Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

Bild:
<< vorherige Seite

Die Sechs vnd viertzigste
wird ihn lieben/ vnd wir werden zu ihm kommen/ vnd Woh-
nung bey ihm machen.
Er ist ein Gast vnd Wirth zugleich/ was ihm
dem Gast widerfähret/ liebes oder gutes/ das will er anders nicht auffneh-
Matth. 25,
36. 40. 43.
45.
men/ als sey es ihm selbs geschehen/ dahin gehet die Parabel. Jch bin ein
Gast gewest/ vnd ihr habt mich beherberget/ hergegen auch: ich
bin ein Gast gewest/ vnd ihr habt mich nicht beherberget. Jch
bin nacket gewest/ vnd ihr habt mich bekleidet/ Jch bin kranck ge-
wesen/ vnd ihr habt mich besucht/ Jch bin gefangen gewesen/
vnd ihr seyd zu mir kommen/ dann was ihr gethan habt einem
vnter meinen geringsten Brüdern/ das habt ihr mir gethan/
hergegen ihr Gottlosen/ was ihr nicht gethan habt einem vnter
diesen meinen geringsten/ das habt ihr mir auch nicht gethan.

Aber diese Gemeinschafft ist noch nicht gnug.

Es ist ferner amica unio, eine recht innigliche Freundschafft. Ein
getreuer Freund gehet für den andern in Todt/ amicorum omnia commu-
nia,
Freunde haben alles gemein. Jonathan der edle Held/ der königliche
Printz vnd Stuhlerb/ nach dem er sich in den armen Hirtenknecht vnd
1. Sam, 18, 4Schäfer David verliebet/ vnd ihn geliebet als sein eigen hertz/ zog auß seinen
Rock/ den er an hatte/ vnd gab ihm David/ zu seinem Mantel/ sein schwert/
ib. c. 20, 30.seinen Bogen vnd Gürtel/ er stehet für ihn für seinem Vatter/ laßt sich vmb
Davids willen von demselben anfahren vnd schelten/ Du vngehorsamer
Bößwicht/
er vertritt ihn vnd sagt/ Was hat er gethan/ warumb
soll er sterben?
ja er laßt den Spieß Sauls gegen ihm fahren/ Er be-
kümmert sich vmb Davids willen/ diese Lieb ists/ welche auff das genane-
ste die Gemüther/ Hertzen vnd affecten mit einander verbindet/ vnd zu-
sammen lötet/ daß ein Freund zum andern wol sagen mag/ tu es alten
ego,
du bist der ander Jch; Daher/ als die gefangene Persianische Köni-
gin/ Darij Gemahel/ ehe vnd dann sie Alexandium M. gekant/ vnd vermei-
net Hephaestio, einer von deß Königs Obristen vnd Freunden/ seye der sieg-
reiche Alexander/ demselben königliche Ehr angethan/ vnd nach dem sie
deß Jrrthumbs gewahr worden/ hefftig erschrocken/ O nein! sagt Alexan-
der/ erschricke nicht/ Nam & hic Alexander est, dann auch dieser ist der
Alexander/ als den ich für meinen geheimesten Freund halt. Nun ist Chri-
stus vnser geheimster/ liebster/ vertrautester Freund/ qui se nascens dedit in
socium, convescens in edulium, se moriens in precium, se regnans dat in

praemium

Die Sechs vnd viertzigſte
wird ihn lieben/ vnd wir werden zu ihm kommen/ vnd Woh-
nung bey ihm machen.
Er iſt ein Gaſt vnd Wirth zugleich/ was ihm
dem Gaſt widerfaͤhret/ liebes oder gutes/ das will er anders nicht auffneh-
Matth. 25,
36. 40. 43.
45.
men/ als ſey es ihm ſelbs geſchehen/ dahin gehet die Parabel. Jch bin ein
Gaſt geweſt/ vnd ihr habt mich beherberget/ hergegen auch: ich
bin ein Gaſt geweſt/ vnd ihr habt mich nicht beherberget. Jch
bin nacket geweſt/ vnd ihr habt mich bekleidet/ Jch bin kranck ge-
weſen/ vnd ihr habt mich beſucht/ Jch bin gefangen geweſen/
vnd ihr ſeyd zu mir kommen/ dann was ihr gethan habt einem
vnter meinen geringſten Bruͤdern/ das habt ihr mir gethan/
hergegen ihr Gottloſen/ was ihr nicht gethan habt einem vnter
dieſen meinen geringſten/ das habt ihr mir auch nicht gethan.

Aber dieſe Gemeinſchafft iſt noch nicht gnug.

Es iſt ferner amica unio, eine recht innigliche Freundſchafft. Ein
getreuer Freund gehet fuͤr den andern in Todt/ amicorum omnia commu-
nia,
Freunde haben alles gemein. Jonathan der edle Held/ der koͤnigliche
Printz vnd Stuhlerb/ nach dem er ſich in den armen Hirtenknecht vnd
1. Sam, 18, 4Schaͤfer David verliebet/ vnd ihn geliebet als ſein eigen hertz/ zog auß ſeinen
Rock/ den er an hatte/ vnd gab ihm David/ zu ſeinem Mantel/ ſein ſchwert/
ib. c. 20, 30.ſeinen Bogen vnd Guͤrtel/ er ſtehet fuͤr ihn fuͤr ſeinem Vatter/ laßt ſich vmb
Davids willen von demſelben anfahren vnd ſchelten/ Du vngehorſamer
Bößwicht/
er vertritt ihn vnd ſagt/ Was hat er gethan/ warumb
ſoll er ſterben?
ja er laßt den Spieß Sauls gegen ihm fahren/ Er be-
kuͤmmert ſich vmb Davids willen/ dieſe Lieb iſts/ welche auff das genane-
ſte die Gemuͤther/ Hertzen vnd affecten mit einander verbindet/ vnd zu-
ſammen loͤtet/ daß ein Freund zum andern wol ſagen mag/ tu es alten
ego,
du biſt der ander Jch; Daher/ als die gefangene Perſianiſche Koͤni-
gin/ Darij Gemahel/ ehe vnd dann ſie Alexandium M. gekant/ vnd vermei-
net Hephæſtio, einer von deß Koͤnigs Obriſten vnd Freunden/ ſeye der ſieg-
reiche Alexander/ demſelben koͤnigliche Ehr angethan/ vnd nach dem ſie
deß Jrrthumbs gewahr worden/ hefftig erſchrocken/ O nein! ſagt Alexan-
der/ erſchricke nicht/ Nam & hic Alexander eſt, dann auch dieſer iſt der
Alexander/ als den ich fuͤr meinen geheimeſten Freund halt. Nun iſt Chri-
ſtus vnſer geheimſter/ liebſter/ vertrauteſter Freund/ qui ſe naſcens dedit in
ſocium, conveſcens in edulium, ſe moriens in precium, ſe regnans dat in

præmium
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0678" n="1194"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Die Sechs vnd viertzig&#x017F;te</hi></fw><lb/><hi rendition="#fr">wird ihn lieben/ vnd wir werden zu ihm kommen/ vnd Woh-<lb/>
nung bey ihm machen.</hi> Er i&#x017F;t ein Ga&#x017F;t vnd Wirth zugleich/ was ihm<lb/>
dem Ga&#x017F;t widerfa&#x0364;hret/ liebes oder gutes/ das will er anders nicht auffneh-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Matth.</hi> 25,<lb/>
36. 40. 43.<lb/>
45.</note>men/ als &#x017F;ey es ihm &#x017F;elbs ge&#x017F;chehen/ dahin gehet die Parabel. <hi rendition="#fr">Jch bin ein<lb/>
Ga&#x017F;t gewe&#x017F;t/ vnd ihr habt mich beherberget/ hergegen auch: ich<lb/>
bin ein Ga&#x017F;t gewe&#x017F;t/ vnd ihr habt mich nicht beherberget. Jch<lb/>
bin nacket gewe&#x017F;t/ vnd ihr habt mich bekleidet/ Jch bin kranck ge-<lb/>
we&#x017F;en/ vnd ihr habt mich be&#x017F;ucht/ Jch bin gefangen gewe&#x017F;en/<lb/>
vnd ihr &#x017F;eyd zu mir kommen/ dann was ihr gethan habt einem<lb/>
vnter meinen gering&#x017F;ten Bru&#x0364;dern/ das habt ihr mir gethan/<lb/>
hergegen ihr Gottlo&#x017F;en/ was ihr nicht gethan habt einem vnter<lb/>
die&#x017F;en meinen gering&#x017F;ten/ das habt ihr mir auch nicht gethan.</hi><lb/>
Aber die&#x017F;e Gemein&#x017F;chafft i&#x017F;t noch nicht gnug.</p><lb/>
          <p>Es i&#x017F;t ferner <hi rendition="#aq">amica unio,</hi> <hi rendition="#fr">eine recht innigliche Freund&#x017F;chafft.</hi> Ein<lb/>
getreuer Freund gehet fu&#x0364;r den andern in Todt/ <hi rendition="#aq">amicorum omnia commu-<lb/>
nia,</hi> Freunde haben alles gemein. Jonathan der edle Held/ der ko&#x0364;nigliche<lb/>
Printz vnd Stuhlerb/ nach dem er &#x017F;ich in den armen Hirtenknecht vnd<lb/><note place="left">1. <hi rendition="#aq">Sam,</hi> 18, 4</note>Scha&#x0364;fer David verliebet/ vnd ihn geliebet als &#x017F;ein eigen hertz/ zog auß &#x017F;einen<lb/>
Rock/ den er an hatte/ vnd gab ihm David/ zu &#x017F;einem Mantel/ &#x017F;ein &#x017F;chwert/<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">ib. c.</hi> 20, 30.</note>&#x017F;einen Bogen vnd Gu&#x0364;rtel/ er &#x017F;tehet fu&#x0364;r ihn fu&#x0364;r &#x017F;einem Vatter/ laßt &#x017F;ich vmb<lb/>
Davids willen von dem&#x017F;elben anfahren vnd &#x017F;chelten/ <hi rendition="#fr">Du vngehor&#x017F;amer<lb/>
Bößwicht/</hi> er vertritt ihn vnd &#x017F;agt/ <hi rendition="#fr">Was hat er gethan/ warumb<lb/>
&#x017F;oll er &#x017F;terben?</hi> ja er laßt den Spieß Sauls gegen ihm fahren/ Er be-<lb/>
ku&#x0364;mmert &#x017F;ich vmb Davids willen/ die&#x017F;e Lieb i&#x017F;ts/ welche auff das genane-<lb/>
&#x017F;te die Gemu&#x0364;ther/ Hertzen vnd <hi rendition="#aq">affect</hi>en mit einander verbindet/ vnd zu-<lb/>
&#x017F;ammen lo&#x0364;tet/ daß ein Freund zum andern wol &#x017F;agen mag/ <hi rendition="#aq">tu es alten<lb/>
ego,</hi> du bi&#x017F;t der ander <hi rendition="#fr">Jch</hi>; Daher/ als die gefangene Per&#x017F;iani&#x017F;che Ko&#x0364;ni-<lb/>
gin/ Darij Gemahel/ ehe vnd dann &#x017F;ie <hi rendition="#aq">Alexandium M.</hi> gekant/ vnd vermei-<lb/>
net <hi rendition="#aq">Hephæ&#x017F;tio,</hi> einer von deß Ko&#x0364;nigs Obri&#x017F;ten vnd Freunden/ &#x017F;eye der &#x017F;ieg-<lb/>
reiche Alexander/ dem&#x017F;elben ko&#x0364;nigliche Ehr angethan/ vnd nach dem &#x017F;ie<lb/>
deß Jrrthumbs gewahr worden/ hefftig er&#x017F;chrocken/ O nein! &#x017F;agt Alexan-<lb/>
der/ er&#x017F;chricke nicht/ <hi rendition="#aq">Nam &amp; hic Alexander e&#x017F;t,</hi> dann auch die&#x017F;er i&#x017F;t der<lb/>
Alexander/ als den ich fu&#x0364;r meinen geheime&#x017F;ten Freund halt. Nun i&#x017F;t Chri-<lb/>
&#x017F;tus vn&#x017F;er geheim&#x017F;ter/ lieb&#x017F;ter/ vertraute&#x017F;ter Freund/ <hi rendition="#aq">qui &#x017F;e na&#x017F;cens dedit in<lb/>
&#x017F;ocium, conve&#x017F;cens in edulium, &#x017F;e moriens in precium, &#x017F;e regnans dat in</hi><lb/>
<fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#aq">præmium</hi></fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[1194/0678] Die Sechs vnd viertzigſte wird ihn lieben/ vnd wir werden zu ihm kommen/ vnd Woh- nung bey ihm machen. Er iſt ein Gaſt vnd Wirth zugleich/ was ihm dem Gaſt widerfaͤhret/ liebes oder gutes/ das will er anders nicht auffneh- men/ als ſey es ihm ſelbs geſchehen/ dahin gehet die Parabel. Jch bin ein Gaſt geweſt/ vnd ihr habt mich beherberget/ hergegen auch: ich bin ein Gaſt geweſt/ vnd ihr habt mich nicht beherberget. Jch bin nacket geweſt/ vnd ihr habt mich bekleidet/ Jch bin kranck ge- weſen/ vnd ihr habt mich beſucht/ Jch bin gefangen geweſen/ vnd ihr ſeyd zu mir kommen/ dann was ihr gethan habt einem vnter meinen geringſten Bruͤdern/ das habt ihr mir gethan/ hergegen ihr Gottloſen/ was ihr nicht gethan habt einem vnter dieſen meinen geringſten/ das habt ihr mir auch nicht gethan. Aber dieſe Gemeinſchafft iſt noch nicht gnug. Matth. 25, 36. 40. 43. 45. Es iſt ferner amica unio, eine recht innigliche Freundſchafft. Ein getreuer Freund gehet fuͤr den andern in Todt/ amicorum omnia commu- nia, Freunde haben alles gemein. Jonathan der edle Held/ der koͤnigliche Printz vnd Stuhlerb/ nach dem er ſich in den armen Hirtenknecht vnd Schaͤfer David verliebet/ vnd ihn geliebet als ſein eigen hertz/ zog auß ſeinen Rock/ den er an hatte/ vnd gab ihm David/ zu ſeinem Mantel/ ſein ſchwert/ ſeinen Bogen vnd Guͤrtel/ er ſtehet fuͤr ihn fuͤr ſeinem Vatter/ laßt ſich vmb Davids willen von demſelben anfahren vnd ſchelten/ Du vngehorſamer Bößwicht/ er vertritt ihn vnd ſagt/ Was hat er gethan/ warumb ſoll er ſterben? ja er laßt den Spieß Sauls gegen ihm fahren/ Er be- kuͤmmert ſich vmb Davids willen/ dieſe Lieb iſts/ welche auff das genane- ſte die Gemuͤther/ Hertzen vnd affecten mit einander verbindet/ vnd zu- ſammen loͤtet/ daß ein Freund zum andern wol ſagen mag/ tu es alten ego, du biſt der ander Jch; Daher/ als die gefangene Perſianiſche Koͤni- gin/ Darij Gemahel/ ehe vnd dann ſie Alexandium M. gekant/ vnd vermei- net Hephæſtio, einer von deß Koͤnigs Obriſten vnd Freunden/ ſeye der ſieg- reiche Alexander/ demſelben koͤnigliche Ehr angethan/ vnd nach dem ſie deß Jrrthumbs gewahr worden/ hefftig erſchrocken/ O nein! ſagt Alexan- der/ erſchricke nicht/ Nam & hic Alexander eſt, dann auch dieſer iſt der Alexander/ als den ich fuͤr meinen geheimeſten Freund halt. Nun iſt Chri- ſtus vnſer geheimſter/ liebſter/ vertrauteſter Freund/ qui ſe naſcens dedit in ſocium, conveſcens in edulium, ſe moriens in precium, ſe regnans dat in præmium 1. Sam, 18, 4 ib. c. 20, 30.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/678
Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1194. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/678>, abgerufen am 26.11.2024.