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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sechs vnd viertzigste
thue. Die gewisseste Vrsach ist/ die sorge, die allen Thieren eingepflantzte
innigliche/ brünstige/ hertzliche Blutslieb/ damit ein iedes Thier seinen
Jungen zugethan/ die zwinget/ die erfordert solche strenge/ hefftige/ wüten-
de Rach/ im fall dem Beeren die Jungen entzogen worden; Dann so der
großmüthige Löw/ der doch im gewissen grad gütiger vnd sanfftmühtiger
als der Beer/ solcher massen den Raub seiner Jungen vindicirt, wie viel
Aelian. l. 3.
c.
21.
mehr der Beer? AElianus erzehlet eine solche Abentheuer/ so sich mit einem
Löwen vnd der Löwinen in Thracia begeben: Ein Beer sey ihnen heim-
lich vnd tückischer weise in ihr Löwen-höl kommen/ vnd darinnen alle junge
Löwlin vmbbracht/ darauff aber der Löw vnd die Löwin wider zuruck kom-
men/ vnd das blutige Spectacul mit Schmertzen gesehen/ seyen alsobald der
Beerin auff der Spur nachgangen/ nach dem sich nun die Beerin auff ei-
nen hohen Baum gemacht/ ist die Löwin zwar bey dem baum stehen blieben/
vnd gleichsam die Bärin gehütet/ der Löw aber vff dem gantzen Gebürg hin
vnd wider gewütet/ biß er endlich einen Holtzhauer angetroffen/ welchem/
als er den Löwen gesehen/ zu erst für grosser forcht die art auß der hand gefal-
len/ der Löw aber schmeichelte vnd geberdete sich freundlich gegen disem Men-
schen/ zeigete mit der Klau auff die Axt/ meinend er solte sie auffheben; Als
aber der Holtzhauer nicht verstunde/ was der Löw damit meinete/ fasset er
die Axt mit dem Rachen vnd bringet sie ihm: endlich liebkoset er dem Holtz-
hauer mit dem Schwantz/ vnd führet ihn mit sich zur Höle/ dazu denn auch
die Löwin kommet/ zeigen ihm also beyde den greulichen Mord ihrer Jun-
gen/ sehen zugleich auff den Baum/ auff welchem sich die Beerin auffhiel-
te: da vermercket der Holtzhauer/ daß solchen die Beerin begangen/ hat
darauff den baum vmbgehauen/ als nun der Baum gefallen/ fället zugleich
die Beerin herunter/ in einem hui fangen sie der Löw vnd Löwin/ vnd zer-
reissen sie/ darauff führet der Löw den Holtzhauer ohne Verletzung wider
an den Ort/ da er zuvor Holtz gehauen hatte. Dergleichen will Husai sa-
gen/ kan dem Achitophel auch begegnen. er thut dem Achitophel eine beweg-
liche Galgen-predigt: Er hatte dem David seinen Sohn Absolon abgestoh-
len/ schändlich verführet/ alle natürliche Liebs-bande abgeschnitten/ daß
werde David so sehr ahnden/ als ein Löw an einen Beeren/ der ihme sei-
ne Jungen entführet. Achitophel hats ohne zweiffel gemerckt/ vnd der
Schlappen nicht warten/ sondern durch Selbs-mord vorkommen wollen.

Was Husai von David deß Messiae Groß-vatter gerühmet/ kan auch
wol auff gewisse weiß von dem Enckel Christo Jesu außgesaget werden: pa-
trissat,
er schlägt seinem Vatter nach/ er hat Davids Art an sich gehabt/
Esa. 2, 22.Er ist der Mensch/ der Athem in der Nasen hat. Demnach als

ihm

Die Sechs vnd viertzigſte
thue. Die gewiſſeſte Vrſach iſt/ die ςοϱγὴ, die allen Thieren eingepflantzte
innigliche/ bruͤnſtige/ hertzliche Blutslieb/ damit ein iedes Thier ſeinen
Jungen zugethan/ die zwinget/ die erfordert ſolche ſtrenge/ hefftige/ wuͤten-
de Rach/ im fall dem Beeren die Jungen entzogen worden; Dann ſo der
großmuͤthige Loͤw/ der doch im gewiſſen grad guͤtiger vnd ſanfftmuͤhtiger
als der Beer/ ſolcher maſſen den Raub ſeiner Jungen vindicirt, wie viel
Aelian. l. 3.
c.
21.
mehr der Beer? Ælianus erzehlet eine ſolche Abentheuer/ ſo ſich mit einem
Loͤwen vnd der Loͤwinen in Thracia begeben: Ein Beer ſey ihnen heim-
lich vnd tuͤckiſcher weiſe in ihr Loͤwen-hoͤl kommen/ vnd darinnen alle junge
Loͤwlin vmbbracht/ darauff aber der Loͤw vnd die Loͤwin wider zuruck kom-
men/ vnd das blutige Spectacul mit Schmertzen geſehen/ ſeyen alſobald der
Beerin auff der Spur nachgangen/ nach dem ſich nun die Beerin auff ei-
nen hohen Baum gemacht/ iſt die Loͤwin zwar bey dem baum ſtehen blieben/
vnd gleichſam die Baͤrin gehuͤtet/ der Loͤw aber vff dem gantzen Gebuͤrg hin
vnd wider gewuͤtet/ biß er endlich einen Holtzhauer angetroffen/ welchem/
als er den Loͤwen geſehen/ zu erſt fuͤr groſſer forcht die art auß der hand gefal-
lẽ/ der Loͤw aber ſchmeichelte vnd geberdete ſich freundlich gegen diſem Men-
ſchen/ zeigete mit der Klau auff die Axt/ meinend er ſolte ſie auffheben; Als
aber der Holtzhauer nicht verſtunde/ was der Loͤw damit meinete/ faſſet er
die Axt mit dem Rachen vnd bringet ſie ihm: endlich liebkoſet er dem Holtz-
hauer mit dem Schwantz/ vnd fuͤhret ihn mit ſich zur Hoͤle/ dazu denn auch
die Loͤwin kommet/ zeigen ihm alſo beyde den greulichen Mord ihrer Jun-
gen/ ſehen zugleich auff den Baum/ auff welchem ſich die Beerin auffhiel-
te: da vermercket der Holtzhauer/ daß ſolchen die Beerin begangen/ hat
darauff den baum vmbgehauen/ als nun der Baum gefallen/ faͤllet zugleich
die Beerin herunter/ in einem hui fangen ſie der Loͤw vnd Loͤwin/ vnd zer-
reiſſen ſie/ darauff fuͤhret der Loͤw den Holtzhauer ohne Verletzung wider
an den Ort/ da er zuvor Holtz gehauen hatte. Dergleichen will Huſai ſa-
gen/ kan dem Achitophel auch begegnen. er thut dem Achitophel eine beweg-
liche Galgen-predigt: Er hatte dem David ſeinen Sohn Abſolon abgeſtoh-
len/ ſchaͤndlich verfuͤhret/ alle natuͤrliche Liebs-bande abgeſchnitten/ daß
werde David ſo ſehr ahnden/ als ein Loͤw an einen Beeren/ der ihme ſei-
ne Jungen entfuͤhret. Achitophel hats ohne zweiffel gemerckt/ vnd der
Schlappen nicht warten/ ſondern durch Selbs-mord vorkommen wollen.

Was Huſai von David deß Meſſiæ Groß-vatter geruͤhmet/ kan auch
wol auff gewiſſe weiß von dem Enckel Chriſto Jeſu außgeſaget werden: pa-
triſſat,
er ſchlaͤgt ſeinem Vatter nach/ er hat Davids Art an ſich gehabt/
Eſa. 2, 22.Er iſt der Menſch/ der Athem in der Naſen hat. Demnach als

ihm
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[1190/0674] Die Sechs vnd viertzigſte thue. Die gewiſſeſte Vrſach iſt/ die ςοϱγὴ, die allen Thieren eingepflantzte innigliche/ bruͤnſtige/ hertzliche Blutslieb/ damit ein iedes Thier ſeinen Jungen zugethan/ die zwinget/ die erfordert ſolche ſtrenge/ hefftige/ wuͤten- de Rach/ im fall dem Beeren die Jungen entzogen worden; Dann ſo der großmuͤthige Loͤw/ der doch im gewiſſen grad guͤtiger vnd ſanfftmuͤhtiger als der Beer/ ſolcher maſſen den Raub ſeiner Jungen vindicirt, wie viel mehr der Beer? Ælianus erzehlet eine ſolche Abentheuer/ ſo ſich mit einem Loͤwen vnd der Loͤwinen in Thracia begeben: Ein Beer ſey ihnen heim- lich vnd tuͤckiſcher weiſe in ihr Loͤwen-hoͤl kommen/ vnd darinnen alle junge Loͤwlin vmbbracht/ darauff aber der Loͤw vnd die Loͤwin wider zuruck kom- men/ vnd das blutige Spectacul mit Schmertzen geſehen/ ſeyen alſobald der Beerin auff der Spur nachgangen/ nach dem ſich nun die Beerin auff ei- nen hohen Baum gemacht/ iſt die Loͤwin zwar bey dem baum ſtehen blieben/ vnd gleichſam die Baͤrin gehuͤtet/ der Loͤw aber vff dem gantzen Gebuͤrg hin vnd wider gewuͤtet/ biß er endlich einen Holtzhauer angetroffen/ welchem/ als er den Loͤwen geſehen/ zu erſt fuͤr groſſer forcht die art auß der hand gefal- lẽ/ der Loͤw aber ſchmeichelte vnd geberdete ſich freundlich gegen diſem Men- ſchen/ zeigete mit der Klau auff die Axt/ meinend er ſolte ſie auffheben; Als aber der Holtzhauer nicht verſtunde/ was der Loͤw damit meinete/ faſſet er die Axt mit dem Rachen vnd bringet ſie ihm: endlich liebkoſet er dem Holtz- hauer mit dem Schwantz/ vnd fuͤhret ihn mit ſich zur Hoͤle/ dazu denn auch die Loͤwin kommet/ zeigen ihm alſo beyde den greulichen Mord ihrer Jun- gen/ ſehen zugleich auff den Baum/ auff welchem ſich die Beerin auffhiel- te: da vermercket der Holtzhauer/ daß ſolchen die Beerin begangen/ hat darauff den baum vmbgehauen/ als nun der Baum gefallen/ faͤllet zugleich die Beerin herunter/ in einem hui fangen ſie der Loͤw vnd Loͤwin/ vnd zer- reiſſen ſie/ darauff fuͤhret der Loͤw den Holtzhauer ohne Verletzung wider an den Ort/ da er zuvor Holtz gehauen hatte. Dergleichen will Huſai ſa- gen/ kan dem Achitophel auch begegnen. er thut dem Achitophel eine beweg- liche Galgen-predigt: Er hatte dem David ſeinen Sohn Abſolon abgeſtoh- len/ ſchaͤndlich verfuͤhret/ alle natuͤrliche Liebs-bande abgeſchnitten/ daß werde David ſo ſehr anden/ als ein Loͤw an einen Beeren/ der ihme ſei- ne Jungen entfuͤhret. Achitophel hats ohne zweiffel gemerckt/ vnd der Schlappen nicht warten/ ſondern durch Selbs-mord vorkommen wollen. Aelian. l. 3. c. 21. Was Huſai von David deß Meſſiæ Groß-vatter geruͤhmet/ kan auch wol auff gewiſſe weiß von dem Enckel Chriſto Jeſu außgeſaget werden: pa- triſſat, er ſchlaͤgt ſeinem Vatter nach/ er hat Davids Art an ſich gehabt/ Er iſt der Menſch/ der Athem in der Naſen hat. Demnach als ihm Eſa. 2, 22.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1190. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/674>, abgerufen am 22.11.2024.