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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Zwey vnd viertzigste
Wer mag wol derselb seyn gewest? Zwar vnsere newe Chiliasten vnd
Crell. my-
ster. piet. l.
1. sect. 1. c. 8.
p.
89.
Phantasten/ vnd namentlich Bisterfeldius in anti-Crellio, machet einen
weltlichen/ irrdischen/ blossen/ menschlichen König auß Jhm/ dessen Chri-
stus sich als eines Werckzeugs bedienen werde/ seine Kirch zuerlösen/ vnd
deroselben Feinde außzutilgen vnd stürtzen: Aber es sind hienr die praedicata
zu köstlich für dieses subiectum, hier stehet eine definition eines ewigen vn-
zerstörlichen/ vnendlichen Königreichs/ dessen kein blosser Mensch fähig/
sondern der da heisset Jmmanuel Gott-Mensch/ der auff- vnd him-
melfahrende Christus Jesus/
der ist der Candidat, der hat seinen Vat-
Ioh. 17, 5.ter vmb solche glori-Kron vnd Thron gebetten: Verkläre mich Vatter/
sagt er/ bey dir selbst/ mit der Klarheit/ die ich bey dir hatte/ ehe
die Welt war.

Fragstu/ in was gestalt? Als eines Menschen Sohn Bar E-
nosch,
dann er war damal/ als ihn Dantel gesehen/ noch nicht Mensch/ son-
dern er solte erst Mensch werden/ demnach/ wie er mehrmal seiner incarna-
tion
vnd Menschwerdung praeludirt vnd dieselbe fürgebildet: also spielet er
auch für seinem himmlischen Vatter in einem Menschlichen Habit/ heisset E-
nosch ampliative,
das ist/ ein solcher/ der weiland geringgültig/ veracht/ vnd
vnter der Deck der tieffesten Ernidrigung verborgen gewest/ wird aber auch
darumb ein Menschen-Sohn genennet/ anzudeuten/ nach welcher
Natur Er so hoch erhoben/ vnd gen Himmel auffgenommen worden/ nemlich/
nach der Menschlichen Natur/ darauff allhie mit Fingern gedeutet
wird/ als nach welcher er allein erhöhet/ von dem Alten wesentlich vnter-
schieden gewest/ zu welchem er gebracht worden; Dann gleich wie
der hochbegabte/ hochedle/ erste Meusch Adam/ da er über die Wolcken deß
Himels hinauff steigen/ über die hohe Wolcken fahren/ seinen Stul über die
Sterne Gottes erhöhen/ vnd gleich zu seyn dem Allerhöchsten sich vnterwun-
den/ hernider gestürtzt vnd zu einem armseligen Enosch worden: Also ist der
andere Adam/ Christus/ der sich so tieff gedemütiget/ ein armseliger Mensch
worden/ vnd Knechts-gestalt getragen/ in die Würde vnd Stand eines
solchen hohen Himmels-Königes erhaben worden.

Fragstu: Quid, Was wird von Jhm außgesagt? Er sey
kommen/ Er sey gebracht worden/
das ist/ Er sey auffgefahren gen
Himmel/ kommen dahin/ da er zuvor war/ vnd zu seinem Vatter gangen.
Gebracht von wem? durch was für einen comitat vnd Leib-guardi? Er

kam

Die Zwey vnd viertzigſte
Wer mag wol derſelb ſeyn geweſt? Zwar vnſere newe Chiliaſten vnd
Crell. my-
ſter. piet. l.
1. ſect. 1. c. 8.
p.
89.
Phantaſten/ vnd namentlich Biſterfeldius in anti-Crellio, machet einen
weltlichen/ irrdiſchen/ bloſſen/ menſchlichen Koͤnig auß Jhm/ deſſen Chri-
ſtus ſich als eines Werckzeugs bedienen werde/ ſeine Kirch zuerloͤſen/ vnd
deroſelben Feinde außzutilgen vnd ſtuͤrtzen: Aber es ſind hiẽr die prædicata
zu koͤſtlich fuͤr dieſes ſubiectum, hier ſtehet eine definition eines ewigen vn-
zerſtoͤrlichen/ vnendlichen Koͤnigreichs/ deſſen kein bloſſer Menſch faͤhig/
ſondern der da heiſſet Jm̃anuel Gott-Menſch/ der auff- vnd him-
melfahrende Chriſtus Jeſus/
der iſt der Candidat, der hat ſeinen Vat-
Ioh. 17, 5.ter vmb ſolche glori-Kron vnd Thron gebetten: Verklaͤre mich Vatter/
ſagt er/ bey dir ſelbſt/ mit der Klarheit/ die ich bey dir hatte/ ehe
die Welt war.

Fragſtu/ in was geſtalt? Als eines Menſchen Sohn Bar E-
noſch,
dann er war damal/ als ihn Dantel geſehen/ noch nicht Menſch/ ſon-
dern er ſolte erſt Menſch werden/ demnach/ wie er mehrmal ſeiner incarna-
tion
vnd Menſchwerdung præludirt vnd dieſelbe fuͤrgebildet: alſo ſpielet er
auch fuͤr ſeinem him̃liſchen Vatter in einem Menſchlichen Habit/ heiſſet E-
noſch ampliativè,
das iſt/ ein ſolcher/ der weiland geringguͤltig/ veracht/ vnd
vnter der Deck der tieffeſten Ernidrigung verborgen geweſt/ wird aber auch
darumb ein Menſchen-Sohn genennet/ anzudeuten/ nach welcher
Natur Er ſo hoch erhoben/ vnd gen Him̃el auffgenom̃en worden/ nemlich/
nach der Menſchlichen Natur/ darauff allhie mit Fingern gedeutet
wird/ als nach welcher er allein erhoͤhet/ von dem Alten weſentlich vnter-
ſchieden geweſt/ zu welchem er gebracht worden; Dann gleich wie
der hochbegabte/ hochedle/ erſte Meuſch Adam/ da er uͤber die Wolcken deß
Himels hinauff ſteigen/ uͤber die hohe Wolcken fahren/ ſeinen Stul uͤber die
Sterne Gottes erhoͤhẽ/ vnd gleich zu ſeyn dem Allerhoͤchſten ſich vnterwun-
den/ hernider geſtuͤrtzt vnd zu einem armſeligen Enoſch worden: Alſo iſt der
andere Adam/ Chriſtus/ der ſich ſo tieff gedemuͤtiget/ ein armſeliger Menſch
worden/ vnd Knechts-geſtalt getragen/ in die Wuͤrde vnd Stand eines
ſolchen hohen Himmels-Koͤniges erhaben worden.

Fragſtu: Quid, Was wird von Jhm außgeſagt? Er ſey
kommen/ Er ſey gebracht worden/
das iſt/ Er ſey auffgefahren gen
Himmel/ kommen dahin/ da er zuvor war/ vnd zu ſeinem Vatter gangen.
Gebracht von wem? durch was fuͤr einen comitat vnd Leib-guardi? Er

kam
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[1130/0614] Die Zwey vnd viertzigſte Wer mag wol derſelb ſeyn geweſt? Zwar vnſere newe Chiliaſten vnd Phantaſten/ vnd namentlich Biſterfeldius in anti-Crellio, machet einen weltlichen/ irrdiſchen/ bloſſen/ menſchlichen Koͤnig auß Jhm/ deſſen Chri- ſtus ſich als eines Werckzeugs bedienen werde/ ſeine Kirch zuerloͤſen/ vnd deroſelben Feinde außzutilgen vnd ſtuͤrtzen: Aber es ſind hiẽr die prædicata zu koͤſtlich fuͤr dieſes ſubiectum, hier ſtehet eine definition eines ewigen vn- zerſtoͤrlichen/ vnendlichen Koͤnigreichs/ deſſen kein bloſſer Menſch faͤhig/ ſondern der da heiſſet Jm̃anuel Gott-Menſch/ der auff- vnd him- melfahrende Chriſtus Jeſus/ der iſt der Candidat, der hat ſeinen Vat- ter vmb ſolche glori-Kron vnd Thron gebetten: Verklaͤre mich Vatter/ ſagt er/ bey dir ſelbſt/ mit der Klarheit/ die ich bey dir hatte/ ehe die Welt war. Crell. my- ſter. piet. l. 1. ſect. 1. c. 8. p. 89. Ioh. 17, 5. Fragſtu/ in was geſtalt? Als eines Menſchen Sohn Bar E- noſch, dann er war damal/ als ihn Dantel geſehen/ noch nicht Menſch/ ſon- dern er ſolte erſt Menſch werden/ demnach/ wie er mehrmal ſeiner incarna- tion vnd Menſchwerdung præludirt vnd dieſelbe fuͤrgebildet: alſo ſpielet er auch fuͤr ſeinem him̃liſchen Vatter in einem Menſchlichen Habit/ heiſſet E- noſch ampliativè, das iſt/ ein ſolcher/ der weiland geringguͤltig/ veracht/ vnd vnter der Deck der tieffeſten Ernidrigung verborgen geweſt/ wird aber auch darumb ein Menſchen-Sohn genennet/ anzudeuten/ nach welcher Natur Er ſo hoch erhoben/ vnd gen Him̃el auffgenom̃en worden/ nemlich/ nach der Menſchlichen Natur/ darauff allhie mit Fingern gedeutet wird/ als nach welcher er allein erhoͤhet/ von dem Alten weſentlich vnter- ſchieden geweſt/ zu welchem er gebracht worden; Dann gleich wie der hochbegabte/ hochedle/ erſte Meuſch Adam/ da er uͤber die Wolcken deß Himels hinauff ſteigen/ uͤber die hohe Wolcken fahren/ ſeinen Stul uͤber die Sterne Gottes erhoͤhẽ/ vnd gleich zu ſeyn dem Allerhoͤchſten ſich vnterwun- den/ hernider geſtuͤrtzt vnd zu einem armſeligen Enoſch worden: Alſo iſt der andere Adam/ Chriſtus/ der ſich ſo tieff gedemuͤtiget/ ein armſeliger Menſch worden/ vnd Knechts-geſtalt getragen/ in die Wuͤrde vnd Stand eines ſolchen hohen Himmels-Koͤniges erhaben worden. Fragſtu: Quid, Was wird von Jhm außgeſagt? Er ſey kommen/ Er ſey gebracht worden/ das iſt/ Er ſey auffgefahren gen Himmel/ kommen dahin/ da er zuvor war/ vnd zu ſeinem Vatter gangen. Gebracht von wem? durch was fuͤr einen comitat vnd Leib-guardi? Er kam

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1130. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/614>, abgerufen am 22.11.2024.