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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
sanguinea, eine Blutsfreundschafft in der Liebe der Blutsfreundschafft
gegründet. Blutsfreunde/ Vatter vnd Kinder/ Geschwister vnd Brüder/
sollen von rechts-wegen die besten vnd inniglichsten Freunde seyn/ die lieb
vnd leid mit einander auffnehmen vnd tragen. Ein Vatter lasts Leben für
seine Kinder/ David als er die Tragoedi mit seinem Sohn Absolon ver-
nommen/ bricht in diese wehemüthige Wort auß: Mein Sohn Abso-2. Sam. 18,
32.

lom/ mein Sohn/ mein Sohn Absolom/ wolte Gott ich müste
für dich sterben. O Absolom/ mein Sohn/ mein Sohn.
Als die
Mutter deß streitigen Kindes/ das schreckliche Mord-vrtheil über ihr leben-
diges Kind vernommen/ so Salomon außgesprochen/ theilet das leben-1. Reg. 3, 25
26.

dige Kind in zwey theil/ vnd gebet dieser die helffte/ vnd jener die
helffte: Da entbrand ihr mütterlich Hertz/
das Schwerdt gehet ihr
durchs Hertz/ ehe vnd dann es deß Kindes zarten Leib berühret/ sie spricht/
Ach mein Herr/ gebt ihr das Kind lebendig/ vnd tödet es nicht.
Jnmassen dann auch der Jungfrauen Maria alle die Dornen/ die Nägel/
die Schmertzen/ die sie an ihrem Sohn Christo gesehen/ durchs Hertz tieffe
Wunden geschnitten. Bey Josepho liset man vom Hyrcano, daß da er
die Stadt Ptolomaida belägert/ vnd aber Ptolomaeus seine Mutter vnd
Brüder auff die Stadtmaur zur Schau geführet vnd dargestellet/ vnd so
offt er einen Sturm angeloffen/ dieselbe vnbarmhertzig/ vnmenschlich schla-
gen vnd geißlen lassen/ so konte er nicht auß eingebung der Bluts-lieb
sein stürmen außführen/ alle Streich auff der Mauren giengen auff ihn.
Paulus war des Onesimi geistlicher Vatter/ den er in seinen Banden zu
Rom gezeuget/ das operirte aber so viel bey ihm/ daß er schreiben darff an
den Philemonem, So er dir etwas schaden gethan hat/ oderep. ad Phi-
lem. v.
18.
19.

schuldig ist/ das rechne mir zu/ Jch Paulus habe es geschriben
mit meiner Hand/ ich will es bezahlen/ Jch schweige/ daß du
dich selbst mir schuldig bist.
Auß diesem Fundament wolt Juda/ Ja-
cobs Sohn kein Hand anlegen an seinen Bruder Joseph/ er sagte/ Er istGen. 37, 27
vnser Bruder/ vnser Fleisch vnd Blut/ als wolt er sagen/ was wir
ihm leids thun/ das thun wir vns selbs. Also auch Christus vnser Vatter/
Stammbaum/ der ander Adam/ in dem wir eingepfropfft/ der lasset dort
Pharaoni sagen/ Jsrael ist mein erstgeborner Sohn/ vnd ich ge-Exod. 4, 22
23.

biethe dir/ daß du meinen Sohn ziehen lassest/ daß er mir diene/
wirstu dich des wägern/ so will ich deinen erstgebornen Sohn

erwür-
m m m iij

Predigt.
ſanguinea, eine Blutsfreundſchafft in der Liebe der Blutsfreundſchafft
gegruͤndet. Blutsfreunde/ Vatter vnd Kinder/ Geſchwiſter vnd Bruͤder/
ſollen von rechts-wegen die beſten vnd inniglichſten Freunde ſeyn/ die lieb
vnd leid mit einander auffnehmen vnd tragen. Ein Vatter laſts Leben fuͤr
ſeine Kinder/ David als er die Tragœdi mit ſeinem Sohn Abſolon ver-
nommen/ bricht in dieſe wehemuͤthige Wort auß: Mein Sohn Abſo-2. Sam. 18,
32.

lom/ mein Sohn/ mein Sohn Abſolom/ wolte Gott ich muͤſte
fuͤr dich ſterben. O Abſolom/ mein Sohn/ mein Sohn.
Als die
Mutter deß ſtreitigen Kindes/ das ſchreckliche Mord-vrtheil uͤber ihr leben-
diges Kind vernommen/ ſo Salomon außgeſprochen/ theilet das leben-1. Reg. 3, 25
26.

dige Kind in zwey theil/ vnd gebet dieſer die helffte/ vnd jener die
helffte: Da entbrand ihr muͤtterlich Hertz/
das Schwerdt gehet ihr
durchs Hertz/ ehe vnd dann es deß Kindes zarten Leib beruͤhret/ ſie ſpricht/
Ach mein Herr/ gebt ihr das Kind lebendig/ vnd toͤdet es nicht.
Jnmaſſen dann auch der Jungfrauen Maria alle die Dornen/ die Naͤgel/
die Schmertzen/ die ſie an ihrem Sohn Chriſto geſehen/ durchs Hertz tieffe
Wunden geſchnitten. Bey Joſepho liſet man vom Hyrcano, daß da er
die Stadt Ptolomaida belaͤgert/ vnd aber Ptolomæus ſeine Mutter vnd
Bruͤder auff die Stadtmaur zur Schau gefuͤhret vnd dargeſtellet/ vnd ſo
offt er einen Sturm angeloffen/ dieſelbe vnbarmhertzig/ vnmenſchlich ſchla-
gen vnd geißlen laſſen/ ſo konte er nicht auß eingebung der Bluts-lieb
ſein ſtuͤrmen außfuͤhren/ alle Streich auff der Mauren giengen auff ihn.
Paulus war des Oneſimi geiſtlicher Vatter/ den er in ſeinen Banden zu
Rom gezeuget/ das operirte aber ſo viel bey ihm/ daß er ſchreiben darff an
den Philemonem, So er dir etwas ſchaden gethan hat/ oderep. ad Phi-
lem. v.
18.
19.

ſchuldig iſt/ das rechne mir zu/ Jch Paulus habe es geſchriben
mit meiner Hand/ ich will es bezahlen/ Jch ſchweige/ daß du
dich ſelbſt mir ſchuldig biſt.
Auß dieſem Fundament wolt Juda/ Ja-
cobs Sohn kein Hand anlegen an ſeinen Bruder Joſeph/ er ſagte/ Er iſtGen. 37, 27
vnſer Bruder/ vnſer Fleiſch vnd Blut/ als wolt er ſagen/ was wir
ihm leids thun/ das thun wir vns ſelbs. Alſo auch Chriſtus vnſer Vatter/
Stam̃baum/ der ander Adam/ in dem wir eingepfropfft/ der laſſet dort
Pharaoni ſagen/ Jſrael iſt mein erſtgeborner Sohn/ vnd ich ge-Exod. 4, 22
23.

biethe dir/ daß du meinen Sohn ziehen laſſeſt/ daß er mir diene/
wirſtu dich des waͤgern/ ſo will ich deinen erſtgebornen Sohn

erwuͤr-
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[1197/0681] Predigt. ſanguinea, eine Blutsfreundſchafft in der Liebe der Blutsfreundſchafft gegruͤndet. Blutsfreunde/ Vatter vnd Kinder/ Geſchwiſter vnd Bruͤder/ ſollen von rechts-wegen die beſten vnd inniglichſten Freunde ſeyn/ die lieb vnd leid mit einander auffnehmen vnd tragen. Ein Vatter laſts Leben fuͤr ſeine Kinder/ David als er die Tragœdi mit ſeinem Sohn Abſolon ver- nommen/ bricht in dieſe wehemuͤthige Wort auß: Mein Sohn Abſo- lom/ mein Sohn/ mein Sohn Abſolom/ wolte Gott ich muͤſte fuͤr dich ſterben. O Abſolom/ mein Sohn/ mein Sohn. Als die Mutter deß ſtreitigen Kindes/ das ſchreckliche Mord-vrtheil uͤber ihr leben- diges Kind vernommen/ ſo Salomon außgeſprochen/ theilet das leben- dige Kind in zwey theil/ vnd gebet dieſer die helffte/ vnd jener die helffte: Da entbrand ihr muͤtterlich Hertz/ das Schwerdt gehet ihr durchs Hertz/ ehe vnd dann es deß Kindes zarten Leib beruͤhret/ ſie ſpricht/ Ach mein Herr/ gebt ihr das Kind lebendig/ vnd toͤdet es nicht. Jnmaſſen dann auch der Jungfrauen Maria alle die Dornen/ die Naͤgel/ die Schmertzen/ die ſie an ihrem Sohn Chriſto geſehen/ durchs Hertz tieffe Wunden geſchnitten. Bey Joſepho liſet man vom Hyrcano, daß da er die Stadt Ptolomaida belaͤgert/ vnd aber Ptolomæus ſeine Mutter vnd Bruͤder auff die Stadtmaur zur Schau gefuͤhret vnd dargeſtellet/ vnd ſo offt er einen Sturm angeloffen/ dieſelbe vnbarmhertzig/ vnmenſchlich ſchla- gen vnd geißlen laſſen/ ſo konte er nicht auß eingebung der Bluts-lieb ſein ſtuͤrmen außfuͤhren/ alle Streich auff der Mauren giengen auff ihn. Paulus war des Oneſimi geiſtlicher Vatter/ den er in ſeinen Banden zu Rom gezeuget/ das operirte aber ſo viel bey ihm/ daß er ſchreiben darff an den Philemonem, So er dir etwas ſchaden gethan hat/ oder ſchuldig iſt/ das rechne mir zu/ Jch Paulus habe es geſchriben mit meiner Hand/ ich will es bezahlen/ Jch ſchweige/ daß du dich ſelbſt mir ſchuldig biſt. Auß dieſem Fundament wolt Juda/ Ja- cobs Sohn kein Hand anlegen an ſeinen Bruder Joſeph/ er ſagte/ Er iſt vnſer Bruder/ vnſer Fleiſch vnd Blut/ als wolt er ſagen/ was wir ihm leids thun/ das thun wir vns ſelbs. Alſo auch Chriſtus vnſer Vatter/ Stam̃baum/ der ander Adam/ in dem wir eingepfropfft/ der laſſet dort Pharaoni ſagen/ Jſrael iſt mein erſtgeborner Sohn/ vnd ich ge- biethe dir/ daß du meinen Sohn ziehen laſſeſt/ daß er mir diene/ wirſtu dich des waͤgern/ ſo will ich deinen erſtgebornen Sohn erwuͤr- 2. Sam. 18, 32. 1. Reg. 3, 25 26. ep. ad Phi- lem. v. 18. 19. Gen. 37, 27 Exod. 4, 22 23. m m m iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1197. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/681>, abgerufen am 22.11.2024.