Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Zwey vnd viertzigste ihm käme/ vnd bäte/ er wolte ihm erlauben/ etliche tlieses auff der Universi-tät anzuschlagen: Er schriebe aber mit solchen grossen Buchstaben/ daß man auch die Schrifft in der Schweinitz lesen konte. Die Feder die er führete/ langete biß gen Rom/ vnd gieng dem Löwen/ welcher daselbst lag/ durch beyde Ohren/ vnd von dannen streckte sie sich biß an die dreyfache Krone deß Papsts/ welche sie dermassen bewegte/ daß sie dem fall nahe war. Es vernahm aber dieser Churfürst im Traum/ daß dieser Mönch seine Fe- der solte gezogen haben auß dem Flungel einer Böhmischen Ganß/ welche Ganß ist gewesen Johann Huß/ welcher/ als er zu Costnitz vmb der War- heit willen verbrant wurde/ sprach/ heute bratet ihr eine Ganß (dann Huß heisset in Böhmischer Sprach eine Ganß) aber über hundert Jahr wird kommen ein Schwan/ den werder ihr wol vngebraten lahn. III. Praesentatio Regis. inaugurati, Jst noch übrig Die alle/
Die Zwey vnd viertzigſte ihm kaͤme/ vnd baͤte/ er wolte ihm erlauben/ etliche tlieſes auff der Univerſi-taͤt anzuſchlagen: Er ſchriebe aber mit ſolchen groſſen Buchſtaben/ daß man auch die Schrifft in der Schweinitz leſen konte. Die Feder die er fuͤhrete/ langete biß gen Rom/ vnd gieng dem Loͤwen/ welcher daſelbſt lag/ durch beyde Ohren/ vnd von dannen ſtreckte ſie ſich biß an die dreyfache Krone deß Papſts/ welche ſie dermaſſen bewegte/ daß ſie dem fall nahe war. Es vernahm aber dieſer Churfuͤrſt im Traum/ daß dieſer Moͤnch ſeine Fe- der ſolte gezogen haben auß dem Flũgel einer Boͤhmiſchen Ganß/ welche Ganß iſt geweſen Johann Huß/ welcher/ als er zu Coſtnitz vmb der War- heit willen verbrant wurde/ ſprach/ heute bratet ihr eine Ganß (dann Huß heiſſet in Boͤhmiſcher Sprach eine Ganß) aber uͤber hundert Jahr wird kommen ein Schwan/ den werder ihr wol vngebraten lahn. III. Præſentatio Regis. inaugurati, Jſt noch uͤbrig Die alle/
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Die Zwey vnd viertzigſte
ihm kaͤme/ vnd baͤte/ er wolte ihm erlauben/ etliche tlieſes auff der Univerſi-
taͤt anzuſchlagen: Er ſchriebe aber mit ſolchen groſſen Buchſtaben/ daß
man auch die Schrifft in der Schweinitz leſen konte. Die Feder die er
fuͤhrete/ langete biß gen Rom/ vnd gieng dem Loͤwen/ welcher daſelbſt lag/
durch beyde Ohren/ vnd von dannen ſtreckte ſie ſich biß an die dreyfache
Krone deß Papſts/ welche ſie dermaſſen bewegte/ daß ſie dem fall nahe war.
Es vernahm aber dieſer Churfuͤrſt im Traum/ daß dieſer Moͤnch ſeine Fe-
der ſolte gezogen haben auß dem Flũgel einer Boͤhmiſchen Ganß/ welche
Ganß iſt geweſen Johann Huß/ welcher/ als er zu Coſtnitz vmb der War-
heit willen verbrant wurde/ ſprach/ heute bratet ihr eine Ganß (dann Huß
heiſſet in Boͤhmiſcher Sprach eine Ganß) aber uͤber hundert Jahr wird
kommen ein Schwan/ den werder ihr wol vngebraten lahn.
III. Præſentatio Regis. inaugurati, Jſt noch uͤbrig Die
Darſtellung vnſers neugekroͤnten Koͤniges/ davon bericht der Pro-
phet Daniel/ daß ihn nicht nur genera ſingulorum, alle Völcker/
ſondern auch ſinguli generum, alle Leuthe/ nicht nur in Roͤmiſcher/
Lateiniſcher Sprach vnd Zungen/ ſondern in allen Zungen vnd ſpra-
chen dienen ſollen/ darumb hat er zu Creutzrittern geſchlagen die Apoſtel
in aller Welt/ die gantze Welt zubekriegen/ vnd vnter ſein Reich zubringen:
Er hat die miſſilia vnd Gaben ſeines H. Geiſtes reichlich außgegoſſen/
daß man ihm als vnſerm Koͤnige diene; Es haben die him̃liſche Schaaren
droben mit frolocken vnd ruͤhmen ihn empfangen vnd acclamiret: Vivat
Rex! Lob vnd preiß ſey dem Koͤnige! Heil/ Leben/ Krafft vnd ewige Macht!
Dienen ſollen wir ihm/ das iſt/ im Glauben annehmen/ anſehen/ ac-
clamiren/ kuͤſſen/ mit Mund vnd Hertzen loben vnd preiſen/ ihm trew/ hold/
devot zu bleiben allezeit. Darumb Sihe vnd diene! Sihe nun O lie-
ber Menſch! der Prophet Daniel hat diefes Geheimnuß in einer dunckeln
Nacht in der fern/ im Geiſt mit Prophetiſchen Augen gefehen/ vnd iſt im
vollen Tag erſchienen die heilſame/ alleuchtende Gnade Gottes; Jſts nicht
alſo/ wann das Kroͤnung feſt deß Roͤmiſchen Koͤnigs allhie in diſer Stadt
ſolte begangen werden/ jederman wuͤrde auff die ſchau lauffen/ Junge vnd
Alte/ niemand wurde daheim im Hauß zu halten ſeyn: was wuͤrde man
darvon haben/ anders als eine laͤre theoriam vnd Augenweid/ die we-
der kalt noch warm gibt; Hie aber eine Gnaden-ſchau/ ein Troſt-ſchau/ eine
Geiſtliche Wolluſt vnd Ergoͤtzligkeit; Hie Heil/ Leben vnd Seligkeit!
Darumb hat der Prophet Daniel ſein Geſicht muͤſſen offenbaren/ daß wir
alle/
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