haupt-vrſach ſolcher auch
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Predigt.
ſchen: Nicht allein/ wegen der inffuentz deß lebendig-machenden Geiſtes/
deß heiligen Lebens/ affecten/ Sinnen/ Gedancken vnd Gaben/ ſo zur er-
bauung deß gantzen Leibes von noͤthen/ ſondern fuͤrnemlich auch/ wegen
der hertzlichen ſympathia vnd mitleyden/ ſo das Haupt traͤgt mit ſeinen vn-
dern Gliedern. wer einem in ſeinen Augapffel greifft/ das empfindet der
Mann/ vnd laßt es ſich nicht verbergen/ wann man einem auff den Fuß
tritt/ ſo ſchreyet das Haupt: O weh! was tritteſt du mich! niemand hat
iemal ſein eygen Fleiſch gehaſſet/ ſondern es ſchmertzetihn/ wann demſelben
auch am zartheſten Finger/ ja nur am Zaͤhen leid geſchicht. Haut fuͤr
Haut/ vnd alles was ein Mann hat/ laßt er fuͤr ſein Leben/ aber
recke deine Hand auß/ ſprach der Sathan zu Gott/ vnd taſte Jobs ge-
bein vnd Fleiſch an/ was gilts/ er wird dich ins Angeſicht ſegnẽ.
Lutherus gloſſiret wol/ fuͤr ſeine Haut laͤſſet er fahren Kinder/ Viehe vnd
Geſind/ vnd alles an der Haut/ er gibt frembde Haut fuͤr ſeine Haut zur
Rantzion/ wann er nur die ſeine zur außbeut davon bringen mag/ darfuͤr
wir pflegen zu ſagen! das Leben iſt edel: Ein ieder iſt ihm ſelbſt die beſte Trew
ſchuldig/ das Haͤmbde ligt naͤher an als der Rock ꝛc. Ein Patient vnd
Krancker/ dem vor dem Todt angſt vnd bang iſt/ ſchicket nach den beſten
Aertzten vnd koͤſtlichſten Artzneyen/ greifft ſich ſelbſt an/ laſſet ſich nichts tau-
ren/ es koſte was es woll. So iſts ja manchmal bey beharrlichen Belaͤge-
rungen vnd aͤuſſerſter Hungersnoth dahin kommen/ daß wie in den Klag-
liedern Jeremiæ geſchrieben ſteher/ die barmhertzigſte Weiber ihre Kinder
ſelbſt gekocht/ den Hunger zu buͤſſen/ vnd das Leben zu erretten/ Haut fuͤr
Haut hats da geheiſſen/ vnd alles was der Menſch hat/ gibt vnd laͤßt er fuͤr
ſein Leben.
Iob. 2, 4. 5.
Das fundamentum fundamentorum, die Haupt-vrſach ſolcher
ſympathia iſt die homogeneitas naturæ, weil das Haupt einerley Na-
tur hat mit den Gliedmaſſen/ vnd mit denſelben auffs genaueſt
vereiniget/ alſo das Haupt vnd Gliedmaſſen einen lebendigen/
geſunden vnd ſtarcken Leib machen. Diß iſt der hoͤchſte Grad vnd
Vrſach/ Warumb Chriſtus geruffen/ du verfolgeſt mich/ ich bin das
Haupt meiner Juͤnger/ zu Damaſco ſind die Glieder an meinem Leib/ ſie
ſind meines Fleiſches vnd Gebluͤts/ ſie hangen an mir/ ſie ſind mir garnah
aus Hertz gewachſen/ ſie haben mich auch nach der ſeligſten Menſchheit/
nach welcher ich ihr Bruder vnd Jmmanuel worden/ angezogen in der hei-
ligen Tauff: ſie ſind vermittelſt deß geſegneten Brods vnd Weins meines
Fleiſches vnd Blutes theilhafftig worden/ ſie ſind mit mir vnd ich mit ihnẽ
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