Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. in seinem gantzen Regiment vnd Wesen/ daß es für Augen vnd Sinnenverborgen ist/ vnd allem im Wort davon gesagt wird/ welches sich doch mit Menschen Vernunfft nicht r[e]ymet/ darumb halten sie auch nichts davon. Das ist eben das hohe ärgernuß/ daran sich die Vernunfft vnd alle Dann es reymet sich nicht in ihrem Verstand/ daß ein warhafftiger Aber den Christen wird solches angezeigt/ daß sie lernen die rechte greiffen. g g g ij
Predigt. in ſeinem gantzen Regiment vnd Weſen/ daß es fuͤr Augen vnd Sinnenverborgen iſt/ vnd allem im Wort davon geſagt wird/ welches ſich doch mit Menſchen Vernunfft nicht r[e]ymet/ darumb halten ſie auch nichts davon. Das iſt eben das hohe aͤrgernuß/ daran ſich die Vernunfft vnd alle Dann es reymet ſich nicht in ihrem Verſtand/ daß ein warhafftiger Aber den Chriſten wird ſolches angezeigt/ daß ſie lernen die rechte greiffen. g g g ij
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Predigt.
in ſeinem gantzen Regiment vnd Weſen/ daß es fuͤr Augen vnd Sinnen
verborgen iſt/ vnd allem im Wort davon geſagt wird/ welches ſich doch mit
Menſchen Vernunfft nicht reymet/ darumb halten ſie auch nichts davon.
Das iſt eben das hohe aͤrgernuß/ daran ſich die Vernunfft vnd alle
Weißheit der Welt ſtoͤſſet. Dann ſo dieſer Chriſtus ein ſolcher Koͤnig
waͤre/ zur Rechten Gottes ſitzend/ ſo muſte er nicht alſo regieren/ vnd ſo es
ſoll Gottes Reich ſeyn vnd heiſſen (ſpricht ſie) ſo wurde er ſie nicht laſſen alſo
ſchwach ſeyn/ noch leyden/ daß ſie von jedermann angefochten vnd gepla-
get wuͤrden/ (wie ſie dann Gottes Werck allezeit richten vnd meiſtern) wie
laͤſſet er ſolches geſchehen/ daß die Frommen vntertruckt werden/ vnd die
Boͤſen oben ſchweben? weil er doch der Allerweiſeſte/ Froͤm̃eſte vnd Maͤch-
tigſte ſeyn ſoll. Weiſſer uͤber alles/ vnd hat die Gewalt zu wehren/ war-
umb wehret ers nicht? Jſt er from̃ vnd gerecht/ warumb ſihet er durch die
Finger/ vnd laͤſſet ſo viel vnrecht geſchehen? Nun ſtellet ſich die hoͤchſte Ge-
rechtigkeit/ Gewalt vnd Weißheit/ als koͤnte vnd wolte er nichts darzu
thun/ oder ſehe vnd wiſſe nichts davon/ muß alſo von der Welt ſeine Weiß-
heit fuͤr Thorheit/ ſeine Gewalt fuͤr nichts/ ſein Werck vnd Thun fuͤr vn-
gerecht gehalten werden/ daß viel Leuthe auß ſolchen Gedancken/ ihrer ey-
gener Klugheit dahin gerathen ſind/ vnd noch dahin gerathen/ daß ſie
ſchlechts ſagen/ es muͤſſe entweder kein Gott ſeyn/ oder muͤſſe ſich der Men-
ſchen auff Erden nichts annehmen.
Dann es reymet ſich nicht in ihrem Verſtand/ daß ein warhafftiger
Gott/ der da gewaltig/ from̃ vnd weiſſe iſt/ ſolches leide/ darumb muͤſſe der
eines folgen/ daß er entweder nicht alles wiſſe/ oder nicht thun koͤnne/ oder
nicht wolle. Weiß ers vnd thuts nicht/ ſo iſt er nicht from̃; Weiß ers aber
nicht/ ſo iſt er nicht die hoͤchſte Weißheit: Kan ers nicht/ ſo iſt er nicht All-
maͤchtig. Welches ich nun von denen ihm nehme/ damit habe ich ihn ver-
leugnet/ vnd ſeine Gottheit genommen/ vnd einen vnmaͤchtigen/ nichtigen
Goͤtzen/ oder Narren vnd Schalck auß thme gemacht. Das iſt ietzt der Tuͤr-
cken/ Juden/ vnd auch vnſerer Papiſten Glaube/ vnd kan kein ander ſeyn
bey allen denen/ ſo dieſen Chriſtum nicht kennen. Nun warumb thut er
dann ſolches? das ſollen jene kluge Lehrer vnd Meiſter uͤber Gott vnd ſein
Wort vnd werck nicht wiſſen noch verſtehen/ ſondern in ihrer Klugheit vnd
Weißheit zu Narren werden/ vnd ſich ſelbs verfuͤhren.
Aber den Chriſten wird ſolches angezeigt/ daß ſie lernen die rechte
Goͤttliche Weißheit/ darinn er will erkant werden. Dann es geſchicht
darumb alſo/ daß diß Reich ſoll ſeyn ein Reich deß Glaubens/ darinn Gott
wunderbarlich regieret/ vnd anders dann Menſchen verſtehen vnd be-
greiffen.
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