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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
pheten Elia/ gleichsam als in Vorbildern leb-vnd leibhafften Zeugen vnse-
rer Himmelfahrt. Es ist diese Himmelfahrt Christi angedeutet vnd gleichsamIoh. 3, 13.
außgeruffen worden durch den Herrn Jesum selber: niemand/ spricht er/
fähret gen Himmel/ dann der vom Himmel hernider kommen ist/Ioh. 6, 61.
62.

nemlich deß Menschen Sohn der im Himmel ist. Ergert euch
das/
sagt er zu seinen Jüngern: wie/ wann ihr dann sehen werdet
deß Menschen Sohn auffahren dahin/ da er vor war?
sintemalIoh. 20, 17.
ich fahre auff zu meinem Vatter vnd zu eurem Vatter/ zu meinen
Gott vnd zu eurem Gott.
Es ist diese Himmelfahrt Christi endlich auchMarc. 16, 19
verkündiget von dem Evangelisten Marco/ der da saget: der HErr/ nach
dem er mit ihnen geredet hatte/ ward er auffgehaben gen Him-
Luc. 24, 51.
mel/ vnd sitzet zur Rechten Hand Gottes; dann nach dem er sie
gesegnet/ schied er von ihnen/ vnd fuhr auff gen Himmel; Er
Actor. 1, 9.
ward auffgehaben zusehens/ vnd eine Wolcke nahm ihn auff
vor ihren Augen weg.

Sie/ die Engel/ predigen 1. von der poreia analeptike von Chri-
sti Jesu Auffnahm/ Fahrt oder Reyß! Er ist auffgenommen/ er
ist gefahren;
ein Wort erkläret das ander/ damit niemand gedencken
möchte/ er wäre anderst nicht auffgenommen/ als ein Elias/ der von2. Reg. 2, 11
feurigen Roß vnd Wagen erhoben/ vnd also auß frembder/ nicht ey-
gener Krafft hinauff gezogen worden: so nennet ers poreian, er sey selbst hin-
auff gefahren auß eygener Göttlicher Krafft/ auch nach seiner Menschheit
hab er sich selbs in die Höhe geschwungen/ nach seiner Menschheit sey er
auffgenommen vnd auffgefahren/ dann nach der Gottheit bedarff er keiner
Auffahrt; Er ist nach derselben der Allerhöchste/ gleichwol aber/ weil sei-
ne Menschliche Natur die empor-erhebende Krafft empfangen/ hat er
auch durch dieselbe der ihme beywohnenden vnd mitgetheilten krafft sich ge-
braucht.

II. Poreia diasasike, von einer räumlichen Auffahrt; Christus seye
warhafftig/ räumlich/ von Ort zu Ort/ nach vnd nach/ Fuß für Fuß/ gleich-
sam als von Staffel zu Staffel/ auffgefahren. Dann die Engel sagen:
anelephtheis aph' umon: Er ist nicht verschwunden/ sondern von ihren Au-
gen auffgenommen
vnd entzogen worden/ vnd also räumlich biß an die
Wolcke/ so weit sie sehen können. Es hätte zwar Christus in einem hui vnd

Augen-
x x ij

Predigt.
pheten Elia/ gleichſam als in Vorbildern leb-vnd leibhafften Zeugen vnſe-
rer Himmelfahrt. Es iſt dieſe Him̃elfahrt Chriſti angedeutet vnd gleichſamIoh. 3, 13.
außgeruffen worden durch den Herrn Jeſum ſelber: niemand/ ſpricht er/
faͤhret gen Him̃el/ dann der vom Himmel hernider kommen iſt/Ioh. 6, 61.
62.

nemlich deß Menſchen Sohn der im Himmel iſt. Ergert euch
das/
ſagt er zu ſeinen Juͤngern: wie/ wann ihr dann ſehen werdet
deß Menſchen Sohn auffahren dahin/ da er vor war?
ſintemalIoh. 20, 17.
ich fahre auff zu meinem Vatter vnd zu eurem Vatter/ zu meinẽ
Gott vnd zu eurem Gott.
Es iſt dieſe Him̃elfahrt Chriſti endlich auchMarc. 16, 19
verkuͤndiget von dem Evangeliſten Marco/ der da ſaget: der HErr/ nach
dem er mit ihnen geredet hatte/ ward er auffgehaben gen Him-
Luc. 24, 51.
mel/ vnd ſitzet zur Rechten Hand Gottes; dann nach dem er ſie
geſegnet/ ſchied er von ihnen/ vnd fuhr auff gen Himmel; Er
Actor. 1, 9.
ward auffgehaben zuſehens/ vnd eine Wolcke nahm ihn auff
vor ihren Augen weg.

Sie/ die Engel/ predigen 1. von der πορεία ἀναληπτικῆ von Chri-
ſti Jeſu Auffnahm/ Fahrt oder Reyß! Er iſt auffgenommen/ er
iſt gefahren;
ein Wort erklaͤret das ander/ damit niemand gedencken
moͤchte/ er waͤre anderſt nicht auffgenommen/ als ein Elias/ der von2. Reg. 2, 11
feurigen Roß vnd Wagen erhoben/ vnd alſo auß frembder/ nicht ey-
gener Krafft hinauff gezogen worden: ſo nennet ers πορείαν, er ſey ſelbſt hin-
auff gefahren auß eygener Goͤttlicher Krafft/ auch nach ſeiner Menſchheit
hab er ſich ſelbs in die Hoͤhe geſchwungen/ nach ſeiner Menſchheit ſey er
auffgenommen vnd auffgefahren/ dann nach der Gottheit bedarff er keiner
Auffahrt; Er iſt nach derſelben der Allerhoͤchſte/ gleichwol aber/ weil ſei-
ne Menſchliche Natur die empor-erhebende Krafft empfangen/ hat er
auch durch dieſelbe der ihme beywohnenden vnd mitgetheilten krafft ſich ge-
braucht.

II. Πορεία διαςαςικὴ, von einer räumlichen Auffahrt; Chriſtus ſeye
warhafftig/ raͤumlich/ von Ort zu Ort/ nach vnd nach/ Fuß fuͤr Fuß/ gleich-
ſam als von Staffel zu Staffel/ auffgefahren. Dann die Engel ſagen:
ἀνεληφϑεὶς ἀφ᾽ ὑμῶν: Er iſt nicht verſchwunden/ ſondern von ihren Au-
gen auffgenommen
vnd entzogen worden/ vnd alſo raͤumlich biß an die
Wolcke/ ſo weit ſie ſehen koͤnnen. Es haͤtte zwar Chriſtus in einem hui vnd

Augen-
x x ij
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[1083/0567] Predigt. pheten Elia/ gleichſam als in Vorbildern leb-vnd leibhafften Zeugen vnſe- rer Himmelfahrt. Es iſt dieſe Him̃elfahrt Chriſti angedeutet vnd gleichſam außgeruffen worden durch den Herrn Jeſum ſelber: niemand/ ſpricht er/ faͤhret gen Him̃el/ dann der vom Himmel hernider kommen iſt/ nemlich deß Menſchen Sohn der im Himmel iſt. Ergert euch das/ ſagt er zu ſeinen Juͤngern: wie/ wann ihr dann ſehen werdet deß Menſchen Sohn auffahren dahin/ da er vor war? ſintemal ich fahre auff zu meinem Vatter vnd zu eurem Vatter/ zu meinẽ Gott vnd zu eurem Gott. Es iſt dieſe Him̃elfahrt Chriſti endlich auch verkuͤndiget von dem Evangeliſten Marco/ der da ſaget: der HErr/ nach dem er mit ihnen geredet hatte/ ward er auffgehaben gen Him- mel/ vnd ſitzet zur Rechten Hand Gottes; dann nach dem er ſie geſegnet/ ſchied er von ihnen/ vnd fuhr auff gen Himmel; Er ward auffgehaben zuſehens/ vnd eine Wolcke nahm ihn auff vor ihren Augen weg. Ioh. 3, 13. Ioh. 6, 61. 62. Ioh. 20, 17. Marc. 16, 19 Luc. 24, 51. Actor. 1, 9. Sie/ die Engel/ predigen 1. von der πορεία ἀναληπτικῆ von Chri- ſti Jeſu Auffnahm/ Fahrt oder Reyß! Er iſt auffgenommen/ er iſt gefahren; ein Wort erklaͤret das ander/ damit niemand gedencken moͤchte/ er waͤre anderſt nicht auffgenommen/ als ein Elias/ der von feurigen Roß vnd Wagen erhoben/ vnd alſo auß frembder/ nicht ey- gener Krafft hinauff gezogen worden: ſo nennet ers πορείαν, er ſey ſelbſt hin- auff gefahren auß eygener Goͤttlicher Krafft/ auch nach ſeiner Menſchheit hab er ſich ſelbs in die Hoͤhe geſchwungen/ nach ſeiner Menſchheit ſey er auffgenommen vnd auffgefahren/ dann nach der Gottheit bedarff er keiner Auffahrt; Er iſt nach derſelben der Allerhoͤchſte/ gleichwol aber/ weil ſei- ne Menſchliche Natur die empor-erhebende Krafft empfangen/ hat er auch durch dieſelbe der ihme beywohnenden vnd mitgetheilten krafft ſich ge- braucht. 2. Reg. 2, 11 II. Πορεία διαςαςικὴ, von einer räumlichen Auffahrt; Chriſtus ſeye warhafftig/ raͤumlich/ von Ort zu Ort/ nach vnd nach/ Fuß fuͤr Fuß/ gleich- ſam als von Staffel zu Staffel/ auffgefahren. Dann die Engel ſagen: ἀνεληφϑεὶς ἀφ᾽ ὑμῶν: Er iſt nicht verſchwunden/ ſondern von ihren Au- gen auffgenommen vnd entzogen worden/ vnd alſo raͤumlich biß an die Wolcke/ ſo weit ſie ſehen koͤnnen. Es haͤtte zwar Chriſtus in einem hui vnd Augen- x x ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1083. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/567>, abgerufen am 22.11.2024.