Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Acht vnd dreysigste lich dafür halten/ das ist der Trost/ den er ihnen zur Letze gibt/ das soll meinletzter Will vnd euer bescheiden Theil seyn/ ich will euch auch diesen Schatz lassen/ daß ihr wisset/ daß ihr einen gnädigen Vatter/ vnd einen freundli- chen Herrn an mir habt/ das ist der rechte Schatz/ der vns alles gutes/ vnd ewige Seligkeit bringet/ Gottes Kinder machet/ vnd der lieben Engel Gesellen/ die auff vns warten/ vnd vns dienen. Er setzet aber deutlich dazu/ nicht wie Welt gibet/ also gebe ich Darumb setzet meinen Friede wider seinen Vnfriede/ Haß vnd Boßheit vnd
Die Acht vnd dreyſigſte lich dafuͤr halten/ das iſt der Troſt/ den er ihnen zur Letze gibt/ das ſoll meinletzter Will vnd euer beſcheiden Theil ſeyn/ ich will euch auch dieſen Schatz laſſen/ daß ihr wiſſet/ daß ihr einen gnaͤdigen Vatter/ vnd einen freundli- chen Herrn an mir habt/ das iſt der rechte Schatz/ der vns alles gutes/ vnd ewige Seligkeit bringet/ Gottes Kinder machet/ vnd der lieben Engel Geſellen/ die auff vns warten/ vnd vns dienen. Er ſetzet aber deutlich dazu/ nicht wie Welt gibet/ alſo gebe ich Darumb ſetzet meinen Friede wider ſeinen Vnfriede/ Haß vnd Boßheit vnd
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Die Acht vnd dreyſigſte
lich dafuͤr halten/ das iſt der Troſt/ den er ihnen zur Letze gibt/ das ſoll mein
letzter Will vnd euer beſcheiden Theil ſeyn/ ich will euch auch dieſen Schatz
laſſen/ daß ihr wiſſet/ daß ihr einen gnaͤdigen Vatter/ vnd einen freundli-
chen Herrn an mir habt/ das iſt der rechte Schatz/ der vns alles gutes/
vnd ewige Seligkeit bringet/ Gottes Kinder machet/ vnd der lieben Engel
Geſellen/ die auff vns warten/ vnd vns dienen.
Er ſetzet aber deutlich dazu/ nicht wie Welt gibet/ alſo gebe ich
euch. Da mahlet er den Frieden weiter abe/ per antitheſin, gegen der
Welt Frieden/ dann die Welt hat auch einen Frieden/ aber den will ich
euch nicht geben (ſpricht er) dann ſie hat alſo Frieden/ wann ſie thut/ was
der Teuffel will/ ſo laͤſſet er ihr Friede vnd Ruhe/ wie er vnter dem Pap-
ſtumb bißher gethan hat/ da er nichts zuſchaffen hatte/ der leidige Geiſt
gieng in eine Kammer/ vnd richtet ein gepolter an/ als waͤre er eine arme
Seele/ das war ihm nur ein Schertz vnd Spiel/ weil er fuͤr Muͤſſigang nicht
wuſte/ was er thun ſolt. Deßgleichen Gauckelſpiel trieb er mit Wahlfar-
ten/ mit falſchen Wunderzeichen/ daß er die Leuthe hieher vnd dorthin ja-
gete. Jetzt aber/ nun man ihn angreifft mit Gottes-wort/ gehet er deß ſpiels
abe/ vnd richtet Vnfriede an/ er kan den Leuthen wol helffen zu groſſem Gut/
Ehren/ vnd der Welt Friede vnd Ruhe geben/ wo man alleine nicht an
Gott glaubt/ aber da hebt ſich der Vnfriede mit Gott/ das iſt dann ein jaͤm-
merlicher Wechſel. Drumb will ich euch ſolchen Friede nicht geben (ſpricht
Chriſtus) ſondern gegen Gott vnd mir/ daß ihr mit ihm wol dran ſeyet/ vnd
vnter vns gegen einander Friede ſey; Aber in der Welt wirds euch alſo ge-
hen/ daß ſie euch wird feind werden/ weil ihrs nicht woͤllet/ noch ſollet mit
mir halten/ ſondern mit mir Friede haben/ ich gebe euch meinen Goͤttlichen/
geiſtlichen/ ſeligen/ ewigen Friede. Das wird den Teuffel verdrieſſen/
vnd kans nicht leiden/ dann er iſt mir vnd dem Vatter feind/ vnd wird euch
auch feind werden vmb meinet willen. Darumb kan ich euch nicht geben
der Welt Friede/ vnd iſt euch auch nicht zu wuͤnſchen/ dann damit wuͤrdet
ihr meinen Friede verlieren. Darumb muͤſſet ihr euch darzu ergeben/ daß
man euch wird verfolgen/ vnd alſo mit euch vmbgehen/ daß ihr auff Erden
nicht bleiben koͤnnet. Das wird euch der Teuffel mit ſpielen/ weil ihr nicht
ihm gehorchen wollet/ vnd nach ſeinem willen leben/ ſondern an mich glau-
bet/ vnd nach meinem Wort lebet/ daß ihr nicht vmb euren/ ſondern vmb
meinen Namen vnd Worts willen muͤſſet ſolches leiden/ dann mir iſt er
toͤdlich feind/ vnd thut es alles mir zu leid/ daß er euch verfolget vnd haſſet.
Darumb ſetzet meinen Friede wider ſeinen Vnfriede/ Haß vnd Boßheit
daß ihr es verachten koͤnnet/ vnd euch meiner vnd deß Vatters Gnade/ Lieb
vnd
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