Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Neun vnd dreysigste ewige Leben/ sondern auch ano coeli gratiae, den Gnaden-himmel/ dasGnaden-reich/ die Christliche Kirche/ in dem uperoo zu Jerusalem/ da der heilige Geist mit der heilsamen Frucht der Gnaden/ deß Liechts/ der Gaben/ deß Trostes vnd der Heiligmachung wohnet/ da soll vnser Hertz seyn/ das ist die alleredelste Krafft vnserer Seelen/ dahin soll sich vnverrückt wenden das Auge vnsers Hertzens/ dahin soll vnser Wille/ vnser verlangen stehen/ ja wir sollen gleichsam für Begierde nach demselben brennen/ das Hertz muß sich seinen Schatz küssen lassen/ vnd ihn wider küssen; O wie weit da- von/ wie blind/ wie kalt sind vnsere Welt-kinder/ die nichts als Freude vnd Wollust suchen/ aber vmb diesen Schatz sich wenig bekümmern/ die sich seinet wegen nichts bemühen/ ihnen nicht sawer wollen lassen werden: Aber O Creutz wie bistu so gut dazu! Lernet III. Sequelam, lernet Christo nachfolgen/ lernet in sei- ter
Die Neun vnd dreyſigſte ewige Leben/ ſondern auch ἄνω cœli gratiæ, den Gnaden-himmel/ dasGnaden-reich/ die Chriſtliche Kirche/ in dem ὑπερώῳ zu Jeruſalem/ da der heilige Geiſt mit der heilſamen Frucht der Gnaden/ deß Liechts/ der Gaben/ deß Troſtes vnd der Heiligmachung wohnet/ da ſoll vnſer Hertz ſeyn/ das iſt die alleredelſte Krafft vnſerer Seelen/ dahin ſoll ſich vnverruͤckt wenden das Auge vnſers Hertzens/ dahin ſoll vnſer Wille/ vnſer verlangen ſtehen/ ja wir ſollen gleichſam fuͤr Begierde nach demſelben brennen/ das Hertz muß ſich ſeinen Schatz kuͤſſen laſſen/ vnd ihn wider kuͤſſen; O wie weit da- von/ wie blind/ wie kalt ſind vnſere Welt-kinder/ die nichts als Freude vnd Wolluſt ſuchen/ aber vmb dieſen Schatz ſich wenig bekuͤmmern/ die ſich ſeinet wegen nichts bemuͤhen/ ihnen nicht ſawer wollen laſſen werden: Aber O Creutz wie biſtu ſo gut dazu! Lernet III. Sequelam, lernet Chriſto nachfolgen/ lernet in ſei- ter
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Die Neun vnd dreyſigſte
ewige Leben/ ſondern auch ἄνω cœli gratiæ, den Gnaden-himmel/ das
Gnaden-reich/ die Chriſtliche Kirche/ in dem ὑπερώῳ zu Jeruſalem/ da der
heilige Geiſt mit der heilſamen Frucht der Gnaden/ deß Liechts/ der Gaben/
deß Troſtes vnd der Heiligmachung wohnet/ da ſoll vnſer Hertz ſeyn/ das
iſt die alleredelſte Krafft vnſerer Seelen/ dahin ſoll ſich vnverruͤckt wenden
das Auge vnſers Hertzens/ dahin ſoll vnſer Wille/ vnſer verlangen ſtehen/
ja wir ſollen gleichſam fuͤr Begierde nach demſelben brennen/ das Hertz
muß ſich ſeinen Schatz kuͤſſen laſſen/ vnd ihn wider kuͤſſen; O wie weit da-
von/ wie blind/ wie kalt ſind vnſere Welt-kinder/ die nichts als Freude vnd
Wolluſt ſuchen/ aber vmb dieſen Schatz ſich wenig bekuͤmmern/ die ſich
ſeinet wegen nichts bemuͤhen/ ihnen nicht ſawer wollen laſſen werden: Aber
O Creutz wie biſtu ſo gut dazu!
Lernet III. Sequelam, lernet Chriſto nachfolgen/ lernet in ſei-
ne Fußſtapffen tretten; Wers glaubt deß Hertz iſt Freuden voll/
darbey er ſich dann ruͤſten ſoll/ dem HErrn nachzufolgen; Ein
herrliches Gedaͤchtnuß vnd Heiligthumb ſeiner Himmelfahrt/ ſagt Baro-
nius, hat der Herr Chriſtus vnfer Heyland vnd Seligmacher nicht nur
ſeinen Apoſteln/ ſondern auch allen deſſelben Nachkom̃en zubeſchauen hin-
derlaſſen: nemlich die Fußſtapffen ſeiner heiligen Fuͤſſe. Von dieſen hat
zu ſeiner Zeit der Prophet Zacharias ohn zweiffel geweiſſaget/ wann er auß
Prophetiſchem Geiſt geſprochen: Zu derſelben zeit werden ſeine Fuͤſſe ſtehen
auff dem Oelberg/ welcher ligt gegen Jeruſalem auffgangwerts. Vnd bald:
was aber die Fußſtapffen deß Herrn belanget/ davon ſchreibet Hierony-
mus alſo: der Oelberg ligt gegen Jeruſalem nach dem Auffgang/ dazwi-
ſchen der Bach Kidron flieſſet/ auff welchem die letzten Fußſtapffen deß
Herrn noch heut zu Tage gezeiget werden. Vnd ob zwar dieſelbige Er-
de taͤglich von Glaubigen betretten wird/ nichts deſto weniger bekommen
doch dieſe heilige Fußſtapffen alſobald ihre Geſtalt wider. Endlich/ als
man eine runde Kirche dahin gebauet/ in deren mitte ſie ſtehen/ hat man
doch das oͤberſte deß Taches/ wie man vorgibt/ wegen der Auffahrt deß Lei-
bes Chriſti keines weges zu decken vnd zu machen koͤnnen/ ſondern es blei-
bet ſtets ein offener Durchgang von der Erde biß an den Himmel hinauff/
bißher Baronius. Jſt zwar ein alte tradition, wers glauben will/ der glaubs/
es iſt dergleichen traditionibus nicht allezeit zu trauen/ bevorab wann ſie nit
zuſammen ſtim̃en. Die Spur der Fußſtapffen deß Herrn Chriſti haben
wir in der Evangeliſchen Hiſtori. Chriſti zwen Fußſtapffen/ ſind beyderley
gehorſam der wirckende vnd leydende/ in welchen er ſeinem him̃liſchen Vat-
ter
Baron. ad
ann. 34.
232.
Zach. 14, 4.
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