Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Drey vnd viertzigste von ihm solte geboren werden. Vnd nach dem wir wissen/ daß vnserHerr Christus vns vorgegangen/ vnd schon droben zur Rechten Gottes regieret/ auff daß er vns auch zu solcher Herrligkeit bringe; Solten wir billich diesen Articul stärcker vnd fester halten/ dann wir thun/ so wir doch sehen/ wie die lieben heiligen Vätter im Alten Testament/ ihren Articul/ von dem zukünfftigen Christo haben gefasset/ vnd so frölich vnd von gan- tzem Hertzen deß gewartet/ als hätten sie keine andere Freude noch Trost auff Erden/ vnd so viel gewisser vnd stärcker geglaubet/ dann wir vnser herr- liche Aufferstehung vnd ewiges Leben/ welche/ wann wir auch könten so ge- wiß vnd frölich erwarten/ vnd vnser Hertz deß Glaubens so voll wäre/ was solt vns fehlen/ daß wir nicht auch solche schöne/ fröliche Psalmen solten machen? Aber es ist leyder vnser Glaube nichts gegen dieser Leuthe Glau- ben/ daß wir ihnen wol müssen den Ruhm lassen/ daß sie vnsere Vätter/ Lehrer vnd Meister sind/ vnd wir froh werden/ daß wir ihre Schüler bleiben/ vnd noch gnug zu thun haben/ daß wir in ihre Fußstapffen tretten/ ob wir gleich ihr Maß vnd Ziel nicht erreichen können/ vnd mögen vns genügen lassen/ daß wir ihren Geist mögen spüren vnd sehen/ vnd dardurch ein wenig erwecket werden/ auch einen Funcken solches Geistes vnd Glauben zu em- pfahen. 304. Solcher Glaub hatte disen David so lustig vnd voll Geistlicher Freu- Herren
Die Drey vnd viertzigſte von ihm ſolte geboren werden. Vnd nach dem wir wiſſen/ daß vnſerHerr Chriſtus vns vorgegangen/ vnd ſchon droben zur Rechten Gottes regieret/ auff daß er vns auch zu ſolcher Herrligkeit bringe; Solten wir billich dieſen Articul ſtaͤrcker vnd feſter halten/ dann wir thun/ ſo wir doch ſehen/ wie die lieben heiligen Vaͤtter im Alten Teſtament/ ihren Articul/ von dem zukuͤnfftigen Chriſto haben gefaſſet/ vnd ſo froͤlich vnd von gan- tzem Hertzen deß gewartet/ als haͤtten ſie keine andere Freude noch Troſt auff Erden/ vnd ſo viel gewiſſer vnd ſtaͤrcker geglaubet/ dann wir vnſer herr- liche Aufferſtehung vnd ewiges Leben/ welche/ wann wir auch koͤnten ſo ge- wiß vnd froͤlich erwarten/ vnd vnſer Hertz deß Glaubens ſo voll waͤre/ was ſolt vns fehlen/ daß wir nicht auch ſolche ſchoͤne/ froͤliche Pſalmen ſolten machen? Aber es iſt leyder vnſer Glaube nichts gegen dieſer Leuthe Glau- ben/ daß wir ihnen wol muͤſſen den Ruhm laſſen/ daß ſie vnſere Vaͤtter/ Lehrer vnd Meiſter ſind/ vnd wir froh werden/ daß wir ihre Schuͤler bleiben/ vnd noch gnug zu thun haben/ daß wir in ihre Fußſtapffen tretten/ ob wir gleich ihr Maß vnd Ziel nicht erreichen koͤnnen/ vnd moͤgen vns genuͤgen laſſen/ daß wir ihren Geiſt moͤgen ſpuͤren vnd ſehen/ vnd dardurch ein wenig erwecket werden/ auch einen Funcken ſolches Geiſtes vnd Glauben zu em- pfahen. 304. Solcher Glaub hatte diſen David ſo luſtig vnd voll Geiſtlicher Freu- Herren
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Die Drey vnd viertzigſte
von ihm ſolte geboren werden. Vnd nach dem wir wiſſen/ daß vnſer
Herr Chriſtus vns vorgegangen/ vnd ſchon droben zur Rechten Gottes
regieret/ auff daß er vns auch zu ſolcher Herrligkeit bringe; Solten wir
billich dieſen Articul ſtaͤrcker vnd feſter halten/ dann wir thun/ ſo wir doch
ſehen/ wie die lieben heiligen Vaͤtter im Alten Teſtament/ ihren Articul/
von dem zukuͤnfftigen Chriſto haben gefaſſet/ vnd ſo froͤlich vnd von gan-
tzem Hertzen deß gewartet/ als haͤtten ſie keine andere Freude noch Troſt
auff Erden/ vnd ſo viel gewiſſer vnd ſtaͤrcker geglaubet/ dann wir vnſer herr-
liche Aufferſtehung vnd ewiges Leben/ welche/ wann wir auch koͤnten ſo ge-
wiß vnd froͤlich erwarten/ vnd vnſer Hertz deß Glaubens ſo voll waͤre/ was
ſolt vns fehlen/ daß wir nicht auch ſolche ſchoͤne/ froͤliche Pſalmen ſolten
machen? Aber es iſt leyder vnſer Glaube nichts gegen dieſer Leuthe Glau-
ben/ daß wir ihnen wol muͤſſen den Ruhm laſſen/ daß ſie vnſere Vaͤtter/
Lehrer vnd Meiſter ſind/ vnd wir froh werden/ daß wir ihre Schuͤler bleiben/
vnd noch gnug zu thun haben/ daß wir in ihre Fußſtapffen tretten/ ob wir
gleich ihr Maß vnd Ziel nicht erreichen koͤnnen/ vnd moͤgen vns genuͤgen
laſſen/ daß wir ihren Geiſt moͤgen ſpuͤren vnd ſehen/ vnd dardurch ein wenig
erwecket werden/ auch einen Funcken ſolches Geiſtes vnd Glauben zu em-
pfahen.
Solcher Glaub hatte diſen David ſo luſtig vnd voll Geiſtlicher Freu-
de gemacht/ diſen Pſalmen zu ſingen/ vnd ſo troͤtzlich zu ruͤhmen von dieſem
Chriſto/ der doch noch erſt uͤber lange Zeit ſoll geboren werden. Was wuͤrde
er gethan haben/ wann er den Tag erlebet hette/ da ſolches erfuͤllet vnd offen-
barlich in die welt außgeprediget wordẽ waͤre/ wie es nun geſchehen iſt? Dañ
ſolt er ſich nicht deß hertzlich freuen/ daß ſein eygen natuͤrlich Fleiſch vnd
Blut/ von ihm geboren/ ſoll ſo hoch kommen/ daß er in Gottes Stuhl ſitze/
vnd von allen Creaturen/ rechter warhafftiger Gott erklaͤret vnd angebet-
tet werde. Wiewol aber David diß fleiſchliche Vortheil hat (ſeiner Per-
ſon halber) daß Chriſtus leiblich von ihm ſolt geboren werden/ welches wir
nicht haben/ ſo haben wir vns doch nichts deſto weniger zu freuen vnd zu
troͤſten/ der gemeinen Ehre vnd Herrligkeit/ welcher wir eben ſo wol als
David/ vnd die heiligen Vaͤtter deß Juͤdiſchen Volcks/ theilhafftig ſind/
daß eben dieſes vnſers Fleiſches vnd Bluts (das iſt/ der Menſchlichen Na-
tur) ein Stuͤcke droben im Himmel/ zur Rechten Gottes ſitzet/ vnd eben ſo
wol vnſer Herr ſeyn will/ als Davids vnd der andern. Dann das iſt
die vnaußſprechliche groſſe Herrligkeit vnd Ehre deß Menſchlichen Ge-
ſchlechts/ daß es ſo hoch erhoben wird/ nicht ſchlecht gen Himmel vnter die
heiligen Engel/ oder Ertzengel/ welches doch treffliche groſſe Fuͤrſten vnd
Herren
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