Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Acht vnd dreysigste te/ vnd wird auß solchem geschlossen haben: Hie sehe ich/ das ich zuvor niegesehen noch geglaubet habe. Dieser Mensch stirbet/ vnd stehet wider von den Toden auff/ daß er rechter natürlicher Mensch/ vnd doch in einem an- dern vnd ewigen Leben ist/ da kans keine andere Meinung haben/ er muß deß Teuffels vnd deß Todes Herr seyn/ sonst würden sie ihn gehalten/ vnd nicht widerumb zum Leben haben kommen lassen. Daß er nun gestorben ist am Creutz in aller Vnehre/ das ist der alten Also ist Thomas bald auß einem vnglaubigen/ vngelerigen/ groben Wer nun wissen will/ was man glauben soll/ der höte hie/ was Tho- Belangend die geistliche Aufferstehung/ davon redet St. Pau- wan-
Die Acht vnd dreyſigſte te/ vnd wird auß ſolchem geſchloſſen haben: Hie ſehe ich/ das ich zuvor niegeſehen noch geglaubet habe. Dieſer Menſch ſtirbet/ vnd ſtehet wider von den Toden auff/ daß er rechter natuͤrlicher Menſch/ vnd doch in einem an- dern vnd ewigen Leben iſt/ da kans keine andere Meinung haben/ er muß deß Teuffels vnd deß Todes Herr ſeyn/ ſonſt wuͤrden ſie ihn gehalten/ vnd nicht widerumb zum Leben haben kommen laſſen. Daß er nun geſtorben iſt am Creutz in aller Vnehre/ das iſt der alten Alſo iſt Thomas bald auß einem vnglaubigen/ vngelerigen/ groben Wer nun wiſſen will/ was man glauben ſoll/ der hoͤte hie/ was Tho- Belangend die geiſtliche Aufferſtehung/ davon redet St. Pau- wan-
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Die Acht vnd dreyſigſte
te/ vnd wird auß ſolchem geſchloſſen haben: Hie ſehe ich/ das ich zuvor nie
geſehen noch geglaubet habe. Dieſer Menſch ſtirbet/ vnd ſtehet wider von
den Toden auff/ daß er rechter natuͤrlicher Menſch/ vnd doch in einem an-
dern vnd ewigen Leben iſt/ da kans keine andere Meinung haben/ er muß
deß Teuffels vnd deß Todes Herr ſeyn/ ſonſt wuͤrden ſie ihn gehalten/
vnd nicht widerumb zum Leben haben kommen laſſen.
Daß er nun geſtorben iſt am Creutz in aller Vnehre/ das iſt der alten
Schlangen Biß/ die kan es nicht laſſen/ weil ſie ihn beym Kopff nicht er-
haſchen kan/ ſo ſticht ſie ihn in die Verſen; dagegen tritt ihr dieſer Menſch
auff den Kopff/ vnd nimet ihr alle Gewalt. Solches waͤre vnmuͤglich/ wo
dieſer Weibes ſame nicht mehr dann ein Weibes-ſame waͤre/ er iſt Gottes
Sohn/ daher kom̃t ihm ſolche Krafft vnd Macht/ vnd wird fort an/ an dem
ſeyn/ wer wider den Teuffel/ die Suͤnde vnd den Todt will ſicher ſeyn/ der
halte ſich hieher an dieſen Mann/ da ſoll er Huͤlff vnd Troſt wider den Teuf-
fel/ die Suͤnde vnd den Todt ſinden.
Alſo iſt Thomas bald auß einem vnglaubigen/ vngelerigen/ groben
Schuler/ ein ſehr koͤſtlicher Theologus vnd Doctor worden/ der den Her-
ren Chriſtum ſeiner Perſon/ vnd darnach auch ſeines Ampts halben ei-
gentlich vnd wol kennet/ wie dann deß Herrn Antwort mit ſich bringet/
da Er ſpricht: dieweil du mich geſehen haſt/ ſo glaubeſtu. Was
glaubet er? nicht allein daß Jeſus der Sohn Mariæ von dem Tode auffer-
ſtanden ſey vnd wider lebe/ ſondern auch/ daß er Gott ſey/ vnd zwar ein
ſolcher GOTT/ der wider Todt vnd Suͤnde/ allen die an ihn glauben/
helffen wolle/ vnd derhalben mit dem rechten ewigen GOTT ſoll ange-
bettet werden. Solcher Glaube machet Thomam ſelig/ vnd vns auch/
wie der Herr ſagt: ſelig ſind die nit ſehen/ vnd dannoch glauben/
was Thomas glaubet.
Wer nun wiſſen will/ was man glauben ſoll/ der hoͤte hie/ was Tho-
mas glaubet: nemlich/ daß Jeſus Gottes Sohn ſey/ vnd ein Herr deß
Lebens/ der vns von Suͤnden vnd Tod zum Leben vnd Gerechtigkeit helffen
werde. Solche Zuverſicht vnd Hoffnung iſt der rechte Glaube/ daß mans
nicht allein wiſſe/ ſondern ſichs annchme vnd troͤſte/ wider Todt vnd Suͤn-
de. biß hieher D. Luther.
Belangend die geiſtliche Aufferſtehung/ davon redet St. Pau-
lus: So ſeynd wir je mit ihm begraben in den Todt/ auff daß
gleichwie Chriſtus iſt aufferwecket von den Todten durch die
Herrligkeit deß Vatters/ alſo ſollen wir in einem newen Leben
wan-
Rom. 6, 4.
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