Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Viertzigste haben/ gleich einem armen Betler/ den ein reicher König will reich machendurch seine Gemahlin/ sprechend: Ey was solt mich die arme Königin reich vnd satt machen/ sie ist nicht besser als ich auch bin; sie ist zwar einem grossen König vermählet/ aber sie ist arm wie ich selbs bin; das laß mir einen vnver- schampten Bettler seyn! denen gleich sind vnsere Novatores vnd Neulinge anderswo/ die mit dem Papstumb leychen/ vnd mehr nicht als praesentiam sacramentalem, die Sacramentliche Gegenwart gestehen/ den Leib Christi vid. Hunn. de Sacram. p. 527. Hutter. CC. p. 38.auff-vnd abziehen/ multi-voli praesentiam, eine halb-vnd helfft-gegenwart. Schröcklich ist diese Allfüllung 2. Blasphemantibus, denen gen/
Die Viertzigſte haben/ gleich einem armen Betler/ den ein reicher Koͤnig will reich machendurch ſeine Gemahlin/ ſprechend: Ey was ſolt mich die arme Koͤnigin reich vnd ſatt machen/ ſie iſt nicht beſſer als ich auch bin; ſie iſt zwar einem groſſen Koͤnig vermaͤhlet/ aber ſie iſt arm wie ich ſelbs bin; das laß mir einen vnver- ſchampten Bettler ſeyn! denen gleich ſind vnſere Novatores vnd Neulinge anderswo/ die mit dem Papſtumb leychen/ vnd mehr nicht als præſentiam ſacramentalem, die Sacramentliche Gegenwart geſtehen/ den Leib Chriſti vid. Hunn. de Sacram. p. 527. Hutter. CC. p. 38.auff-vnd abziehen/ multi-voli præſentiam, eine halb-vnd helfft-gegenwart. Schroͤcklich iſt dieſe Allfuͤllung 2. Blasphemantibus, denen gen/
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Die Viertzigſte
haben/ gleich einem armen Betler/ den ein reicher Koͤnig will reich machen
durch ſeine Gemahlin/ ſprechend: Ey was ſolt mich die arme Koͤnigin reich
vnd ſatt machen/ ſie iſt nicht beſſer als ich auch bin; ſie iſt zwar einem groſſen
Koͤnig vermaͤhlet/ aber ſie iſt arm wie ich ſelbs bin; das laß mir einen vnver-
ſchampten Bettler ſeyn! denen gleich ſind vnſere Novatores vnd Neulinge
anderswo/ die mit dem Papſtumb leychen/ vnd mehr nicht als præſentiam
ſacramentalem, die Sacramentliche Gegenwart geſtehen/ den Leib Chriſti
auff-vnd abziehen/ multi-voli præſentiam, eine halb-vnd helfft-gegenwart.
vid. Hunn.
de Sacram.
p. 527.
Hutter.
CC. p. 38.
Schroͤcklich iſt dieſe Allfuͤllung 2. Blasphemantibus, denen
die dieſen Articul auffs ſchaͤndlichſte ſatyriſiren vnd angreiffen/
entfärben vnd entbloͤden ſich nicht dieſen Articul auffs ſchaͤndlichſte
außzuhollippen/ als eine Lehr/ damit man lehret/ ſchreibet/ ſchreyet vnd
ſtreitet/ daß Chriſtus nicht allein nach ſeiner Gottheit alles erfuͤlle/ ſondern
daß er auch nach ſeiner Menſchheit mit ſeinem Leib ſtracks von der Zeit ſei-
ner Empfaͤngnuß an allenthalben/ vnd an allen Orten geweſen vnd noch
ſey/ im Him̃el vnd auff Erden/ vnd in allen Creaturen; in Sonn/ Mond/
in Sternen/ im Laub vnd Graß/ in allen Kraͤutern/ Baͤumen/ Baͤum-
blaͤttern/ Oepffeln/ Bieren/ Hew vnd Stroh/ in allen Steinen/ Fiſchen/
Hoͤltzern/ in allen vnd jeden Weitzen-vnd Gerſten-koͤrnlein/ auch in einem
jeden Hauß/ Brodt vnd Wein/ in allen Bierkannen/ Weinglaͤſern/
Wuͤrthshaͤuſern/ Kaͤſen/ Strauben/ ja in dem Teuffel vnd in der Hoͤllen
ſelbſt/ ſelbſt/ dieſelbe mit Fleiſch vnd Bein gegenwertig regieret vnd erhalte.
Da doch allbereit erwieſen/ daß dieſe Gegenwart eine Goͤttliche vnd nicht
bloſſe Menſchliche Gegenwart ſey/ vnd demnach wie Gott ſelbs nicht iſt in
ſeinen Creaturen raͤumlich/ ſondern ſie ſind/ leben vnd weben in ihm;
Alſo ſey auch die Menſchheit nicht in den Creaturen/ ſondern ſie ſind in ihr
ſie traͤget ſie alle durch ſein kraͤfftiges Wort. Meinen ſie mit dieſen giff-
tigen Worten eine vngeheure Ubiquitaͤt/ die wir ihnen nicht geſtaͤndig/
ſo ſind ſie andabatomachæ vnd blinde Lufft-ſtreicher/ meinen ſie aber die all-
gegenwertigkeit/ ſo ſind ſie Gottslaͤſterer; ſie werden ſehen in welchẽ ſie geſto-
chen haben an jenem tag/ da der Richter allenthalben ſcheinbar. Nun wir be-
fehlen ſolche Gotteslaͤſterer Gottes-gericht/ der wird ſie finden! Sie beden-
cken vnter deß den goͤttlichen donnerſchall wider ſie außgeſprochẽ durch den
mund deß Propheten Jeremiæ: Jch hoͤre es wol/ ſpricht der HERR:
daß die Propheten falſch predigen/ vnd weiſſagen in meinem
Namen/ vnd ſprechen: Mir hat geträumet/ mir hat getraͤumet.
Wann wollen doch die Propheten auffhören? die falſch weiſſa-
gen/
Act. 17, 28.
Ier. 23, 25.
26. 27. 30.
31. 32.
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