Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Sechs vnd viertzigste gantz vnterthänig/ da hatten die gemeinen Büffel noch einen grollen widerden Keyser/ vnd durch ihre Hoffart vnd stoltzes Gemüth vergassen sie der Waffen/ so der Keyser mehr dann einmal mit Sieg wider sie gewendet hat/ vnd nahmen die Keyserin vnd satzten sie vmbgekert auff einen Maulesel/ vnd gaben ihr den Schwantz für einen Zaum in die Hand/ vnd führten sie also zu einem Gespött zu einer andern Porten hinauß. Als aber das der Keyser innen ward/ that es ihm gar zorn/ vnd das nicht vnbillich/ darumb er auch beweget ward/ vnd die Stadt auff ein neues belägert vnd erobert. Nun die sich ihm ergaben/ nahm er an mit Gnad/ so fern/ wolten sie bey leben bleiben/ musten sie dem Maulesel auß dem hindern mit den Zänen ein Feigen beissen: Wo sie aber das nicht thun wolten/ wurd es ihnen den Kopff kosten. Da wurden viel gefunden/ die wolten ehe sterben/ dann diese Schmach über sich nehmen/ aber die noch länger begehrten zu leben/ Eph. 5, 32.die thäten/ wie man ihnen gebotten hatte. Nun sagt St. Paulus/ das Geheimnuß ist groß/ es ligt ein groß Geheimnuß im Ehestand verbor- gen/ Ob wol wenig seyn/ die es achten vnd bedencken: dadurch nicht nur die Persönliche Ehe/ das kündlich grosse Geheimnuß/ da sich Gott ge- offenbahret im Fleisch vnd sich mit der menschlichen Natur verlobet vnd ver- mählet/ sondern auch die geistliche Ehe/ zwischen Christo vnd seiner Glau- bigen Kirch/ figuriret vnd bedeutet worden: sonderlich sey solches klar zu se- hen gewest an der ersten Ehe/ Adams vnd Evae/ die seyen ein rechtes hiero- glyphicum vnd geistliches Bild gewesen/ der allerholdseligsten Vermäh- lung Christi vnd seiner Gemein. Gleich wie der erste/ irrdische Adam in andern stucken ex opposito vnd im gegensatz Christum den andern himmli- schen Adam entworffen/ also insonderheit in dem Ehestand. Adam sitzt vnter den wilden Thieren/ findet seines gleichen nicht/ sehnet sich nach sei- ner Gesellin/ schlafft über/ solchem seinem verlangen ein/ seine Seite wird geöffnet/ vnd ein Weib darauß gebauet: Also ist Christus vnter die fetten Ochsen vnd Hunde gerathen/ hat einen sehnlichen Durst nach einer Ge- sponß vnd Braut/ dieselbe ist ihm/ als er am Creutz eingeschlaffen/ vnd sei- ne Seite eröffnet gewesen/ zu theil worden/ nemlich die Christliche Kirche auß dem Wasser vnd Blut/ welches auß der eröffneten Seiten gestossen/ erbauet worden. Wie Eheleuth ein Fleisch seyn/ ein Ehemann seines Weibs pfleget/ vnd was ihr geschicht/ als ihm geschehen annimmet vnd an- sihet/ also auch Christus: Saul/ was verfolgstu mich/ in dem du mei- ne Gemein verfolgest? Sihe/ was du thust! Damit ists aber noch nicht außgericht/ sondern es ist ferner unio con- sangui-
Die Sechs vnd viertzigſte gantz vnterthaͤnig/ da hatten die gemeinen Buͤffel noch einen grollen widerden Keyſer/ vnd durch ihre Hoffart vnd ſtoltzes Gemuͤth vergaſſen ſie der Waffen/ ſo der Keyſer mehr dann einmal mit Sieg wider ſie gewendet hat/ vnd nahmen die Keyſerin vnd ſatzten ſie vmbgekert auff einen Mauleſel/ vnd gaben ihr den Schwantz fuͤr einen Zaum in die Hand/ vnd fuͤhrten ſie alſo zu einem Geſpoͤtt zu einer andern Porten hinauß. Als aber das der Keyſer innen ward/ that es ihm gar zorn/ vnd das nicht vnbillich/ darumb er auch beweget ward/ vnd die Stadt auff ein neues belaͤgert vnd erobert. Nun die ſich ihm ergaben/ nahm er an mit Gnad/ ſo fern/ wolten ſie bey leben bleiben/ muſten ſie dem Mauleſel auß dem hindern mit den Zaͤnen ein Feigen beiſſen: Wo ſie aber das nicht thun wolten/ wurd es ihnen den Kopff koſten. Da wurden viel gefunden/ die wolten ehe ſterben/ dann dieſe Schmach uͤber ſich nehmen/ aber die noch laͤnger begehrten zu leben/ Eph. 5, 32.die thaͤten/ wie man ihnen gebotten hatte. Nun ſagt St. Paulus/ das Geheimnuß iſt groß/ es ligt ein groß Geheimnuß im Eheſtand verbor- gen/ Ob wol wenig ſeyn/ die es achten vnd bedencken: dadurch nicht nur die Perſoͤnliche Ehe/ das kuͤndlich groſſe Geheimnuß/ da ſich Gott ge- offenbahret im Fleiſch vnd ſich mit der menſchlichẽ Natur verlobet vnd ver- maͤhlet/ ſondern auch die geiſtliche Ehe/ zwiſchen Chriſto vnd ſeiner Glau- bigen Kirch/ figuriret vnd bedeutet worden: ſonderlich ſey ſolches klar zu ſe- hen geweſt an der erſten Ehe/ Adams vnd Evæ/ die ſeyen ein rechtes hiero- glyphicum vnd geiſtliches Bild geweſen/ der allerholdſeligſten Vermaͤh- lung Chriſti vnd ſeiner Gemein. Gleich wie der erſte/ irrdiſche Adam in andern ſtucken ex oppoſito vnd im gegenſatz Chriſtum den andern him̃li- ſchen Adam entworffen/ alſo inſonderheit in dem Eheſtand. Adam ſitzt vnter den wilden Thieren/ findet ſeines gleichen nicht/ ſehnet ſich nach ſei- ner Geſellin/ ſchlafft uͤber/ ſolchem ſeinem verlangen ein/ ſeine Seite wird geoͤffnet/ vnd ein Weib darauß gebauet: Alſo iſt Chriſtus vnter die fetten Ochſen vnd Hunde gerathen/ hat einen ſehnlichen Durſt nach einer Ge- ſponß vnd Braut/ dieſelbe iſt ihm/ als er am Creutz eingeſchlaffen/ vnd ſei- ne Seite eroͤffnet geweſen/ zu theil worden/ nemlich die Chriſtliche Kirche auß dem Waſſer vnd Blut/ welches auß der eroͤffneten Seiten geſtoſſen/ erbauet worden. Wie Eheleuth ein Fleiſch ſeyn/ ein Ehemann ſeines Weibs pfleget/ vnd was ihr geſchicht/ als ihm geſchehen annimmet vnd an- ſihet/ alſo auch Chriſtus: Saul/ was verfolgſtu mich/ in dem du mei- ne Gemein verfolgeſt? Sihe/ was du thuſt! Damit iſts aber noch nicht außgericht/ ſondern es iſt ferner unio con- ſangui-
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Die Sechs vnd viertzigſte
gantz vnterthaͤnig/ da hatten die gemeinen Buͤffel noch einen grollen wider
den Keyſer/ vnd durch ihre Hoffart vnd ſtoltzes Gemuͤth vergaſſen ſie der
Waffen/ ſo der Keyſer mehr dann einmal mit Sieg wider ſie gewendet hat/
vnd nahmen die Keyſerin vnd ſatzten ſie vmbgekert auff einen Mauleſel/
vnd gaben ihr den Schwantz fuͤr einen Zaum in die Hand/ vnd fuͤhrten ſie
alſo zu einem Geſpoͤtt zu einer andern Porten hinauß. Als aber das der
Keyſer innen ward/ that es ihm gar zorn/ vnd das nicht vnbillich/ darumb
er auch beweget ward/ vnd die Stadt auff ein neues belaͤgert vnd erobert.
Nun die ſich ihm ergaben/ nahm er an mit Gnad/ ſo fern/ wolten ſie bey
leben bleiben/ muſten ſie dem Mauleſel auß dem hindern mit den Zaͤnen ein
Feigen beiſſen: Wo ſie aber das nicht thun wolten/ wurd es ihnen den
Kopff koſten. Da wurden viel gefunden/ die wolten ehe ſterben/ dann
dieſe Schmach uͤber ſich nehmen/ aber die noch laͤnger begehrten zu leben/
die thaͤten/ wie man ihnen gebotten hatte. Nun ſagt St. Paulus/ das
Geheimnuß iſt groß/ es ligt ein groß Geheimnuß im Eheſtand verbor-
gen/ Ob wol wenig ſeyn/ die es achten vnd bedencken: dadurch nicht
nur die Perſoͤnliche Ehe/ das kuͤndlich groſſe Geheimnuß/ da ſich Gott ge-
offenbahret im Fleiſch vnd ſich mit der menſchlichẽ Natur verlobet vnd ver-
maͤhlet/ ſondern auch die geiſtliche Ehe/ zwiſchen Chriſto vnd ſeiner Glau-
bigen Kirch/ figuriret vnd bedeutet worden: ſonderlich ſey ſolches klar zu ſe-
hen geweſt an der erſten Ehe/ Adams vnd Evæ/ die ſeyen ein rechtes hiero-
glyphicum vnd geiſtliches Bild geweſen/ der allerholdſeligſten Vermaͤh-
lung Chriſti vnd ſeiner Gemein. Gleich wie der erſte/ irrdiſche Adam in
andern ſtucken ex oppoſito vnd im gegenſatz Chriſtum den andern him̃li-
ſchen Adam entworffen/ alſo inſonderheit in dem Eheſtand. Adam ſitzt
vnter den wilden Thieren/ findet ſeines gleichen nicht/ ſehnet ſich nach ſei-
ner Geſellin/ ſchlafft uͤber/ ſolchem ſeinem verlangen ein/ ſeine Seite wird
geoͤffnet/ vnd ein Weib darauß gebauet: Alſo iſt Chriſtus vnter die fetten
Ochſen vnd Hunde gerathen/ hat einen ſehnlichen Durſt nach einer Ge-
ſponß vnd Braut/ dieſelbe iſt ihm/ als er am Creutz eingeſchlaffen/ vnd ſei-
ne Seite eroͤffnet geweſen/ zu theil worden/ nemlich die Chriſtliche Kirche
auß dem Waſſer vnd Blut/ welches auß der eroͤffneten Seiten geſtoſſen/
erbauet worden. Wie Eheleuth ein Fleiſch ſeyn/ ein Ehemann ſeines
Weibs pfleget/ vnd was ihr geſchicht/ als ihm geſchehen annimmet vnd an-
ſihet/ alſo auch Chriſtus: Saul/ was verfolgſtu mich/ in dem du mei-
ne Gemein verfolgeſt? Sihe/ was du thuſt!
Eph. 5, 32.
Damit iſts aber noch nicht außgericht/ ſondern es iſt ferner unio con-
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