Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Funff vnd viertzigste rung wie die meteora in der Lufft; Feuer muß seyn pabulum vnd Nahrunghaben/ sonst vergehet es/ aber dieses Liecht bedarff dergleichen nicht. Kein wind hat den tag iemal verwehen können/ kein Reiff kan der Sonnenstrahl erfrören/ kein Wasser denselben verlöschen/ darumb auch der radius ehe re- flectirt, als daß er solte können außgelöschet werden; Also auch der verklärte Leib Christi. Zwar diß privilegium hatte der Leib Christi für vnsern Leibern/ daß er natürlicher ordentlicher weiß/ wo er nicht gern gewolt/ nicht hätte sterben vnd verwesen müssen/ aber er kont gleichwol sterben/ nunmehr aber Rom. 6, 10heist es/ Er ist der Sünden gestorben zu einem mal/ er stirbet hin- fort nicht mehr. Es hungerte ihn in den tagen seines fleisches/ vnd dürstete ihn/ er mußte essen vnd trincken/ die natürliche Lebensquell zuerhalten: aber nunmehr ohne speiß vnd tranck. daß er aber mit seinen Jüngern gessen nach der Aufferstehung/ geschah per oikonomian, durch ein willkührliche anmuth. IV. Corpus dunaton, ein mächtiger Leib. Was ein himmlisches Aukunfft
Die Fůnff vnd viertzigſte rung wie die meteora in der Lufft; Feuer muß ſeyn pabulum vnd Nahrunghaben/ ſonſt vergehet es/ aber dieſes Liecht bedarff dergleichen nicht. Kein wind hat den tag iemal verwehen koͤnnen/ kein Reiff kan der Sonnenſtrahl erfroͤren/ kein Waſſer denſelben verloͤſchen/ darumb auch der radius ehe re- flectirt, als daß er ſolte koͤnnen außgeloͤſchet werden; Alſo auch der verklaͤrte Leib Chriſti. Zwar diß privilegium hatte der Leib Chriſti fuͤr vnſern Leibern/ daß er natuͤrlicher ordentlicher weiß/ wo er nicht gern gewolt/ nicht haͤtte ſterben vnd verweſen muͤſſen/ aber er kont gleichwol ſterben/ nunmehr aber Rom. 6, 10heiſt es/ Er iſt der Suͤnden geſtorben zu einem mal/ er ſtirbet hin- fort nicht mehr. Es hungerte ihn in den tagẽ ſeines fleiſches/ vnd duͤrſtete ihn/ er mußte eſſen vnd trincken/ die natuͤrliche Lebensquell zuerhalten: aber nunmehr ohne ſpeiß vnd tranck. daß er aber mit ſeinen Juͤngern geſſen nach der Aufferſtehung/ geſchah per οἰκονομίαν, durch ein willkuͤhrliche anmuth. IV. Corpus δυνατὸν, ein maͤchtiger Leib. Was ein him̃liſches Aukunfft
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Die Fůnff vnd viertzigſte
rung wie die meteora in der Lufft; Feuer muß ſeyn pabulum vnd Nahrung
haben/ ſonſt vergehet es/ aber dieſes Liecht bedarff dergleichen nicht. Kein
wind hat den tag iemal verwehen koͤnnen/ kein Reiff kan der Sonnenſtrahl
erfroͤren/ kein Waſſer denſelben verloͤſchen/ darumb auch der radius ehe re-
flectirt, als daß er ſolte koͤnnen außgeloͤſchet werden; Alſo auch der verklaͤrte
Leib Chriſti. Zwar diß privilegium hatte der Leib Chriſti fuͤr vnſern Leibern/
daß er natuͤrlicher ordentlicher weiß/ wo er nicht gern gewolt/ nicht haͤtte
ſterben vnd verweſen muͤſſen/ aber er kont gleichwol ſterben/ nunmehr aber
heiſt es/ Er iſt der Suͤnden geſtorben zu einem mal/ er ſtirbet hin-
fort nicht mehr. Es hungerte ihn in den tagẽ ſeines fleiſches/ vnd duͤrſtete
ihn/ er mußte eſſen vnd trincken/ die natuͤrliche Lebensquell zuerhalten: aber
nunmehr ohne ſpeiß vnd tranck. daß er aber mit ſeinen Juͤngern geſſen nach
der Aufferſtehung/ geſchah per οἰκονομίαν, durch ein willkuͤhrliche anmuth.
Rom. 6, 10
IV. Corpus δυνατὸν, ein maͤchtiger Leib. Was ein him̃liſches
Liecht fuͤr ein Krafft vnd influentz hab/ iſt auß der Erfahrung bekant. Ein
himliſches corpus iſt ſchnell/ viel ſchneller als ein Pfeil von der Sennen/
als ein Kugel/ als der Wind; ſo bald die Sonn anbricht/ iſt der gantze
horizont in einem augenblick mit dem Liecht erleuchtet: die Sonn laufft in
einer Stund 1000000. Meilen. Das Liecht penetrirt Cryſtall-glaß/ vnd
vnd dergleichen durchſcheinende Coͤrper/ Wie die Sonn durchſchei-
net das Glaß ꝛc. das Liecht blendet/ ſchrecket/ hat groſſe influentz in der
Natur/ es erfreuet auch die Augen/ vnd erquicket das Hertz; Alſo auch
der Leib Chriſti/ weyland ein ſchwacher/ muͤder/ vnmaͤchtiger Leib/ der
ſchlaffen muſte/ wann er ſich abgemattet; ietzo aber ſchnell vnd hurtig/ flugs
in einem hui war er bald da/ bald dort; hie in vnſerm Text ſtehet/ Er ſeye
ploͤtzlich erſchienen. Fuͤnff mal erſchien er auff einen Tag vnterſchied-
lichen Perſonen/ an vnterſchiedlichen orten: beyneben ein ſubtiler/ durchge-
hender leib/ gleich einẽ Geiſt/ dem alle Coͤrper durchlaͤuffig ſind/ zum Exem-
pel; der Engel/ der zu Petro ins gefaͤngnuß ploͤtzlich komen/ dergehet durch
kein Wand/ kein Maur/ kein eiſſerne Thuͤr kan ihn hindern/ auffhalten oder
außſchlieſſen. Wie ein klang oder Schall durch einen andern Leib durchtrin-
get/ alſo der Leib Chriſti durch den verſigelten Stein/ wie die lieben Alten
von ſeiner Aufferſtehung gehalten/ ſonderlich Hieronymus, Chryſoſtomus.
Der Evangeliſt gibt auch gnugſam zuverſtehen/ daß Chriſtus ſchon auff-
erſtanden/ ehe vnd dann der Engel kommen/ vnd den Stein hinweg ge-
waltzet/ der Engel kam nicht als ein Janitor, als ein Thorſchlieſſer vnd
Wegmacher/ ſondern als Zeuge/ daß die Aufferſtehung ſchon vor ſeiner
Aukunfft
Actor. 9, 3.
Act 12, 7.
ſeqq.
Hieron. q.
6. ad Hedi-
trian.
Chryſoſt.
hom. 90.
in Matth.
Matth. 28,
2. 4.
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