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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Acht vnd dreysigste
vnd Mir/ dann ich lasse euch die Liebe vnd Freundschafft meines Vatters/
vnd meyne/ wie ihr nichts anders an mir gesehen vnd gehöret habt/ dann
liebliche/ freundliche Wort vnd Werck/ vnd dieselbige nicht mein/ sondern
deß Vatters sind: darumb habt ihr alles/ was ihr von mir begehren möget/
ob ich gleich von euch gehe/ vnd ihr mich nicht mehr sehet.

Wer nun das könte von rechtem Hertzen glauben vnd fassen/ der wür-
de solchen Friede auch wol erfahren vnd fühlen/ vnd könte fein vrtheilen
vnd schliessen/ daß alle Gedancken falsch vnd vom leidigen Teuffel seyen/
welche Christum den Menschen also fürbilden/ als zörne er mit ihm/ vnd
wölle ihn verdammen/ dann er eben diese Wort wider solche Gedancken
redet. Als solt er sagen/ habt ihr doch nie kein mal von mir gesehen noch
gehöret ein vnfreundlich Wort oder Werck/ sondern eitel Gnade vnd Liebe.
Warumb wolt ihr dann nicht frölich vnd gutes Muths seyn? Woher seyd
ihr dann vnruhig/ erschrocken vnd blöde? Jhr habt ja keine Vrsache deß
Vnfriedes/ dann ich habe mit euch also gelebet/ daß ihr eitel Liebe vnd Frie-
de von mir habt. Also lieset man von dem Apostel St. Petro/ daß er nach
deß Herrn Himmelfahrt schier Tag vnd Nacht geweinet habe/ daß er
die Augen stets müssen mit einem Tüchlin trücknen/ vnd gesagt: daß ers
nicht könte lassen/ wann er gedächte an das freundliche Wesen/ vnd die
füsse liebliche Wort Christi/ vnd ich kan wol glauben/ daß es wahr seye:
dann rechne du/ so du einen solchen Herrn hättest/ der dir nichts dann
eitel Liebe vnd Freundschafft erzeiget hätte/ vnd er dir genommen würde/ ob
dirs nicht wehe thun würde/ wann du daran gedächtest? Nun haben wir
auch an ihm einen solchen Herrn/ daß wir nichts anders sagen können/
dann was er redet vnd thut/ das ist eitel süsse Liebe. Dazu sagt er selbs/ wie
ich mit euch rede vnd vmbgehe/ so redet vnd thut mein Vatter im Himmel
gegen euch/ das solte ja billich das Hertz frölich machen/ wann es nur sol-
ches glaubte/ daß es könte freudig vnd trotzlich deß Teuffels vnd aller Welt
zorn vnd toben verachten/ vnd dazu verlachen.

Aber wiewol solches leicht geprediget vnd gesagt wird/ so ist es doch
nicht leicht zu glauben. dann sie die Apostel habens auch wol gehöret vnd ge-
prediget/ vnd doch nicht können so fest im Glauben fassen. Wir haben
ja nichts/ daß vns solte Vrsach geben zu Vnfriede gegen Gott/ Er hat vns
gegeben seine heilige Tauffe/ Wort/ Sacrament/ Schlüssel vnd Gaben
deß Heiligen Geistes. Wer kan dann sagen/ daß wir anders dann eitel
Gnade/ Lieb vnd Trost von ihm empfahen? Wann er vns zuspricht in der
Tauffe deß Herrn Christi Blut vnd Todt/ vnd durch dasselbe Verge-
[b]ung vnd Abwaschung der Sünde/ die Hölle zuschleußt vnd den Himmel

auffthut

Die Acht vnd dreyſigſte
vnd Mir/ dann ich laſſe euch die Liebe vnd Freundſchafft meines Vatters/
vnd meyne/ wie ihr nichts anders an mir geſehen vnd gehoͤret habt/ dann
liebliche/ freundliche Wort vnd Werck/ vnd dieſelbige nicht mein/ ſondern
deß Vatters ſind: darumb habt ihr alles/ was ihr von mir begehren moͤget/
ob ich gleich von euch gehe/ vnd ihr mich nicht mehr ſehet.

Wer nun das koͤnte von rechtem Hertzen glauben vnd faſſen/ der wuͤr-
de ſolchen Friede auch wol erfahren vnd fuͤhlen/ vnd koͤnte fein vrtheilen
vnd ſchlieſſen/ daß alle Gedancken falſch vnd vom leidigen Teuffel ſeyen/
welche Chriſtum den Menſchen alſo fuͤrbilden/ als zoͤrne er mit ihm/ vnd
woͤlle ihn verdammen/ dann er eben dieſe Wort wider ſolche Gedancken
redet. Als ſolt er ſagen/ habt ihr doch nie kein mal von mir geſehen noch
gehoͤret ein vnfreundlich Wort oder Werck/ ſondern eitel Gnade vnd Liebe.
Warumb wolt ihr dann nicht froͤlich vnd gutes Muths ſeyn? Woher ſeyd
ihr dann vnruhig/ erſchrocken vnd bloͤde? Jhr habt ja keine Vrſache deß
Vnfriedes/ dann ich habe mit euch alſo gelebet/ daß ihr eitel Liebe vnd Frie-
de von mir habt. Alſo lieſet man von dem Apoſtel St. Petro/ daß er nach
deß Herrn Himmelfahrt ſchier Tag vnd Nacht geweinet habe/ daß er
die Augen ſtets muͤſſen mit einem Tuͤchlin truͤcknen/ vnd geſagt: daß ers
nicht koͤnte laſſen/ wann er gedaͤchte an das freundliche Weſen/ vnd die
fuͤſſe liebliche Wort Chriſti/ vnd ich kan wol glauben/ daß es wahr ſeye:
dann rechne du/ ſo du einen ſolchen Herrn haͤtteſt/ der dir nichts dann
eitel Liebe vnd Freundſchafft erzeiget haͤtte/ vnd er dir genommen wuͤrde/ ob
dirs nicht wehe thun wuͤrde/ wann du daran gedaͤchteſt? Nun haben wir
auch an ihm einen ſolchen Herrn/ daß wir nichts anders ſagen koͤnnen/
dann was er redet vnd thut/ das iſt eitel ſuͤſſe Liebe. Dazu ſagt er ſelbs/ wie
ich mit euch rede vnd vmbgehe/ ſo redet vnd thut mein Vatter im Himmel
gegen euch/ das ſolte ja billich das Hertz froͤlich machen/ wann es nur ſol-
ches glaubte/ daß es koͤnte freudig vnd trotzlich deß Teuffels vnd aller Welt
zorn vnd toben verachten/ vnd dazu verlachen.

Aber wiewol ſolches leicht geprediget vnd geſagt wird/ ſo iſt es doch
nicht leicht zu glauben. dann ſie die Apoſtel habens auch wol gehoͤret vnd ge-
prediget/ vnd doch nicht koͤnnen ſo feſt im Glauben faſſen. Wir haben
ja nichts/ daß vns ſolte Vrſach geben zu Vnfriede gegen Gott/ Er hat vns
gegeben ſeine heilige Tauffe/ Wort/ Sacrament/ Schluͤſſel vnd Gaben
deß Heiligen Geiſtes. Wer kan dann ſagen/ daß wir anders dann eitel
Gnade/ Lieb vnd Troſt von ihm empfahen? Wann er vns zuſpricht in der
Tauffe deß Herrn Chriſti Blut vnd Todt/ vnd durch daſſelbe Verge-
[b]ung vnd Abwaſchung der Suͤnde/ die Hoͤlle zuſchleußt vnd den Himmel

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[1070/0554] Die Acht vnd dreyſigſte vnd Mir/ dann ich laſſe euch die Liebe vnd Freundſchafft meines Vatters/ vnd meyne/ wie ihr nichts anders an mir geſehen vnd gehoͤret habt/ dann liebliche/ freundliche Wort vnd Werck/ vnd dieſelbige nicht mein/ ſondern deß Vatters ſind: darumb habt ihr alles/ was ihr von mir begehren moͤget/ ob ich gleich von euch gehe/ vnd ihr mich nicht mehr ſehet. Wer nun das koͤnte von rechtem Hertzen glauben vnd faſſen/ der wuͤr- de ſolchen Friede auch wol erfahren vnd fuͤhlen/ vnd koͤnte fein vrtheilen vnd ſchlieſſen/ daß alle Gedancken falſch vnd vom leidigen Teuffel ſeyen/ welche Chriſtum den Menſchen alſo fuͤrbilden/ als zoͤrne er mit ihm/ vnd woͤlle ihn verdammen/ dann er eben dieſe Wort wider ſolche Gedancken redet. Als ſolt er ſagen/ habt ihr doch nie kein mal von mir geſehen noch gehoͤret ein vnfreundlich Wort oder Werck/ ſondern eitel Gnade vnd Liebe. Warumb wolt ihr dann nicht froͤlich vnd gutes Muths ſeyn? Woher ſeyd ihr dann vnruhig/ erſchrocken vnd bloͤde? Jhr habt ja keine Vrſache deß Vnfriedes/ dann ich habe mit euch alſo gelebet/ daß ihr eitel Liebe vnd Frie- de von mir habt. Alſo lieſet man von dem Apoſtel St. Petro/ daß er nach deß Herrn Himmelfahrt ſchier Tag vnd Nacht geweinet habe/ daß er die Augen ſtets muͤſſen mit einem Tuͤchlin truͤcknen/ vnd geſagt: daß ers nicht koͤnte laſſen/ wann er gedaͤchte an das freundliche Weſen/ vnd die fuͤſſe liebliche Wort Chriſti/ vnd ich kan wol glauben/ daß es wahr ſeye: dann rechne du/ ſo du einen ſolchen Herrn haͤtteſt/ der dir nichts dann eitel Liebe vnd Freundſchafft erzeiget haͤtte/ vnd er dir genommen wuͤrde/ ob dirs nicht wehe thun wuͤrde/ wann du daran gedaͤchteſt? Nun haben wir auch an ihm einen ſolchen Herrn/ daß wir nichts anders ſagen koͤnnen/ dann was er redet vnd thut/ das iſt eitel ſuͤſſe Liebe. Dazu ſagt er ſelbs/ wie ich mit euch rede vnd vmbgehe/ ſo redet vnd thut mein Vatter im Himmel gegen euch/ das ſolte ja billich das Hertz froͤlich machen/ wann es nur ſol- ches glaubte/ daß es koͤnte freudig vnd trotzlich deß Teuffels vnd aller Welt zorn vnd toben verachten/ vnd dazu verlachen. Aber wiewol ſolches leicht geprediget vnd geſagt wird/ ſo iſt es doch nicht leicht zu glauben. dann ſie die Apoſtel habens auch wol gehoͤret vnd ge- prediget/ vnd doch nicht koͤnnen ſo feſt im Glauben faſſen. Wir haben ja nichts/ daß vns ſolte Vrſach geben zu Vnfriede gegen Gott/ Er hat vns gegeben ſeine heilige Tauffe/ Wort/ Sacrament/ Schluͤſſel vnd Gaben deß Heiligen Geiſtes. Wer kan dann ſagen/ daß wir anders dann eitel Gnade/ Lieb vnd Troſt von ihm empfahen? Wann er vns zuſpricht in der Tauffe deß Herrn Chriſti Blut vnd Todt/ vnd durch daſſelbe Verge- bung vnd Abwaſchung der Suͤnde/ die Hoͤlle zuſchleußt vnd den Himmel auffthut

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1070. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/554>, abgerufen am 22.11.2024.