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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Fülle vnd reichthumb der Göttlichen schätz vnd güter nicht gebraucht/ ausser
etlich wenig praeludia vnd strahlen seiner reichmachenden Majestät/ in demIoh. 2, 7.
Ioh.
6, 12. 13

er die Wasserkrüg zu Cana mit Wein angefüllet/ einmals 5000. Mann
ohn Weiber vnd Kinder mit fünff Gerstenbroden vnd zwen Fischen gespet-
set/ so reichlich/ daß auch von den Brocken zwölff Körbe angefüllet worden:
da er Simons Fischzug so herrlich gesegnet/ daß er zwey Schiff mit FischenLuc. 5, 7.
gefüllet/ darüber sie auch gefuncken vnd den Last nicht mehr tragen konten;
Aber nach dem er empor gefahren über alle Himmel/ den Majestätischen
Sitz der Rechten Gottes eingenommen/ da hat er seinen Göttlichen Schatz
feines überschwenglichen grossen Reichthumbs/ völlig anffgethan/ vnd die
Bäche herab filessen lassen. Er ist leibhafftig nicht allein für sich selbs der
reicheste Herr/ in welchem alle Fülle der Gottheit/ das ist auch al-Col. 2, 9.
ler Göttlicher Reichthumb gewohnet/ sondern er ist auch ein reichmachen-
der/ milder Gott/ vnd großthätiger/ freygebiger Herr/ der deßwegen hin-
auff gefahren/ auff daß er alles erfüllete mit geistlichen Gnaden schätzen/ seine
Brüderin seinen geistlichen weinkeller geführt vnd truncken gemacht/ nicht
mit wein/ sondern mit dem Geist/ sie ins himmlische Gosen einquartiret/ da sieActor. 2, 15
seqq.

volle Gnüge/ Freude die Fülle vnd lieblich Wesen haben vnd geniessen sol-
len/ auch die gantze Welt mit Loben vnd Segen/ Krafft vnd Safft/ Hüll
vnd Füll angefüllet; wie davon St. Paulus im abgelesenen Macht-spruch
(locus locotum, ein Spruch über alle Sprüche) redet vnd anzeiget das
Geheimnuß der Allfullung oder segen-reichen Allgegenwart der
menschlichen Natur in Christo/
der heutiges Tages allergehässigsten
Materi/ den Verlohrnen ein Geruch deß Todes zum Tode/ denen die selig
werden ein geruch deß Lebens zum Leben; von welcher Göttlicher Maje-
stät der reichmachenden/ allgegenwärtigen/ allkräfftigen Allsulle

wir dißmal reden/ vnd abermal Liecht vnd finsternuß/ Watheit vnd lugen/
rechte Lehr vnd Jrrthumb von einander scheyden wollen. Er der Pfleger
aller himmlischen Güter erfülle vnser Hertz/ Ohren vnd Mund/ daß wir recht
lehren/ recht hören vnd es recht verstehen mögen/ Amen.

WAs nun anfangs allhie heisse panplerosis, die All-füllung/
wann der Apostel sagt: Christus sey gen Himmel gefah-
ren/ auff daß er alles
vnd wie er droben cap. 1. vers. 23. redet/
in allem erfülle; das kan vns niemand besser lehren vnd außlegen/ als
eben der Prophetische Jeremias-geist/ der auch allhie St. Paulo diese Wort

einge-

Predigt.
Fuͤlle vnd reichthumb der Goͤttlichen ſchaͤtz vnd guͤter nicht gebraucht/ auſſer
etlich wenig præludia vnd ſtrahlen ſeiner reichmachenden Majeſtaͤt/ in demIoh. 2, 7.
Ioh.
6, 12. 13

er die Waſſerkruͤg zu Cana mit Wein angefuͤllet/ einmals 5000. Mann
ohn Weiber vnd Kinder mit fuͤnff Gerſtenbroden vnd zwen Fiſchen geſpet-
ſet/ ſo reichlich/ daß auch von den Brocken zwoͤlff Koͤrbe angefuͤllet worden:
da er Simons Fiſchzug ſo herrlich geſegnet/ daß er zwey Schiff mit FiſchenLuc. 5, 7.
gefuͤllet/ daruͤber ſie auch gefuncken vnd den Laſt nicht mehr tragen konten;
Aber nach dem er empor gefahren uͤber alle Himmel/ den Majeſtaͤtiſchen
Sitz der Rechten Gottes eingenommen/ da hat er ſeinen Goͤttlichen Schatz
feines uͤberſchwenglichen groſſen Reichthumbs/ voͤllig anffgethan/ vnd die
Baͤche herab fileſſen laſſen. Er iſt leibhafftig nicht allein fuͤr ſich ſelbs der
reicheſte Herr/ in welchem alle Fuͤlle der Gottheit/ das iſt auch al-Col. 2, 9.
ler Goͤttlicher Reichthumb gewohnet/ ſondern er iſt auch ein reichmachen-
der/ milder Gott/ vnd großthaͤtiger/ freygebiger Herr/ der deßwegen hin-
auff gefahrẽ/ auff daß er alles erfuͤllete mit geiſtlichen Gnaden ſchaͤtzen/ ſeine
Bruͤderin ſeinen geiſtlichen weinkeller gefuͤhrt vnd truncken gemacht/ nicht
mit wein/ ſondern mit dem Geiſt/ ſie ins him̃liſche Goſen einquartiret/ da ſieActor. 2, 15
ſeqq.

volle Gnuͤge/ Freude die Fuͤlle vnd lieblich Weſen haben vnd genieſſen ſol-
len/ auch die gantze Welt mit Loben vnd Segen/ Krafft vnd Safft/ Huͤll
vnd Fuͤll angefuͤllet; wie davon St. Paulus im abgeleſenen Macht-ſpruch
(locus locotum, ein Spruch uͤber alle Spruͤche) redet vnd anzeiget das
Geheimnuß der Allfůllung oder ſegen-reichen Allgegenwart der
menſchlichen Natur in Chriſto/
der heutiges Tages allergehaͤſſigſten
Materi/ den Verlohrnen ein Geruch deß Todes zum Tode/ denen die ſelig
werden ein geruch deß Lebens zum Leben; von welcher Goͤttlicher Maje-
ſtaͤt der reichmachenden/ allgegenwärtigen/ allkraͤfftigẽ Allſůlle

wir dißmal reden/ vnd abermal Liecht vnd finſternuß/ Watheit vnd lugen/
rechte Lehr vnd Jrrthumb von einander ſcheyden wollen. Er der Pfleger
aller him̃liſchen Guͤter erfuͤlle vnſer Hertz/ Ohren vnd Mund/ daß wir recht
lehren/ recht hoͤren vnd es recht verſtehen moͤgen/ Amen.

WAs nun anfangs allhie heiſſe πανπλήρωσις, die All-fuͤllung/
wann der Apoſtel ſagt: Chriſtus ſey gen Himmel gefah-
ren/ auff daß er alles
vnd wie er droben cap. 1. verſ. 23. redet/
in allem erfuͤlle; das kan vns niemand beſſer lehren vnd außlegen/ als
eben der Prophetiſche Jeremias-geiſt/ der auch allhie St. Paulo dieſe Wort

einge-
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[1095/0579] Predigt. Fuͤlle vnd reichthumb der Goͤttlichen ſchaͤtz vnd guͤter nicht gebraucht/ auſſer etlich wenig præludia vnd ſtrahlen ſeiner reichmachenden Majeſtaͤt/ in dem er die Waſſerkruͤg zu Cana mit Wein angefuͤllet/ einmals 5000. Mann ohn Weiber vnd Kinder mit fuͤnff Gerſtenbroden vnd zwen Fiſchen geſpet- ſet/ ſo reichlich/ daß auch von den Brocken zwoͤlff Koͤrbe angefuͤllet worden: da er Simons Fiſchzug ſo herrlich geſegnet/ daß er zwey Schiff mit Fiſchen gefuͤllet/ daruͤber ſie auch gefuncken vnd den Laſt nicht mehr tragen konten; Aber nach dem er empor gefahren uͤber alle Himmel/ den Majeſtaͤtiſchen Sitz der Rechten Gottes eingenommen/ da hat er ſeinen Goͤttlichen Schatz feines uͤberſchwenglichen groſſen Reichthumbs/ voͤllig anffgethan/ vnd die Baͤche herab fileſſen laſſen. Er iſt leibhafftig nicht allein fuͤr ſich ſelbs der reicheſte Herr/ in welchem alle Fuͤlle der Gottheit/ das iſt auch al- ler Goͤttlicher Reichthumb gewohnet/ ſondern er iſt auch ein reichmachen- der/ milder Gott/ vnd großthaͤtiger/ freygebiger Herr/ der deßwegen hin- auff gefahrẽ/ auff daß er alles erfuͤllete mit geiſtlichen Gnaden ſchaͤtzen/ ſeine Bruͤderin ſeinen geiſtlichen weinkeller gefuͤhrt vnd truncken gemacht/ nicht mit wein/ ſondern mit dem Geiſt/ ſie ins him̃liſche Goſen einquartiret/ da ſie volle Gnuͤge/ Freude die Fuͤlle vnd lieblich Weſen haben vnd genieſſen ſol- len/ auch die gantze Welt mit Loben vnd Segen/ Krafft vnd Safft/ Huͤll vnd Fuͤll angefuͤllet; wie davon St. Paulus im abgeleſenen Macht-ſpruch (locus locotum, ein Spruch uͤber alle Spruͤche) redet vnd anzeiget das Geheimnuß der Allfůllung oder ſegen-reichen Allgegenwart der menſchlichen Natur in Chriſto/ der heutiges Tages allergehaͤſſigſten Materi/ den Verlohrnen ein Geruch deß Todes zum Tode/ denen die ſelig werden ein geruch deß Lebens zum Leben; von welcher Goͤttlicher Maje- ſtaͤt der reichmachenden/ allgegenwärtigen/ allkraͤfftigẽ Allſůlle wir dißmal reden/ vnd abermal Liecht vnd finſternuß/ Watheit vnd lugen/ rechte Lehr vnd Jrrthumb von einander ſcheyden wollen. Er der Pfleger aller him̃liſchen Guͤter erfuͤlle vnſer Hertz/ Ohren vnd Mund/ daß wir recht lehren/ recht hoͤren vnd es recht verſtehen moͤgen/ Amen. Ioh. 2, 7. Ioh. 6, 12. 13 Luc. 5, 7. Col. 2, 9. Actor. 2, 15 ſeqq. WAs nun anfangs allhie heiſſe πανπλήρωσις, die All-fuͤllung/ wann der Apoſtel ſagt: Chriſtus ſey gen Himmel gefah- ren/ auff daß er alles vnd wie er droben cap. 1. verſ. 23. redet/ in allem erfuͤlle; das kan vns niemand beſſer lehren vnd außlegen/ als eben der Prophetiſche Jeremias-geiſt/ der auch allhie St. Paulo dieſe Wort einge-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1095. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/579>, abgerufen am 22.11.2024.