Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. Herren sind/ sondern schlecht Gott selbs gleich gesetzet. Wie könte sich diehohe Maiestät tieffer demütigen/ dann daß er diß arme Fleisch vnd Blut also ehret vnd hebet/ mit seiner Göttlichen Ehre vnd Gewalt? daß er sich in diese vnsere Natur sencket/ vnd selbs ein Glied wird menschlichen Ge- schlechts/ welche Ehre auch keinem Engel im Himmel widerfahren ist. II. Fiducia, Sein starckes vertrauen; David nennet seinen Aber wo solcher Glaub soll bestehen vnd erhalten werden/ da muß man von g g g
Predigt. Herren ſind/ ſondern ſchlecht Gott ſelbs gleich geſetzet. Wie koͤnte ſich diehohe Maieſtaͤt tieffer demuͤtigen/ dann daß er diß arme Fleiſch vnd Blut alſo ehret vnd hebet/ mit ſeiner Goͤttlichen Ehre vnd Gewalt? daß er ſich in dieſe vnſere Natur ſencket/ vnd ſelbs ein Glied wird menſchlichen Ge- ſchlechts/ welche Ehre auch keinem Engel im Himmel widerfahren iſt. II. Fiducia, Sein ſtarckes vertrauen; David nennet ſeinen Aber wo ſolcher Glaub ſoll beſtehen vnd erhalten werden/ da muß man von g g g
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Predigt.
Herren ſind/ ſondern ſchlecht Gott ſelbs gleich geſetzet. Wie koͤnte ſich die
hohe Maieſtaͤt tieffer demuͤtigen/ dann daß er diß arme Fleiſch vnd Blut
alſo ehret vnd hebet/ mit ſeiner Goͤttlichen Ehre vnd Gewalt? daß er ſich
in dieſe vnſere Natur ſencket/ vnd ſelbs ein Glied wird menſchlichen Ge-
ſchlechts/ welche Ehre auch keinem Engel im Himmel widerfahren iſt.
II. Fiducia, Sein ſtarckes vertrauen; David nennet ſeinen
Sohn Adoni: iſt ein Glaubens-wort; Er ſaget nicht/ Jehova, welches
Wort kein affixum leidet/ ſondern daß er ſeinen Glauben bezeuge/ ſagt er/
Adoni, mein HErr! ob er ſchon ſein Sohn geweſt. David war ein
groſſer Herr/ hat viel Gaben gehabt/ deren er ſich haͤtte koͤnnen beruͤhmen
vnd darauff trotzen; aber er ſpricht Adoni; Wirffet Thron vnd Kron zu-
ſammen zu ſeinen Fuͤſſen. Hierzu gehoͤret nun der Glaube/ der ſich deß
Koͤniges annehme/ vnd dieſen Chriſtum alſo lerne anſehen/ vnd gewißlich
darfuͤr halten/ daß er einen ſolchen Herrn an ihm habe/ der da nicht fuͤr
ſich ſelbs droben im Him̃el muͤſſig ſitzet/ oder mit den Engeln kurtzweil trei-
bet/ ſondern ſolch Regiment allenthalben kraͤfftiglich fuͤhret/ alle Hertzen in
der Hand hat/ vnd ſeine Chriſtenheit warhafftig regieret vnd fuͤhret/ rettet/
ſchuͤtzet vnd erhaͤlt/ vnd allen/ ſo an ihn glauben vnd ihn anruffen/ gewißlich
ſolche Guͤter gibet/ wie St. Paulus Epheſ. 4. auß dem 68. Pſalmen ſaget/
Daß Er darumb ſey hinauff in die Hoͤhe gefahren/ vnd ſich zur
Gottes Rechten geſetzet/ daß er den Menſchen ſolche Goͤttliche
Gaben gebe.
Luther. p.
Aber wo ſolcher Glaub ſoll beſtehen vnd erhalten werden/ da muß man
nicht ſehen nach dem aͤuſſerlichen Schein vnd Weſen/ nach der Vernunfft
duͤncken/ oder vnſers eigen Hertzen fuͤhlen folgen/ ſondern wie deß glaubens
Art vnd Kunſt/ Hebr. 11. beſchrieben iſt/ daß er feſt halt/ vnd nicht
zweiffelt an dem/ daß er nicht ſihet. Dann vnſerm ſehen vnd fuͤhlen
nach/ ſcheinets nichts uͤberal (wie zu vor geſagt iſt) daß Chriſtus ſo gewaltig-
lich bey vns regiere/ ſondern viel mehr das Widerſpiel ſehen vnd fuͤhlen wir/
vnd iſt nichts dann eitel Schwachheit vnd Vnkrafft fuͤr augen/ bey der
Chriſtenheit/ als ſeye ſie gar elend vnd verlaſſen/ ohne Huͤlff vnd Rettung/
von der Welt vntergetruckt/ vnd mit fuͤſſen getretten/ darzu vom Teuffel
mit der Suͤnde/ Tods- vnd Hoͤllen-ſchrecken vnd Angſt uͤberfallen vnd be-
traͤnget/ ohn was ſonſt allerley gemeine leibliche Vnfall/ Gefahr vnd Noth
uͤber ſie gehet/ mehr dann uͤber andere Leuthe. Darumb muß allhie ſolche
Glaubens-kunſt vnd Meiſterſtuͤck gehen/ daß er wider ſolch fuͤhlen vnd
Sinne kaͤmpffe vnd fechte/ vnd an dem bloſſen wort halte/ ſo er allhie hoͤret/
daß dieſer Chriſtus (wiewol vnſichtbar) droben zur Rechten Hand Gottes/
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