Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. alle/ niemand außgenommen/ sehen vnd fchauen sollen/ das halt vnser Kö-nig Christus ihm für eine Ehre vnd keine Schande. Jener Böhmische König Ottocar hätte gerne die Reichs-lehen vom Darumb Ecce! Sihe/ spricht der Prophet Daniel/ sihe die Person/ Sihe an disen König/ als deinen König/ der dein König genennet/ meinten e e e ij
Predigt. alle/ niemand außgenommen/ ſehen vnd fchauen ſollen/ das halt vnſer Koͤ-nig Chriſtus ihm fuͤr eine Ehre vnd keine Schande. Jener Boͤhmiſche Koͤnig Ottocar haͤtte gerne die Reichs-lehen vom Darumb Ecce! Sihe/ ſpricht der Prophet Daniel/ ſihe die Perſon/ Sihe an diſen Koͤnig/ als deinen Koͤnig/ der dein Koͤnig geneñet/ meinten e e e ij
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Predigt.
alle/ niemand außgenommen/ ſehen vnd fchauen ſollen/ das halt vnſer Koͤ-
nig Chriſtus ihm fuͤr eine Ehre vnd keine Schande.
Jener Boͤhmiſche Koͤnig Ottocar haͤtte gerne die Reichs-lehen vom
Keyſer Rudolphen empfangen/ wanns niemand geſehen haͤtte: Bate dem-
nach darbey/ daß er den Eyd der Trew vnd Lehens-pflicht dem Keyſer vnter
ſeinem Gezelt/ vnd nicht vor jederman leiſten moͤchte. Es wurde ihm zwar
nicht abgeſchlagen/ vnd nur die Fuͤrſten zu dieſem actu der Huldigung zu-
gelaſſen/ aber da der Koͤnig vor dem Keyſer auff den Knien ſaß/ fiel das
Gezelt/ welches mit fleiß alſo gemacht war/ vrploͤtzlich rings umb auff den
boden/ da ſahe jederman/ ſo wol die Boͤhmen/ als die Keyſerlichen/ wie der
Keyſer in ſeiner Majeſtaͤt ſaß/ vnd die Chur-vnd Fuͤrſten vmb ihn/ vnd wie
der ſtoltze Koͤnig von Boͤhmen mit bloſſem Haupt vor ihm auff den Knien
lage. Ottocaro that dieſe ſchmach wehe/ er dorffte ſich aber keines zorns als-
bald annem̃en. Wird gleichwol druͤber rebelliſch/ fanget einen Krieg an/ der
ihm bekom̃en/ wie dem hund das graß; Vnſer Ehren Koͤnig Chriſtus/ der
ſchaͤmet ſich ſeiner Behauſung nicht/ Er erkennet/ daß er nach der Menſch-
heit ſeinem Vatter vnterworffen/ vnd wird zu einem Herrn gemacht/
doch zur Ehre ſeines Vatters.
Darumb Ecce! Sihe/ ſpricht der Prophet Daniel/ ſihe die Perſon/
die nicht mehr gleich eines Menſchen Sohn im Schatten ſich ſehen laſſen/
ſondern ſich geoffenbaret in ſeinem eigenen Perſoͤnlichen Fleiſch. Sihe
mit glaubigen vnd getroſten Augen an/ ſihe ſeine ſiegreiche Himmelfahrt/
als deine Vorfahrt zur Hoffnung der Nachfahrt/ dein hoͤchſter Troſt ſein
Aufffahrt iſt. Er iſt hinauff gefahren als der Quartiermeiſter/ du wirſt der-
mal eins auch fuͤr den Alten gebracht werden/ von den heiligen Engeln
im Engliſchen Himmels-wagen. Jch fahre auff/ ſagt Er/ zu meinem
Gott vnd zu eurem Gott/ zu meinem Vatter vnd zu eurem
Vatter. Solche Nachfabrt ſoll den anfang machen/ im glauben vnd
vererauen/ biß daß wir recht zuſammen kommen; Darumb fliehe der Welt
bahn/ vnd gedencke an das Weib Loth/ ſo auß vnzeitiger Sorgfalt vnd
Begierde deß Zeitlichen zu ruͤck geſehen/ vnd der Stimme deß Engels vn-
gehorſam geweſt; Laß dir ihre Straffe eine Wuͤrtze der Klugheit ſeyn/ ſo
wirſtu Chriſto dienen.
Ioh. 20, 17.
Gen. 9, 26
Sihe an diſen Koͤnig/ als deinen Koͤnig/ der dein Koͤnig geneñet/
in groſſer Hertzens-freude vnd Troſt/ trotze mit ſolchem Anblick vnchriſtli-
che Welt-koͤnige vnd Tyrannen/ die arme Schweins-blaſen: trotze den ver-
meinten
e e e ij
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